Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Camera kan achteraf worden ingebouwd. Dit kan via de delaer, deze heeft er een set voor.
De software zal ook via de dealer moeten worden geactiveerd mbv een speciale vci code.Heb dit ooit eens gedaan. Het is veel werk, maar wel te doen.
ik rij er zelf ook 1 en ben best tevreden.
Let op de remleidingen. deze roesten vaak.
Motorstuur apparaat is ook een zwak punt.
Let op de veren. Deze breken wel eens.
Kachelkraan achter het dashbord wil wel eens lekken. Mat in auto wordt nat.
Condensor en radiateur lekken ook wel eens.
En let op de algemene staat van onderhoud ( distributie, olielekkage uitlaat enz)das de tank ontluchtingsklep. Kan geen kwaad.
[youtube:3hrxcj3h]http://www.youtube.com/watch?v=SfQ315JoiF0[/youtube:3hrxcj3h]
Dat is pas een stoere wagen! :afro
Begin eens met het uitlezen van de computer en welke foutcode deze aangeeft.
lijkt op een defecte krukassensor.
ring achter je disontsteking is lek. Na verloop van tijd drogen deze uit. Disontsteking loshalen en dan de plaat waar deze opzit verwijderen. Komt vaker voor bij deze types. Succes ermee.
kijk goed of het remlicht wel werkt. Bij een astra h wordt deze door een andere lamp overgenomen als er een lamp stuk is.
ik ben zelf ook monteur, maarja dasr heb je ook weinig aan, aangezien ik in utrecht woon. Ik hoop voor je dat nico je verder kan helpen. Succes in ieder geval. :thumbup
vaak is de massa slecht. Vorig jaar ging dat lampje bij mij ook afentoe branden. Na het reinigen van de massa en beide stekkers heb ik geen problemen meer gehad.
@ZafirB wrote:
Vorig jaar is mijn Zaf naar de dealer geweest ivm andere storing (verstuivers), toen is mij verteld dat zij CIM module gemodificeerd of vervangen hadden (ik weet het niet meer). Dat was allemaal in het kader van bekende probleem; ik hoefde ook niets voor te betalen.
Ik zal eens reparatie bon opzoeken.Dan plaatsen ze een klem op je cim. Dit ivm uitvallen van de claxon.
@RISL wrote:
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@RISL wrote:
Ja, of even proeven, als het naar suikerwater smaakt, ben je de l*l.
Dan is je kachelradiateur of driewegklep kapot (dat laatste had ik dus twee weken geleden).Wil je de volgende keer niet meer aan Koelvloeistof proeven a.u.b. :P ? Daar kun je hele lelijke dingen aan overhouden!
De geur is al genoeg om te weten dat het koelvloeistof is, zou je toch ondertussen wel weten ;)! of i.d.d. even papiertje op leggen (mocht je verkouden zijn, geur is vrijwel niet te missen).Is je lekkage resedu ondertussen weg??
Hey, wat kun je er aan overhouden dan? Zo’n chemisch goedje is het nou ook weer niet. Ik rook het zelf destijds niet, inderdaad vanwege een verkoudheid.
Driewegklep….bij mij had ik de middenconsole en middentunnel gedemonteerd. (demonteren en monteren van dat alles kostte mezelf zo’n 3 uur). Vanwege de vorst heb ik de rest uitbesteed aan een garage en dat was €170 voor de driewegklep, manuren en koelvloeistof.
M’n tapijt is nog steeds wat vochtig, en ergens lekt de koelvloeistof nog steeds…..of er moeten nog steeds luchtbellen komen af en toe. Maar van het weekend ga ik eens met een lange verlengkabel en de fohn van m’n vriendin aan de slag.
Ik denk dat de vloerbekleding volgezogen is. Dit is een mat van enkele cm’s dik. Hier kan met gemak een halve liter inzitten en dat droogt niet 123. Los halen is de beste oplossing.
het is geen lekker spul die koelvloeistof. Letterlijk en figuurlijk( uit eigen ervaring ondervonden :p) maargoed een klein beetje op de tong kan geen kwaad. Inslikken zal je niet doen,want lekker is anders. Zelf na goed spoelen blijf je het proeven.
@opel-mark wrote:
De garage rekent er 8 uur voor, dat is ook de reden waarom ik toen niks heb gedaan bij de kleine lekkage van de G die ik toen had.
mark
Zo das niet mis. Ben je een beetje handig, dan ben je met 3 uur wel klaar. Enige lastige is het terugmonteren van de kachelradiateur in de auto. Zorg dat deze goed recht hangt, dan kun je de klemmen goed monteren. Beste is ook als je deze gemonteerd hebt, de auto eerst af te vullen en af te persen of te laten warm draaien.
kachelklep zal lek zijn. Kachelradiateur lekt bijna nooit. Heb er toevallig van de week nog 1 vervangen. Kost je ongeveer 3 uur werk. Aircoafwateringspijpje loshalen, middenconsole en asbak demonteren. 2 steuntjes voor middenconsole verwijderen. Afwateringbak airco loshalen. 2 kachelslangen in de motorruimte loshalen en kachelradiateur leeg blazen. Kachelradiateur loshalen en het tussenstuk vervangen. Beetje werk masr goed te doen. Let bij montage er wel op dat de ringen goed afsluiten.
:wtf en nog snap ik er weinig van. Als je de boel “logisch” terugrekend, klopt er niets van. :hmmz
@kwuyts wrote:
@RISL wrote:
Kwuyts & Astraaa, laten we proberen de topicstarter te helpen ipv elkaar afzeiken.
Jullie hebben beiden gelijk op je eigen manier, kwuyts heeft het over kinderziektes die eruit worden gehaald als de auto langer op de markt is.
Astraaa heeft het over belangrijke (mogelijk zwakke) onderdelen die in de loop ter tijd als onderhoud al eens zijn vervangen.Sorry, maar als iemand mijn vraag anders interpreteert en ik krijg niet het verwachte antwoord ga ik niet zeggen
dat hij beter nuttige posts kan typen. Als ik mijn vrije tijd in dit forum steek om met name Astraaa te helpen,
verwacht ik dat ook een vergissing geapprecieerd wordt, word dan ook een beetje kwaad als men mij
begint af te zeiken voor het anders interpreteren van een vraag.Dit gezegd zijnde is voor mij de kous af.
Ik zeik niemand af, maar als degene die de topic start mij begrijpt, is dat voldoende en dan is een reactie als de jouwe overbodig. Mensen die topics nalezen om anderen op hun ‘fouten’ te wijzen, kunnen beter wat nuttigs gaan doen met hun vrije tijd. En aangezien ik al 12 jaar bij een dealer werk neem ik aan dat ik weet wat ik zeg en heb jouw hulp hier echt niet nodig;) wordt alleen soms strondziek van die onzinnig, topic vervuilende reacties! En hiermee is ook voor mij de kous af.
Maargoed verder ontopic. D koplampen zullen voor de apk geen problemen geven als kleur, beeld enz goed zijn. De politie zou je er eventueel wel op kunnen bekeuren.
De codes zoals je ze omschreef hebben vaak te maken met een lek in je vacuumsysteem. controleer de vacuumslangen eens. vooral die bij de turbo. Het kleine rubbere aansluitslangetje wil vaak scheuren (aan de onderzijde, moeilijk zo te zien)
De multisnaar wordt automatisch gespannen. een te strakke snaar lijkt me niet mogelijk, of hij moet te kort zijn. In die spanner zit wel een soort olie. Bij het monteren moet de spanner eerst helemaal gespannen worden om de olie in het reservoir van de demper te krijgen.
Ik denk dat het verstandig is toch eens bij een dealer langs te rijden. even uitlezen en wat kleine testen doen. Komt regelmatig voor.
verstandig om een aankoopkeuring uit te voeren, kleine inverstering, maar je weet waar je aan toe bent. Cim is trouwens een stuurapparaat achter het stuur. Dit is een soort knooppunt voornde communicatie tussen de verschillende stuurapparaten. De wervelkleppen geven ook wel eens de geest. Deze zitten op het inlaatspruitstuk. Hou wel in gedachte dat de riem bij 150.000 moet worden vervangen.
@kwuyts wrote:
@Astraaa wrote:
Voordeel van een auto van 2005 is dat deze vaak al vernieuwd zijn in de loop te tijd.
Astra H is pas eind 2004 op de markt gekomen, dus “in de loop te tijd” kan je wel achterwege laten.
Volgens mij is het nu 2012, dus in de loop der tijd (7 jaar) zal er wel het 1 en ander vervangen zijn. Misschien heb je er meer aan nuttige reacties te plaatsen in zulke topics. :hmmz
opzich fijne wagens. Radiateur wil wel eens gaan lekken na 6 jaar. Dynamo en cim geven ook regelmatig problemen. Voordeel van een auto van 2005 is dat deze vaak al vernieuwd zijn in de loop te tijd. Tunen is geen probleem. Heb er diverse voorbij zien komen. Roest is geen probleem bij deze auto’s
zou die het alweer doen?
:angel@Yassine wrote:
Hoe krijg je jou sleutel op de klapsleutel? Of hoeft dat niet?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Naar de sleutelboer en laten slijpen? :wors
Als het inderdaad een z18xe is dan is het 6jr/90000km.
ligt opschuren met staalwol en dan in de transperante primer zetten.
die heeft een ketting ;)
-
AuteurBerichten