Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zeer mooie astra! Heb zelf ook een grijze 5 deurs! Ben benieuwd verder.
Het verweerde slangetje om de draad van de koelvloeistof temperatuursensor vervangen.
Oude was helemaal aan het afbrokkelen.

Gelijk ook ff de EGR stekker met textieltape aan de kabelboom getapet aangezien die niet meer aangesloten is.
Afgelopen week mijn astra gewassen, een nieuwe nummerplaat aan de achterzijde gemonteerd want in de oude zat een gat en een kleine beschadiging die niemand zagen behalve ik :thumbup .
Daarnaast verwend met een onderhoudsbeurtje(Olie, luchtfilter, bougies, benzine filter en een potje additief in de tank(wurth van de dealer). Volgende oliewissel doe ik over 7500km(ingesteld met op-com) want de gebruikte volsyntheet reinigd te goed en raakt snel verkleurd.
Verdamper reinigen en interieurfilter vervangen doe ik 1 dezer dagen lekker voor de deur.Heb me er zelf ook even in verdiept. Bij de dealer zijn ze tussen de 30 en 50 euro afhankelijk van het model dat je nodig hebt..
Natuurlijk heb ik die van 50 euro nodig :cry ga zelf dus ook eens wat sloopjes afstruinen en die duitse ebay is ook een goede tip!Niet vandaag maar deze week als navolging op mijn vakantie:
– Nieuwe DIN inhoud in de opel verbandtas gedaan zodat ik de orgninele compleet kan houden.
– Insignia sproeiers gemonteerd(werken super!)
– Life hammer vastgemaakt in het deurvakje maar deze moet aan de binnenkant van het vakje komen. Aan de buitenkant raakt hij de hoogte verstelling van de stoel. Het is wel zo’n hamertje met een klem ipv schroeven dus ik hoef de boel niet te slopen :thumbupVandaag de reparatie van mijn gesloopte boutgat in de achteras.
Eerst de bestelde borgmoertjes voor het monteren van de naaf en nu de veer er toch weer tussen uit was toch ook de rubbers vervangen(isolatoren?)
Reparatie is gelukkig geslaagd en dus alles is weer als orgineel met nieuw boutjes, moer en rubbers.Dat moet je toch voelen? Hij draaide er netjes in tot ik hem strak aan wilde gaan draaien(naar de 110 NM) Ik heb gister een filmpje gezien over wat een verschil invetten kan maken en dat was heel wat meer dan ik dacht. Het zou me niet verbazen als ik de schroefdraad gewoon uit het gietijzer heb getrokken.
Ik ga in het vervolg de methode van Klopper toepassen.
Gister wat meer over opgezocht en zou idd best de oorzaak kunnen zijn. Bedankt voor de feedback!
Bedankt voor de tips. Ik ben voor de masieve brembo schijven gegaan. Geperforeerd of iets dergelijks vind ik voor een straat auto minder mooi aangezien ze niet naar behoren belast worden. Daar op ben ik op wim’s advies voor de trw blokken gegaan. Blokken zijn niet heel duur dus als ik ooit eens sport blokken wil kan ik deze blokjes wel op de plank leggen.
Daarnaast dacht de buurman dat mijn remvloeistof misschien iets minder is geworden dus die vervang ik ook even bij de grote beurt. En ik ga op termijn voor rvs remleidingen voor het directere pedaal gevoel. Dit doe ik dan rondom omdat ik bang ben dat ik te erge onbalans krijg als ik dit in eerste instantie alleen achter zou doen.
Rvs remleidingen achter zonder voor ook te doen is denk ik niet aan te raden ofwel?
Dan gaan we waatschijnlijk voor trw blokken op brembo schijven. Dan weet ik zeker dat de schijven goed zijn en verttouw ik op je goede ervaring met trw blokken.
Dat zit er nu zeker onder en dat valt me tegen.
Ik ben op zoek naar iets dat net wat beter grijpt met mijn standaard 15 inch velgen. Is Ferodo ds performance wat?
Bij de automaterialenzaak waar ik meestal kom heb ik ook de keuze uit trw of bosch blokken. Zijn deze toevallig beter dan oem?Wederom een update:
Alles lijkt in orde. Ik heb de stekker van de egr klep niet weer aangekoppeld gehad sinds het uitprogrammeren, de auto rijd goed en het detoneren is veel minder geworden. Volgens mij alleen nog in normale situaties waar je andere benzine auto’s ook hoort rammelen. Bedankt in elk geval voor jullie input!Niet vandaag maar ben er wel trots op:
Afgelopen weekend een raamsluitmodule geïnstalleerd zodat de ramen bij safelock automatisch dicht gaan en ik heb cruise control op mijn volledig niet bekabelde astra geïnstalleerd. Functie was in het verleden al eens vrij gegeven dus ik kon gelijk testen. Enige wat er nog aan rest is het lampje waar ik deze week aan werk.Update:
Na afgelopen zaterdag bij de VOD de reactie gekregen te hebben dat ze dit bijna nooit meemaken en hij geen idee had wat het had kunnen zijn ben ik maar naar de plaatselijke sloperij gereden om een nokkenassensor, krukassensor en een egrklep op te halen.
De egr klep omdat deze ook storingen begon te geven.Wat blijkt? ik kreeg het voor mekaar om op de terugweg de egr een foutcode te laten geven zonder lambda of fueltrim.
De egr klep dus maar als eerste geprobeerd en deze bleek open te staan. Dit was bij het afdoppen en het sloop exemplaar niet het geval en… hij doet het weer! :wors :-DAangezien er een egrklep positiesensor in het onderdeel zit volgens autodata vermoed ik dat het motormanagement heeft lopen compenseren op uitlaat gassen die er door het afdoppen niet waren..
Pingelen is ook een stuk minder geworden overigens(ik vermoed door de ultrasone injectorreiniging)
Toch allen bedankt voor het meedenken:)
Wederom weer ff een update:
Na het vorige bericht was het natuurlijk mis. In overleg met de garage toch Lambda 1 verwisseld voor een nieuwe. Helaas zonder effect. Voltage dat de lambdasonde af gaf klopte met dat wat de ecu aangaf dus daar kon verder weinig aan mankeren. Na zelf nog wat testen en klooien wederom naar de garage waar ze verschillende zaken nog eens hebben gekeken bleek het zeer waarschijnlijk toch de ECU te zijn. Helaas.. Maar wel prettig dat het verlossende woord er uit is.. Aangezien een nieuwe ecu onbetaalbaar is en ik onvoldoende vertrouwen in een slopertje heb(wie zegt dat daarin ook niet een kleine slecht te merken storing zit?) heb ik besloten mijn eigen voor revisie op te laten sturen.Ik houd jullie op de hoogte!
Net 15 km in de stad gereden en niks geen problemen meer gehad. Fuel trim(zowel long als short term) gingen naar normale waardes en Lambda schommelt nu tussen de 0.2 en 0.5 volt.
Pingelen is alleen wel weer erg aanwezig op euro 95Wederom update:
Gisteren auto bij de garage geweest: Na wissen code was de lambdawaarde goed en liep hij ook een stuk beter. Tot ongeveer 1km van de garage. Vanmorgen auto gestart en aan torque pro gehangen. Lambda voltage zat steeds rond 0.1V en auto liep slecht.. Na een paar keer flink optrekken ging het voltage bij gas en stationair naar 0.9V en liep de auto een stuk beter.Later vandaag weer richting 0.1 en na warm rijden schommelde het tussen 0.3 en 0.5V
Vandaag even flink testrijden om te zien wat er nogmeer veranderd.
Haasje, bedankt. Ook dat onthoud ik even.. Eerst weer eens als een normale auto rijden..
Zojuist lambda 1 verwisseld maar zonder effect. Wel viel me op dat ook bij het vasthouden op 2500 toeren het toerental soms ineens terugzakt naar +/- 1000 om vervolgens langzaam weer op te kruipen naar 2500..Morgen maar eens naar de garage voor de co meting..
Is een kilometertje of 15.000 geleden vervangen en die er daarvoor op zat heeft er tenminste 20.000 op gezeten(mogelijk vervangen voor aflevering aan vorige eigenaar maar mogelijk ook niet) Is in elk geval niet meegenomen in het onderhoud door de vorige eigenaar. Zal het in elk geval wel in het achterhoofd houden :thumb
Uitlezen leverde P0170 garagist dacht aan bijvoorbeeld lambda 1 of map. Map weer uitgewisseld met orginele zonder verandering. Heb nu een sloop lambdasensor om te testen. Kiek’n wat ’t word.
Vanmiddag waarschijnlijk ff uitwisselen.
Wederom korte update:
Nu loopt hij stationair ook erg slecht. Wil constant afslaan en blijft dan een tijdje nog net lopen
Vandaag op advies van de garage de gasklep nagekeken. Deze was helemaal schoon. Verder met rook in het gasklephuis blazen met een slang geprobeerd lekken op te sporen. Voor zover dit wou lukken niks kunnen vinden. Bobine vonkt wel(kan deze dan alsnog defect zijn?) maar bougies waren een stuk donkerder en 2 en 3 iets vettig.Morgenochtend kon ik hem ff laten uitlezen in de hoop dat ze dan wat vinden.
UPDATE:
Ik weet niet of het verband houd met mijn probleem in dit topic maar sinds vanavond slaat de motor af bij onkoppelen. Ik merk geen gebok of gestoot. Als hij bij ontkoppelen op snelheid afslaat kun je door te koppelen de motor ook weer lopend krijgen. Wat een mogelijke voor indicatie is geweest is dat heel soms bij het ontkoppelen richting stop het toerental tot 500 tpm zakte waar het normaar 750 bij stilstand en 1000 bij rollen is..Haynes en autodata hebben het onder andere over een vacuum lek maar dit heb ik al eens met een busje remreiniger geprobeerd te zoeken. Hierbij geen opvallendheden kunnen vinden
Ik breng morgen mijn voorvelgen naar de garage om er nieuwe zomerbanden op te laten zetten maar ik wil liever niet verder op kosten gejaagd worden of hen een diagnose laten stellen om ze vervolgens het werk niet te gunnen.
Erg intressant om te zien willem!
Ik heb er de Bosch Super Plus (FLR 8 LDCU+) in zitten. Deze moeten er ook daadwerkelijk in volgens Bosch, Haynes en de automaterialenhandel(ze wilden me in 1e instantie juist enkel polige meegeven)
Ze zaten volgens mij prima vast. Niet op moment maar op “vast is vast” zoals ik al gewend ben. Compressie kan ik niet testen. Misschien een vrijwilliger? Ben best bereid om een stukkie te tuffen inplaats van weer onderdelen vervangen wat niet nodig is.
Na volgende week eens verder kijken. Ben nu te druk met school en rijd op minimaal op euro 98 om de motor te sparen.
Wat betreft de krukasbout: Moet deze niet op 95 Nm + 30 graden + 15 graden ipv 200 Nm?? :wtf
Mocht hij daar ook op vast zitten moet dat toch zeker lukken met dezelfde moment sleutel als ik voor mijn wielbouten gebruik?Nee nog niet. Het weer was me niet goed genoeg om te sleutelen. Ik heb inmiddels al wel zo’n gradenschijf en een nieuwe krukasbout gekocht om de distributie volledig na te kijken. Dit wil ik als het weer mee zit dit weekend doen. Daarnaast wil ik eventueel de verstuivers eens nakijken. Mocht dit beide goed blijken, dan wil ik eens naar de naar de bobine kijken.
Ik rijd inmiddels wel weer op euro 98 en vpower racing 100 om de motor wat te ontzien.
Corsa bb,
Welke kaarsjes moet ik dan aan denken? Er zitten nu de juiste in volgens de autoonderdelenboer, autodata en haynes.
Ik houd jullie in elk geval op de hoogte.
-
AuteurBerichten