Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eerst aanhanger weggebracht ja.. Weet ik veel.. was een corsa b (dus een wat ouder modelletje), zag er een beetje vies uit en wat kabaal om de kont.. en aangezien die van mij wel lekker loopt en goed heet was en ik niet wist dat de ze ook in 1.6 uitgevoerd waren ipv tot 1.4 ofzo dacht ik: die houd ik misschien wel bij met z’n kabaal om de kont..
Edit: was wel leuk in elk geval en weet nu dat de b ook in 1.6 bestaat:)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Voor de cruisecontrol indicatie(wat overigens nog niet afgerond is) moest dit inderdaad wel. Aanhanger indicatie heb ik geen idee van. Wat ik toen op had gezocht was het lampje erin, aanhanger er achter, knipperlicht aan en hij moest knipperen. Er is bij mijn auto behalve de spiegels en de mistlichten voor overigens verder niks voorbereid zoals multistekker in het plafond, CC stekker, stekker voor automaat of stoelverwarming. In ieder geval bedankt voor je tip. Kan er zeker eens naar kijken als ik er verder niet uit kom.
En net schoon gebrand met een aanhanger er achter en daarna verloren van een Corsa B GSI :( Dacht dat ik em wel bij zou kunnen houden maar dat kon ik dus niet..
Gisteren gehoort dat de vivaro waarschijnlijk weg gaat.. laat het wel weten als ik er nog achter kom waar het aan ligt
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Idd weer netjes.. Leuk dat mensen hun astra g nog opknappen.. menigeen zou door blijven rijden of de astra naar de sloop brengen.. Zelf vandaag mn astra gewassen en de ruiten in de rainclear gezet.. Helaas ook tot de conclusie gekomen dat ze echt een klei en polijstbeurt nodig heeft..
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Bij mijn hatchback ook op de achterruit verwarming.. relais en zekering nog goed? In mijn linker spiegel staat ook een tekentje waaraan de mogelijkheid tot verwarmen te herkennen is.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Vandaag heb ik ff een doej met quicj detailer over het dashboard gehaald en ben ik verder gegaan met het opknappen van de automatische hoogte regeling die ik een tijd geleden van de sloop heb gegaald.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Hoe zit het met de hitteontwikkeling van de door jou genoemde weerstanden? Heb nu een testopstellinkje aan een knipperlicht maar de weerstand wordt toch behoorlijk warm en zou hem toch graag minstens een uur zonder rijwind of ventilatie willen kunnen belasten in geval van pech..
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Misschien leuk om ff een terugkoppeling te doen..
Het remt idd best fijn voor op de dagelijkse auto! Jammer dat het niet voor is want dan had ik ongetwijfeld meer verbetering gemerkt.. Voor piept alleen nog behoorlijk.. had het tijdens het monteren van de motor beschermplaat los willen halen om weer gangbaar te maken.. overal heb ik torx en uitwendige torx behalve de remklauwen voor.. volgende banden wissel dus aangezien ik geen imbus bij me had en de wielbouten niet onnodig vaak los wil halen..Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
@_Ray_ wrote:
Gister veel aan de astra laten doen.
-Airco beurt
-grote beurt
-alles nagekeken
-winterbanden gemonteerdEn nog een aantal dingen meer.
Maar het heeft me wel een mooi resultaat gegeven.
Een nieuwe apk en complimenten van de steekproefcontroleur!Complimenten op je auto blijven leuk! :thumb
Weet iemand waar de sticker met daarop het land waar de auto is gemaakt officieel hoort te zitten? Is verplicht in de golfstaten en vond een orginele ‘made in Belgium’ wel leuk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik denk dat Maatie, net als mij, van mening is dat de af fabriek isolatie wel voor verbetering vatbaar is. Of kan iemand mij ervan overtuigen dat af fabriek isolatie wel degelijk erg goed z’n werk doet, aangezien ik alleen van niet naar wel ben gegaan bij die atos?
Maatie, wil je ons/ mij op de hoogte houden van je vorderingen? Ik ben zelf student en heb zodoende niet de financiële ruimte om al mijn wensen/ projecten voor mijn astra op korte termijn in te vullen. Het kan dus best zijn dat ik de isolatie pas over 6 tot 12 mnd plaats. Misschien dat dit onderwerp in de toekomst nog mensen kan helpen hun astra te isoleren met onze info.
EDIT: Maatie, kun je tegen het schutbord niet beter ook de bitumen plakken achter de bestaande isolatie? Ik denk dat je daar meer verbetering door opmerkt dan wat je nu van plan bent.
@petrolhead wrote:
wat kost zo’n hoes nou ?
Afhankelijk van de maat tussen de 25 en 60.. deze is voor de 60 tot 70 amp accu en was volgens de kerstvrouw zonder korting ongeveer 50 euro.
Vanmiddag mijn accuhoes van de sloop vervangen door een nieuwe van de vod:

Achter het dashboard zijn volgens mij meerdere mogelijkheden om demping aan te brengen. Het eerste waar ik zelf aan dacht was het dashboardkastje en luchtkanalen. Ontdreuning ben ik van plan om aan de motorzijde achter de bestaande isolatie aan te brengen.
Ik kan uit ervaring met een atos vertellen dat ontdreunen heel fijn werkt. Als je met die auto op de snelweg reed moest je de radio behoorlijk hard zetten wilde je het motorgeluid niet horen. Maar hinderlijk geluid bestrijden met ander geluid is natuurlijk wat anders dan minder herrie aan de kop. Ik heb bij die auto dan ook het schutbord en kabineluchtinlaat ontdreund en geïsoleerd. Vooral het ontdreunen had een heel positieve invloed op het rijplezier.
Kan iemand dan ook voor mijn astra tips geven om de boel iets stiller te maken zodat de auto wat “luxer” aanvoelt?
Ik ben vooral op zoek naar betaalbare en effectieve ontdreuning aangezien er al wel een isolatiemat is aangebracht in de motorruimte. 3m matjes lijken veel lichter dan het merkloze spul dat ik in de atos heb gebruikt. Helaas is de zaak waar ik dat had gehaald er niet meer.
@shaktibiharie wrote:
Vandaag de opc grill geplaats
Is die opc badge toevallig net zo groot als die dingen in de stootstrips op de deuren? Vind het namelijk wel een mooie grill maar zou er dan de “selection” uitvoering aanduiding in willen hebben..
Als aanvulling: carterventilatie is schoon en werkt volgens mij perfect! Trekt mooi vacuum bij stationair toerental. Ook heb ik ooit eens een forte motorflush toegepast in te slappe verhouding tot de olie(voor 2L terwijl ik 3L olie had) en vroeg ik mij af of een forte top end treatment aan te raden is als verzorging van de kop en om eventueel verbruik terug te dringen.
Wel merk ik dat de volsyntheet sneller zwart is dan de halfsyntheet die ik er bij aflevering in had. Ik en de monteur die ik bij de testdag had gesproken dachten dat dit door reiniging gebeurde en ik ververs momenteel elke 7500 tot 10000km de olie en filter.
Heb ik ook last van..
Hier nog wat info
http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod/tempomat-im-astra-g-nachruesten-t2099098.html” onclick=”window.open(this.href);return false;en ik heb zelf een schakelingetje van een Turks forum gevonden.. Zal even kijken of ik deze kan uploaden..
Edit:
En dat kan ik:

Moet er wel bij zeggen dat ik het zelf nog niet getest heb omdat ik nog niet aan inbouw van de schakeling toe ben gekomen maar die gast van dat Turkse forum blijkbaar wel.
Hier de link(acountje aanmaken om de foto’s te kunnen bekijken)
http://www.opelim.net/forums/tamamlanan-projeler/72093-astra-g-cruise-gosterge-led-aktivasyonu-resimli-anlatim.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Mag ik ook inhaken op dit topic? Heb zelf ook een astra g z16xe uit 2001 en ben, zoals sommigen inmiddels weten, ook dol op mijn auto.. Alleen gaat mij het olieverbruik ook tegen staan.. ik schat zo’n 800ml op 2500 km en 135k op de teller.. is dit de oorzaak hiervan te diagnostiseren door de door wim vaker genoemde testjes? Is klepseals vervangen goed en correct te doen en hoe ongeveer? Ik gebruik zelf overigens castrol 5w40 volsyntheet
Heb gisteren een motorbeschermplaat zoals op de diesels te vinden is gemonteerd.
Eerst het subframe getectyleerd met de hulp van een voormalig VOD monteur die veel met de terugroepactie heeft gewerkt :wors

Ik dacht dat ik ook een vooraanzicht foto had maar jullie moeten het met een foto van de achterkant doen..
Het uiteindelijke resultaat:

Het is wel een imitatie plaat omdat de orginele €300,- is en deze slechts €60,- nu €40,-.
Toch ben ik behoorlijk blij met de afgewerktere aanblik dan zonder. Ik hoop dat de plaat zich door de hitte van de uitlaat nog wat beter gaat zetten. Zoals jullie aan de onderkant kunnen zien aan de smerige onderkant van de auto is het ook nog eens zeer nuttig aangezien ik wel eens modder tegen de onderkant van de motorkap heb gekregen op een onverharde “weg” en mijn trots ook af en toe nog auto is.
Daarnaast heb ik de handremkabel gister ook vervangen omdat de rubbers bij de remklauw door waren en ik vorig jaar met 1 handrembochtje in de sneeuw met -6 gelijk de rechter rem vast had zitten…

(stalen velgen is mijn winterset)Daarnaast bleek tijdens het stellen dat het handremmechanisme aan de linkerklauw niet volledig los liet en dit heeft mijn maat weer gangbaar gemaakt.
En tijdens de beurt had ik gezien dat de uitlaatrubbers binnen een jaar verdroogt waren en aangezien volgens mijn haynes handboek de middendemper er toch onder weg moest voor de handremkabel heb ik al het klein materiaal voor de uitlaat gehaald. Uiteindelijk had mijn maat de oplossing om de uitlaat op de achteras te laten rusten voor de handremkabel en bleken de nieuwe bevestigingen niet nodig.
Wel heb ik alle rubbers vervangen:

Al met al ben ik tot nu toe weer heel gelukkig met de staat van mijn astratje :D
Ik heb gehad dat mijn afgedopte EGR klep vast is blijven staan in de open stand. Hierop is mijn motor gaan overcompenseren met veel ellende, misdiagnoses en Opel-dealers die ook geen idee hadden tot gevolg. Ik zeg niet dat jou probleem het zelfde is maar het is een oplossingsrichting extra. Hoe zijn je fueltrim waardes en geeft je egr nogsteeds foutcodes?
Mijn probleem was na een sloop klepje verholpen(heb deze overigens nog wel te koop als je interesse hebt)
Edit: De klep was destijds ook afgedopt en voor het vast open blijven staan had ik nergens last van.
Zo’n auto hebben wij ook in de buurt waar altijd een kat op zit. Ik vind het erg ver gaan wat sommige mensen met honden en katten doen(heb zelf ook honden) maar volgens mij hebben veel kattenbezitters niet door wat die beestjes in de buurt uitvreten(krolse katers die je wakker houden, auto’s vol krassen, vogelbezitters die het leven zuur gemaakt worden, honden die wild worden omdat er een kat door de tuin loopt..) en zou ze zelf soms ook van het dak af willen schieten met een luchtbuks ofzo. Maar dat is dan ook weer zielig voor die beestjes. Misschien een supersoaker?
Al eens de bezitter er vriendelijk op de acties van zijn of haar kat gewezen?
Ik leef in ieder geval met je mee.. Zelfs een vogel jaag ik al van m’n trots af als ik het zie om vervolgens van de vogeltjes in de tuin te genieten :lol:Gewassen:)
Ik gebruik zelf ook de magnatec 5W40 voor mijn Z16XE. Ik kreeg tijdens de testdag van een monteur de opmerking dat deze olie waarschijnlijk beter was dan de originele.
-
AuteurBerichten