Astra_R

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 269)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2006 2.0 Vivaro 20 elektronische storingen #18284925

    Update met foto’s:

    Beschadigde draad die inmiddels is gerepareerd:

    Deze had hij ook gestuurd. Mogelijk de zekering die doorverbonden was?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953538

    Bij de ruitenwisser lijkt er een stuk aan de onderkant van het raamrubber te missen of niet aan de sluiten. Hoort dat zo?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953536

    Tijdje geleden de achterruit van mijn G laten vervangen ivm een paar kapotte strengen en rubber wat slecht begon te worden. Kort daarna viel me het volgende op:

    Moet ik me zorgen om de afwatering en toekomstige roestvorming gaan maken?
    Zo ja, wat nu?

    Edit: Sorry voor de smerige auto. Wordt voor volgend weekend gewassen.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644359

    Heel netjes D-gek!

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953520

    Zijn de koplampsproeiers van een G af te stellen? Ik ben bezig de coupe sproeiers op een standaard bumper te monteren.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644336

    Gisteren de astra gewasseb en de ruiten voorzien van rainclear, vandaag de motorruimte schoon gemaakt

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953495

    Ik raad een ieder af om chinese banden te monteren. Heb de astra met rotex banden gekocht en die zijn er met 7mm weer af gegaan. Ik ben absoluut geen sportieve rijder maar bij het minste begonnen de banden te gieren of greep de abs in. Het hoeft maar 1 keer fout te gaan he? Of je nou 10.000km of 50.000km rijdt. Misschien zegt het ook wat dat ik die zo goed als nieuwe banden niet eens verkocht kreeg?

    In reactie op: NCDR 1100 inbouwen – wat nodig? #18270803

    Als hier posten mogelijk is?..
    Ik heb hier ook een ncdr1100 met GID klaar liggen. Tevens ook de CID stekker omdat ik nog over wil naar CID

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953485

    Mogelijk de fluctuatie in temperatuur? Er staat in de handleiding dat een koudere waarneming direct weergegeven wordt en een warmere waarneming met vertraging. De reden moge duidelijk zijn.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644321

    Koplampje vervangen.. moet maar snel over naar xenon denk ik zo..

    Bij z’n werk heeft hij geen bank. Alweer wat gehoord of nieuws?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953478

    Als je je kachel niet op het heetst hebt is dat normaal. Staat ook in je handleiding en heb ik ook als ik hem op ongeveer het midden heb.

    Hij is wel even langs de waarden gelopen maar natuurlijk niet uitgebreid geanalyseerd.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644274

    Nieuwe mistlampjes gehaald tijdens ons dagje weg bij de oosterburen:

    Lampen die er in zaten waren wat gelig bij de philips xtreme vision h7 lampen en zeer binnenkort komen er osram xenarc 66240 4100k lampen in:)

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644272

    @Banjerrr wrote:

    @GSI Racer wrote:

    ruitensproeier bijgevult :jerry

    Dat heb ik ook gedaan! Maar dan van de Scania :p Astra had nog genoeg :)

    Same here. Was ook bijna leeg kwam ik achter..
    Verder nog de winter wieldoppen in de sealant en wax gezet. Hopelijk zijn ze nu beter schoon te houden. Morgen dr op:mrgreen:

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953444

    Als de strengen door zijn is het te repareren met een zilver verf achtig iets.. is te koop van bison.. let wel op dat je het volgens aanwijzing en bij warm weer gebruikt.. onvoldoende geleiding wordt heel heet en inmiddels heb ik er een paar van de werkenden weer kapot. Ik ga het bij warm weer herstellen

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953442

    Kan het kloppen dat mijn z16xe met de 4 potige bosch bougies meer moeite heeft met een koude start dan met de 2 potige? Volgens mij zijn het in beide gevallen de juiste bougies alleen zou de 4 potige geschikter zijn voor korte afstand rijders..

    In reactie op: De kwaliteit van de aftermarket #18265692

    Zoals mijn nissens condensor die door een brezan achtige toeleverancier word geleverd bij de vod..

    Goed voorbeeld van die versnellingsbak en dat is dus ook waar ik wel eens tegenaan loop. De rubbers die bij elke astra kraken bij koud weer zou ik bijvoorbeeld graag van een betere kwaliteit proberen.. maar welke is beter? :wtf

    Een idee hoe het kaf van het koren te scheiden is behalve prijs?
    Heb namelijk osram xenarc 66240 lampen van 50 tot 150 p/s gezien.

    In reactie op: De kwaliteit van de aftermarket #18265688

    Leuk, merken..
    Ben bij de keuze voor een nieuwe condensor ook nog tegen het volgende aan gelopen: behr/ hella leverde via de onderdelen handel zowel de eerste montage en een speciaal voor de aftermarket geproduceerde condensor. Scheelde een paar tientjes.. uiteindelijk voor een nissens gegaan omdat die bij de vod vaker gebruikt werd en ook wel positieve verhalen over gelezen.. opzich was ik er niet kapot van. Hij zag er wel redelijk uit maar er moest wel het een en ander bij gebogen worden. Zou ik weer mogen kiezen, dan zou ik voor behr/hella gaan. Voor een paar euro meer had ik de aftermarket versie..

    Bosch vind ik ook wel een interessante fabrikant, levert eerste montage delen(kabelboomstekkers en lambda sondes) maar ook verschillende verhalen over gelezen.
    Varta accu’s waren in het verleden exact de zelfde als bosch(productie door varta).
    Bosch levert echt van alles en ik heb gelezen dat de kwaliteit daardoor niet altijd gewaarborgd is omdat er te snel te veel kleinere fabrikanten opgekocht worden c.q. omlabeling naar bosch.
    Ter verdediging van het merk: hoewel ik de riemschijven door angst na het bovenstaande links heb laten liggen ben ik nog niet teleurgesteld door het merk. Lambda sondes, bougies en filters functioneren naar mijn ervaring prima. Ontwikkeld die club niet ook de abs systemen?

    Van van wezel heb ik overigens de motor bescherm plaat. Pasvorm is niet perfect(bijna slecht maar het is een groot stuk plastic onder de motor, dus toe maar). Hij zit en het alternatief was oe a 5voud van de van wezel.

    @Kallisto wrote:

    @Haasje17 wrote:

    Overigens, is dit gedoe begonnen na montage van katalysator en demper? Uitlaat lengte en diameter maakt ook verschil.

    Nee, de katalysator + middendemper heb ik eronder laten monteren omdat dit voor de APK moest. Daarvoor (dus vóór de APK) had ik dit probleem al. De katalysator + einddemper lijken weinig tot geen effect te hebben op het acceleratie-probleem. Verder zijn het standaard onderdelen met standaard maten, geen sport-onderdelen o.i.d.

    Nogmaals wil ik even aangeven dat het uitlaatspruitstuk (spaghetti) van één of ander “tsjoening”-merk is en dus wellicht van slechte kwaliteit is. Ik las in een PDF-bestand van autodiagnose.be een soortgelijk probleem en daar zat er een scheurtje in het uitlaatspruitstuk. Misschien is de bevestiging voor de lambda niet helemaal goed, het is tenslotte een B-merk uitlaatspruitstuk, maar de lamda zit ook niet echt heel vast bevestigd. Hij zal niet zo 1-2-3 losschieten, maar je kunt de lambda eenvoudig draaien in de bevestiging.

    PS. De auto is afgekeurd vanwege de uitstoot, deze voldeed niet aan de eisen. Logisch, want er zat geen katalysator noch middendemper gemonteerd. Om achteraf gedoe te besparen heb ik besloten om deze onderdelen er wél onder te monteren. Enfin, tijdens de keuring probeerde ik dit goed te praten door aan te geven dat de EGR niet werkt (tja, wist ik veel). Ze hebben aangegeven dat ze de waarden ook ergens bij de lambda hebben gemeten en dat was wél in orde. Dus mijn verhaaltje van de EGR was ook “busted”, want bij het uitlaatspruitstuk was het in orde, maar bij de einddemper niet.

    @joop1970 wrote:

    X16xe distrubutie kan toch geen tand verkeerd staan dacht ik?

    Dat weet ik helaas niet.

    Lambda 1 zat vast genoeg in je uitlaat. Bovenste deel zat wel los van de sonde zelf.
    Je uitlaatspruitstuk leek ook gas dicht te zijn. Is er na afgelopen weekend nog een gaslek volgens jou?
    Bij de lamdasonde wel goede waarden en achter de auto niet!? Vaag..
    Zat je lamda 1 op 2 cilinders ipv alle 4? Volgens mij wel ofnie?
    Een verklaring kan dan zijn dat de andere 2(of 1 daarvan) niet lekker brand ofniet?

    Eerst de ontsteking maar ff proberen toch? Das makkelijk en goedkoop.

    Edit: heb je een foto van je uitlaatspruitstuk met lambda sonde? Kunnen we ff meekijken..

    @joop1970 wrote:

    Sowieso zijn x16xe’s niet echt soepel met deze setup. Als je continu gas geeft voel je hem (bij mij) bij 1500 toeren inhouden. Soort schokje voel je. Maat van mij heeft het ook. Is alleen niet merkbaar in de acceleratie.

    Overigens de EGR: Pakking ertussen en uitprogrammeren is niet nodig, motorstoringslampje gaat dan aan (bij mij altijd als ik hem uit laat rollen voor een stoplicht en de koelvloeistof is warm). Motor gaat NIET in noodloop en je merkt helemaal NIETS van het storingslampje. Dat onderdelen hiervan kapot gaan in onzin, rij zelf al heel lang zo rond en ken meer mensen die dat doen zonder enig probleem.

    Carterventilatie kun je heel fancy mee gaan kloten, als je motor weinig olie gebruikt gewoon een stuk slang aan je kleppendeksel en ergens neer flikkeren. Nog nooit problemen mee gehad voor de apk en werkt prima. Cartenventilatie moet wel goed open zijn (ook dat kleine slangetje op je kleppendeksel, die heb ik wel is verstopt gezien)

    Check ook de bedrading van de MAP sensor, heb bij een maat wel is een halve middag gespendeerd aan een heel raar lopende x16xe terwijl 1 van de draden van de mapsensor slecht contact maakte in de stekker zelf. Staat vaak veel spanning op de draad.

    Die knik in je inlaat lijkt me niet echt een probleem, voor het gevoel kun je op de sloop een slang van een combo diesel halen, is zon geribbelde stofzuiger slang als het ware.

    Zorg dat je nergens valse lucht trekt, bij een maat was de mantzel box slecht gegoten waardoor hij niet goed aansloot.

    Qua sensoren: Ga naar de sloop en ruk van 15 corsa’s alle sensoren en ga testen/meten enz. Dat is het eerste wat ik altijd doe.

    Carterventilatie moet naar mijn idee wel op orde zijn. Doel ervan is het goed houden van je olie/ voorkomen van sludge gerelateerde problemen. Hiervan zijn bronnen op internet en ik heb de gevolgen van een slecht werkende carterventilatie zelf waargenomen bij mijn eigen auto en de atos van mn moeder.

    De dikke slang kan inprincipe los(mooi vind ik het niet en wat is je garantie dat er geen zooi door komt) beter is de dikke slang in de rijwind hangen als je hem niet aansluit. Dit werd vroeger gedaan en zuigt de dampen tijdens het rijden actief af.

    Bij deze en de z16xe is het wel van belang dat de dunne slang vrij is. Dit is de onderdruk kant van het ventilatiesysteem en icm met een vrije andere opening zoals de dikke slang zuigt het systeem frisse lucht door je carter(kop) en worden carterdampen afgezogen.

    Onderschat het nut van een goed werkende carterventilatie niet voor het behoud van een gezonde motor.
    Ik heb dus zelf het mayo effect(zou tot black sludge leiden? Dat weet ik niet zeker) en een onder geoliede gasklep mee gemaakt.

    Houd het verband met je acceleratie probleem? Zeer waarschijnlijk niet.
    De dikke slang zit in ieder geval bij mijn motor voor de gasklep(atmosferische druk) zoals je hebt gezien.

    Edit: joop, sorry iets te snel gelezen. Dacht dat je bedoelde dat de dunne slang dicht kon blijven en je het belang van de carterventilatie ondermijnde. Later zag ik dat dat niet het geval is en je verhaal volgens mij klopt. Omdat ik het toch een mooi betoog vindt hierboven laat ik het wel staan:P

    Uitlezen is geen probleem.. moet wel zeggen dat de drie punten in orde leken hoor. Lamda fluctueerde redelijk zoals het hoort, inlaat temp leek te kloppen en de map sensor gaf bij stilstaande motor een realistische waarde. Hoe het draaiend hoort weet ik niet..

    Sorry dat ik er zo ff ongeorganiseerd tussendoor kom.. tapatalk..

    Ik ben mee geweest naar de opeldealer en over de carterventilatie heb ik zelf de volgende mening: als de carterventilatie op een zelfde manier werkt als de mijne zou er op de dikke slang atmosferische druk moeten staan/ komt de carter en dunne afzuiging via die weg aan z’n verse lucht. M.a.w. het nirt aangesloten zijn is misschien niet chique maar zou toch niet bij moeten dragen aan het probleem? Dat kan ik natuurlijk in dit geval mis hebben. Dan hoor ik het graag.

    Verder heb ik met de op-com nog het volgende geconstateerd:
    Woensdag stonden er 2 fuotcodes in over dat de spanning van de ontsteking te laag was. P0351 en p0352. Deze heb ik gewist en stonden er vandaag niet weer in.
    Kan dit eventueel verband houden mer de compressietest?

    Daarnaast komt de egr foutcode constant terug en ik hoorde vanavond dat die daadwerkelijk afgedopt was met een metalen plaatje.

    Tot zover mijn aanvulling. Ik ben helaas geen monteur maar hopelijk komen we er met onze gezamenlijke inspanning en suggesties wel uit.

    Mvg,

    Astra_R

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953434

    Ik had de oplossing: wat rvs ringetjes met kokend water en soda en goed schudden, uiteraard gevolgd door goed doorspoelen.
    Resultaat leek goed tot ik tijdens het schoonmaken een mogelijk zwakke plek ontdekte. Plastic was iets aan het barsten net zoals je wel eens bij koplampen ziet..
    Dat waag ik er niet op bij zo’n essentieel onderdeel van de motor want als hij gaat kom ik er denk ik pas te laat achter(systeem komt natuurlijk op druk te staan.).
    Mooie nieuwe witte dus:) beetje een domper maar heb de sensor in ieder geval voor wat ik er voor heb betaald..
    Baas J, Weet jij zo waar? Fsrs en andere site’s zitten tond de 30.
    Kleine vraag 3: hoe houd ik em zo mooi wit?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953432

    Hoe krijg je een expansietankje(astra g en los van de auto) schoon? Er zit wat vettigs in en op de bodem een bezinksel dat ik er met water en afwas middel niet schoon krijg. Ik durf zonder advies ook geen grovere maatregelen te nemen uit angst het kunststof te verzwakken.
    Vraag 2: wat is de functie van de ”compartimenten” in het expansievat?

    Vast bedankt voor jullie advies en reacties.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 269)