Astra_R

Aangemaakte reacties

19 berichten aan het bekijken - 251 tot 269 (van in totaal 269)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 15W 50 #18048224

    Afvullen met de olie die je er al in hebt zitten en anders afhankelijk van de in het verleden gebruikte viscositeit 5w of 10w.
    Opel gebruikte voor mijn auto 5w30. Ik heb nu zelf ververst naar 5w40.

    In reactie op: Radiator slang blijft maar lekken #18045350

    Nou ben er vanmiddag dus mee bezig geweest..
    Kleiner klemmetje opgehaald, iets meer naar links geplaatst en wat minder strak.. Volgens mij is het nu, na een kort testritje en tijdens het ontluchten goed of bijna goed. Ik voelde net in het hoekje nog een half druppeltje zitten maar hoop dat dit er nog tussen zat of de slang nog iets moet zetten. Ik heb in elk geval weer goede hoop dat het goed komt want ik had echt geen idee wat ik fout deed.

    Hier 2 foto’s van de situatie nu:

    In reactie op: Radiator slang blijft maar lekken #18045348

    Het lek zit zeker daaren doet zich alleen bij een warme motor voor..
    De klem zou ik dus meer naar links plaatsen? Nog andere suggesties? Alles is welkom want ik heb al veel geprobeerd.. We gaan er morgen weer eens mee bezig..

    In reactie op: Radiator slang blijft maar lekken #18045345

    Nee het komt zeker bij de thermostaat weg(de aansluiting op de slang). De oude slang is nooit los geweest van de radiator en vanuit de hoek op foto 2 kun je het met het blote oog goed zien druppelen. Je kunt op foto 3 ook zien dat er roze koelvloeistof op de behuizing zit terwijl ik dit al meerdere keren heb schoongemaakt.

    In reactie op: Radiator slang blijft maar lekken #18045343

    De slang is volgens mij gewoon zacht als hij warm en koud is. In elk geval zacht genoeg om in te knijpen om te ontluchten.
    De slang die er nu op zit is nieuw van de dealer. Een kennis waaraan ik advies had gevraagd dacht namelijk dat het ook aan de slang lag en ik heb dus een nieuwe gekocht. Wat betreft de thermostaat vermoed ik dat mijn universele garage het zelfde onderdeel gemonteerd zou hebben aangezien ik bij hun regelmatig een busje van de zelfde zaak zie staan.

    Hier wat foto’s in de regen..

    In reactie op: Moeilijk terugschakelen Astra G uit 2001 #18004522

    Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb vandeweek de monteur er tijdens de bandenwissel naar laten kijken voor de zekerheid en volgens hem was er niks mis mee en hoorde het bij Duitse auto’s wat stroever te gaan. Het zal dus wel goed gaan. Wel voel me op dat ook de pook wat stroever liep en wat kraakte. Ik zou dus het mechanisme wat willen invetten en denk dat daarme het grootste probleem wel verholpen is.

    Wel vet kan ik hier het beste voor gebruiken? Heb al wel even gekeken maar zie van alles voorbij komen zoals: smeervet, siliconen vet, ptfe vet, wit vet en ik weet het verschil niet echt..

    Alvast bedankt!

    In reactie op: Moeilijk terugschakelen Astra G uit 2001 #18004518

    Dat is de ellende nou juist.. Zelfs bij stilstand krijg ik de auto regelmatig niet in de 1. Altijd leuk bij stoplichten en rotondes dat het achteropkomend verkeer niet weet waarom jij remt en vervolgens zo lang stil blijft staan.

    Ik zal straks eens naar de garage gaan voor m´n zomerbanden en gelijk vragen wat het kan zijn of of ze willen kijken.

    In reactie op: Moeilijk terugschakelen Astra G uit 2001 #18004515

    Dat afstellen is zelf te doen= Hoe doe ik dat=
    Wel valt mij op dat de problemen zich vaker voor doen bij een koude bak maar ook de kop opsteken bij een warme bak.
    De achteruit lijkt nog het meest soepel te gaan..

    In reactie op: Moeilijk terugschakelen Astra G uit 2001 #18004513

    Kan het zo makkelijk als het afstellen van de schakelstang zijn? Heb dit namelijk wel gelezen in combinatie met moeilijkheden met schakelen naar de 2 en 1. Ik zie alleen niet waar het koppelen in de vrij bij dat “probleem” past..

    In reactie op: Moeilijk terugschakelen Astra G uit 2001 #18004511

    Voor de testrit zie pm.

    Achteruit heb ik nog nooit een probleem mee gemerkt. Volgens mij wil hij na in de achteruitzetten zonder weer te koppelen alsnog niet in de 1 maar dit zal ik nog eens moeten proberen. Wel had ik met -15 dat de auto in de vrij vooruit wilde maar volgens mij kwam dit door te dikke olie(lijkt me)? Of lopen er dan tandwielen toch te dicht langs elkaar?

    In reactie op: Moeilijk terugschakelen Astra G uit 2001 #18004509

    Zijn er in dat geval meer symptomen waar ik op moet letten? Ik ben namelijk niet zo’n fan van garages ondanks dat ik mij door onze huidige garage nog niet ge(…) heb gevoeld en de verschillende “opritklussers” ook vaak uiteenlopende meningen hebben.

    In reactie op: Astra OPC binnenverlichting aansluiten #17977938

    Ik zou nog een aanvulling schrijven voor de how-to maar hier nog niet aan toegekomen. Na aanleiding van dit topic ff snel door de kou mijn bedrading checken.

    Ik heb hier de versie met alarm sensoren en zonder mic, of airbag lampje( GM 09104347 )

    Ook een ellende om aan te sluiten gehad omdat ik niet wist van de deuren en de massa van de alarmsensoren moet idd ook aangesloten zijn(pin 5)

    pin 1(normaal grijs, bij mij blauw/groen dacht ik) kan op grijs

    pin 2 (zwart)en 9(rood) kunnen op rood

    Pin 5(groen/bruin) en pin 8(bruin) massa

    De reden dat pin 5 aangesloten moet zijn is omdat je met de knoppen van je leeslampjes de sensoren kunt schakelen. Let er verder nog even op dat als je deur verlichting aan staat(ook met lichtknop naast stuur) je leeslampjes ook niet werken.

    edit: zal ff kijken of ik dit weekend een foto kan maken. Had mijn telefoon net niet bij me.

    In reactie op: Ruitenwissers trekken waas #17947404

    Update:

    Heb het voor elkaar :-D Nieuwe wissers geprobeerd(Bosch twin) en ik kan weer normaal door de regen rijden zonder een kookplaat van mn ruit te hoeven maken. Binnenkort mooi de rain clear er overheen en laat dan de sneeuw en ellende maar komen.

    Wat ga ik merken als ik de wissers ook behandel met dat spul? Ben daar namelijk wel wat sceptisch over. Vooral nu ik weet wat er gebeurd als de wissers hun werk niet naar behoren doen.

    Ik snap ook echt niet hoe maten en kennissen van me met van die stok oude wissers durven rijden :wtf Altijd leuk om zo’n auto te leen te krijgen op een regenachtige dag:)

    In reactie op: Ruitenwissers trekken waas #17947402

    Nou vandaag tussen de buien door de ruit gelapt met dreft en amonia, daarna na gespoeld om resten langs het raam te verwijderen en weer droog getrokken, vervolgens de car glass polish flink ingepoetst met een soft foam aplicator van meguiars, laten drogen en uitgepoetst met de supreme shine microvezeldoek van meguiars.

    In de rappigheid leek er wel verbetering te zijn maar nog niet het gewenste resultaat. De ruit oogt zeker een stuk helderder maar de wissers trekken nog wel vocht over de ruit bij de terugslag. Ook was nu met zekerheid te zien dat er wel sporen van de wissers in de ruit staan(volgens mij niet diep) en met de tl bak van mijn parkeerplaatsje leek er nog wat kalk, vettigheid of andere vervuiling op de ruit te zitten.

    Nog eens poetsen zal vast geen kwaad kunnen maar ik betwijfel of ik dan wel het gewenste resultaat krijg. Namelijk dat als de wissers weer op hun plaats liggen de ruit nagenoeg droog is.

    Wat zal waarschijnlijk helpen? Toch andere wissers? Gaat de scrub anders en hopelijk wel werken?

    In reactie op: Overstappen naar volsyntheet #17947391

    Dat wat je van de olie beschrijft herken ik uit de auto van mn moeder :wors
    Magnetisch plugje kon ik voor mijn motortype niet vinden. Hebben ze deze eventueel bij brezan? Kan ik een verandering in mijn olieverbruik verwachten of blijft dit gelijk als ik de motor spoel zoals je beschrijft?

    In reactie op: storterende x1.8xe reinigen egr maar welke onderdelen #17947679

    Storing wist ik op een gegeven moment op te vangen want het is geen pretje als je met afgeslagen motor verkeer achterop ziet komen;) Na reiniging gasklephuis, wat ook nodig was, was het probleem niet verholpen en heb ik een monteur gevraag een testrit te maken. Ik mocht zelf rijden en ik heb laten zien dat ik de auto zonder gas bij niet makkelijk weer aan kreeg. Toen bleef er gelukkig weer een storing in staan en deze hebben ze uitgelezen als zijnde problemen met de egr. De auto moest in mijn geval op contact blijven om de storing niet weer te laten verdwijnen. Nadat ze hem hadden schoongemaakt ging het slechts een korte tijd beter en heb ik besloten hem af te sluiten.
    Ik maak vooral korte ritjes dus hij zou zo weer vuil worden en ik vind het maar een raar idee om verbruikte lucht terug de verbrandingskamers in te sturen.

    Als ik jou was zou ik het zeker even proberen. Pakkingkje kost je slechts 13 euro bij de dealer. Mocht dit het niet zijn heb je in elk geval niet extreem veel uitgegeven voor een nieuwe sensor of iets dergelijks. Ik had wel torx sleutel 45 nodig en die is wat moeilijk te krijgen maar dan weet je het vast voor je er aan begint;) Ik werd bij de dealer wel gewaarschuwd dat er in uitzonderlijke gevallen wel geprogrammeerd moest worden maar dit zou ik snel genoeg merken. Dan is de keuze of je dit het proberen waard vond(volgens mij 70 euro) of dat je de open pakking er weer tussen maakt. Voor mij was dit de oplossing en erg blij dat ik nou zonder angstig voorgevoel de snelweg weer op en af kan.

    Mocht dit het zijn: Mieter dan gelijk ff een potje brandstofreiniger door je tank en rij een flinke afstand snelweg. Heb je gelijk alles weer schoon :thumbup

    Aanvulling: Ik heb gelezen dat stappenmotor en gaslkephuis vaak het zelfde probleem geven. Pak dit gelijk even mee. Schijnt makkelijk te doen en dan kun je dat ook uitsluiten. Wat een goede indicator van mijn mijn egr was was tijdens het inhouden de koppeling in trappen op de snelweg. Viel mij mij gelijk uit en is door op te laten komen(in de 5!) weer te starten. 20 km later was de boel schoongebrand en beef hij netjes aan.

    In reactie op: Ruitenwissers trekken waas #17947400

    Afgelopen maanden is er geen hotwax overheen gegaan. Wel heb ik de ramen eens gelapt met dreft en amonia maar dit heeft niet of nauwelijks geholpen. Zal de scrub eens proberen. Dacht zelf na wat reviews gelezen te hebben aan auto glym glass polish. Rain clear ga ik niet aan beginnen want ik rij meer in de stad. Of is er een product dat ook bij lage snelheden prettig werkt?

    In reactie op: storterende x1.8xe reinigen egr maar welke onderdelen #17947677

    Weet je zeker dat het de egr is?
    Ik heb pas geleden ook problemen gehad met mijn egr klep en merkte het volgende:
    Het probleem bij mij was ook inhouden, stotteren en afslaan. Na een paar minuten uit of met veel gas bijgeven kon ik weer starten.
    Schoonbranden door snelwegritten helpt. Na een aantal kilometer begint het inhouden dan en vervolgens is en blijft het over tot je weer korte ritjes gaat maken.
    Na een aantal stadsritten komen de problemen weer terug.

    Ik heb geen plaatjes voor je en weer niet waar jou egr klep zit maar het is een klusje van niks wat hier vast ergens voor jou motortype al eens beschreven is. Ik raad je wel aan om hem daadwerkelijk dicht te maken want schoonmaken hielp bij mij slechts kort. Na het dicht maken ging mijn auto zo’n 70 km slechter rijden. Dit komt doordat je ecu nieuwe waardes moet leren. Nu rijdt mijn auto heerlijk.

    In reactie op: Z16XE valt uit op snelweg #17914374

    Bedankt voor je reactie! Bij het tanken lijkt de tank niet vacuüm getrokken te zijn.. Of zijn er andere manieren hoe dit te controleren valt? Zou dit ook het symptoom moeten geven dat het na een aantal kilometers wel goed gaat? Ik heb in mijn vorige bericht geschreven dat de auto gisteren weer moeilijkheden gaf. Vanmorgen zo’n 30 km snelweg gereden en de auto leek nu nergens last van te hebben. Ik vermoed dat als ik morgenmiddag de snelweg weer op draai het weer terug is.

    Voor zover ik heb kunnen merken zijn de problemen dus erger als ik een tijdje geen snelweg gereden heb aangezien hij tijdens een weekendje weg ook alleen in het begin van de heenreis aan het sputteren was.

    Verder is mijn rijstijl rustig(meestal onder de 2500 toeren) en rij ik niet vaak lange afstanden maar voor korte ritjes waarvan ik weet dat de motor zeker niet op temperatuur komt laat ik de auto ook zo vaak mogelijk staan. Mocht de motor wel goed warm zijn blijven de toeren meestal onder de 3500. Ik ken jongens van mijn leeftijd die een auto binnen 30.000 km kapot weten te krijgen en om meer te betalen aan brandstof dan nodig vind ik ook niet altijd nodig.

19 berichten aan het bekijken - 251 tot 269 (van in totaal 269)