Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tis ook zeker handig als je weer es wat langer onder de kap bezig bent en net in de buurt van je ‘stok’ moet zijn. + het is gewoon handiger en luier :)
Mijn vermoeden is dat dit qua zekeringen wel goed moet zitten. Ik denk dat er 1 zekeringkast is die gebruikt wordt.. Maar als dit niet klopt wordt ik wel verbeterd
Mja ik weet dat olie nog langer duurt, maar ik heb geen olie temp meter. En daarbij, voor KVS op begint te lopen, ben ik met goede vorst echt een kwartier verder, dus dan is de olie ook wel dun genoeg om normaal 120 mee te gaan rijden.
Als KVS op begint te lopen, ga ik niet vol gas oid, dan trek ik rustig door naar 120 en zet ik CC aan.
@ klanderman, echt een gave auto. Ik vind zelf alleen het interieur van een H niet zo mooi. Vooral de middenconsole. De buitenkant ziet er echt goed uit :)
mja als ik echt met een koude motor de snelweg op moet, trek ik rustig op en blijf ik meestal ca. 100 rijden tot de KVS op temperatuur begint te komen (meter begint bij ca. 70 graden)
ik had pas ook dergelijke toestanden (alleen stopt die van mij iets boven de 50 graden volgens mij). Maar bij mij was de buitentemp sensor kapot. Heb bij de sloop een andere gekregen en het probleem was opgelost. Of dit effect heeft op je Climate control durf ik niet te zeggen.
Buitentemp zit in de bumper in het onderste rooster, precies in het midden,.
Even gekeken, kosten inderdaad 19.95. Ex verzendkosten. Is dus goed te doen.
mja voor benzine ben ik ook ca. 30 euro kwijt (27,50 geloof ik).
origineel gepost door djz
ik heb dat probleem ook maar ik kan nergens mijn int filter vinden heb onder de moteokap gezocht aan de linker kant waar de ven motor zit maar daar heb ik niks zitten,het is bij mij echt erg,ik moet gewoon de ramen open zetten,en michien weet iemand ook iets over benzine dampen in de auto als hij een avond stil gestaan heeft,ben daar ook op zoek geweest maar kan niks vindenwaar zit dat stangetje ergens van het binnencirculatie ,
Je interieurfilter zit ook daadwerkelijk in je interieur, namelijk achter je dashboard kastje. Je moet het dashboard kastje demonteren (3 schroeven boven en onder) en als je deze eruit hebt (koppel ook het lampje af!!) dan zie links achterin de ruimte een kap zitten, als je ook deze loshaalt, zit je in het interieurfilterhuis. Je kunt nu je filter eruit trekken. Het is trouwens wel lastig om de nieuwe erin te krijgen. Het past allemaal maar net en meestal vouwt het filter wel een paar keer dubbel met monteren.
Ziet er wel goed uit! heb je dit setje nieuw gekocht? Zo ja, waar en wat koste het en hoe monteer je dit??
30,30? Dat is niet veel voor een APK. Benzine dan dus hea?
Ik ben voor diesel 60 euro kwijt, maar das niet bij een opel dealerOf het leuker is hangt af van je hobby’s. Ik vind het gespoten thuis gestuurd krijgen toch echt wel een stuk leuker.
3 februari 2010 om 18:09 In reactie op: crouse control opel astra ASTRA-G-CC; X2.0DTL 2000 #17602961origineel gepost door Baas J.
?? Waar komt je snelheid in beeld??Voorzover ik weet in het schermpje van tijd / datum. Je ziet het heel even flikkeren en dan is het weer weg. Het staat niet een half uur in beeld oid
interval terug zetten doe je als volgt
Stop je sleutel in het contact en druk het knopje van de dagtellerresetter in, draai vervolgens je sleutel naar contact en houd het knopje ingedrukt totdat je streepjes ziet.
Dit is hetzelfde als wanneer je INSP ziet staan.
Koelvloeistof zou blauw moeten zijn (of rood of geel). Soms is het echt roestwater, dan zou je het eigenlijk moeten vervangen.
Brandstoffilter is zeker ook belangrijk, omdat deze echt zeer prijzig is (voor mijn diesel ca. 1200 euro ex installatie). Het is handig om je nieuwe brandstoffilter af te vullen met brandstof, dan hoeft dit niet meer te gebeuren als je start, smeer ook gelijk de rubberenring van het filter even in met brandstof.
Je kunt ook je interieurfilter vervangen. Dit is zeker nodig als dit nog niet gebeurd is. Dit filter kan best een kraaiennest worden.
Daarnaast is het van belang je bandenspanning e.d. te controleren.
2 februari 2010 om 19:09 In reactie op: crouse control opel astra ASTRA-G-CC; X2.0DTL 2000 #17602955Ach die twee kun je ook weer verkopen. Sta je weer op 0
2 februari 2010 om 19:05 In reactie op: crouse control opel astra ASTRA-G-CC; X2.0DTL 2000 #17602953Mijn broer kon bij zijn astra er gewoon een andere hendel inzetten en dat werkte direct. was wel een nieuwe
Ziet er inderdaad netjes uit. Het is sowieso wel een leuke wagen om te zien :)
1 februari 2010 om 21:28 In reactie op: crouse control opel astra ASTRA-G-CC; X2.0DTL 2000 #17602949Je kunt met een G toch vooraf al checken of alles al klaar ligt voor cruise control? Volgens mij een combi van de twee klokknoppen tegelijk indrukken, je zou dan heel kort de snelheid in beeld moeten zien. Werkt dit, dan is het voorberreid en anders niet.
Als het wel voorbereid is, zou alleen een andere hendel erin zetten voldoende moeten zijn.
Zonder olie of olie druk (pomp) heeft je astra geen lang leven meer. Zeker niet mee gaan rijden nee.
SuccesMja inderdaad. De huidige kou zorgt voor veel problemen bij autorijdend nederland. Lege accu’s, schakel en vering problemen etc.
origineel gepost door walter22
Hoi, ik ben nieuw hier maar wilde toch alvast even mijn foto’s van mijn astra g station plaatsen.Heb je een afneembare trekhaak, of is dit een vaste? Ik zou het zelf mooier vinden als de trekhaak er niet standaard opzit. desalniettemin vind ik het zeker een strakke bak :).
Mja dat zou dan eerder komen, zeker qua tijdsbezetting. Maar ik ben eigenlijk wel tevreden over het onderstel etc.
Hm ik heb dat meer met 1. Ik heb reeds 260K met dit blok gedraaid, maar hij gaat soms echt niet in z’n 1. Al sta ik stil dan moet ik nog moeite doen om em er in te krijgen. Oplossing heb ik nog niet gevonden, ik zal eens proberen te dubbel clutchen..
mwah, in principe is een blok zo afgesteld (de ECU) dat deze zo lang mogelijk meegaat. Door het chippen pas je de mapping van je ECU aan, waardoor deze meer PK’s kan gebruiken en daardoor een snellere en zuinigere wagen hebt. Er bestaat echter wel een kans, dat je blok sneller verslijt.
Een uitlaat wil zeker wel helpen, maar dat gaat echt maar om 3-4 PK, mits je de hele boel vervangt, en dat kost meer geld dan het aan PK’s oplevert (in mijn ogen in ieder geval). Een ander luchtfilter (K&N bv) is hetzelfde, het helpt wel, maar een luchtfilter moet je dan echt middenin de koude lucht hangen en dit levert ook maar 1 / 2 PK op.
De grote en de inhoud van het blok hebben inderdaad geen invloed op trekvermogen. Ik zat even te kijken naar een citroen (niet gedaan). Maar een C4 Grand picasso mag maar 1200 trekken, terwijl een c4 coupe 1.4 benzine 1500 kg mag trekken.
-
AuteurBerichten