Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag Mki 9100 gemonteerd. Het schermpje heb ik rechts boven de radio gemonteerd en de kabel langs de radio het dashboard in. De Blue Box heb ik links van het handschoenenkastje tegen de middenconsole aan geschoven. De afstandsbediening heb ik op dit moment aan het stuur zitten, even testen hoe dat werkt. Anders moeten we op zoek naar een ander plekje voor de AB.
Carkit Mki 9100 geinstalleerd. De oude CK-7W werkte niet goed meer met de HTC dus werd tijd voor een nieuwe.
Afgelopen tijd verschillende dingetjes gedaan.
Ten eerste hebben we de auto eens gewassen. Was echt al veel te lang niet gedaan dus dat had ie wel verdient. Daarna ben ik met dashmount / autohouder voor telefoon bezig geweest om nieuwe HTC kwijt te raken. Daarvoor heb ik de radio nog in het onderste vakje gehad, maar ook weer teruggezet in de normale slede.
Verder heb ik afgelopen maandag weer een jaartje APK mogen betalen met als enige herstel punt een stadslichtje..
Ik ben er weer blij mee.
radio naar beneden verplaatsen is echt heel makkelijk.
Je haalt de boel eruit (radio, slede etc) en geleid de kabels achterlangs naar beneden. Is echt een kwestie van 5 minuten werk als je de slede eruit hebt.
Hm zal binnenkort maar eens gaan kijken. Even bij de APK meester navragen welke kant aan vervanging toe is.
Nu hoorde ik gister bij het wegrijden in eens een nieuw bijzonder geluid (ik heb altijd iets, net na de keuring). Als ik stil sta hoor ik iets trillen en het lijkt alsof het tegen de motorkap aan trilt / resoneert. Het gaat over zodra ik maar een klein beetje gas geef of in beweging brengen. Als ik met 120 in z’n vrij zet, hoor ik het niet. Ik moet er echt voor stil zijn.
Ik zat al te kijken en zie dat de zekeringbox in het motorruim redelijk hoog zit, maar dit is het volgens mij niet.
Daarnaast viel me ook gelijk op, dat ik de rollen etc bij de v/snaar hoor, boven het geluid van de motor en distri-ketting uit. Teken dat deze het aan het begeven is? KM stand is nu 287K en ik heb er zelf 94K meegereden en zolang zit ook dit setje van de V-snaar erop.
Waar kom je aan een dergelijk bakje. Op de sloop bij mij in de buurt hebben ze nog niet eens de gewone bakjes die daar horen. En ik had bij mij het idee dat de radio wat klemt daar onderin.
Ik heb nu een CK-7W van Nokia met een HTC telefoon en dat werkt dus niet echt lekker. Ik moet dus denk ik ook iets anders. Ik neig zelf heel erg naar een ALPINE radio met BT. Ik heb nu ook een alpine en daar wil ik toch niet snel vanaf.
Tis trouwens echt niet veel moeite. Alleen het er weer netjes inkrijgen van het filter kan een uitdaging zijn. Als je de boel dan toch los hebt, kun je net zo goed even met een stofzuiger dat hele kraaiennest weghalen en daarna nog even met een compressor doorspuiten.
Dan weet je zeker dat de boel weer schoon en leeg is.
Succes
@ Koenelesenaar heb jij hetzelfde probleem dan? Ik heb bij mij nog niet gekeken, maar ik kreeg het wel mee als opmerking.
Wellicht heeft dit ook betrekking op de krakende vering die ik soms hoor als het koud is.
De moker licht om de hoek
13 polig is inderdaad het beste. ICM met verloop naar 7 kun je alles aansluiten.
Dubbel lock systeem is dat je deuren 2x op slot doet.
1e keer is gewoon pen naar beneden en op slot, bij de 2e keer worden de handgrepen als het ware ook vergrendeld.
Stel je parkeert de auto met de ramen open, dan doe je hem 2x op slot en loop je weg. Als je nu de pen in de deur omhoog trekt, is de auto nog steeds op slot. Je kunt hem echt alleen openen met AB of sleutel. De pen is dus gedeactiveerd.
Werkt trouwens niet als je in de auto zit. Zodra de sleutel op contact gaat, gaat de deur weer open! Dit ter veiligheid..
schijven moet je opletten hoeveel gaats je onderstel is. In jouw geval waarschijnlijk 4 gaats. Dit is ook van invloed op de schijven.
Hoeveel km gaat een astra mee: hangt uiteraard vooral af wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft. Indien altijd goed ingereden etc, etc, gaat ie echt wel 3 ton mee (ik zit op 283k met een diesel).
Kijk dus goed of onderhoud altijd goed gedaan is en dan zeker de distributieriem. ALs dat kapot gaat dan weet je zeker dat je tegen kosten aanloopt!Ehm ja, altijd in de goede verhouding hea. Met dit weer lekker rustig warm rijden en daarna goed regelmatig stevig optrekken!
Zaterdag de hele middenconsole losgehaald om schoon te maken en te monteren zonder ratel :). Volgens mij best goed gelukt deze keer.
Welkom :)
Ik ben bang dat je een nieuw scherm moet installeren, volgens mij zijn het namelijk geen losse ledjes, maar is alles geïntergreerd in 1 plaatje.
Correct me if i’m wrong.
Bij mij waren het vorig jaar inderdaad ook de gloeibougies. Motormanagement lampje bleef inderdaad een seconde of 5 aanstaan na het starten..
oew, ik win wel een beetje wat dat betreft, net op de terugweg op 283.000 km gezet. Heb de auto zelf nu 90k in gereden :). Ben er nog steeds blij mee en nog steeds geen tekenen van het einde…
Ik wacht sowieso altijd tot alle lampjes uit zijn en dan start ik pas. Heb ook nooit problemen met starten, niet met vorst, 4, 6 of 30 graden. Zou dus gewoon goed moeten werken, zonder aan te passen.
Niet iets met de gloeibougies?
Boordcomputer is sowieso niet noodzakelijk. Ik heb er CC inzitten, terwijl ik geen CC heb. Het schijnt deels al te maken te hebben met de snelheidsregistratie. Als je de twee knoppen bij de tijd in drukt, zou je heel snel even de snelheid moeten zien.
Als scherm heel even snelheid weergeeft, weet je dat snelheid in ieder geval uitgelezen kan worden.
Welk kapje zit daar bij het raam? Is dat de lange voor de raam blower, of de twee voor het gezicht? Dan weet ik welk kapje ik weg moet halen.
Ik zal eens kijken of ik daar inderdaad schroeven zie zitten. Zo irritant. Het is trouwens alleen rond de 2000 toeren.
Ik onderhoud mijn astra zeer regelmatig en let goed op kraakjes, piepjes etc.. Ik hoef idd niet naar een dealer die me verteld dat ik wel de winter doorkom..
Wel een beetje insignia invloeden, maar wel erg lekker om te zien… Als ik het geld had, had ik er wel 1tje in bestelling staan..
Vind het interieur nu wel weer mooi van de Astra. Vond persoonlijk het interieur van de H wat tegenvallen..
2 oktober 2010 om 11:38 In reactie op: Astra of Vectra ocassion; acceptabele kilometerstand #17736123Mja als ik naar een auto kijk, moet een benzine toch wel minimaal 5000 per jaar gelopen hebben en een diesel toch wel 10.000 / 15.000 km. Dus een diesel van 10 jaar met 50.000 km op de teller zou ik al laten staan.
Mijne heb ik gekocht met 193K op de teller en toe was ie 9 jaar oud. Das dus iets meer dan 20 K per jaar gemiddeld en dat vind ik wel netjes voor een diesel. Staat nu trouwens op 280.. en nog geen tekenen van overlijden…
Benzine van 2005 moet in mijn ogen dus wel minimaal ca. 30.000 hebben gedraaid, liefst iets van 40 / 50.000. Bij 150 is het ook niet reëel meer want dat betekend dat iemand dik 30.000 per jaar rijdt met een benzine..
Het is echt niet veel werk. Je dashboard kastje heb je er met 2 minuten uit (6 schroeven en let op het lampje!!).
Daarna die bak open maken (bij mij met 3 schroeven en 2 clipjes) en dan het filter eruit trekken. Het plaatsen vind ik een stuk moeilijker, doordat je een hoek moet maken met het filter. Ik krijg hem er nooit netjes in 1 keer in. Als het je gelukt is, de boel weer terug monteren en klaar. Totaal is ca. 15 minuten werk..
ik doe het meestal 1 x per jaar. Je merkt wel als het nodig is, vooral als je airco hebt, want dan wordt beslaat alles sneller en ruikt de auto op warme dagen een stuk muffer…
Astra G met 278 DKM op de teller.. Moet zeggen dat ik wel veel onderhoud aan de auto doe en er zuinig mee ben. Aircopomp en koppeling etc, zijn bij mij nog niet kapot gegaan en volgens de historie van de auto is dit nog niet vervangen.
-
AuteurBerichten