Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom en veel plezier met je Astra G cabrio. Nog steeds een hele strakke auto om te zien.
[quote quote=18350569]Behalve ik 7400 km jij ruim 55.000[/quote]
Vandaag opgehaald van 60.000 beurt. 308 SW als leenauto gehad. Blij met de Astra terug ;).
Vwb brandstof: Op de helft is ca. 350/400 km, tanken is 700. Valt dus wel mee. Eerste helft is meer dan de tweede. Is volgens mij wel redelijk stabiel. met 80 km gebeurt er bij mij nog niet zo heel veel.
Was ook het eerste wat ik dacht. Een ledje heeft maar heel weinig vermogen nodig om te werken. Je ziet nu lek stroom door de lampjes lopen. De reguliere gloeilampjes worden daar niet warm genoeg door en gaan geen licht geven, de ledjes reageren er wel direct op.
Ik heb buiten een led snoer hangen op een aan/uit schakelaar. Die geeft ook lekstroom en de ledjes blijven heel flauw branden. Als ik de stekker rechtstreeks in de wandcontactdoos stop werkt alles naar behoren. Niets om je zorgen over te maken.
Let ff goed op het starten, als dit moeilijker gaat worden heb je kans dat de accu leeggetrokken wordt, maar ik verwacht niet veel problemen hiermee..
Welke head unit heb je dan?
Box is voor een kind, jij hebt het over speakers ;). Even voor de duidelijkheid.Let er wel op dat je met een zweef zekering werkt. Dat is een forse zekering die op de + kabel zit. Deze vangt de klappen op, mocht dit nodig zijn. Daarnaast zie je vaak, als je voor een wat zwaardere installatie kiest, dat er gebruik gemaakt wordt van een condensator. Je + en – gaan naar de condensator en die geeft de voeding aan de versterker. Doel hiervan is om dippen en pieken in de stroomtoevoer op te vangen, zonder hier je versterker mee te verkl**ten.
Heeft je huidige head unit ook een subwoofer uit en kun je die los aansturen?
Ik heb zelf geen enkel voorkeur voor merk tot op heden. Heb zelf altijd JBL gehad in de auto icm een Alpine head unit en was daar content mee. Ik zou niet teveel vasthouden aan alles van 1 merk. Ik kan ook prima klussen met een gamma bitje in een praxis machine (ter voorbeeld).
Gebruik sowieso goede bekabeling, als je te goedkoop (dun) gaat, loop je kans op doorbranden van de kabels met de bijbehorende probleempjes.
Wat ik me even niet meer voor de geest kan halen, is hoe het zit met het in en uitschakelen van de versterker icm starten auto. Je wilt niet dat de versterker aan blijft staan als jij lekker ligt te slapen. de volgende dag wordt het zo lastig om dan weg te komen.
Volgens mij is er niets spannends als je eenmaal de juiste software op de auto hebt staan. Het heeft bij mij vanaf dag 1 gewerkt met de juiste firmware in de navi900.
Enige is (maar dat weet je al) dat het via de play store niet werkt, maar via de APK is er niets aan de hand.
Combi met Waze is top!
Als je [url=http://bfy.tw/GBJ8]hier even kijkt[/url] kom je een heel eind. :yes:
Hm. Mooi dat et werkt, jammer dat et bestaat? Lijkt me persoonlijk geen goede toevoeging op de weg. Maar als je op de parking staat is het wel handig als je je ff youtube kan kijken.
Een oudere zonder canbus idd geen probleem. Met Canbus heb je weestandjes nodig om het systeem te laten denken dat er genoeg stroom gevraagd wordt dus dat het systeem werkt.
[quote quote=18350569]Hoi waarom laat je in de garantie de trekhaak niet door Broekhuis repareren.. je kunt er nog een paar jaar plezier han hebben..[/quote]
Je hebt gelijk. Aangegeven bij de dealer voor de beurt komende maand (eind januari).
30 december 2017 om 21:20 In reactie op: Kun je een halogeen lamp vervangen voor een xenon of iets in die richting? #18351171Ja je kunt de lampen vervangen voor H7 HID – Halogeen. Maar voor je tegenliggers is dit niet heel fijn als je het niet goed doet. Als je bij een gemiddelde lampen boer H7 Xenon besteld, dan moet je wel ballasten inbouwen om de spanning om te zetten van 12V naar de spanning die nodig is voor de Xenon.
LPG is in het buitenland soms ook lastig met tanken. Ik heb de 1.6 136 pk, lawaai herken ik deels, maar eigenlijk ook maar zeer beperkt.
Welke regio rijd je?
Ik rijd zelf vaak op de A28 zwolle-harderwijk. Daar is het bereik zeer slecht, andere plekken totaal geen probleem.
Even een update van mijn kant. De auto in gebruik vanaf Augustus 2016. Huidige km stand 55.000.
Momenteel rijd ik ca. 900 km per week dus aardig wat ervaring op kunnen doen.
In de basis ben ik zeer tevreden met de Astra. De auto, de stoelen, de opties, het rij gedrag en alles bevallen me nog steeds zeer goed.
Positieve geluiden:
* AGR stoelen zijn super goed
* Lederpakket en winterpakket zijn heerlijk (verwarmd stuur bijv).
* USB bij de achterbank (zit ook dashcam in)
* Stoelverwarming achter
* Elektrische kofferbak werkt goed. Ook met de voet onder de klep werkt dit consequent goed. Vies of schoon maakt niet uit
* Velgen (18″Bicolor) blijft ik persoonlijk erg gaaf vinden
* 136 PK Diesel trekt stevig op en werkt goed
* Integratie van Android auto, Apple Carplay, bluetooth audio etc werkt goed en snel
* Kwaliteit audio prima. Niet super goed, maar zeker bovengemiddeld
* Led koplampen zijn brilliant. Goed licht en goed zicht
* Ambilight in de deuren ziet er strak uit in het donker
* Schuif/kanteldak staat vaak open, heerlijk!Ook heb ik uiteraard wel wat te zeuren
* Parkeersensoren te hard (bekend item) en gaan altijd aan onder 10 km/u, ook in file
* Pedaalrubber koppeling bij 40K vervangen, was glad
* Stoelbekleding bestuurder bij 40K vervangen ivm slijtage (garantie, goed gedaan)
* Vloermat bestuurder 2 gaten in bij 50K. Komende beurt meepakken
* Trekhaak (afneembaar) krijg ik niet meer los, sleutel pakt niet. Vind het wel prima en laat em zitten
* Grootlicht assistent werkt prima op bochtige wegen en korte stukken, maar op lange wegen drama, altijd te laat, reageert pas na groot licht van tegenligger, vaak handmatig uitschakelen.
* Achterklep gaat via de sleutel wel eens per ongeluk open
* Forward Collision warning gaat vaak onnodig af, soms gepland, soms uit het niets of om niets. Ook al een aantal keer gehad dat het wel hielp om een duwtje of ABS momentje te voorkomen.Ik mag 5 jaar met deze auto rijden en heb er nu ruim een jaar opzitten. Ik heb totaal geen spijt dat ik deze auto gekozen heb en dat ik hier nog 4 jaar in mag sturen. Collega’s die met een prijs vergelijkbare BMW, VW Passat rijden snappen erg goed waarom ik voor deze heb gekozen (na eerst uitgelachen te zijn) en zouden deze ook wel overwegen een volgende keer.
De kleur is wit, niet altijd even praktisch (eerste witte auto). Is wel veel poetsen ivm veel rijden, maar aan de andere kant is een schone witte auto met deze velgen en getinte ramen ook wel weer erg strak om te zien.
Je moet je telefoon wel machtigen om te kunnen bellen. Alleen pairen is niet genoeg.
Maar heel veel meer dan dit is het ook niet. Even de verbinding in je telefoon en in de auto verwijderen, opnieuw koppelen en kijken welke vragen je krijgt. Ik geef mijn auto alle machtigingen, zodat ook contacten, etc zichtbaar zijn.
Gebruik je iPhone of Android? Overigens heb ik beide en ook werkend.
18 december 2017 om 18:53 In reactie op: Astra J 2012 autoswitch navi dag/nacht werkt niet? #18350556Wellicht ruit ingezet zonder opening voor sensoren? Navraag doen bij Autotaalglas. Zou enorm stom zijn, maar niet uit te sluiten.
Sleutel in contact, op slot drukken en tegelijk draaien naar contact. Dan synchroniseer je de sleutel opnieuw. Dat werkt in ieder geval bij een Astra G standaard altijd als de sleutel het wederom niet doet.
Op mijn Astra K kan ik personalisatie aan zetten. Dat moet ik wel per sleutel doen en dat bepaalt wel deze instellingen voor zover ik dat heb kunnen zien.
Wat voor type BC heb je, kan zijn dat er niet meer functies op zitten?
Olie voor de versnellingsbak: Deed ikzelf niet standaard bij een x-aantal kilometers, maar meer op gevoel hoe de bak schakelt en aanvoelt. Je kunt het volgens mij wel wel laten bekijken, aangezien het vul gat boven het niveau zit. Zou geen ijzer slijpsel van knarsende tandjes in moeten zitten. Zie je die wel veel, is het zeker tijd voor een beurtje.
camera plaatsen zie je best veel. Vraag is of je dit ook via het eigen systeem terug kunt laten komen, of dat je dit bijvoorbeeld via een ander scherm moeten laten zien.
Even wat vragen:
* Zijn de zekeringen heel?
* Meet je spanning op de connectors?
* Welke type koplamp heb je? Lenzen, Xenon of regulier?
* Heb je een BC met meldingen of een andere uitvoering? Krijg je meldingen binnen?Hopelijk kunnen we er zo uitkomen waar het vandaan kan komen.
Ik kom [url=https://www.cargoods.nl/armsteun-opel-astra-g-zwart-stof.html]deze bij Cargoods[/url] tegen. Is dat wat?
8 november 2017 om 20:59 In reactie op: Astra K brandstofverbruik i.r.t. motortype en velgdiameter #18349799Ik heb de banden op 250 / 275 staan. Wordt door euromaster zo geregeld en hoef tussentijds niet bij te pompen.
Mijn broer komt ook van een megane Bose, maar vindt dit systeem er niet onder doen icm de navi 900. Ik ben er zelf ook zeer tevreden over. Wat Eppo ook zegt, de DAB+ volume is wel fors zachter, maar (als je bereik hebt) het is wel helder en goed geluid.
Ik heb er een 16 gb usb stick in zitten, maar een telefoon met 64 gb werkt ook. Ik heb nog geen hdd geprobeerd van 100 gb+.
Ik heb bij mij een optie verkeer. Welk systeem heb je erin zitten?
Ik gebruik BT alleen via Spotify en dan werkt het uitzoeken van muziek via het scherm niet. Volgende / vorige werkt wel prima.
Ja dat kan. Ik heb er altijd 1 gehad die vanuit de asbak gemonteerd was, volgens mij met 2 bouten die daarin gezet wordt.
6 november 2017 om 19:56 In reactie op: Astra K brandstofverbruik i.r.t. motortype en velgdiameter #18349712[quote quote=18349617]Zij er ook verbruik cijfers met aanhanger (caravan)? Ik kom bij de 1.4 turbo ook op het genoemde verbruik van circa 1 op 17. Met de caravan erachter ben ik wel geschrokken 1 op 6,5!!!!!!!!!!!!![/quote]
Met aanhanger meestal 1/16, niet heel spannend. Met Caravan (1500 kg) ca. 1/13 met de diesel.
-
AuteurBerichten