Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij bedoelt de verlichting op de AUTO stand. De ronde knop links van je stuur. Als je die op AUTOMATISCH zet, gaan de lampen dan wel aan? Of blijven deze dan ook uit? Dan lijkt het wel wat te maken te hebben met je licht sensor.
Alleen de meter of ook daadwerkelijk de toeren van de motor?
Echt bizar wat voor problemen er langs komen met sommige exemplaren. Ik merk hier (gelukkig) helemaal niets van. Het is dus niet structureel maar het komt toch wel vaak voor als ik dit zo lees. De problemen houden dan ook niet echt op.
Mensen, sterkte hiermee en hopelijk gaat Opel hier wel wat mee doen.
Mijn 136 pk diesel verbruik 1/16.4 over de laatste 20.000 km. Is dus redelijk betrouwbaar.
Verbruik valt mij iig vies tegen.
@aapje heeft er ervaring mee volgens mij. Dit lijkt me wel te kloppen.
Heb je een OBD ding? Kun je zelf uitlezen als je de melding weer hebt op dat moment.
Inmiddels bijna 2 jaar in de Astra en 80.000 km ook gepasseerd. Eigenlijk nog steeds geen problemen gehad met de auto. Geen schades, geen storingen, geen motor problemen.
Op naar de 3e beurt, waar ik ook interieur filter even mee wil laten nemen, maar verder echt 0 problemen. Ik rijd er dan wel lekker veel mee en dat helpt dan wel denk ik met het goed houden van een auto.
Super. Veel plezier weer met je Astra. Blijft best een fijne auto.
Wat zijn je afwegingen om voor de een of de ander te gaan? Ik heb gekozen voor een upgrade naar de 136 pk (diesel) omdat ik dat vermogen wel erg fijn vind. Ik had daar ook de ruimte voor, maar als ik echt moest kiezen, dan liever minder vermogen en een fijne omgeving om in te verblijven.
Dat scherm, is dat je middenconsole of bij de tellers? Voor de middenconsole kun je een vervangende eenheid krijgen. ff zoeken hier op het forum.
Das snel Rene. Veel plezier met je nieuwe Astra.
Nice van 116 naar 160 pk. Tot op heden nog blij mee?
Is de ambient light deze verlichting, of is dat de interieur verlichting bij het binnenlampje? Weet het ff niet meer zeker.
@3234dmtr, ik vind de diesel niet echt zuinig hoor. Ik heb een 1.6 136 PK diesel, en daar doe ik echt net 1/16.5 mee. Wisselend tussen 1/15.5 en 1/17.2. Vind dit tegenvallen voor een moderne diesel.
Oude V40 met 1.9 diesel reeds 1/19 met gemak.
Overigens vind de boordcomputer dat ie 5.2/100 doet, maar daar klopt dus helemaal niets van.
Met 75.000 op de teller sluit ik me wel bij je aan. Heerlijke auto en rijdt erg goed.
Kan goed hoor. Op voorraad besteld en later op naam gezet.
Wat voor telefoon houder gebruiken jullie in de auto? Ik heb er nu 3 gehad maar alle 3 raken los van het dasboard. Zit nu te denken aan een ventilator houder. Maar ik gebruik altijd waze, dus moet wel goed zijn.
Mijn 1e opel was ook een G-Caravan. Prachtige wagen en dik op 325k weggedaan. Mooie bak.
C5 is overigens ook wel leuk, hebben wij ook een jaar gehad, maar qua verbruik idd 1/10 of 11 maar meer ook niet. Overigens doet onze Zafira B 2.2 benzine het niet veel beter.
Tsja dat start met je budget. Overigens heb ik met de camera achterop al goed zicht op de hele achterkant. Je moet wat verder weg kijken op het beeld zodat je weet waar je in rijdt. Als je net voor de bumper gaat kijken kan het lastig worden.
Ik merk dat ik met mijn centrale camera bij het kenteken meer dan voldoende zie en zelfs die vaak niet gebruik en op de spiegels rijd en de camera als hulpmiddel gebruik om te checken dat er echt niets staat. Nadeel van op de camera rijden is dat je vanzelf de spiegels niet meer gaat gebruiken en je je dat dus afleert. Moet je ook weer mee opletten.
Je zou (afhankelijk van budget) ook eerst 1 centrale camera met een maximale hoek kunnen proberen en kijken hoe dat bevalt. Kijk anders eens in een auto met camera hoe dat beeld je bevalt qua kijkhoek en zoek uit hoeveel graden die is.
En zoals altijd het probleem elders neer leggen en niet met oplossingen komen. Ze kunnen ook melden we jagen dit na en deze week geven we reactie op uw vraag met alle mogelijke oplossingen.
Lane assist heb ik sowieso al nooit aan staan, dus dat is me niet opgevallen. Blind Spot assist, etc werkt niet met ingeschakelde trekhaakspanning, dat weet ik wel. Werkt het systeem ook niet deels met de parkeersensoren? Die zijn afgedekt door een gebruikte trekhaak.
280 graden camera gaat denk ik via camera icm sensoren links en rechts. Je ziet inmiddels ook 360 graden camera’s maar dat is niet met 1 camera maar met bijvoorbeeld 4 camera’s rondom de auto.
2 camera’s aansluiten is wel interessant. Zou theoretisch moeten werken, als je een 12v scherm kan vinden die 2 sources tegelijk kan weergeven, of 2 kleinere schermpjes naast elkaar die beide hun eigen bron tonen.
[url=https://www.amazon.com/Pyle-PLCM35R-Rearview-Waterproof-Assistance/dp/B004EHZLCC]Zo iets bijvoorbeeld [/url]. Op zich kun je prima de handel aansluiten en afzekeren, maar waar plaats je de schermpjes of het ene schermpje in de auto, ziet er vaak al knullig uit of erg groot / lomp.
Wanneer heb je getest, met de kou? Dan worden auto’s moeilijker warm door de grote aanvoer van zeer koude lucht. Kan ook wel eens zijn dat thermostaat open blijft staan en dat er dus geen warmte opgebouwd wordt. Vanaf 50 graden wordt de kachel wel warm, dus dat is niet zo heel gek.
Waardes zeggen me niet zo heel veel, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Vwb de CC, als je op het activatie knopje drukt, verandert dan de kleur naar groen? Volgens mij moet deze groen worden als je hem activeert.
Ben je een beetje handig met elektronica? Kun je zelf doormeten, want dat scheelt erg veel.
Ik heb ook het leerpakket en de flex adapter. De positie is ruk, je telefoon zit in de weg voor de versnellingspook en dat ding ligt bij mij ergens weet ik veel waar. Is nu gewoon leeg.
Telefoon hangt bij mij in een iOttie houder die op het dash zit rechts boven de Navi900.
Ik kan wel es bij mij kijken, maar zal vast vergelijkbaar zijn dan.
-
AuteurBerichten