Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar welkom.
Via Tapatalk
Nieuwe bobine kost volgens mij ca 130 voor een astra G. Ik heb hem zelf ook moeten vervangen bij mijn 1.6 16v.
Overigens had ik hetzelfde probleem. Op 3 poten lopen.Via Tapatalk
Het is een automaat als ik dat zo lees. Je hebt keuze uit types f, g, h, J en K. F het oudst en K net van vorig jaar. Google even op de modellen en je ziet direct welke je hebt. Via rdw en kenteken kun je ook het bouwjaar achterhalen.
Vermogen bouwjaar en welk blok je hebt zijn wel van belang als het om de problemen en oplossingen gaat.
Via Tapatalk
Uploaden via een andere site en de link tussen [img] en [/img] plaatsen. De link moet eindigen op. Jpg
Via Tapatalk
De 18″ hebben plattere banden maar de vulling in de wielkast is gelijk. Moet ook wel anders wijkt de km teller af.
De kleinere velgen hebben dikkere banden (en misschien meer comfort?).Via Tapatalk
Dat warme stuur is overigens heerlijk ?
Via Tapatalk
[quote quote=18335345]Klopt. Met zowel android als iPhone kun je de navigatie van je telefoon op het scherm van je auto laten komen[/quote] Bestaat er dan ook al een app voor Android? Ik heb me wijs laten maken dat deze in Nederland namelijk nog niet verkrijgbaar is.
Ja. Even zoeken op Android Auto APK en dam download je het programma vanaf internet ipv de store.
Via Tapatalk
Die 8-12 weken gaf mijn dealer vooraf ook over. Werd 22 weken. Ook met de LED koplampen. Wk 10 besteld en wk 32 geleverd.
Mijn ervaring tot op heden is dat het zowel vanaf de desktop (50 mbit verbinding via kabel) als via tapatalk nog steeds erg traag is.
Klopt. Met zowel android als iPhone kun je de navigatie van je telefoon op het scherm van je auto laten komen. Je installeert de app (Apple Carplay) en activeert dat ook in het scherm van de auto. Je doet via de USB in de armsteun de kabel in je telefoon en drukt op het scherm op PROJECTEER. Dan krijg je opties te zien als Spotify, Maps, etc.
Succes.
Gewassen en wat was dat nodig. De witte astra was toch aardig zwart geworden afgelopen weken.
Leuk mensen. Meer ST’s willen we zien! Ik ben inmiddels de 13000 km al gepasseerd met mijn 136 pk witte ST Innovation. Tot nu toe nog steeds zeer tevreden over de eigenschappen (en zeker de AGR stoelen).
[quote quote=18334166]Nog eens mijn vraag over de navi900, laat deze je ook omrijden bij files? Heeft hij de laatste verkeersinformatie altijd, of gaat dat alleen als de telefoon gekoppeld is, of helemaal niet? En werkt dit ook goed?[/quote]
Hij geeft verkeer wel aan, maar is nou ook weer niet razendsnel hierin. Waze / google maps lopen hierin nog ver voor.
Sterker nog, Android auto werkt al prima als je de .APK van Android auto download en installeert. Zelf vind ik de meerwaarde zeer nihil zolang Waze er niet op staat, maar het werkt wel prima.
Ik zou altijd kiezen voor een originele oplossing boven een accu gestuurde zonneklep Bt oplossing.
Via Tapatalk
Bij mijn start/stop duurt het momenteel ook iets langer, vermoedelijk omdat hij trager voorverwarmt. Geen idee eigenlijk of de huidge dieselmotoren dat nog doen?
Ik vroeg me wel af waarom het kleine achterzij ruit aan bestuurszijde ontwasemingslijnen heeft. Dit heeft weinig nut aan bestuurszijde lijkt mij en bovendien werken ze niet eens :). Heb dit bij meerdere uitvoeringen gezien.
Jammergenoeg heb ik ook problemen met een stinkende airco. Insignia had hier ook problemen mee :(
Die lijnen zijn onderdeel van de antenne en is geen ontwaseming.
Via Tapatalk
[IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161202/58c4d1a729b224af8f04466db54d21ae.jpg[/IMG]
Dit is hoe het hoort te zijn. Afneembaar en af fabriek. Bij jouw is het echt kansloos gedaan.
Via Tapatalk
Weggedaan met 325000 en eerste pomp. Wel elke 15000 filter vervangen
Via Tapatalk
Helaas met de migratie naar het nieuwe forum een hoop data verloren van een nieuw model, dus daarom maar een review.
Even voor het beeld, mijn Astra:
* Sports Tourer
* Innovation met elektrische klep
* Summit White
* 1.6d 136 PK
* Nav 900
* Sienna II leder met AGR
* Winterpakket
* Innovation introductie+ pakket (met 18″Bicolor velgen)
* Watt-Link
* Keyless Entry Start/Stop
* Intelilux Matrix LED
* Afneembare trekhaak.Tot nu toe iets over de 10.000 km gereden vanaf 2 augustus tot nu.
De ervaringen die ik heb met de astra
Door de Watt-link vering achter licht de Astra als een blok op de weg en stuurt echt goed. De 136 PK diesel is rustig en trekt stevig op. Geen strepentrekker maar wel goed vlot. Het design is fris en strak en ziet er goed uit. De gesprekken met collega’s en bekenden leveren vaak opmerkingen als sportief, netjes, mooi, luxe, etc op. Als mensen dan ook echt instappen zijn ze vaak verrast. Het lederen interieur, de middenconsole, de afwerking. Het ziet er goed uit en voelt prettig.Het geluid binnen is goed en niet overstemmend vwb de banden en de motor. Het Start/Stop systeem werkt eigenlijk gewoon goed en niets op aan te merken. De veiligheidsfuncties zijn echter niet altijd even fijn. De keep-lane assist trekt al snel aan je stuur en gaat zeuren als je hem het werk laat doen (terecht overigens). De parkeersensoren zijn een drama. Te gevoelig en gaan standaard aan onder de 10 km/u, leuk voor een trage file en een bumperklever, of iemand die vlak langs de auto loopt als je stilstaat. Tevens is het volume van de sensoren hopeloos hard. Ik zet de sensoren vaak al uit als ik thuis aankom en achteruit in parkeer.
De achterklep met de voetbediening is briljant en ook de afstandsbediening voor de klep werkt goed. Heerlijk om aan te komen en de klep vast open te hebben. De keyless entry werkt goed. Jammer dat je op de knop moet drukken op de deur, maar valt prima mee te leven. De deuren gaan ver open en instappen is daardoor simpel.
Het dakraam gaat op kiepstand naar boven en helemaal open onder het dak. Voordeel: Het raam is weg als het dak open is. Nadeel: Van kiep naar weg moet het raam eerst helemaal dicht met een soort van vacuüm tot gevolg, even het raampje een stukje open dus.
Het media systeem werkt fijn, en voelt heel natuurlijk. De connectie met Android werkt goed, maar heeft wat mij betreft weinig meerwaarde. Ik gebruik het eigenlijk nooit. Als Waze eenmaal op de Android auto komt wordt dat wel anders. Verder een fijn scherm, goed geluid en goed te bedienen. Koppeling van telefoon is eenvoudig en werkt goed. Het spraaksysteems is daarentegen het totaal tegenovergestelde. Dat is echt het slechtste systeem ooit in een auto. Wat je ook zegt en hoe duidelijk je ook ar-ti-cu-leert, het systeem begrijpt er niets van en eindig steevast met ’tot ziens’. Die gebruikt ik dus echt nooit.
De knoppen op het stuur zijn soms wat veel en het is me al een keer of 2/3 gebeurt dat ik iemand ophing bij een gesprek ipv de cruise control los zetten, verkeerde knopje, oeps…
Het verbruik. Tsja, dat is ook zo’n ding. Ten eerste niet al te zuinig voor een nieuwe euro 6. Met veel snelweg (CC 132) gemiddeld 4.9 / 5.1. Echter bij de pomp komen er hele andere getallen naar boven. Ik tank altijd tot het pistool uitklapt, geen zin in de laatste paar liters…. (lui, ja). Bij ca. 700 km wordt het tijd om te tanken. Volgens de BC zou dit dan 35 liter moeten zijn, maar er gaat steevast 40/43 liter in de tank bij 700/750 km, dus ca 1/18 ipv 1/21. De BC is dus niet eerlijk bij mij. De range aan het einde klopt op zich wel, aan het begin logisch dus niet.
De LED lampen werken goed en geven fijn licht in het donker. De automatische grootlicht stand is echter niet zo prettig. Met name als je de auto’s in de verte ziet rijden, gaat de auto toch voor de keus ALL ON STARTED en krijgt de tegenligger een volle bak licht van voren te zien, met als resultaat wat knipperende tegenliggers voor je, of mistachterlichten die aangaan. Wordt door mij dus niet vaak gebruikt. Ook jammer: De mistlichten voor zijn halogeen en niet led, kleur voelt dus erg geel.. Gemiste kans.
Conclusie:
Ik ben nog steeds zeer tevreden met de Astra en kijk vaak vanuit de zaak of ik em zie staan. Ziet er strak uit en met de LED koplampen echt een fantastische neus. Zit goed en rijd zeer fijn. De AGR stoelen met verwarming en verkoeling en massage zijn een plezier en het verwarmde stuur maakt de koude ochtenden eigenlijk een genot om te rijden. Massage, warme stoel en warm stuur en lekker muziekje op, laat de reis maar komen.Vind hem ook erg langzaam. De laatste tijd veel via Tapatalk maar zo nu en dan ook nog wel via de PC. Het laden van de index duurt echt even en dan openen topic nog een keer.
Verder meer ik dat wat zaken van het profiel (onderschrift, avatar, etc) weggevallen zijn. Dus weer opnieuw uitzoeken
Ben ook bang dat het geen succes zal worden, maar proberen kan altijd voor de test. Even 2 banden eerst doen.
Ik gebruik zelf sinds jaar en dag een Anygrip UC die je rechtstreeks op je dashboard zet met een zuignap. Werkt briljant. Op dit moment heb ik naast de Anygrip ook een soortgelijk model van de Media Markt.
Ik denk dat als je de 105 PK alleen voor de vakantie nodig hebt dat het goed moet werken. Het zal geen strepen trekker zijn en misschien een versnelling terug. Ik heb jaren met een 82 PK 2 lt astra diesel gereden en daar kwam ik ook mee in Oostenrijk and beyond!
Transport uit de UK? Max een maand. Hangt af hoe snel hij het water over gaat
Via Tapatalk
Nee het gebeurd maar 1x, het filmpje laat het 2x zien. Ik heb wel keyless entry dus wellicht dat het alleen daar gebeurt, maar dat weet ik niet.
-
AuteurBerichten