Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gisteren zijn we nog even aan het zoeken geweest…alle sensoren de stekker eraf onderzoeken op corrosie en weer terug geen resultaat…toen hebben we het rotorhuis opengemaakt en daar schrokken we even van…..allemaal metaaldeeltjes dat kon niet goed zijn….de aansluiting op de nokkenas was helemaal mooi…let op!!!…iemand heeft met een gebogen bout en een lasapparaat de aansluiting gemaakt (dus niet de originele met plastic plaatje bij de nokkenas) dat boutje hoort in de nokkenas te grijpen en de draaibeweging door te geven…..er zat zoveel speling in de as dat dit boutje eruit kon springen en zijn eigen gang kon gaan en zo dus ook de bougies verkeerd liet vonken
Vandaag naar de sloop geweest en een andere gehaald, ter plekke erop gezet starten en lopen en rijden zonder horten en stoten!
Dus het grote probleem is opgelost vandaag zonder problemen terug gereden naar Friesland.
nu moet alleen het expansievat nog worden vervangen en de uitlaat (die is lek)Allen bedankt voor het meedenken over mijn probleem ik ben blij dat het is opgelost….ik blijf hier zeker nog even hangen om wellicht anderen te kunnen helpen nogmaals bedankt allemaal!!! :thumb
zou het misschien ook nog aan een sensor kunnen liggen?….heb even zitten zoeken en zie vaak nokkenassensor, krukassensor, tempratuursensor, luchtmassameter en lambda enz voorbij komen….en hoe kan ik testen of het hier aan ligt?
Hier even een update over dit topic
Eindelijk heb ik even de tijd gehad om weer aan mijn auto te knutselen ivm alle feestdagen was dat allemaal een beetje lastig en de auto staat ook niet bij mij thuis dus…
Ik heb de motor weer draaiend gekregen!!!….bleek toch dat de bougiekabels niet goed zaten.
Hij loopt nog steeds heel rot dus op zoek naar de oorzaak daarvan.
Ik heb ook nog een bezoek gebracht aan de sloperij waar ik het 1 en ander vandaan gehaald heb om te kijken of het probleem verholpen kon worden ik heb vervangen:
de rotor en verdeelkap
Bobine met onstekingsmodule
Koppelingskabel
Nu weet ik niet of de bobine of onstekingsmodule helemaal goed zijn (komt natuurlijk wel van de sloop) weet iemand ook hoe je dit kunt testen?
Ik ben ook op zoek geweest naar een luchtslang omdat die van mij behoorlijke scheuren had, die was op de sloop niet te vinden dus heb hem met tape zo goed mogelijk dicht gemaakt.
Morgen ga ik verder kijken naar de kabels en valse lucht mbv remmenreiniger.Tot zover deze update bedankt voor alle reacties tot nu toe en op naar de oplossing.
oh ik begrijp nu wat je bedoeld….ik heb een rode verdeler erop zitten maar hoe kom ik erachter of dat eigenlijk een zwarte had moeten zijn?
hoe bedoel je dat precies?……bedoel je de module die op de bobine zit?….en rood of zwart….huh???….ik groot vraagteken ;)
hey Rik,
heel aardig van je maar de auto staat nog in Noord Holland en is zaterdag nog niet hier helaas….mag ik je even in gedachte houden voor als het autootje weer back home is?
alle hulp is welkomlaat ik ze eerst maar controleren met een plantenspuit ;) heb ik nog bedenktijd (of spaartijd net hoe je het ziet haha)
dan hoop ik nu niet dat het die kabels zijn hahaha (is de sloop een idee voor kabels of beter van niet?)
bougies zagen er indd zo uit, na het opschuren enzo weer mooi koper.okay dat ga ik in elk geval proberen…..mare heb ze niet schoongemaakt hoor (heb ook geen foto geplaatst) zien er verder wel netjes uit maar hoeft niks te zeggen natuurlijk misschien hetzelfde doekje als de verdelerkap ;) (maar is dan vorige eigenaar geweest) ik heb in de verdelerkap de contactpunten even opgeschuurd…die zagen er wel goed uit alleen beetje ingesleten ook de bougies even gedaan deze waren wel droog.
Ik heb in elk geval wel weer een aantal dingen te controleren zo….maar meer mag altijd hoor en ik houdt jullie op de hoogte als het is verholpen en wat het nou was.
Ik ben ook een beetje angstig voor bobine of ontstekingsmodule of kan ik die angst loslaten?
Mijn blok is exact hetzelfde (incl. smeerboel haha maar klepdekselpakking is al vervangen dus moet nu ook minder worden)
Die dikke luchtslang zit indd ook tape op dus ik ga daar eerst maar even naar kijken.
De bougiekabels moet ik even controleren want weet uit mijn hoofd even niet hoe die nu zitten.
Als de motor loopt blijft hij rot lopen warm koud maakt niet uit schokken met accelereren ik moet dan echt spelen met het gaspedaal om het schokken minder te maken(weinig gas werkt het beste, net alsof hij te rijk is afgesteld) dus zou ik de kabels kunnen checken (doe ik dat met de bougie massa laten maken op het blok en kijken of hij vonkt of is er een andere manier?)
Misschien stel ik vragen die bekend zijn hoor maar wil zeker weten dat ik het goed controleer vandaarbij mij zijn het geen witte puntjes maar gewoon koper…..wel wat ingesleten….en doekje eroverheen zou kunnen laat ik het even in het midden houden of die is vervangen….ikzelf heb hem los gehad in elk geval (we hebben het hier niet over zo een zwart blok op de zijkand van de motor maar een ouderwetse verdelerkap met rotor erin even voor de duidelijkheid ;) )
bedankt allemaal voor de snelle reacties!!
Ik heb er eigenlijk altijd last van en dan hort en stoot de hele auto, alsof je een koude motor hebt en geen choke…dat idee
stappenmotor heb ik ook schoongemaakt (remmenreiniger erin en daarna wd40 maar hoor daarna niet echt een duidelijke tik bij het schudden…meer klotsen van de spullen die ik erin gedaan heb)de slangen zou ik indd nog wel kunnen controleren
de verdelerkap is vervangen dat is duidelijk te zien vandaar ook mijn vermoeden dat de bougiekabels niet in de goeie volgorde zitten, ik heb hem zelf ook los gehaald om de contactpunten en rotor schoon te maken en op te schuren. Deze volgorde weet je ook zeker?
gasklephuis heb ik los gehad om te reinigen en alle pakkingen schoongemaakt en gecontroleerd deze zijn goeden heeft er toevallig iemand nog zo een koppelingskabel liggen (met haakje achter het pedaal, ik heb nu de verkeerde…oeps)
Ik probeer zoveel mogelijk informatie te krijgen en maak er binnenkort samen met mijn broertje een therapeutisch weekend van om te sleutelen, de auto staat nu in Noord Holland en ik woon in Friesland, vandaar
-
AuteurBerichten