Astra16VClub

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Boordcomputer / TID Astra G vervangen voor tomtom #17767101

    Handleiding toegevoegd aan de topicstart. Foto’s hopelijk deze maand nog, afhankelijk van tentamens op school. Succes!

    In reactie op: Airco Vraagje astra G #18012978

    Zo te lezen heb je niet de airco in de winter gebruikt. Je moet een Airco elke week minstens 10 minuten laten draaien omdat je zo lekkages voorkomt. Als hij nu niet meer koud blaas dan kan dit ook zijn dat er ergens een lek zit en het koelmiddel verdampt is

    In reactie op: astra G contactslot probleem #18007895

    Gewoon een foutje lijkt mij…

    Ik heb dat ook gehad, klein beetje slotspray / siliconenspray erin spuiten + sleutel en dan paar keer heen en weer hielp bij mij goed. Sindsdien 2 jaar al geen last meer van gehad. WD40 kan ook, maar kan wel bevriezen. Doe het wel met mate, spuitje in het slot + spuitje op sleutel is voldoende.

    In reactie op: ramen sluiten via afstandsbediening astra g #17823723

    Gaan de ramen ook automatisch naar beneden of omhoog als je het raamknopje een tijd je ingedrukt houdt met zo’n module?

    In reactie op: draaiknoppen op dashboard doen het niet #18006634

    pas op, dat is niet bij elke astra zo. Bij mij moet je toch echt het hele middenconsole eruit halen omdat de lampjes aan de achterkant van de unit erin gaan.

    In reactie op: Boordcomputer / TID Astra G vervangen voor tomtom #17767100

    Ik heb een Tomtom start 20 gebruikt omdat deze volledig zwart is en geen rare randjes heeft. Zoals jullie zien op onderstaande foto zitten er alleen randjes aan de zijkanten, maar deze vallen er gelukkig buiten. Ik zal eerdaags wel een tutorial schrijven. Het sat nav console wat ik heb gekocht komt uit de UK en kost incl verzenden ongeveer €40 – €50. Neem er een Tomtom start 20 bij van ongeveer €140 en je bent in totaal €190 kwijt.

    Aan de achterkant van het sat nav console zit een uitsparing waar normaal het originele kleurenscherm van opel in wordt geplaatst. Ik heb in die uitsparing gewoon een houten verfroer stokje gedaan. Op deze manier hoef je de Tomtom dus niet open te maken of een speciaal frame te maken. Dus gewoon: Tomtom plaatsen, houten stokje in de uitsparing doen en hij zit supervast.

    Het sat nav middenconsole past in astra’s met zowel als zonder een aircoknop. De knoppen van auto’s zonder airco zijn gewoon wat breder.

    mvg

    In reactie op: Boordcomputer / TID Astra G vervangen voor tomtom #17767093

    Ik heb zo’n sigarenaansteker plug aan de normale sigarettenaansteker gesoldeerd, en daar zo’n usb plug ingezet. In die usb plug gewoon de usb kabel van de tomtom geplaatst. Naast het gaspedaal zit een gat wat zo richting je console loopt, daar heb ik die usb kabel geplaatst zodat ik deze makkelijk los kan trekken en eventueel kan updaten ;).

    en dan zo’n ding erin (zit tegenwoordig standaard bij Tomtom)

    De Tomtom gaat gewoon aan en uit op het contact nu. Maar voor de zekerheid heb ik de Tomtom open gemaakt en bij de aan/uit schakelaar snoertjes gesoldeerd voor een extra druk schakelaar. Deze drukschakelaar heb ik in het sierlijstje onder de asbak geplaatst, waar normaal die knoppen zitten voor stoelverwarming en traction control.

    In reactie op: Distributieriem vervangen….wat nog meer? #17855769

    Meteen meenemen idd. Bij mij was dat niet gebeurt en na 10 000 km begon deze te ratelen. Gelukkig dat ik een goed oor heb voor vreemde geluiden, want verder hoorde bijna niemand het.

    In reactie op: TID / MID stekker loshalen #17946315

    Inderdaad, dat was het! En ik maar prutsen hahaha helemaal over het hoofd gezien. Bedankt

    Het ging inderdaad om een G.

    En wat is het geworden? :D

    In reactie op: Kent iemand deze auto? #17882866

    Volgens mij als iemand overstapt naar een andere verzekeringsmaatschappij dan wordt dat gezien als ‘nieuwe eigenaar’ op marktplaats.

    Dat hangt er inderdaad van af. Mijn astra g uit 1999 was volledig opel dealer onderhouden. Met een km stand van 119.000 heb ik hier twee jaar geleden €2850 voor betaald.

    Ik heb vorig jaar bij de opel-dealer €450 incl btw betaald voor het vervangen van de distributieriem + waterpomp, waarvan:
    – €160 uurloon
    – €95 distributieset
    – €87 waterpomp

    Deze prijs is bij elke opel-dealer hetzelfde, en is een vaste prijs (wordt dus niet hoger als ze er langer mee bezig zijn dan verwacht)

    Fortes: misschien is het handig om niet meteen om de waterpomp te vragen, maar om de vragen wanneer de distributieriem vervangen is en wat er dan vervangen is. Als ze dan geen waterpomp zeggen dan is deze waarschijnlijk ook niet vervangen want een beetje garage weet dat dit erbij hoort. Als je morgen vraagt “is de waterpomp ook vervangen” dan is het wel heel verleidelijk dat ze ja zeggen terwijl dit misschien helemaal niet gedaan is ;)

    Het is al een paar keer gezegd, maar vooral olieverbruik KAN een probleem zijn. Sommige mensen met dit type motor zeggen een verbruik van 1 liter olie op 500 km te hebben al rond de 100 000 km.

    Er zijn ook mensen (zoals ik) die er vrijwel geen last van hebben. Ik heb inmiddels de 150 000 km gepasseerd en heb een olieverbruik van 1 liter op 20.000 km. Dit kun je ook testen met KOUDE motor:

    – auto in zijn vrij zetten
    – even een halve minuut laten lopen om olie op druk te zetten
    – dan gas geven, minimaal 4000 toeren
    – even paar seconden zo vast houden en kijken of er olierook uit de uitlaat komt
    – zo ja, dan heeft de auto hoogst waarschijnlijk versleten cilinders of zuigers.

    Je kunt dit ook vaak zien aan de binnenkant van de uitlaat. Als deze erg zwart van binnen is dan kan dat op olieverbruik duiden.

    Vraag ook wanneer de distributieriem vervangen is. Dit moet bij de X16XEL om de 4 jaar, of om de 60.000 km. Aan de km stand te zien moet dit zeker een tijdje terug al zijn gedaan. Vraag ook of de waterpomp vervangen is. De waterpomp hoort altijd mee vervangen te worden samen met de distributie, anders kan de waterpomp na een tijdje vastlopen omdat de spanning van de nieuwe distributie veel hoger is. Of de waterpomp niet meer mooi loopt kun je ook horen door de motor stationair te laten lopen en dan gewoon onder de motorkap luisteren naar getik.

    Schrik niet meteen van de olieverhalen want er zijn meer mensen zonder dit probleem dan met dit probleem.

    Succes met je aankoop!

    In reactie op: Aanschaf vectra #17918974

    Bedankt voor de antwoorden, dan kan ik mij weer eens verder oriënteren :D

    In reactie op: post hier je km stand #17501042

    Laatst de 150.000 aangetikt met een Astra G uit 99, X1.6XEL 16V motor. In augustus 2010 gekocht met 119.000 km in nieuwstaat! Vorige week de 150.000 aangetikt.

    Sinds ik hem heb heb ik 1,5 liter olie bijgevuld als ik het mij goed kan herinneren. Dat is dus 1,5 liter olie per 21.000 km, oftewel 1 liter olie per 20.000 km. Gezien mijn type motor zeker niet verkeerd! Zolang dit zo blijft vind ik het prima. Aangezien ik altijd netjes warm rijd en nooit echt boven de 3000 toeren uitkom lijkt mij dat dit niet erger zal worden.

    In reactie op: Astra G aangeschaft: distributieriem vervangen…. #17998562

    Ik heb bij Van kouwen (opel-dealer) €450 betaalt voor een complete distributie set + waterpomp

    Factuur:
    – Waterpomp vervangen incl d-riem €159
    – Distributieset €95,40
    – Waterpomp €87,12
    – Pakkingring €1,90
    – KVS rood €26,20
    – Kleinmateriaal €7,95

    Opel hanteert vaste prijzen voor dit soort reparaties en is bij elke officiele opel-dealer dus even duur. Als ik moet kiezen tussen universeel garage of voor €100 meer bij een opel-dealer, dan 100x liever het laatste.

    In reactie op: koop geen winterbanden!!!! #17995254

    Vind het echt ontzettend vervelend voor je en ook zonde van je mooie auto! Gelukkig dat er met jou niks is gebeurd. Echter loop je wel vreemde dingen te roepen:

    ik ben er van overtuigt dat het komt door de slechte grip van de witnerbanden (bij het stoplicht slip je soms al door)

    Dan geef je toch echt te veel gas of laat je je koppeling te snel opkomen.

    mijn astra heeft maar een 1.6 8v met 84pk. dus geen vermogen.

    je kunt met elke auto de banden laten slippen ongeacht het vermogen. zeker in de winter ook al is het kurkdroog.

    en ben het laatste jaar geen sportieve rijder meer.

    had al wel in de gaten dat je makkelijk de banden kon laten spinnen, in de regen.

    Geen sportieve rijder maar toch je banden laten slippen?

    schuld aan de banden geven is misschien ver gezocht. maar ben er van overtuigt dat ik hem met mn zomerbanden had kunnen houden.

    Dat weet je niet zeker, en als dit daadwerkelijk zo was dan waren winterbanden allang verboden.

    ik zeg: er lag een vloeistof op de weg waardoor ik in de slip kwam

    Hoe weet je zo zeker dat het een vloeistof was, en waarom hebben andere auto’s hier dan geen last van gehad? Ook al is dit een vloeistof geweest dan zou je alleen de dader aansprakelijk kunnen stellen. Rijkswaterstaat heeft er totaal niets mee te maken. Dit is dan puur overmacht.

    politie heeft niet gekeken, en geen sporen onderzoek gedaan. wel foto’s gemaakt van de schade

    Wordt nooit gedaan bij eenzijdige ongevallen zonder zwaar letsel of een dodelijk slachtoffer. Bovendien mag een normale politieagent geen sporen onderzoek verrichten.

    70 is de normale snelheid. reed er 65 omdat het gewoon een rot bocht is.

    Nu sta ik echt met mijn mond vol tanden. Het is een rot bocht, je mag er maximaal 70 km/h rijden en jij gaat er doodleuk 65 km/h rijden???

    inmiddels is rijkswaterstaat toch de pineut. avond ervoor was er een zwaar ongeluk gebeurt. en er zijn die ochtend toen tale meldingen van een glad wegdek geweest. matrix borden stonden niet aan.

    Rijkswaterstaat is zeker niet de pineut. Wat heeft het ongeluk van die avond ervoor met jou ongeluk te maken? Matrixborden hoeven niet verplicht aangezet te worden. Ze konden trouwens ook gewoon stuk zijn. En jij volgt altijd de snelheid die op de matrixborden staat, ook al is die veel te hoog?

    heb al een aantal keer aangegeven, vorig jaar had ik nog prima grip. maar sinds dit jaar helemaal niet meer.
    terwijl de banden 3 jaar oud zijn, en profiel nog als nieuw.

    Eerst zijn winterbanden alles behalve goed, en nu heb je 3 jaar goed grip gehad. Dit jaar heb je er problemen mee en je blijft er wel doodleuk mee doorrijden? Dan zeg ik niets meer dan je eigen schuld wat er gebeurd is

    er zijn trouwens al eens eerder topic gestart over slechte grip met winterbanden

    Ik ben benieuwd welke je bedoelt, ik kan niks vinden.

    nog een feit: volgens het schade bedrijf geven 50% van de mensen de schuld aan de winterbanden door slecht grip.

    Volgens mij trek je die gewoon uit je broekzak.

    In reactie op: Beslagen ramen Astra G 16/16V Sport 2001. #17982418

    Wat bij mij ook een hele hoop heeft geholpen, is die langwerpige plastic houder (zeg maar de deksel) helemaal rondom dicht tapen met ducttape. Bij mij was die sluiting bovenaan afgebroken waardoor er makkelijk vocht in de auto kwam. Op een ochtend toen het hard regende waren alle ramen COMPLEET beslagen, helemaal wit je zag echt niets meer, terwijl de golf nergens last van had… Tape erom heen en sindsdien nergens meer last van gehad.

    In reactie op: Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ? #17902403

    Ik vind dat mensen wel altijd heel snel over schijnveiligheid beginnen en zeggen dat mensen met winterbanden als een dolle door het verkeer heen gaan. Misschien lijkt dat maar zo omdat iedereen met zomerbanden met een slakkengang van 20 of 30 MOETEN rijden omdat het anders geen kans van slagen heeft, terwijl mensen met winterbanden makkelijk 70 kunnen rijden (op de snelweg). Ja dan lijken het net idioten, terwijl dit wel mee valt. Het snelheidsverschil is gewoon zo groot waardoor het lijkt dat het snelheidsduivels zijn. 70 is echt niet hard in de sneeuw voor winterbanden. Dat er idioten zijn die het helemaal bond maken dat heeft niet zoveel met winterbanden te maken vind ik… dat kunnen trouwens net zo goed mensen zijn met zomerbanden (vind het altijd knap dat jullie van een afstand kunnen zien dat er iemand met winterbanden in de sloot ligt, ik denk eerder dat dit mensen met zomerbanden zijn maar goed). Een vriend van mij heeft als berger gewerkt bij ongelukken, en volgens hem zijn de mensen die van de weg af raken en in sloten belanden / tegen een boom aan knallen 9 van de 10 keer auto’s met zomerbanden… Hij is er echter mee gestopt omdat hij wel erg veel doden tegenkwam en dat is natuurlijk vreselijk.

    ik heb vandaag op een grote afgelegen parkeerplaats (50m bij 50m ongeveer) even de grenzen uitgeprobeerd van mijn winterbanden (dunlop 3d sp wintersport M+S) samen met een vriend op zomerbanden (geen idee welk merk). Ik kon met 30 km/h nog prima een scherpe bocht maken zonder te glijden. Bij 40 km/h een beetje glijden maar makkelijk te corrigeren. Bij 50 km/h veel last van glijden, en was het al moeilijker te corrigeren. Ik neem een bocht op de normale weg trouwens niet meer dan met 15 km/h, gewoon om het op safe te houden. Maar op de snelweg rijd ik gewoon 70 – 80 km/h, omdat het MAKKELIJK kan. Lees de duitse tests er maar eens op na. In duitsland rijden ze makkelijk minimaal 100 km/h op de snelweg op sneeuw. Op een normale weg kan ik gewoon net zo hard optrekken als met zomerbanden in de zomer. Altijd leuk om die gezichten te zien van die andere automobilisten als je weer voor een stoplicht staat te wachten, net of ik een of andere idioot ben :jerry

    In de astra met zomerbanden ging ik in een scherpe bocht al bij 15 km/h glijden en moeilijk te corrigeren. Bij 25 km/h had ik helemaal niets meer in te brengen… Goed het blijft een leuke discussie altijd tussen de mensen die winterbanden daadwerkelijk hebben BEREDEN en tussen mensen die zweren bij zomerbanden en meteen zeggen dat winterbanden voor schijnveiligheid zorgen. Ik vind eerder dat mensen met zomerbanden een schijnveiligheid hebben. Die denken toch van ‘ach, met zomerbanden kan ik prima in de sneeuw rijden’. Vertel mij dan maar waarom er gisteren 800 km stond en er honderden ongelukken zijn gebeurd!!!!

    In reactie op: Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ? #17902387

    Was weer een leuke dag vandaag. Iedereen langzaam rijden en slippen terwijl ik gewoon makkelijk met 50 km/h door kon rijden. Ook kan ik gewoon op dezelfde manier blijven remmen zoals met zomerbanden zonder sneeuw. Met zomerbanden zou ik in bochten snel gaan glijden. Met winterbanden kan ik gewoon superveel gas geven in bochten (je spint dan even maar daarna meteen weer grip).

    Alle sukkels met zomerbanden: blijf a.u.b. van de linkerbaan op de snelweg of rijd dan tenminste geen 30 km/h.

    In reactie op: Opjagen als je coupe hebt? #17972074

    Mooi voorbeeld kwuyts, zo hoort het. Wat ik dus bedoel en irritant vindt is dat er 2 of 3 ritsers allemaal in het gaatje willen bij die zwarte auto met nr 2

    In reactie op: Opjagen als je coupe hebt? #17972065

    @kwuyts wrote:

    En niet degene die van links komt moet al het verkeer voor laten, degene die van rechts komen moeten de ritser er tussen laten.

    In Nederland is het zo dat als je van rijstrook verandert je een bijzonder verrichting uitvoert. Iemand die een bijzonder verrichting uitvoert moet ten alle tijden het overige verkeer voor laten gaan. In het geval van een overgang van twee banen naar een baan, waarbij de linkerbaan vervalt, moet de linkerbaan altijd voorrang geven. In België is dit onlangs verandert dan je wel voorrang moet geven, toch?

    Overigens snappen jullie mijn beeld niet helemaal denk ik. Natuurlijk moet je als ritser zoveel mogelijk tot het einde blijven rijden van de rijstrook, maar het houdt ook een keer op. Stel dat er tussen twee auto’s op de rechterbaan ruimte is voor één ritser en je al vrijwel bij het verdrijvingsvlak bent, dan ben je gewoon aso als je daar schijt aan hebt en als auto nr.2 hem er zomaar tussen komt gooien terwijl je ook makkelijk een auto erachter had kunnen ritsen. Oftewel: niet gebruik maken van de ruimte die er is maar gewoon doorrijden en we zien wel. (Grappig dat dit 9 vd 10 keer een BMW of audi is)

    In reactie op: Opjagen als je coupe hebt? #17972059

    Er is een verschil tussen om de beurt er tussen en hem er met opzet nog even tussen willen proppen. Er is ook nog zoiets als elkaar de ruimte geven i.p.v. voordringen.

    Het MAG wel, maar het is wel asociaal. Als je al duidelijk ziet dat iedereen al rechts rijdt en er verderop geen ruimte meer is om te ritsen, maar dan toch nog even snel de linkerbaan op knalt met een dot gas en hem er nog tussen wilt knallen, dan ben ik echt niet fout bezig. Ik rij toch al rechts, en diegene die van links naar rechts wilt maakt een bijzonder verrichting en moet dus al het overige verkeer voorlaten.

    In reactie op: Opjagen als je coupe hebt? #17972053

    Ook leuk altijd trouwens: als je op de linkerbaan rijdt met bijvoorbeeld 120 km/h, en er van de rechterbaan ineens een auto naar de linkerbaan schiet met 100 km/h omdat hij/zij anders moet wachten op zijn voorganger. Heel irritant en levensgevaarlijk omdat ik dan flink in de ankers moet. En vaak het ergste nog is dat er helemaal niemand achter mij reed.

    Ook altijd leuk om te zien hoe mensen lopen te kleven terwijl je duidelijk kan zien dat iedereen aan het remmen is en er verderop een file staat. Ik ga naar rechts, zij geven flink gas, waarna ze erachter komen dat er ineens een file staat en hard moeten remmen. Filtert wel meteen de sukkels eruit die niet vooruit kunnen kijken :jerry

    Nee, ik erger mij niet zo heel snel aan overig verkeer, maar wel aan mensen die METEEN invoegen terwijl ze nog maar 80 km/h rijden en ik een stuk harder. Of als ik alvast netjes rechts aan het rijden ben omdat je verderop moet ritsen (2 baans naar 1), maar er toch weer mensen zijn die PER SE eerst moeten en links gaan rijden, hem er nog even tussen willen proppen waardoor iedereen die erachter rijdt moet gaan remmen en dan vaak weer voor het rode stoplicht staan.

    Voor de rest kan het me niet zoveel schelen. Ze bumperkleven maar, ik ga er zeker niet harder door rijden. Eerder snelheid laten afzakken met 15 en over de streep voor opspattende steentjes.

    In reactie op: Opjagen als je coupe hebt? #17972050

    Als ik een klever achter me heb zonder reden dan ga ik gewoon heel langzaam (zodat het lijkt dat ik het niet met opzet doe) naar links de streep over. Daar liggen steentjes en vuil en dat spat dan tegen je klever aan. Moet je zien hoe snel ze afstand nemen.

    Wat me wel opvalt is dat het volgende enorm vaak kleeft:
    – audi rijders
    – bmw rijders
    – vw golf rijders
    – vrouwen

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 86)