Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Astra JP
DeelnemerErg mooi gedaan :wors
Astra JP
DeelnemerIk zou voor de eerste gaan. De 3e set is nog een goeie 2e optie :D
Astra JP
DeelnemerWouw :o echt vet mooi man :wors
Hartelijk dank.
Heb je er mischien ook één met alleen de zwarte astra er op en nog met een chrome kofferbakstrip?Groetjes Jan-Pier
Astra JP
DeelnemerDat had ik idd ook. T lijkt dan net alsof er helemaal niets gebeurt.
Gewoon lekker lang doordraaien en dan moet je verschil kunnen zien.Astra JP
DeelnemerMooi dat het gelukt is.
Misschien is het wel leuk om hier een how-to over te maken :thumbupAstra JP
DeelnemerGister het hele interieur onder handen genomen en het gaskleppenhuis gereinigd.
Vandaag 200 km gereden en een veerpootbrug gemonteerd :jerry.Astra JP
Deelnemerorigineel gepost door tmug
origineel gepost door Juffer1
Heidi, heb jij een uitvoering met of zonder airco ?Uitvoering MET airco :
– middelste knop uit / eraf trekken.
– Lampje eruit halen
– Nieuw lampje erin
– Knopje terug drukkenUitvoering ZONDER airco :
– Hele middenconsole eruit halen :mad:
Reken op een uurtje werk (als je weet hoe het zit).Mocht het een zekering zijn dan zou ook de verlichting achter je tellers ed het niet doen (dacht ik).
Uit welk deel van NL kom je trouwens, wellicht is er een forum lid bij je in de buurt die je kan helpen.
Mocht je uit de buurt van Almere / Harderwijk komen dan kan / wil ik wel even helpen.Gr. Arjan
Niet helemaal waar, de mijne heeft airco, maar moet wel de hele console er uit. Volgens mij is het eerder zo;
1999-2002 -> alles er uit
2002-2004 -> alleen middelste knop er uit.Ik heb er ook airco in maar ik moet ook mijn hele middenconsole loshalen voordat ik daar 2 pitjes kan vervangen.
Astra JP
Deelnemerhow to bumper losmaken en koplampen vervangen:
schroef in de wiekast losschroefen (torx 20) vlakbij de aansluiting bumper/spatbord
http://i623.photobucket.com/albums/tt316/robert_corsa/Afb0122.jpg
schroefje onder de bumper losmaken. einde van de bumper onder in de hoek aan de onderzijde van de bumper.
http://i623.photobucket.com/albums/tt316/robert_corsa/Afb0125.jpg
onder de auto in het midden van de bumper zitten 3 pluggen. de pennen in het midden haal je er eerst uit met een tang. daarna de plug loshalen d.m.v. de bumper naar beneden te trekken.
http://i623.photobucket.com/albums/tt316/robert_corsa/Afb0124.jpg
http://i623.photobucket.com/albums/tt316/robert_corsa/Afb0123.jpg
boven ope de bumper zitten ook 2 plugjes. deze kan je zien wanneer je de kap open doet. een schroefendraaier eronder zetten en ze springen los
http://i623.photobucket.com/albums/tt316/robert_corsa/Afb0120.jpg
kentekenplaat uit houder houder wippen en dan kentekenplaat losschroefen met een gewone kruiskop.
dan de uiteindes van de bumper los trekken (kliksyteem). dan kan je zo de bumper los halen.
nog met oude koplampen:http://i623.photobucket.com/albums/tt316/robert_corsa/Afb0116.jpg
daarna bumper weer terug plaatsen en kijken naar het eindresultaat. let wel op de binnenzijde van de bumper. er zit nog een stekker in van de temperatuur meter!!!!!!
http://i623.photobucket.com/albums/tt316/robert_corsa/Afb0126.jpg
Astra JP
DeelnemerHallo Heidi,
Ik zou eerst de zekeringkast even proberen. Deze zit achter het klepje aan de linker kant van je stuur.. ter hoogte van je knie.
Het klepje zit met 4 plastic dingen vast welke je even met een schroevendraaier om moet draaien.Zijn al je zekeringen nog heel dan zul je de pitten moeten vervangen. Hiervoor moet je middenconsole los halen. Pitjes zijn bij de dealer te halen.
Astra JP
DeelnemerVolgens mij gaat het hier om een Astra G.
Hiervoor is idd een armsteun die in het vierkantje past. Echter hier moet je vanaf de asbak achterin 2 schroeven er in draaien en in de armsteun zelf moeten ook nog eens 2 schroeven het onderliggende plastick in geschroefd worden. Wat bedreft de pookhoek kan ik je geen antwoord geven.Astra JP
Deelnemerorigineel gepost door GTC_Michieleke
origineel gepost door opelfreak
Hij staat hier ook wel met de zoekfunctie van het forum.
Maar even kort:sleutel in contact steken (niet draaien)
knop dagteller indrukken
sleutel op contact zetten (lampjes branden)
knop dagteller (die nog steeds ingedrukt is) even paar seconden blijven indrukken
verschijnen streepjes ipv INSP en melding is weg
auto weer van contact afBlijft de melding dan weg? Ik bedoel, komt deze dan niet meer terug bij een volgende interval?
In ieder geval hartstikke bedankt voor deze handelingen!
Als het goed is komt hij wel weer terug bij een volgende interval.
Dan gewoon de bovenstaande handelingen herhalen en het is weer weg.Astra JP
DeelnemerIk heb er maar 2.2 bar in de 215-35-18 ;)
Astra JP
DeelnemerEn alweer een astra rijder er bij :jerry
Welkom hier op het forum.
Veel post en leesplezier. En nu natuurlijk nog :kewlpics van je astra.Astra JP
Deelnemerorigineel gepost door justeasy-me
haha nee, denk het niet want er staat gewoon een tank icoon en onder staat LTR dus neem aan dat het een benzine meter is:phoezo massaprobleem? Wat houdt dat in?
Gr. Wilco
Haha die ecometer was volgens mij als grapje bedoelt :jerry
Astra JP
DeelnemerDat ziet er erg netjes uit :thumbup
Astra JP
DeelnemerIs geen probleem voor die 15 km. In principe worden de velgen wel gecentreerd door de bouten dus moet goed komen.
Enkel zou ik wel een nieuwe centreerring halen.Groetjes JP
Astra JP
Deelnemerorigineel gepost door akonings
Nu niet vergeten je olie te verversen…. dat is wat ‘insp’ wilt zeggen. ;)Insp wil zeggen dat de wagen aan een inspectiebeurt toe is.
Olie verversen doe je gewoon 1 maal per jaar en je hoeft dus niet te wachten tot dat de melding ‘insp’ er voor komt.Groetjes JP
Astra JP
Deelnemerorigineel gepost door Splash
origineel gepost door Astra JP
origineel gepost door Sjautz
juiste bandenmaat op 18″ is nog altijd 225-35/18 :vertagIig nog wel ff zakken ja enne… :kewlpics
Juiste bandenmaat voor de astra g is 215-35-18
Astra JP, kijk ff op: Korvers.nl
De juiste bandenmaat op 18″ is 225-35-18!!!!!Ok ik moet jullie gelijk geven :thumbup
Ook al scheelt het tussen de 2 banden maar 0,14 cm omtrek.
Meende dat ik laatst had berekend dat de band met de 215 er beter op paste maar nu blijkt van niet king:.Groeten Jan-Pier
Astra JP
Deelnemerorigineel gepost door Sjautz
juiste bandenmaat op 18″ is nog altijd 225-35/18 :vertagIig nog wel ff zakken ja enne… :kewlpics
Juiste bandenmaat voor de astra g is 215-35-18
Astra JP
DeelnemerZiet er erg netjes uit :thumbup
Ga je hem ook nog verlagen ?Groetjes
Astra JP
DeelnemerDit vakje kun je idd eerst laten zitten.
Er zitten 2 schroeven bij je asbak en 2 schroeven achter je radio.
Wanneer je die los hebt kun je de console redelijk gemakkelijk naar voren schuiven.
Vervolgens de kachelbediening en het cd-opbergvakje los klikken en de mid los schroeven.Astra JP
Deelnemerorigineel gepost door kadettje-89
heb net gebeld voor de centreer ringen.nu bleek dat de sprint inporteur is van mn velgen.nu blijkt dat de centreer ringen 15 euro per stuk kosten.zijn dit normale prijzen.is wel een beetje prijzig vindt ik voor een stukje hard plastic.Dit is idd wel erg prijzig. Ik was 2 jaar terug voor 4 centreerringen inclusief montage 20 euro kwijt
Astra JP
Deelnemerorigineel gepost door FKsport
Kijk Jp,Dat ziet er goed uit! dat maakt het wel af ja zo’n schroefset..
Heb ik de vraag: duur? en hoe is nu het rijcomfort?
Gr Frank
Dank je :thumbup
Ik heb een schroefsetje van ta-technix er onder. Ik heb hem gekocht bij hottuning voor 220 euro. Vandaag is de auto uitgelijnd maar moet zeggen dat het echt heerlijk rijd. de bochten kun je echt veel strakker nemen en ik kan de vluchtheuvels nog redelijk snel over steken.
Het comfort is wel iets achteruit gegaan maar het is niet storend.
Verder merk je op de asvalt weg eigenlijk geen/weinig verschil t.o.v de orginele veren ;). Enkel op de klinkerwegen trilt het een beetje. Ook zal de band hier aan bijdragen natuurlijk omdat die erg dun is.Groetjes Jan-Pier
Astra JP
Deelnemer:jerry
Astra JP
Deelnemerorigineel gepost door FKsport
JP,heb je dan niet een hele grootte loze ruimte in de wielkast? Of is je auto toch verlaagd?
Ik had wel een enorme loze ruimte in mijn wielkast maar heb deze week net een schroefset eronder gezet, dus nu is alles mooi opgevult
Maar wanneer je er andere banden omheen legt is je rolomtrek ook weer goed en heb je eigenlijk geen afwijking meer op je km teller.
-
AuteurBerichten

