Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Astra-H
DeelnemerNou vandaag heb ik de nieuwe turbodrukklep erin laten zetten. Tevens het brandstoffilter vervangen. Het lijkt er op dat de turbo ook stuk rustiger is geworden (zit miss. tussen de oren).
Ik zet ook een nieuw luchtfilter in en we kunnen er een tijdje tegen aan. Uitlezen, liet geen bijzonderheden zien. Alleen die vervelende CIM module foutmelding. Iets met sleutel.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
Astra-H
Deelnemer@MGBGTV8 wrote:
Hallo allemaal ik ben nieuw hier en heb gelijk even een vraagje.
Ik heb een Opel Astra H uit 2004, nu heb ik een setje tweedehands winterbanden met velgen gezien op internet. Het gaat om 15 inch velgen 4 x 100 6j breed en een etwaarde van 49. (ze komen van een Opel Astra G). Nu is mijn vraag passen deze ook onder mijn Opel Astra? Mijn huidige zomervelgen hebben namelijk een et waarde van 39. Weet iemand of dit gaat aanlopen?
Alvast bedankt.
Past niet eens. Astra H is 5 gaats en steek is 110. Originele ET waarde is 37.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
Astra-H
DeelnemerDit is dus de grap :-?

Astra-H
DeelnemerDan is je stuurslot overleden.
Astra-H
DeelnemerIk heb nu een TID scherm dus met een paar regels voor BC (boardcomputer). Een GID scherm is grafisch ingedeeld. Je kan er meer op zien en is tevens geschikt voor de originele navigatieradio’s (maar dan zonder kaart weergave).
Astra-H
DeelnemerJe stuur zit letterlijk op slot. Als je de sleutel uit het contact haalt en dan aan het stuur gaat draaien, gaat het zich blokkeren. Dit is vrij normaal. Sleutel erin en dan het stuur even draaien, daarna contact aan, gaat het goed.
Astra-H
DeelnemerOp de snelweg dus bij lange afstanden brandt op een gegeven moment het storingslampje en de auto gaat inhouden. Inhouden, doet ie de ene keer wel en andere keer niet en al rijdend gaat het lampje weer uit en de auto rijdt weer normaal. Dit dus een paar keer.
Turbodrukregelaar (valve) kost 205 euro in de BTW.
Astra-H
DeelnemerVanmiddag maar de turbodrukregelaar of heet dat magneetventiel/klep besteld. Het is geen goedkoop grapje. We beginnen dus met de klep en hopen dat dat het probleem is aangezien de H verder goed rijdt.
Deze week ga ik verder het luchtfilter, pollenfilter en brandstoffilter vervangen. Ik denk ook dat ik er nieuwe olie in ga gooien. De koplampen worden ook aangepakt (zijn erg dof).
Binnenkort ook een leuke upgrade; GID scherm :grin:
Astra-H
DeelnemerVanmiddag maar de turbodrukregelaar of heet dat magneetventiel/klep besteld. Het is geen goedkoop grapje. We beginnen dus met de klep en hopen dat dat het probleem is aangezien de H verder goed rijdt.
Deze week ga ik verder het luchtfilter, pollenfilter en brandstoffilter vervangen. Ik denk ook dat ik er nieuwe olie in ga gooien. De koplampen worden ook aangepakt (zijn erg dof).
Astra-H
DeelnemerVanmiddag een set wieldoppen gehaald bij Opeltje17 tegen een erg schappelijke prijs. Ben weer blij. Thanks Opeltje17 
En tussendoor ff de stofzuiger door de auto gehaald 
Nu sta ik bij mijn garage om naar de turbo te laten kijken. Sowieso voor onderdeelnummer van de turbodrukregelaar. Dan kan ik die morgen bestellen.
Wordt vervolgd…
Astra-H
DeelnemerVanmiddag een set wieldoppen gehaald bij Opeltje17 tegen een erg schappelijke prijs. Ben weer blij. Thanks Opeltje17 ;)
En tussendoor ff de stofzuiger door de auto gehaald :grin:
Nu sta ik bij mijn garage om naar de turbo te laten kijken. Sowieso voor onderdeelnummer van de turbodrukregelaar. Dan kan ik die morgen bestellen.
3 september 2013 om 19:03 In reactie op: Astra cdti bj 01-2008 diesel. Welke type diagnose stekker? #18150549Astra-H
DeelnemerOBD stekker. Opcom.
Astra-H
Deelnemerwim-v6, TOP! Hartstikke bedankt. Ik ga er even achteraan. Miss. moet ik namelijk toch de turbo vervangen. Eerst de drukregelaar maar zit te twijfelen welke het is
97288249 lijkt voor EGR te zijn
97219155 lijkt voor de turbo te zijnAstra-H
DeelnemerNiemand?
Astra-H
DeelnemerCheck op lekkage bij EGR koelerslang e.d, roestvorming op de veerschotels en stabilisatiestangen i.v.m. speling en gebonk bij drempels. Hoeveel pk trouwens?
Astra-H
DeelnemerGatverdamme man. Is dit echt serieus of neemt iemand de boel in de zeik?
Astra-H
DeelnemerWie kan mij vertellen welke turbo er in mijn Astra H van 2004 ligt? Het gaat om een 1.7 CDTI (100pk).
Astra-H
DeelnemerWie kan mij vertellen welke turbo er in mijn Astra H van 2004 ligt? Het gaat om een 1.7 CDTI (100pk).
Astra-H
DeelnemerAls VAG-rijder kan ik corsaboy geen ongelijk geven :smile:
Astra-H
DeelnemerDus je bent van het probleem af. Leuk om te lezen. Hetgeen de dealer heeft gedaan bij jouw Astra, heb ik zelf gedaan.
Uitgezogen, antiroest erop, dagje later tectiel erop en gaten in de kapjes. Rubberen kapjes komen er nog op.Astra-H
DeelnemerGoed om te weten dit :afro
Astra-H
DeelnemerJe hebt gelijk hoor. Ik zei alleen wat ik denk dat de monteur zal gaan zeggen. Ze doen er alles aan om er onderuit te komen. Ik heb het zelf meegemaakt. Ik ging het vervolgens zelf behelpen en heb daarna zo’n 7.5k mee gereden (vakantie Turkije).
Astra-H
DeelnemerIk weet wel wat de monteur gaat zeggen: dit kan geen kwaad hoor meneer.
Ik ben benieuwd. Bedankt voor de terugkoppeling i.i.g.
Astra-H
DeelnemerThanks. Het schijnt in D namelijk een recall te zijn. Ik ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen.
Astra-H
DeelnemerHou je ons op de hoogte? Ik heb er ook last van bij de H.
Ik heb het voor de vakantie zelf behandeld met tectiel.
-
AuteurBerichten