Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Astra-H
DeelnemerSucces.
5 november 2013 om 14:23 In reactie op: Astra H 1.7 CDTI turbo probleem of koppelingsschakelaar? #18160331Astra-H
DeelnemerDe werkzaamheden worden uitgevoerd door een bevriende garage. De kosten vallen daarom enigszins mee. Het is de auto van mijn vrouw trouwens en die maakt veel km’s. Ik rij zelf in een Audi’tje.
Ik ben blij als de auto straks gemaakt is en goed loopt. Ik ben er verder blij mee en mijn vrouw ook.
Astra-H
DeelnemerOok in mijn eigen topic maar even de update delen:
Sinds zondag is er een foutmelding bijgekomen, namelijk P2279, lekkage in de luchtinlaat. Ik heb wat research gedaan en kwam te weten dat de oorzaak van deze fout meestal ligt een gare EGR dan wel een LMM, of heel soms een scheurtje ergens in de slangen.
Ik was het zat dus heb hem vanochtend bij mijn bevriende garage neergezet. Hij belde mij terug met de mededeling dat de turbo toch overleden is. Lagedruk is te weinig (75-80 i.p.v. 180) dat zegt mij allemaal niet veel maar ben blij dat er een diagnose is gesteld. Ik heb hem ook gevraagd om de EGR sowieso schoon te maken. O ja, er komt een “nieuwe” turbo in, revisieturbo. Kostenplaat? Ach ja, € 650 all in.
Ik hoop dat het straks goed loopt en ik af ben van het probleem. Volgende week zet ik er ook een nieuwe CC hendel in, want die geeft ook problemen.
5 november 2013 om 12:40 In reactie op: Astra H 1.7 CDTI turbo probleem of koppelingsschakelaar? #18160329Astra-H
DeelnemerEven een update:
Sinds zondag is er een foutmelding bijgekomen, namelijk P2279, lekkage in de luchtinlaat. Ik heb wat research gedaan en kwam te weten dat de oorzaak van deze fout meestal ligt een gare EGR dan wel een LMM, of heel soms een scheurtje ergens in de slangen.
Ik was het zat dus heb hem vanochtend bij mijn bevriende garage neergezet. Hij belde mij terug met de mededeling dat de turbo toch overleden is. Lagedruk is te weinig (75-80 i.p.v. 180) dat zegt mij allemaal niet veel maar ben blij dat er een diagnose is gesteld. Ik heb hem ook gevraagd om de EGR sowieso schoon te maken. O ja, er komt een “nieuwe” turbo in, revisieturbo. Kostenplaat? Ach ja, € 650 all in :(
Astra-H
DeelnemerOk. Ik heb ook een 1.7 CDTI 100pk en heb er wat problemen mee. Misschien blijven die jou wel bespaard.
In een ander topic heb je ook een vraag gesteld over trekhaak. Die moet je na montage met een originele kabel aanmelden. Volgens mij houdt de PDC module dan rekening met de trekhaak en verstelt zich. Dus gaat ie niet constant piepen. PDC werkt dan alsof er een lange bumper op zit. Weet niet hoe ik dat het beste kan uitleggen maar hoop dat je het begrijpt :)
Astra-H
DeelnemerWelkom. Wat voor motor zit er in je Astra? Foto’s zien we ook graag hier.
Astra-H
DeelnemerAls het de accu niet is, is het wss een verstoorde immobilizer. Ik kan je auto uitlezen in Haarlem als je in de buurt woont.
Astra-H
DeelnemerGelukkig! :afro
Astra-H
DeelnemerIk heb hier ook last van in mijn Astra H. Tijdsynchronisatie heb ik uitgezet. Mijn vrouw werd er namelijk gek van.
Astra-H
DeelnemerOk, ik weet wel dat de kop- en achterlampen, bumpers en zo verschillend zijn maar ik had echt niet verwacht dat de vloermatten ook anders zijn.
Astra-H
DeelnemerHierbij dan mijn excuses aan de topicstarter. Ik hoop dat hij toch de juiste heeft besteld.
Astra-H
DeelnemerThanks @pixels66, ik had gehoopt dat tenminste een iemand mij op weg kon helpen. Misschien heeft dit iemand ook meegemaakt.
Ik ga woensdag de turbo eruit halen en ga naar een turboboer. Wat vervangen moet worden, is vervangen. Ik zet er ook een nieuwe CC hendel in omdat die regelmatig terugspringt.
Ik hou je op de hoogte.Astra-H
DeelnemerNetjes!
Astra-H
DeelnemerInderdaad. Meten, is weten. Het is je accu of je dynamo die je accu niet bijlaadt.
Astra-H
DeelnemerZit geen verschil in. Ik zou voor velours of super velours gaan. Vraag ook voor de grap even bij de dealer wat de matten kosten. Ik heb mijn matten bij mijn dealer gekocht voor iets van 42 euro.
Astra-H
DeelnemerNiemand die me op weg kan helpen? Vanmiddag ben ik weer een rondje gaan rijden en auto is gaan inhouden bij 3.000 toeren. CC reageert dan ook niet. Als ik gas forceer dan versnelt de auto gestaag naar 120.
Ik heb het vermoeden dat het toch de turbo is die zijn laatste dagen telt. Van de week naar de garage ermee.
Astra-H
DeelnemerIk zet het ook even hier neer.
Dat was ff schrikken net. Heb ECU reset uitgevoerd met opcom en Astra startte niet meer. Storingslampje bleef maar knipperen. Dankzij de info op het forum is het gelukt om hem weer aan de praat te krijgen.
Even een vraag aan de kenners, kan een kapotte CC hendel motor in noodlop brengen. CC springt nl. terug op “uit”. Zomaar. En storingslampje brandt ook bij elke rit meestal bij hoge toeren.
Inmiddels vervangen;
– turbodrukregelventiel (klep);
– gaspedaalpositiesensor;
– koppelingsschakelaar.Ik krijg nu continu twee foutmeldingen. 1. CIM miscommunicatie en 2. Cruisecontrol instelunit “niet aanwezig”.
Iemand enig idee?
Astra-H
DeelnemerDat was ff schrikken net. Heb ECU reset uitgevoerd met opcom en Astra startte niet meer. Storingslampje bleef maar knipperen. Dankzij de info op het forum is het gelukt om hem weer aan de praat te krijgen.
Even een vraag aan de kenners, kan een kapotte CC hendel motor in noodlop brengen. CC springt nl. terug op “uit”. Zomaar. En storingslampje brandt ook bij elke rit meestal bij hoge toeren.
Inmiddels vervangen;
– turbodrukregelventiel (klep);
– gaspedaalpositiesensor;
– koppelingsschakelaar.Ik krijg nu continu twee foutmeldingen. 1. CIM miscommunicatie en 2. Cruisecontrol instelunit “niet aanwezig”.
Iemand enig idee?
Astra-H
DeelnemerJe moet laadvermogen doormeten. Dus dynamo. Volgens mij laadt die niet voldoende bij. Ik zou geen sloopdynamo nemen maar een revisie dynamo. In Haarlem zit bijv. Van de Bos b.v. en die heeft goede prijzen.
2 november 2013 om 13:32 In reactie op: aircopomp maakt metaalachtig geluid bij inschakelen #18184338Astra-H
DeelnemerZet je motor aan. Schakel airco in en doe je motorkap open. Kijk dan wat er gebeurt. Aircopomp zit volgens mij links voorin en dan onderaan als je voor de auto staat.
Astra-H
DeelnemerIs er iemand in of in de buurt van Haarlem met Tech2? En die mij wil helpen?
Astra-H
DeelnemerWaar woon je? Heb je met een andere sleutel geprobeerd te starten? Misschien is de comm. tussen je tellerklok en sleutel (immobilizer) verstoord.
Astra-H
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Geluiden van het onderstel zijn Opel niet vreemd, heb er wel mee leren leven.
Wat het met de motor is, ja daarvoor moet je echt uitlezen.
de LMM in ieder geval niet, die heeft de 1.6 16V niet.Willem
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info Willem.
Astra-H
DeelnemerJa hoor. Stuur mij een PM dan geef ik je mijn nummer. Dan gaan we afspreken ;)
Astra-H
DeelnemerAls je in de buurt van Haarlem woont, wil ik hem voor je uitlezen.
-
AuteurBerichten