Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Al gedacht aan de koppeling/vliegwiel? ik weet niet of dit model met een twee massa vliegwiel is uitgevoerd maar als dit zo is sta ik er niks van te kijken dat daar iets mis mee is, en kun je behoorlijk wat onbalans in de motor krijgen met als gevolg trillingen in het stuur en bij extremen gevallen zelfs door de hele auto.
Zowiezo sta ik er van te kijken dat een auto uit 2010 zulke klachten heeft dit moet eigenlijk niet kunnen.
Was dit van nieuws af aan? het zou een fabrieks fout kunnen zijn.
En zou zeker niet weg gestuurd willen worden met de smoes dat het de eigenschap van dit type motor is!
Want dat 100% bullshit.Succes.
31 augustus 2010 om 18:30 In reactie op: Astra H witte dunne rook bij vermogen vragen, licht schokken #17723198Hallo Vincent,
Het lijkt toch op koelvloeistof als ik je verhaal zo lees.
Witte rook is koelvloeistof, blauwe rook olie, en zwarte rook brandstof!
Wanneer er vloeistof in een van de cilinders komt krijg je dus witte rook.
Rij hier niet te lang mee door je motor kan ernstige schade oplopen als dit het geval is.
Het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn maar ik ben bang voor je dat het je koppakking is of een scheurtje in de cilinderkop.
Mijn advies zo vlug mogelijk naar de garage toe.Groet
Klopt deze moet je los kopen of even lenen.
Maar meestel zijn ze bij opel met dit soort dingen niet de broersten.
Ik heb bij opel lathouwers zelfs gratis de gebruiksaanwijzing gekregen voor mijn CD-70.:D
Terwijl ik m’n astra daar niet heb gekocht.Zit je koplamp goed vast?
Als dit niet zo is kan het zijn dat door het trillen van de wagen het lampje vaker stuk gaat dan normaal!Je moet de talen cd hebben hiermee kan je de taal instellen op je navigatie.
ff vragen of je deze cd mag lenen bij de opel of een navigatie-shop is 5min werk.Hoi Spacejam,
Wat kan de DVD-90 dan wat de CD-70 niet kan?
Denk het niet is bijna zeker onbelans in de wielen en het trekken naar rechts is uitlijnen.
Je kan beter gewoon naar een bandenspecialist gaan zijn zeker zo goed en vaak een stuk goedkoper.
Weet je zeker dat je velg niet krom is?
En als het voornamelijk bij het optrekken is dan kunnen het ook nog de binnenste homokineten zijn die versleten zijn.
Gezien je km-stand zou dat ook nog kunnen.Succes met het probleem.
origineel gepost door TheGeneral
origineel gepost door wim-v6
zoalng het bij 80 blijft, lekker niks aan doen, maar je hebt kans dat ie van de winter het blauwe niet uitkomt.Ik weer niet wanneer je distri aan vervangen toe is, maar dan kan je gelijk je thermosstaat mee pakken.
Willem
Mee eensch…..
Daar ben ik het niet helemaal mee eens!
Want een motor die goed op temperatuur komt verbruikt minder brandstof.
Alleen het is niet per direct noodzakelijk om hem te vervangen.
Maar zou dit zeker wel even doen voordat het koude weer opkomst is.Wat zou je met dat extra scherm willen bereiken dan?
Je moet zowiezo opletten dat hij uit een astra h of zafira b komt anders past het niet!
Maar om heel eerlijk te zijn zie ik de meerwaarde er niet van in om van een CD-70 over te gaan naar een DVD-90 beiden werken identiek aan elkaar alleen heb je bij de DVD-90 maar een navigatie dvd nodig en bij een CD-70 negen cd nodig om door heel europa te navigeren.Hoi Marc,
Sachs en luk koppeling en drukgroepen zijn goed andere merken heb ik geen ervaring mee dus dat weet ik niet.
Misschien dat iemand anders op het forum hier meer van weet.
Maar ik zou niet besparen op de koppelings set omdat het vaak maar tientjes werk is kwa prijsverschil.
Het is de montage van de koppelings set die het zo duur maakt!
Vervang niet alleen de plaat maar ook het lager en de drukgroep DUS DE HELE SET!Ik heb ook een z1.6xep motor in mijn astra gtc die dit dus ook doet!
Heb ook al eens eerder op dit forum na gevraagd wat dit zou kunnen zijn maar helaas geen reactie’s op gehad.
Ik had ook al die tijd het vermoeden dat het de koppeling moest zijn.
Alleen wel vervelend dat ik tijdens de garantie periode ben weg gestuurd met deze klacht bij mijn garage en deze nu voorbij is.
Als ik bij een koude start met flink wat slippende koppeling weg ga dan heb ik er geen last meer van.
Maar dit is natuurlijk geen oplossing want dit is dus niet goed voor de koppeling maar ja als hij toch al stuk is dan maakt het dus niet zo veel meer uit.Kan iemand vertellen bij welke km-stand deze klachten meestal beginnen?
Mijn astra heb ik gekocht met 106000 km op de klok en heeft nu 123000 km gereden.Is moeilijk te zeggen maar vaak is dit 10% van het schadebedrag met een maximum van 250,- tot hooguit 300,- euro wat ik overigens al heel erg veel vindt voor het werk wat ze moeten doen.
Maar er zijn ook schadebedrijven die vaste prijzen hanteren van bv 125,-euro.
En heel soms komt het voor dat ze niks vragen voor deze dienst.Nee dit zal niet gaan een b2 heeft een andere sleutel waar afstandsbediening in de sleutel zit samen met startonderbreker.
wat ook vaak voorkomt is dat recirculatieklep niet meer open gaat!
En dan krijg je geen verse lucht meer van buiten als het dan vochtig weer is beslaan je ramen ook erg vlug.
Deze klep werkt met een vacuumslangetje via de drukschakelaar luister eens of je die klep nog open en dicht hoort gaan bij het indrukken van de knop.Succes.
Denk niet dat het gaat werken maar je kan het altijd proberen.
Dat is de accu minimaal een half uurtje of langer los gooien.Succes!
Nee je bent niet verplicht om je wagen te laten maken!
Wel heb je kans dat je nog expertisekosten moet betalen aan het bedrijf waar je de schade heb laten taxeren als je de schade daar niet laat maken.
Maar als ik de brief zo lees dan is dit wel een geluk bij een ongeluk en heb je het er zeker niet slecht van afgebracht.
Plus dat de schade ook nog eens erg vlug is afgehandeld binnen 14 dagen dat zie je niet vaak.Nou succes en hopen dat je er nog wat aan kan overhouden.
Hoi Dirkjan.
Het is een beetje natte vinger werk maar ik schat dat je tussen de 500,- en 1500,- zal krijgen met behoud van je auto dit is heel erg afhankelijk van de dagwaarde en wat ze gaan bieden op je auto.
Het gaat namelijk zo de taxateur gaat kijken wat de werkelijke schade is! dat is dus 2250,- euro als ik jou verhaal goed heb begrepen.
Hij zal de dagwaarde berekenen die moet gelijk zijn aan een vervangbare auto met de zelfde opties en km-stand en in vergelijkbare staat en dus niet uit een boekje zoals hier boven staat!
Als hij deze twee dingen weet dan gaat de taxateur kijken of het schadebedrag meer is dan 70% van de dagwaarde.
Als dit niet het geval is krijg je het volledige schadebedrag uitgekeerd van de tegenpartij.
Als dit wel het geval is dan zal hij de wagen op een veiling aanbieden dit gaat via internet.
Op deze veilingsite kunnen alleen auto/demontage/schadeherstel bedrijven inloggen om te bieden.
Het bedrijf wat de hoogste bieding doet op jou wagen zal de wagen dan ook moeten kopen voor het bedrag wat geboden is, mits je de auto dus zelf ook wil houden voor het geboden bedrag.
Dan is het zo dat het geboden bedrag van de opkoper van de dagwaarden afgaat en wat er dan over blijft is wat jij aan schade uitgekeerd krijgt
Mijn ervaring is dat het bod op oude wagens vaak niet zo heel erg veel meer is omdat het niet intressant meer is voor de handel.
Dus als je je wagen wil houden en het bod niet te hoog uitkomt dan denk ik wel dat je genoeg over kan houden om hem nog te kunnen laten maken , zeker met sloop onderdelen en die zijn er ondertussen genoeg voor deze auto.
Als je dan ook nog naar een goede beunhaas toe gaat komt het denk ik nog wel goed.
Een ding is zeker de schade kan zeker voor veel minder dan 2250 euro gemaakt worden.
Want hier gaan ze uit van 75.- tot 100,- euro uurloon en van nieuwe originele onderdelen en die zijn duur!
LET WEL OP!!! vaak worden er expertisekosten in rekening gebracht als je de wagen niet laat repareren na een schade expertise dit kan uiteen lopen van 25,- euro tot soms wel 350,- euro of nog meer!
Maak hier vooraf goede afspraken over zodat je weet wat die kosten van een schade expertise zijn.Heel veel succes.
Je heb de kabel niet nodig!
Maar je heb dan de zelfde functie’s als met een GID scherm.
Wil je ook de kaarten en dus niet alleen de peilen kunnen zien van je navigatie dan heb je de kabel wel nodig.
En ja die kabel is duur ik geloof zelfs ver over de 100,- euro bij opel.
Het is niet zeker dat de kabel al standaard in je wagen zit hier voor moet je de radio of display eruit halen en kijken of je hem kan vinden.
Als hij er wel in zit moet hij zowiezo bij de kabel van de radio zitten.
Je zou anders eens op marktplaats kunnen kijken en anders via de slooplijn kunnen informeren.
Daar kom je zo ook wel eens tegen hij is ongeveer een halve meter lang.
Het is een apparte kabel en zit niet in de kabelboom verwerkt hij zit alleen met isolatietape vast aan de kabelboom dus hij kan uit een sloopwagen gehaald worden als hij daar in zit.Veel succes!
Jeroen je heb niet goed gelezen het is de binnenbumper in plaats van de binnendemper.
En de uitlaat hoef er niet vanaf alleen even uit de rubbers halen zodat je de bouten vast kan draaien.
Het is echt heel goed te doen om hem zelf te monteren ik zet bij een astra in ongeveer 30min de haak er onder(dan heb ik hem wel op een brug staan)
Dus laat het in jou geval twee uur duren dan zit hij echt wel.
Het is wel gemakkelijk als je met twee personen bent om de bumper er af te pakken.Veel succes ermee
Je moet eerst je gril eruit halen daar zit hij met twee of drie drukers achter vast.
Dan aan de onder zijde zit hij ook nog met drie of vier drukkers vast.
En je moet de modderkuipen in de wielkasten los halen met torks schroeven.
Let op de tempratuur sensor moet je nog los halen en van je mistlampen de stukkers los maken, en evt de slang van je koplamsproeiers loshalen als je die heb zorg dat je een schone emer bij de hand heb want je reservaar loopt leeg als je de slang los trekt.
Dan trek je aan de zijkanten de bumper uit het voor scherm naar buiten toe en komt de bumper los.Succes.
Niet te min is het bij een astra g ook erg veel werk.
Het hele dashboard zal er uit moeten om de kabelboom en je kachelhuis te vervangen.
Als je dit compleet over kan zetten van een andere astra g dan zou het te doen zijn maar is echt erg veel werk.Succes.
Beste XploD,
Dat klopt dus niet wat je hier boven zegt!
Komt wel degelijk heel wat bij kijken, er zal zowiezo een anderkachelhuis in moeten deze zal nog wel redelijk makkelijk aan te komen zijn op een sloop.
Want de regeling van de luchtklepen warm/koud en onder/boven is heel anders bij acc
En een aantal sensoren (lichthoeveelheid en temperatuur) heb je extra nodig.
Ik weet dat bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurd en de kabelboom in het dashboard heel anders is.
En zie dan maar eens een kabelboom te vinden die de zelfde opties heeft alleen dan voor acc want nieuw is deze kabelboom niet te betalen.
En je zal je auto ook opnieuw moeten laten programmeren voor de acc.
Ik heb er zelf ook wel eens aan zitten denken maar heb er weer vlug van afgezien.
Mijn vorige wagen had wel acc en ik zelf vind het voordeel van acc in de zomer minimaal.
Daar in tegen vondt ik het in de winter weer wel erg fijn dat je nooit meer aan de temperatuur knop hoef te zitten.
Mijn advies het geld en de tijd die je kwijt bent besparen, en bij een volgende wagen specifiek zoeken naar een auto met acc.Wat ik zo raar vind van deze klacht is dat het lampje in het dasboard wel gaat branden als de deur open is.
Dus de schakelaar ziet wel dat de deur open gaat dus die kan het al niet meer zijn!
De binnenverlichting zelf gaat ook gewoon aan met de schakelaar bij het hemel, dus er zit ook geen kabelbreuk naar het lampje toe.
Maar het stuurapparaat kan het volgens mij ook niet zijn omdat de kenteken en dasboard verlichting wel gaat branden als je de wagen open maakt met de ab.
Pieter je heb niet ergens spanning vandaan gehaalt voor een extra lampje/stekkerdoos trekhaak of zo iets dergelijks?
Want dan kun je dus de meest rara storingen krijgen.Deze schakelaar zit in het slot als ik het goed heb, dus zie je zo van buiten af niet meer zitten.
Maar is idd een vreemde storing omdat je kenteken/dasboard verlichting wel aan gaan zo als het moet als je hem van de cv haalt met je afstandbediening.
Het lijkt mij ook geen schakelaar omdat je controle lampje in je dasboard wel gaat branden als de deur open is dus de wagen ziet op een of andere manier wel dat je deur open is! -
AuteurBerichten