Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi OPelc
Heb je wat meer info over je auto bv motor type?
origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door astra-gtcuden
Hoi Spacejam.Heb het een en ander voor je uitgezocht.
De plus (zwarte draad) moet je van de zwarte draad vandaan halen die in stekker X1 zit pin 44.
Deze stekker X1 zit links onder bij de hendel om je motorkap te openen.
De groene draad moet onder de motorkap in het stuurapparaat op stekker XE2 pin 54 aangesloten worden.
Bij stekker X1 in de buurt zit een massa punt waar je de massa voor de spiegel en de licht/regensensor vandaan kan halen.Veel succes
Ik heb nu een regensensor gekocht dus die wil ik erin gaan zetten. Er zit nu een platte kabel aan met 3 kabeltjes erin. Weet je misschien welke daarvan de massa, plus en stuurkabel is?
De plus en massa wil ik overigens gewoon weghalen bij de binnenspiegel.
Maar klopt het overigens dat er een geschakelde plus op moet zitten? Die regensensor functioneert toch ook als de auto uit staat (o.a. dat de ramen dichtgaan als het regent).
Als ik het goed heb onthouden is groen de stuurdraad.
En nee de ramen gaan niet dicht als het regent bij een astra h.
Ik heb op dit forum wel gelezen dat dit wel het geval is bij een vectra c.
Als het goed is staat in dit topic al een aansluitschema ik zou hier niet van afwijken ivm storingen in je can-bus.
Overgens is de regensensor icm de zelfdimmende binnenspiegel een super fijne optie!
LET WEL OP je heb ook een andere lichtschakelaar nodig met een auto stand zodat je verlichting ook automatisch inschakeld als het donker is of bij zeer slecht weer.Succes.
Ik weet het niet zeker maar 15inch past volgens mij ook helemaal niet!
De remklauw zit dan tegen de velg.
16/17/18inch velgen zijn gewoon verkocht onder de astra dus volgens mij als de et/waarde goed is is er geen enkel probleem in Belgie.
Nog sterker de regel waar je het over heb geld alleen voor wagens met een belgie’s kenteken en dus niet voor nederlandse wagens.Gasklep was idd nodig!
Wis de storingen eens en kijk dan of ze nog terug komen zo niet dan is er niks aan de hand als de motor goed loopt.Hoi Gerard,
Dat is mooi balen heb het twee weken geleden ook laten maken was niet goedkoop.
Als je het moet laten doen dan zou ik wel alles vervangen bij twijfel.
Het is een vrij arbeidsintensief werkje, en als later blijkt dat de koppeling/drukgroep zelf ook vervangen moet worden dan baal je dus dubbel.
Hoe lang kun je met zo iets doorrijden ik durf het niet te zeggen.
Maar ik zou er geen fijn gevoel bij hebben en het zo vlug mogelijk maken.Ik heb altijd begrepen dat een scherm programmeren altijd met een tec2 moet net als de cd30mp3 en hoger.
17 september 2010 om 20:36 In reactie op: Astra H, vreemde klik na starten en piepgeluid bij benzinekl #17729521Hoi Black GTC,
Ik heb dat geluid ook bij m’n koppelingspedaal exact zoals jij beschrijft maar volgens mij kan dit geen kwaad
Heb me al wel heel vaak afgevraagd waar het voor is en wat het is.
Dat het voor de cruise control is geloof ik eigenlijk niet omdat deze helemaal elektronisch werkt via het motor regelapperaat.
Ik heb trouwens een astra gtc met een z1.6xep motor.Het geluid bij je bezineklepje komt het echt van het klepje of uit de buurt van het klepje?
Ik zelf hoor bij mij niks dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.origineel gepost door No Name
Top! bedankt voor de foto’s. Ik heb even gekeken bij mijn auto en daar staat 70% tranparant dus die zijn ook al licht getint. Vindt het alleen niet zo opvallen dus ga toch maar voor donkerder denk ik.Er staat hier ook een auto op de parkeerplaats die heeft wel vanaf de fabriek donkerder getinte ramen. Heb stiekem even gekeken maar daar staat max 45% op dus dat scheelt nog al.
Zal er niet een andere tabel gehanteerd worden tussen de procenten standaard uit de fabriek en die van de folie?
Klopt vindt het zelf ook niet echt heel erg opvallen vandaar dat ik het zelf ook nog wat donkerder zou willen hebben.
Ps heb bij mij ook nog eens gekeken en is inderdaad ook 70% tranparant.
Zit zelf te denk aan 40% extra te tinte weet alleen niet of het wel mag?
Ga dit nog eens ff uitzoeken hoe dit nou precies zit en wat wel en niet mag.Dat je geen meldingen krijgt van je clime control kan ook kloppen.
Ook dit veld moet je programmeren in je cid scherm net als boven in voor bv radio telefoon navigatie en bc voordat het werkt.Succes.
Hier wat foto’s


Kijk in de tweede foto ook eens in de achteruitkijk spiegel je zal dan wel zien dat 35% niet zo veel is!
Het wil nu nog niet lukken met de foto’s zal het morgen nog eens proberen.
Maar kijk eerst ook eens bij je iegen wagen kan goed zijn dat je ramen ook al getind zijn.
Het staat als het goed is onder in de hoek van je raam daar staat het jaartal welk merk enz daar staat ook bij of ze getind zijn en hoe veel licht de raam nog door laat in mijn geval 65% dus 35% getind.Ik heb bij mijn astra rond om al standaard af fabriek 35% alleen de voorruit is geloof ik 15% of 25% dat weet ik zo niet zeker meer maar ik zelf zou het nog wel donkerder willen hebben in totaal 50% ongeveer niet te maar wel goed te zien dat het donkerder is zeg maar.
Je heb het filmpje niet goed begrepen aan de buitenkant is om de vorm (bolling van het raam) in de folie te krijgen en om op maat te snijden vervolgens breng je de zelfde folie dus aan de binnen kant aan.
Het ziet er op het filmpje erg gemakkelijk uit maar het duurt echt wel ff voordat je hier handigheid in gaat krijgen dan ben je zeker wel een aantal ramen verder.
Succes.
origineel gepost door Basgsi
kan zeker pech hebben zijn maar dat de remmen pas bij 93.000 zijn vervangen heeft natuurlijk niks met de koppeling te maken.
Juist mensen die voorzichtig en als een oude taart rijden laten hun voet op de koppeling staan en houden het ongemerkt bijna continu ingedrukt….Hoi bas,
Quote:origineel gepost door robert_corsa
net hoe je rijd met je auto, als je vaak een zware aanhangwagen, caravan trekt, en je rijd op de koppeling, dan heb hij veel te lijden. bij mijn corsa was hij ook stuk met een ton. mijn vaders mitsubishi carisma ook met een ton. alleen die carisma’s hebben verdorrie nooit wat, de vorgie carisma van mij pa heb hij in 5 jaar tijd enkel andere banden en raammechanisme in moeten zetten, in de carima waar hij nu al 4.5 jaar in rijd enkel een koppeling. mankeert nooit wat aan die auto’s.rijd zelf inmiddels 1 jaar opel astra g 1.6 8v. z1.6se 20 000 km verder, en nog niets mee gehad.
moet vrijdag wel te apk, zal mij benieuwen.
je kan gewoon pech hebben met een auto, je weet nooit wat je koopt, daarom koop ik altijd bij een opel dealer, bekijk ik de onderhouds geschiedenis, en spreek de monteurs over de auto.
Gewoon even naar de opel dealer gaan.
Meestal krijg je deze voor niks mee en anders voor een symbolisch bedrag.
Maar op marktplaats kun je ze idd ook vinden.Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Super dat hij weer werkt.
Ik zelf had er geen van de sloop genomen maar een nieuwe.
Ze gaan in de loop van de tijd nog al eens stuk!
Als je geluk heb hoef je hem nooit meer te vervangen en als je pech heb is hij binnen een paar maanden ook weer stuk.
ook hoop ik dat je niet al te veel heb betaald voor de weerstand deze zijn nieuw een paar tientjes.Dat druklager is wel bijna net zo duur als de drukgroep en plaat samen.
Dus dat is toch best een dure preventieve reparatie vindt ik.Hij is te vervangen maar waar hij zit weet ik niet zeker maar denk haast wel op de blower.
Even vragen bij de opel als je hem daar besteld die weten dat zo te vertellen en anders zijn hier vast leden die het ook weten.99% zeker de weerstand gaan wel vaker stuk.
Dat is het zelfde als ik parkeer m’n auto fout en jij zou er tegen aan rijden wie is er dan fout?
Ben bang dat je zelf voor de schade kan op draaien hoe l*llig het ook is voor je.
Maar ik zou zeker wel een goed gesprek aangaan met de buurman want het hoort niet natuurlijk.
Wie weet kun je er onderling wel uit komen.Succes.
Idd welkom Alper.
De airco pomp ben ik zelf bij geweest tijdens de controlen, die overgens tijdens de vakantie al een vreemd geluid maakte voordat hij niks meer deed.
Ze hebben als eerste gekeken hoeveel druk er op het systeem zat dat was 5bar daarna gekeken hoeveel gas er nog in het systeem zat dat was ruim voldoende om goed te kunnen werken, er kwam 435gram uit.
Maar de pomp bouwde geen druk meer op.
Nieuwe ruilpomp geplaatst en het probleem was opgelost.dus
-
AuteurBerichten