Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Ronald.
Nooit geen gaatjes boren hierdoor kan de hoofdsteun erg verzwakken.
Met als gevolg dat tijdens een aanrijding de hoofdsteunen hun werk niet meer doen.
Je zal dus naar een andere oplossing moeten zoeken.
Bv die van Blue-Dragen.
Maar nogmaals ga niet aan hoofdsteunen of andere veilligheids systemen sleutelen van je auto.
Want je loopt het risico dat ze dan niet goed meer werken met alle gevolgen van dien.Ik hoop dat je je dochters toch blij kan maken.
[rquote=1879145&tid=143553&author=louwe 16 klepper]ik vind het wel mooi staan;):thumbup
en als je velgen geen stoeprand schade,s hebbenzou ik de banden er aflaten halen
en de wielen even naar een autospuiter brengende mensen die psotten dat spuiten nooit zo strak wordt
als poedercoaten weten waarschijnlijk niet waar ze over praten:o:o:oje auto is toch ook niet gecoat;)
ik heb zelf wielen die spierwit zijn gespoten
dat is zo strak dat het wel porselijn lijkt:o:o:o:omaar alles valt of staat bij goed voorbewerken
en een goed spuitermaar dat is bij coaten ook zo
zonder goede voorbewerking
wordt dat ook niets;)ik zeg altijd
je moet atijd doen wat je zelf in de kop hebtanders wordt je geleefd:o:o;)
[/rquote]Volgensmij heb je niet goed gelezen want ze zullen best net zo strak worden.
Alleen is poedercoaten veel sterker dan spuiten.Hoi Spacejam.
Ik heb hem een U2U gestuurd.
Alvast bedankt voor de tip.Naar lang zoeken ben ik er denk ik wel uit hoe het zit:D.
Zie volgende link: http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=24&t=134
Hier schrijven ze dat voor een astra h zafira b en vectra c de zelfde sensoren worden gebruikt en dat ze idd gelijmd zitten.
Morgen maar eens gaan informeren bij de opel wat de houders kosten voor een astra h gtc en dan op de sloop nog eens gaan zoeken naar sensoren en de bestuuring.Ik heb nog wel een boormachine voor je:jerry
Ik blijf erbij dat ik het niet zou doen omdat ik het niet mooi vind
Apart is het wel en je ziet het inderdaad niet vaak voorbij komen.Als je het kleurnummer weet dan is denk de kleur wel exact na te maken of in iedergeval heel dicht bij.
Ik persoonlijk zou dan ook kiezen voor koplampen met een lens dit geeft echt een veel mooier licht beeld dan met een reflector.
Ik weet niet wat voor xenon kit je heb en hoe je de doorvoer van de kabbels heb gedaan maar het gat waar die rubberen doorvoer huls in komt te zitten moet je zeker niet te groot maken anders heb je kans dat het daar langs naar binnen gaat lekken.
En weet je zeker dat je de afdek kap aan de achter kant weer goed terug heb geplaats want dat is best wel een gedoe aangezien er niet veel ruimte is om er bij te kunnen.Susses ermee.
Niemand die weet of foto’s heeft hoe de sensoren bij een astra h of gtc vast zitten?
Wat ik wel weet is dat bij een gtc twee van de vier sensoren in de stoot strip van de buper zitten en niet in de bumper zelf.
En dit is bij een 5 deurs wel het geval.[rquote=1879011&tid=143553&author=Astra_DLS]Je zult ze denk ik moeten zandstralen en poedercoaten, maar volgens mij is poedercoaten mat. Ik denk dat je wel snel uitkomt op een 500 euro voor het geheel en ik ben bang dat je dan nog laag zit.
Waarom wel: Mooie aanvulling en mooie homogene eenheid
Waarom niet: De boel wordt dan wel erg zwart en de gril en de koplampen zijn dan het enige wat kleur geeft. Je velgen vallen nu mooi op en dat mag met zulke velgen!Mijn conclusie: Niet doen, lekker op deze velgen laten staan, ziet er strak en netjes uit. in mijn ogen de prijs niet waard.. Just my opinion[/rquote]
Met poedercoaten kun je er voor kiezen om ze net zo te laten glimmen zo als ze dat nu ook al doen dus dat is het probleem niet.
Maar ik ben het met jou eens ik zou het ook niet doen!Hoi Jan.
Nou ik zou het niet doen maar dat is mijn mening.
Op de eerst foto vind ik dat de auto er veel beter uitziet.
De velgen springen er echt uit omdat de wagen zelf zwart is ik vind dit een mooi combi waardoor het niet een geheel is.
Net zo als de chrome gril en de koplampen wat ik misschien wel zou doen is de donkere uitvoering van de koplampen er in zetten die er bij een gtc ook in zitten.Als je de velgen toch donker wil hebben dan zou je eens kunnen infomeren bij de velgendokter.
Je kan daar uit alle kleuren kiezen.
Ze worden eerst gestraald en daarna gepoedercoat.
Dit kan vrijwel in alle kleuren wat het kost weet ik niet echt maar z’n 100,- a 150,- euro per velg moet je wel op rekenen.
Poedercoaten is in iedergeval wel 100x sterker dan laten spuiten.
Ik zou zeggen google eens op internet lijkt mij dat er bij jou in de buurt ook wel plaatsen zijn waar ze dit doen.Succes met je plannen.
Ziet er netjes uit.
ik wil ze alleen achter plaatsen en het liefst origineel als ik ze kan aan komen.
Heb tot nu toe alles origineel op m’n gtc en wel de sensoren dus eigenlijk ook origineel houden.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe het met de bumper zit of het een kwestie van gaatjes boren is of dat er toch een andere bumper op moet die speciale gaten heeft voor de sensoren.
Want als dat zo is dan is de oplossing van Spacejam wel een goed alternatief.[rquote=1877469&tid=143397&author=Spacejam]Ik heb zelf een setje van Waeco (voor + achter), dit zijn kleine sensoren die in de bumper verzonken zitten wat er mooier uit ziet naar mijn mening. Tevens heb ik ze ook aangesloten op de originele knop.
Werkt perfect nu :).[/rquote]
Hoi Spacejam
Dat is dan wel een hele klus geweest dan om het in en uitschakellen via de knop aan te sluiten.
Hoe heb je dit gedaan?
Aangezien het singaal van de knop via de canbus gaat.
Of heb ik het nu helemaal mis?Ik weet het niet zeker maar volgens mij is de astra h niet geleverd met sensoren aan de voorkant enkel en alleen aan de achterkant.
En is de knop voor de parkeersensoren ervoor om ze aan de achterkant uit te zetten als je er geen gebruik van wil maken.24 februari 2011 om 21:25 In reactie op: Voorbeelden van Xenon verlichting 6000k Projectiel lens #17822330[rquote=1877069&tid=143248&author=McKaamos][rquote=1876759&tid=143248&author=robke1988]bij een auto waar origineel xenon is zit loopt het rechts niet omhoog..
een calibra zit origineel geen xenon in..http://www.youtube.com/watch?v=QATzioB2gAw
http://www.youtube.com/watch?v=19C1uaAYQKk&feature=related%5B/rquote%5D
Nee, geen xenon origineel, maar wel projectors op de dim- en mist verlichting.
Als je licht rechts niet omhoog gaat is dat officieel APK afkeur.Ik zeg ook al dat Xenon en de lijn niks met elkaar te maken hebben. Dat komt door de spiegels of lenzen.
Xenon heeft er niks mee te maken.Bij dat eerste filmpje zie ik trouwens een heel smal nummerplaatje… Volgens mij is dat een amerikaan ofzo. Daar zijn de regels heel anders als hier.[/rquote]
Wat wim bedoeld is dat bij gewonen lampen dus ook met lens zonder xenon de bermverlichting zo als ze dit dus noemen omhoog blijft lopen in een schuine lijn.
Heb je echt originele xenon lampen met lens of zonder lens dan loop deze schuine lijn ofwel bermverlichtin maar een klein stukje omhoog om vervolgens weer horizontaal verder te gaan!
Dit is gedaan omdat tegenliggers anders in een bocht verblind zouden kunnen raken door de bermverlichting die bij xonon verlichting vele malen sterker is dan bij halogeen verlichting.Ps als iemand nog een compleet origineel setje parkeersensoren met bestuuring te koop heeft voor een astra h dan hoor ik het graag.
Gr Michel
[rquote=1824431&tid=139111&author=Laagvlieger]Zorgen voor de laatste software op zowel de telefoon!!! als de UHP.
Meer kun je niet doen.
Werkt het nog niet. Dan heb je pech.
:([/rquote]Hoi Laagvlieger,
Telefoon heeft de laatste update.
Ben vandaag bij de opelgeweest voor een nieuwe cim en heb meteen naar een update voor de uhp gevraagt maar die is er niet volgens de opel-garage.
laatse software van de uhp is van 18-06-2008.
:hmmz dus nu weet ik het ook niet meer.Ik zou zeggen probeer het eens uit samen met een tom tom.
Kijk eerst even wat de oude km teler aan geeft als je 100km/p uur gaat op je tom tom.
En wat de neiuwe km teller aan geeft als je 100km/p uur gaat op je tom tom.
Maar het verschil zal hooguit een paar km per/uur zijn bij 100km per/uur.Succes.
Klopt helemaal!
De waterpomp van een z1.6xep loopt met de multiriem mee en hoeft dus niet vervangen te worden met de distributieriem.
Ik zou hem ook niet preventief vervangen aangezien hij orgineel nog al duur is, uit het hooft ver over de 100,-euro.
Alleen vervangen als er sporen van lekkage zijn of als hij niet helemaal lekker meer klinkt.
Ff een ander puntje ik weet niet hoeveel je wagen heeft gelopen maar bij de z1.6xep is het zo dat de riem met 150dkm vervangen moet worden en dat dan de klepspeling ook moet worden gecontroleerd en of laten bij stellen.
Ik zelf heb de riem en de klepspeling laten vervangen en controleren bij 120dkm omdat ik 150dkm erg veel vindt voor een riem en het risico niet wilde nemen om hem tot de 150dkm te laten zitten.Succes.
Bel anders eens naar GM-tuningparts in best daar weten ze het zeker hoe het zit.
Maar ben er voor 99% zeker van dat er kwa pasvorm geen verschil is.
Waar wel zeker verschil in zit met bumper en grill, is tussen de 3drs gtc en de 5drs en stationwagon.Succes.
Hallo hier een paar tips voor condens in de wagen!
Want een of twee kopjes water in je wagen kan al voor veel condens zorgen in je wagen.
Vaak is het probleem dat het vocht tussen de deur en deurpaneel door komt.
Kijk na een rit even of er vocht aan de onderkant van je deurpaneel zit!
Dus niet aan de onderkant van je deur maar echt aan de binnen kant en dan aan de onderkant deurpaneel.
De oorzaak is in de meeste gevallen dat de folie of binnen paneel afhankelijk van type auto niet goed afsluit.
Oplossing haal het deurpaneel er even af en kijk of de folie nog goed afsluit en eventueel ergens stuk is.
Zo ja repareren met ducktape en zorgen dat er echt nergens meer vocht tussen door kan en dan vooral aan de onderkant.
Heb je een stalen tussenpaneel waar je raammechanisme in vast zit haal deze dan even los en kit deze met een elastisch kit opnieuw waterdicht en dan ook weer vooral aan de onderkant.
Als dit alles nog niet geholpen heeft kijk dan ook eens naar je recirculatieklep!
Deze wil wel eens op de binnenstand blijven hangen waar door je ook vochtproblemen kan krijgen in de auto.
En als laatste auto’s met een dakraam controleer dan even of de afvoer van je dakraam nergens lek is of verstopt is!
Gooi voorzichtig wat water in de goot van je dakraam en kijk dan even of het water weg loopt door de afvoer en of het ook aan de onderzijde van je wagen weer uitkomt.
En dan als allerlaatste auto’s met airco’s zijn over het algemeen vlugger van beslagen ramen af als de airco aan staat! Alleen als je veel korte stukjes maakt dan heb je als probleem dan je erg veel condens in de luchtkanalen krijgt waardoor je ramen ook weer beslaan.
Dus gebruik je airco alleen als je langer dan 15min met je wagen onderweg bent en zet hem 5min van te voren af zodat er geen condens kan ontstaan in het kachelhuis.Succes allemaal.
Voor de grill is er geen verschil tussen wel of geen facelift.
Het verschil zit hem ondermeer in de bumper maar de grill past op bijde bumpers.Succes.
Alle optie’s en dan geen stuurwielbedienig?
Volgensmij is dit een van de eerste optie’s die je kan krijgen op een astra.
Maar antwoord op je vraag nee je zal zowiezo een andere sleepring moeten hebben.
Of te wel een compleet nieuwe CID al me al niet erg goed koop.
En deze zal dan ook nog geprogrameerd moeten worden.Succes!
links en rechts is het zelfde en volgens mij is 180,- euro een set en worden ze daar ook los verkocht.
De balast is in ieder geval voor meer koplampen want deze balast wordt ook bij xenon gebruikt in de astra h.Succes
Kijk hier eens.
http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel-Product-2877628/Hella-Ballast-5DV-008-290-00-Nieuw.htmlSucces.
Kijk hier eens.
http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel-Product-2877628/Hella-Ballast-5DV-008-290-00-Nieuw.htmlSucces.
-
AuteurBerichten