Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als het om fabrieksgarantie gaat zal het helaas idd via de importeur moeten zodat de dealer(jou garage dus) de pomp ook weer kan claimen als garantie.
Echter gaat het om een occasion die je met garantie heb gekocht maar waarvan wel de fabrieksgarantie al van is verlopen.
Dan maakt het voor de garage niet zo heel veel meer uit waar ze die aircopomp inkopen.
De garage zal dan zelf voor de kosten van die pomp moeten opdraaien.
Het verschil lijkt mij ook niet heel groot kwa kosten of ze hem dan via de importeur laten komen of via een airco boer!
Maar ik denk bijna zeker dat het nog om fabrieksgarantie gaat als ik je verhaal zo lees kan me haast niet voorstellen dat een garage/opel dealer uit eigen zak een nieuwe pomp gaat monteren als het met een ruildeel/revisie ook gemaakt kan worden.Veel succes.
Hoi rene.
dat is knap vervelend airco pomp stuk.
de mijne (merk delphi 4750kw) is afgelopen vakantie ook stuk gegaan bij mij was het binnen een dag weer gefixt.
deze was nieuw gewoon op voorraad bij aircontrol.
ik zie dat je uit wijchen komt.
je zou ook eens kunnen vragen bij aircontrol in uden.
zij verkopen revisie en nieuwe airco pompen.
ik heb de mijne laten reviseren was ruim 300,-euro goedkoper uit en heb gewoon een jaar garantie gekregen.
in jou geval omdat het al garantie is zou ik wel voor een nieuwe pomp gaan.
maar misschien kan de opel-dealer hem daar voor je bestellen.Veel succes.
Hallo ik heb de trekhaak bij de brezan gehaald weet niet precies meer hoeveel hij kosten volgens mij is de trekhak zelf iets van rond de 230,-euro met wat korting en de kabbel set bij de opel rond de 130,- euro.
Kabel set heb ik bij opel gehaald omdat ze hem dan ook meteen gratis deden aanmelden voor mij, scheeld ook weer een aantal euro’s
De trekhaak voor een gtc en een 5deurs is het zelfde.
Weet zo niet welke ik heb maar het lijkt de zelfde als op de foto’s van het engelse forum in de link die eerder is geplaatst in de 2de post van dit topic.
Wat ik wel zeker weet dat het ook een oris is en dat is eigenlijk gewoon een bosal en dat er bij mij ook niks uit de bumper is gezaagd!
Ik heb hem zelf gemonteerd was anderhalf uur werk en toen zat hij er onder.Allemaal veel succes.
astra g heeft geen CAN bus!
Dit is pas vanaf de astra h.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat je dit met een paperclip kan doen lijkt me niet echt goed voor de electronica en juist alleen maar voor meer storingen zorgen.
Ik weet dat bij de astra h je de rem en de kopelling in moet trappen en dan op contact zetten en dat je dan de foutcodes in de km-teller kan zien.
Of dit ook met de astra g zo is weet ik niet.Veel succes.
Je heb twee verschillende afneembare trekhaken een de van achter geplaatst word en een vanaf onder en die vanaf onder die zie je niet zitten.
je hoef dan ook niks uit je bumper weg te halen.
De stekker doos klap je bij mijn trakhaak omhoog en zie je dan ook niet meer zitten.
Mijn trekhaak is van oris maar dat is een onderdeel van bosal.
Dus ik denk wel dat je originele kabel past en dit zal niet uit maken of dat nou 13 of 7 polig is.
Om heel eerlijk te zijn als je geen caravan gaat trekken met je auto dan zou ik niet voor de 13 polige gaan maar voor de 7 polige.
Omdat je de 7polige zo achter in je computer kan aansluiten met een stekker plug en play en bij de 13 polige ben ik hier niet hellemaal zeker van.
Als ik het goed heb dan moet je ook nog kabels naar voren leggen naar de accu.Veel succes er mee.
Valleer ik zou er zeker mee terug gaan net zo als bert hier ook al aangaf.
Een pomp hoort zullke werk geluiden niet te maken!
Hij maakt een harde tik met het aan zetten en je hoort dat er iets mee gaat draaien ongeveer het zelfde geluid als een fiets dynamo.(weet anders niet goed hoe ik het geluid moet omschrijven)
En alles wat het meer maakt is niet goed!
Het probleem is vaak bij een aircopompen die een raar geluid maken dat ze nog wel goed koelen.
Maar van binnen heeft de pomp om een of andere reden wel schade opgelopen.
Meestal gaat een pomp nog vrij lang mee, maanden en soms nog wel jaren.
Ik heb het zelf ook gehad, en ook in de gerantie periode dat er een vreemde tik in zat, de gerage vertelde me toen dat het echt geen kwaat kon en dat die pomp gewoon goed was.
Dit hebben ze me ook laten zien aan de hand van een testraport.
Nog geen twee weken na de gerantie periode ging hij als nog stuk!
Mijn opel-dealer heeft het nog gewoon onder gerantie voor me gemaakt maar die gok zou ik niet nemen Valeer!
Ik zou er op staan dat ze de pomp maken, en anders zwart op wit dat als de pomp buiten de gerantie periode stuk gaat als nog zonder koste gemaakt moet worden door de gerage.
En wat je ook nog kan doen is een proefrit maken met een ander astra bij de zelfde gerage om aan te tonen dat die het werk geluid dus niet maakt!
En er dus wel degelijk iets mis is met je pomp!Veel Succes.
Hoi Jeroen.
Voor een electrische schema kun je het beste even op marktplaats kijken.
Daar verkopen ze tis-2000 dit is een werkplaats handleiding op cd-rom en kost een paar euro.
Hier staat werkelijk alles in over wat je maar wil weten van je opel.Succes.
Hoi Remco,
Ik heb ff gekeken bij mijn astra maar daar zitten deze gaten niet:hmmz.
Weet je zeker dat deze gaten vanaf fabriek er zitten?Ja die is met zonneband te krijgen ik heb er laatst nog een op marktplaats zien staan ergens in groningen.
Ik zelf zou voor een warmtewerende voorruit gaan!
En die is volgensmij weer niet met zonneband maar dat weet ik niet zeker.Succes.
Ok nou dan kan ik er vast rekening mee gaan houden de mijn heeft nu 117000km gelopen.
Willem ik bedoelde ook met een beetje geluk dat de kans erg groot is dat het niet zo is.
En ik zou ook zeker niet door rijden met een kapot spruitstuk.
Ik heb zelf ook een Z1.6XEP bij welke km stand gaan die inlaatspruitstukken meestal stuk?
Weet ik wanneer ik het kan verwachten.
Heb al wel de bobinegalerij en de thermostaat stuk gehad dat was bij elkaar ook al eg duur.Ik zou zowiezo geen gebruikt inlaatspruitstuk monteren!
Zeker omdat het een kwaal is van Z1.6XEP,
en de kans groot is dat je weer een spruitstuk koopt met de zelfde kwaal of binnen de kortste keren weer heeft.
Het is even diep in de buidel tasten maar dan weet je zeker dat je er weer voor zeer lange tijd van af bent.
Ik denk niet dat z’n klep een twee drie de motor in zal schieten zou er wel een stukje in schieten heb je kans op motor schaden maar met een beetje geluk gaat hij er door de uitlaat klep meteen weer uit.
Maar voorkomen is zeker beter en goedkoper dan genezen.
Dus ik zou niet langer rond rijden dan dat nodig is.
Het probleem dat het onderdeel in back order staat is meestal niet lang (twee tot vijf werkdagen)
Vaak moet het onderdeel dan uit Duitsland komen je zou als je in de buurt van de grens woont zelf eens kunnen infomeren bij een dealer net over de grens.Veel succes met je probleem.
de TPMS/DDS module zit inderdaad achter het dashbordkastje.
De stekker met antennekabel die ook achter het dashbordkastje zit is denk ik voor navigatie of een DAB-module maar dit weet ik niet zeker.
En stekker een bij het hemel is al ik het goed heb voor een elektrisch dakraam.
Ik zal wel eens in m’n tis programa kijken of ik hier iets meer over kan vinden.
Dan laat ik het je nog wel ff weten.Ik vind het wel raar dat die displays zo duur zijn.
Voor mijn astra h uit 2005 heb ik een nieuw CID color info display gekocht voor 300,-.
Je zou zeggen dat die veel duurder zijn dan een MID maar niet dus!
Ik wens jullie veel succes met zoeken.Gr van de astra freak
Ok dus niks om me zorgen over te maken?
Alvast bedankt voor de info.Gr Astra-gtc-freak
27 april 2010 om 19:39 In reactie op: Astra H Station: Locatie van de DDS (TPMS) & PDC module& #17662992Hoi OPC-Turbo
Ik heb een astra h gtc van bj2005.
En daar zit tpms op.
Is inderdaad wel een extra optie, en moet zeggen het werkt perfect.
Heb laatst een lekke band gereden en hij gaf meteen een waarschuwing dat m’n rechter voorband druk verlies had.
Het systeem werkt idd alleen met een gid of cid display.
De tpms ontvanger zit achter de radio/verwarming en werkt alleen in combinatie met dds.
Het lijkt me ook niet echt zo ff een twee drie achteraf ingebouwd.Succes
Alleen wel jammer dat dit dus niet mag in nederland.
Maar ziet er wel vet uit.:DSpreek uit ervaring:(
Was iets te fanatiek met stofzuigen:crybtw niet los maken want dan heb je een storing!
Ik weet dat er van hella universele regensensoren zijn.
Weet alleen zo niet waar je zo’n regensensor kan kopen!
Heb ze volgensmij wel eens in de conrad-catalogus zien staan.
Wie weet is dat wel een goed alternatief voor je kadett.heavy-d
Heb jij een onderdeel nummer van dat reparatiesetje dit is namelijk wel erg intressant.
Dorkie.
ABS is standaard op een astra en ESP een optie.
Als je ESP op je astra heb zitten dan heb je ook TC dit gaat namelijk samen met de astra h.
Ik zou zeggen rij eens bij een opel dealer langs die kan je vast vertellen welk model je heb.
Of plaats anders eens wat foto’s van je astra hier!
Dat maakt het een en ander wat duidelijker en is het makkelijker zien welke uitvoering je heb.Hoi SpaceJam,
Ik heb ook een astra h met regen/licht sensor.
En er zit een stekker met drie draden aan de sensor.
De lichtsensor werkt redelijk goed alleen vind ik de verlichten pas vrij laat aan gaan.
Bij slecht weer zoals regen of mist dan gaat de verlichting bij mij niet vanzelf aan.
En het lijkt mij juist dat dit systeem hier voor bedoeld is.
Maar goed er zit dus een stekker met drie draden aan de licht sensor.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.Hey Dorkie,
Als ik het goed heb is de Enjoy de instap versie daarna de cosmo de sport en de opc.
Of er onderling in deze versie nog veel verschil is weet ik niet.
Maar als ik je verhaal zo lees heb je een bepaalde Edition uitv van de Enjoy.Hoi Steven.
Als het de uhp-4 is dan kunnen eigenlijk alle merken wel.
Bij de uhp-2 heb je een bijpassende houder nodig.
Maar dit is al een vrij oud systeem ik zou niet durven zeggen of er nu nog houders worden gemaakt voor de laatste type telefoons.
Je zou eens aan simaan ook actief op dit forum kunnen vragen of hij een oplossing weet voor het vrijgeven van een uhp.Succes.
-
AuteurBerichten