Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
astra GT
Deelnemer@hardcorehell, het is een rekord C 4deurs ( de mijne king: )
Ik werk daar momenteel dus die staat daar iedere dag…..astra GT
DeelnemerWhehehehe nou bij deze maar snel een paar fotokes :D







Voor zover de foto’s die we nu hebben…. van het weekend zullen er nog wel meer bij komen king:
astra GT
DeelnemerDaar zal dan toch menig fans gaan balen dat ze deze niet in het echt hebben bekeken…
Ben gisteren samen met mijn maat naar deze admiraal wezen kijken….
Vanmiddag hebben we hem opgehaald en bij mij neer gezet king: king:
Het blijkt een kneiter harde wagen die voor zo’n 80/90% alle laswerkzaamheden al aan verricht zijn,
en ook al gedeeltelijk strak gemaakt.
De gehele bodem staat compleet strak in de verse bitac….Daarbij komt dat hij een originele Nederland’s kenteken heeft van 1975 op lpg.
en met complete aandrijflijn met 2.8 6 ( in lijn :D ) met 2 carb’s.Nu eerst nog een heel deel onderdelen verzamelen die er dus niet bij zitten…
Dus bij deze hebben we een lijstje van gezochte delen:koplampen + achterlichten
ramen set voor de deuren
bumpers + div strips
interieur stoelen bank e.d.dus als iemand iets heeft liggen voor een leuke prijs……
astra GT
DeelnemerHeej Joris,
Misschien is de gelaste koker niet helemaal dicht?
Heb je nog alle rubber doppen in de kofferruimte zitten?
Heb zelf gehad dat de slang van de charterventilatie gescheurd was, kreeg toen ook aardig wat damp binnen.
Je auto vol rook zetten zal niet veel zin hebben, denk dat je dan overal wel rook uit ziet komen…groeten johan
astra GT
DeelnemerZo zie je maar weer dat de meeste de menie op dezelfde wijze gebruiken.
Ook bij ons wordt de menie meer voor tijdelijke roest bescherming gebruikt, tot alle laswerken klaar zijn.Maar ik zou wel graag willen weten ( misschien iemand die het al geprobeerd heeft )
Of de epoxy wel goed op de menie hecht. om hem vervolgens in de filler te zetten…
Zou mij/ons een hoop werk besparen :DWe hebben trouwens in de tussen tijd niet helemaal stil gezeten.
Hebben ondertussen materiaal binnen gekregen, en ben begonnen om toch een spit te lassen om mijn eigen rekord in te hangen om overal beter bij te kennen.Tevens hebben we ook eindelijk de balken binnen om het bedfordtje te gaan verlengen. :D
Ook zijn we nog op pad geweest om voor men maat z’n vrouw een andere auto te zoeken,
Het is uiteindelijk een nette 89′ 3deurs corsa A 1.3s geworden.
Daar hebben we inmiddels de lelijke striping afgehaald en een setje gordels achterin geplaatst.Daarnaast ( tussendoor ) ook nog bezig in de sleutelruimte om daar de boel te fatsoeneren.
Hebben wat rekken opgebouwd en kastjes opgehangen zodat het weer een beetje overzichtelijker en geordend uitziet….maar ga weer snel verder….. pauze is weer voorbij :jerry
astra GT
DeelnemerHeej Fearless wij gebruiken menie van Tenko.
Die bruine kleur is 50% lood en 50% ijzermenie..
Die oranje kleur is 100% loodmenie…
Maar zijn wel moeilijk verkrijgbaar ( voor particulier )
Mijn maat heeft zijn eigen schildersbedrijf en Kon er via via nog aankomen…
Kan hem eens vragen of hij er nog meer van ken krijgen ( dat laat ik jou wel ff weten )…astra GT
DeelnemerHeej bedankt voor de reactie’s…
We zijn er zelf ook zeer blij mee, willen al langer een oprijwagen
Iedere keer zo’n kar huren kost ook zat :thumbdown
Zijn nu een beetje aan dubben of dat we deze bak gaan verlengen,
of dat we er een gebruikte bak op zetten die al kant en klaar is.
Maar dat hangt vooral af van de kosten ;)astra GT
DeelnemerWeer nieuwe ontwikkelingen omtrent de bedford.
@Ramswa72: het eindresultaat zal jammer genoeg nog wel even op zich laten wachten…
We hebben helaas de benodigde delen nog niet kunnen vinden ( voor een betaalbare prijs :hmmz )
En hebben we hem toen maar uit frustratie te koop gezet…….
Maar gaan hem nu toch maar zelf behouden, en ermee door te gaan als alsnog de delen kunnen bemachtigen…… Dus hier komt nog wel een vervolg op……Maar vandaag zijn we naar het zuiden afgereisd en hebben daar een nieuw speeltje opgehaald :D
Ook weer een bedfordje, maar deze rijdt en is compleet …..




En deze het grote voordeel van een lange wielbasis en dubbellucht, waar we nu dus wel eindelijk een oprijwagen van kunnen gaan maken king:
Maar eerst gaan we er ff zo mee rond rijden en lol maken :D
Ondertussen gaan we de vooras van de oude aanpassen voor een opel cih blok, en ook alvast de baksteun.
zodat we die straks zo voor de andere na kunnen maken… en beide een opel motorke krijgen..Nu eerst eens goed schoonmaken en hier en daar een beetje bijwerken en het uiterlijk een beetje naar smaak maken :D
astra GT
Deelnemer@Fearless: jawel das idd die campert waarmee we toen bij jou waren
Ziet er nu alleen een bietje anders uit…
@opelpower89: Daar heb je idd gelijk in, dat hebben wij ook meteen gezien dat hier en daar
het plaatwerk goed geleden en krom getrokken is ( vandaar dat er ook andere deuren en motorkap op moeten ).
Maar gezien het een zelfdragend chassis is ( die niet aangetast is ) en we toch een framewerk moeten maken voor het dak en achterwand om de cabine dicht te maken, denk ik dat dat niet echt een probleem zal zijn.
@Ramswa72: heej bedankt voor de tips… Wij hebben ons ondertussen ook al een beetje verdiept in de ombouw. Maar allen tips zijn zeker welkom :DMaar nu snel weer verder… groente
astra GT
DeelnemerMet onderdelen vinden valt nog wel een beetje tegen :???:
Maar gelukkig hebben we iemand gevonden met de benodigde delen.
Daar kunnen we volgend weekend gaan kijken :thumbOndertussen zijn we bezig geweest met het ontdoen van alle roest die er inmiddels op gekomen was.
En daarna goed in de grond gezet….





Morgen de andere deur eruit halen, dan de voorkant kaal maken.
En het blok los halen d’r uit pakken……astra GT
Deelnemersooow dat ziet er al veel belovend uit zo, goed bezig daar :thumb
Je kan voor de lpg eventueel ook twee mengstukken gebruiken..
Zet je 1 op het linker gedeelte en 1 op het rechter gedeelte van je inlaat.Maar persoonlijk zou ik met zo’n motor eerder voor een lpi installatie kijken.
Dan heb je tenminste ook het volle vermogen, en die schakelt automatisch je benzine injectoren uit.Maar ga zeker zo door, ziet er netjes en degelijk uit zo :thumb
astra GT
DeelnemerZoals gezegd vandaag weer verder met het bedfordje..
hij’s voor zover kaal en gedeelte hebben we alweer afgevoerd.
Nu hebben we eindelijk een beeld van wat we over hebben.
Het chassis ziet er nog zeer goed en hard uit.
Assen incl. banden en remmen zien er ook nog goed uit.
En de cabine ziet eruit dat daar nog wel wat van te maken valt.
dus al met al zet er nog aardig potentie in het bakkie :D





En inmiddels al begonnen met plannen maken…
Maar willen hier nog niet al te veel over kwijt :D
Wel kan ik zeggen dat het een pick-up gaat worden,
dat er een ander blok ( opel ) met een automaatbak in komt en een bank over de breedte.tot zover deze keer…
astra GT
Deelnemerheej bedankt voor de reactie’s allemaal..
@BlackDevil: Zijn idd leuk die busjes.
Het idee om er een autotranssporter van te maken was eigenlijk ook
onze eerste plan, maar daar is ie helaas de korte uitvoering,
van de achterkant cabine tot bumpert is maar 3 meter.@Kadett1.2: Met de brandlucht valt het gelukkig mee.
We hebben meteen alles in het zeil ingepakt ;)
Een ijscowagen zou idd ook wel lachen zijn… vooral op meetings :D
@stifke: Tis idd balen as ze niet van andermans spullen af kunnen blijven..
@Raluph: Da ga zeker wel lukken denk ik.
We beginnen al enige ideeën te krijgen, maar willen eerst kijken wat er echt over blijft,
voor we plannen gaan uitwerken.Morgen gaan we verder met de bedford en gaan we het weten :thumb
astra GT
DeelnemerWe hebben momenteel even een noodgedwongen tussendoor project.
Deze keer dan wel geen opel, maar wel familie van….
Het gaat hier om een bedford camper die mijn maat vorig jaar heeft gekocht
om dit jaar mee te nemen naar meeting’s.
Maar daar is afgelopen week abrupt een einde aan gekomen….
Hij is namelijk door gezellige hang-jongeren in de hens gezet :swearBij deze de foto’s ter plaatsen door de politie genomen:




Samen hebben we toen besloten om hem bij mij thuis neer te laten zetten
en eens te kijken of we er misschien toch nog iets redden valt en of we er dan nog wat
mee kunnen doen.Bij aankomst:

viel toch wel een beetje tegen wat er nog van over is,
Van binnen is ie totaal verwoest :cry



Toch maar begonnen met slopen, maar tjonge wat een rommel komt er uit zo’n ding…
Veeel hout en piepschuim ( geen wonder dat die dingen zo branden ).
maar na een dagje werk begint het toch al wat te vorderen.



V/d week gaan we verder met de rest te slopen tot we het chassis met kale cabine over hebben.
Vervolgens gaat er dan een opel motor in komen.
Hier willen we dan iets leuks/aparts van gaan maken, Alleen weten we nog niet wat???
Misschien iemand sugesties :DTussendoor heb ik bij de rekord nog de achterraam en de 3hoeks ruitjes gefolied.
Zit er aardig op, moet alleen op een paar plaatsen een beetje luchtbelletjes uit halen.
(maar voor action folie van 3euro valt ie mij niet tegen :D


Tot zover deze update, meer volgende keer…
astra GT
DeelnemerWas weer eens vergeten nog ene update te plaatsen..
Maar het rekordje loopt weer zoals het moet, en wordt ie weer als daily gebruikt…
en we hebben hem intussen lager gelegd… ( en ziet ie er weer dik uit ;) )



groente
astra GT
DeelnemerNou dat is een hele nette kadett :thumb
veel plezier en veilige km….astra GT
DeelnemerOke bedankt, zal ik daar eens naar zoeken :thumb
astra GT
DeelnemerNou het blok is inmiddels weer geheel aangesloten en loopt voor zover redelijk…
Ook zit het lpg gebeuren op z’n plaats op de leiding onder de auto na ( die komt er van het weekend onder )
dan wordt ook de tank verder aangesloten….en zo ziet het er nu onder de kap uit.



verdampert + afsluiters.

en kofferbak.


kan mij misschien iemand hier vertellen wat de diameter en dikte van manta b/ascona b veren hebben?
willen namelijk de rekord verlagen maar met verlagingveren en geen afgezaagde veren.groente
astra GT
DeelnemerHeej dat gaat al goed vooruit.. :thumb
Ik zou eerst eens deze gehele wagen goed na kijken om te zien hoeveel werk er pressies in gaat zitten.
Je bent nu met deze al goed onderweg.. en wat ik tot nu toe gezien heb valt het nog wel mee.
en een andere is maar de vraag wat je dan hebt/koopt. ( en uiteindelijk misschien wel meer werk aan hebt. )groeten
astra GT
DeelnemerHa’ das een mooi project :thumb
ben wel benieuwd hoe je hem gaat maken.
had ook het zelfde idee om dit bij mijn eigen rekord te gaan doen ( maar mis helaas nog het geld ervoor :( ).
ga je de achteras van de van de omga eronder leggen?zou het misschien kennen dat je het voorste gedeelte van het carter een stukje kan inkorten en weer dicht lassen.
zodat die voor je voor as ligt? weet niet of dit kan ivm aanzuigbuis of peilstok?ga deze wel volgen :thumb
astra GT
DeelnemerJa…. denk zal onderhand ook maar weer eens wat posten…
We hebben in de tussentijd natuurlijk niet stil gezeten.
Bij men maat z’n admiral een andere voorruit in gezet ( deze was aardig gescheurd en lekte onder in de hoeken waardoor er een 3cm water op den bodem stond ).Hier is ie al d’r uit en de rand weer netjes ontroest en gegrond.
we hebben tevens de scheuren in het dach schoongemaakt en in de grond gezet, dit om te proberen hem bij te werken/strak maken om daarna te bekleden. ( komt een met de tijd een andere in, is meer om te kijken of dit zo kan ).


Ook maar gelijk het metalen deel zwart gespoten ( omdat we straks het gehele dachboard zwart willen hebben ).

En den raam er weer in, moeten alleen nog ff kijken voor nieuwe klemmetjes om de sierstrips weer vast te zetten.


Om met de admiral bij mijn garage te komen moesten we eerst de A rekord verplaatsen…. kwamen d’r toen achter dat die dus ook
al langs de raamrubber lekte.
Met als gevolg ook 3cm water op de bodem….. dus dat was meteen het volgende to do.Dus ook hier de raam d’r uit gehaald en de randen ontroest ( alleen moest er bij de bijrijders zijde een stukje in lassen ).



Nu is alleen het raamrubber dusdanig versleten/poreus dat die niet meer bruikbaar is :(
Dus als iemand van hier d’r toevallig nog een goeie heeft liggen, willen we die graag overnemen.En toen kregen we pech met de witte rekord… een dikke olielekkage bij het distributie carter.
Dus blok moest d’r uit.
In eerste plaats wouden we het blok uitmekaar trekken en reviseren.
Maar toen kwamen op mp voor weinig een 19n blok tegen.
Na wat wikken en wegen besloten die te gaan halen en erin te lepelen. ( wat tijd en geld spaarde ).
Tevens zagen we toen een advertentie met 2x 6 cillinder cih blokken, 1x een 2.5 en 1x een 2.8.Toen maar ff een ritje door het land gemaakt en de blokken opgehaald.

Daarna het lekkende blok uitbouwen ( wa ene zooi was da daar onder die kap )



Oude 1.7 motorblok ( ziet d’r een bietje dood uit zo, hehehe )


En toen begon de shit…. het 1.9 blok wat volgens de verkoper een goed lopend blok zou moeten zijn.
( was naar zeggen zo uit de wagen gekomen ).
Bleek dus een kwats verhaal, wat meteen opviel was dat de tandwielen van de oliepomp weg waren.
ook de plunjer voor de oliepomp was weg ( wel zat de moer er gewoon in )
Maar goed dat viel allemaal nog mee,
Maar toen ik de carterpan losdraaide liep daar water uit :shock:
Eenmaal er afgehaald lagen er bladeren in de pan :shock: :shock:
De boel eens goed bekeken bleek d’r ook nog eens een bout van de krukas verdwenen :shock: :shock: :shock:Zo’ worden er dus blokken verkocht onder de noemer goed lopend :wtf
Dus het gehele blok compleet nagelopen en alles weer hersteld……
Daarna voorzien van een nette laklaag ( het oog wil natuurlijk ook wat ;) )Heb voor inbouw tijdelijk het oude kleppendeksel gemonteerd.


Vervolgens motorruimte een beetje schoongemaakt en blok d’r in gelepeld.



Voor zover de update…
Nu verder met den handel aansluiten en dan gaat ie aan het gas :thumbP.S. nog dank aan asjemenou en extremecorsaracer van het forum, voor het uitlenen van de motortakel :thumb
astra GT
DeelnemerHeej die gasbom is het probleem niet… idd goed afdekken niks aan de hand.
maar zou de onderkant ook goed kaal maken ( dan heb je beter overzicht van het geheel, en beter voor het lassen ).maar dat gaat zeker goed komen :thumbup
astra GT
Deelnemerkijk hij’s begonnen met het project :thumb
ziet d’r zo op het oog nog niet verkeerd uit…
ik zou de slechte stukjes d’r uit slijpen, en nieuwe stukken in lassen.
Is naar mijn mening de enige juiste oplossing.
maar ga zo door :Dastra GT
DeelnemerHohoho, das neit helemaal waar….
heb zelf een ”67 er rekord C en een ”71 er.
maar deze dachboard’s zijn niet uitwisselbaar, heb dit zelf ook al geprobeerd….
De aansluitingen zitten helaas anders.groeten
26 januari 2014 om 08:42 In reactie op: Kadett GSi 16v (1989) met 6356 km origineel op de teller #18203623astra GT
DeelnemerZo kwam ik deze tegen op speurders…. een zeer nette gsi cabrio met 70518km op de teller king:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-particulier%2Czakelijk/zeer-nette-opel-kadett-cabrio-2-0-gsi-bj-1991-km-70518-134879569.html?sr_ab=0&sr_ab=1&sr_ab=1&query=kadett&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als ik wat minder projecten en wet meer pieken had, was ik hem toch gaan halen :cry …….
-
AuteurBerichten