Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
Echt waar ???
Dat zou DE oplossing zijn voor de motor van mn F, die mag graag sludge produceren :(
Rik ;)
Echt waar :thumb
Rijd je motorblok warm.
Voeg 200-300ml (niet meer) dexron II toe aan je motorolie
Ongeveer 10 minuten (maar niet meer dan 15 minuten!) de motor laten draaien
Af en toe even gas geven geen probleem, maar minimaal 70% van de tijd stationair laten draaien
Dan olie en filter verversen (zorg wel dat de oude olie er goed uitloopt, er zit namelijk nog dexron II bij natuurlijk)
KlaarAstra G X1.6SZR
Deelnemermooi! :agent
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@ikdenman wrote:
ja een paar schroefjes ook ff je stuur bij draaien en ff checken of er geen kleine schroefjes verstopt zitten
ik had al even gekeken. De grote onderste schroef kan er zo uit. De bovenste twee schroefjes, moet dan het stuur met airbag los/eruit?
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Laserlite wrote:
Ik kom er niet uit :cry
Ik heb de opcom aangesloten op de laptop, kreeg toen een berichtje om de usb drivers te installeren. Heb van StinG de usb drivers gehad. Alles geinstalleerd.
Ook de opcom software op de laptop geinstalleerd. Maar na het starten van het programma, wanneer ik op Diagnostic druk krijg ik een error “can’t load list of ECU” als ik dan op ok klik sluit het programma af.
Dus wat doe ik verkeerd?! :angel
Eigenlijk moet je de opcom+interface vooraf testen.
Eerst installeer je de opcom software, daarna de drivers. Bij instellingen kies je “revisie-B” en deze instelling sla je op.
Vervolgens connect je de interface via de usbkabel aan je pc en doe je met je opcom software een test van de interface. Als dat goed gaat, kan je de opcom + interface aansluiten in je auto.Zodra je de interface dan in de auto hebt geconnect, moet je het contact aanzetten.
Alles in orde zo?Astra G X1.6SZR
Deelnemer@ikdenman wrote:
Achter het stuur de kapjes eraf halen waar het contact slot in zit aan de linker kant zit een stekker ! kan zijn dat die los zit . heb ik ook met de vectra gehad .
dank je, ik ga het eens checken.
Is dat makkelijk te doen?Astra G X1.6SZR
DeelnemerAstra G X1.6SZR
Deelnemer@Haasje17 wrote:
En als ik de foutcodes bekijk is het niet je thermostaat maar je sensor welke stuk is.
Het rare is dat de temperatuurmeter de ene keer wel omhoog kwam en de andere keer niet.
Of dat als de meter iets aangeeft, de temperatuur onregelmatig is. Dan weer hoger en dan weer lager.
Ik ging er min of meer vanuit dat de thermostaat niet sluit maar dat soms wel (meer of minder) doet.Maar je denkt dat een temperatuursensor dol geworden is?
Als ik met OPCOM de koelvloeistoftemperatuur uitlees, dan is de waarde trouwens gelijk aan wat de analoge meter in het dashboard aangeeft.Waar zit deze sensor, is het makkelijk te vervangen en wat kost zoiets ongeveer?
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@arjontje wrote:
lamda waarde is waarschijnlijk door de lekke uitlaat demper.
co waarde kijken of je met goed warm rijden goed krijgt.
thanks, ik kan misschien wel even een karton voor de radiateur plaatsen :lol:
Is de CO-waarde ook fout dan?
Ik dacht alleen de lambdawaardeAstra G X1.6SZR
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
Achter de radio zelf zit ook een zekering, is die kapot ?
Rik ;)
de radio speelt nog wel, alleen op de rechterzijde…
Astra G X1.6SZR
DeelnemerWanneer ik (te) hard door een kuil ga dan valt de radio (ontvangst?) even uit.
Bij het uitlezen met OPCOM krijg ik de volgende fouten:00034 – Stuurregeling niet aangesloten – Aanwezig
00055 – Stuurapparaat vervangen – Niet aanwezigKan iemand daar iets mee? Bedankt :thumb
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@CORSA BB wrote:
goedkoop zeg je..
-dum dum op je uitlaat al….als ie maar lucht dicht is..
-thermostaat er gewoon ff uitlaten..je kan hem extra laten koelen met je verwarming..goed warmrijden en dan gelijk de test doen.
bb
king:Hallo bb, bedankt voor je reactie. De middendemper ga ik wel vervangen, die is te lek. Maar voordat ik dat doe (moeite en geld), wil ik eerst graag duidelijkheid hebben m.b.t. mijn twee vragen. Dan weet ik of het nog nut heeft. De thermostaat gaat op een szr er niet zo makkelijk uit, dan moet de distributie er eerst af is wat ik weet.
20 april 2013 om 10:14 In reactie op: afgekeurd op CO uitstoot, nieuwe CO vraag, 2012 apk boek #17903104Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Astra G X1.6SZR wrote:
@wim-v6 wrote:
lambda waarde niet tussen de 0,097 en 1,03
Willem
bedankt! wat dat betekent weet ik nog niet.
Ik denk dat ik een nieuw topic start over mijn wagentje om hem weer door de APK te slepen.Zoals beloofd, hier ga ik verder met mijn oude beestje. Ik heb mijn best gedaan om zo volledig mogelijk te zijn met mijn gegevens. Alle hulp is welkom, thanks!
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Corsa_GSi wrote:
Persoonlijk zou ik eerst bij de oude olie een reinigingsvloeistof doen en dan pas verversen en alles schoonmaken.
Op een groot forum van een ander merk een tip gehad van een man van 70 die hoofdmonteur is geweest.
Daarom gebruik ik nu ook bij een oliewissel een paar honderd mililiter dexron II (versnellingsbakolie) om de motor mee te flushen. Zo deden ze dat vroeger al volgens hem, voordat er allerlei dure middeltjes kwamen.Zeer effectief en dat spul en belachelijk goedkoop.
De mayonaise lost mooi op en op die manier hoef je het kleppendeskel niet eens eraf te halen.Astra G X1.6SZR
Deelnemer@DarkDaedelus wrote:
Hier een pdf versie van de handleiding!
Ik zal uiteraard ook even een How To maken op het forum als dat mag :)Linkje! :kewlpics
:thumb :thumbup :-D :thumbup
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Aapje wrote:
@Astra G X1.6SZR wrote:
De Chinese webshop heb ik nog gemaild met een opmerking over Trojans in de software.
Hier is het antwoord dat ik vanochtend kreeg van ene Amanda:“yes, it contains several malware (Trojans!). so you need closed the Anti-virus software to install the software. also you can download the software frm our website. Thank you and have a nice day! Best Regards“
:wtf :hmmz Wat zal ik die muts eens replyen…
Moraal van het verhaal, zorgen dat je de boel in een VMware installeert of een losse laptop hebt die je gewoon van internet(en je internet bankieren) af houd. Die lui verkopen tegen de bodemprijzen, doen niks aan support dus verwacht er niks van :D
Inderdaad :thumb
Gelukkig had ik hier al wel goede software gekregen, nogmaals bedankt!Ik was alleen benieuwd naar de reactie van de verkoper en zij vindt malware dus heel normaal.
Het is dus opzettelijk. Voor een extreem lage prijs (ik geloof incl. verzenden uit China nog geen 15 euro en een maand wachten) krijg je de interface maar dan wel software die je PC open zet voor hackers. Kennelijk part of the deal. Nou ja, alle waar naar zijn geld, de interface is perfect en met die goede software van hier is alles perfecto :thumbupAstra G X1.6SZR
Deelnemer@DarkDaedelus wrote:
@Astra G X1.6SZR wrote:
bedankt :thumb
Graag gedaan!
Overigens, in Op-Com heb je de optie “record”. Als je dat doet, kun je bijvoorbeeld een uitdraai maken in een grafiek met een beetje rondspelen; bijvoorbeeld zo (zie ook de schommel in toeren waar ik van af wil):
(wees gerust, de auto had al een tijdje staan draaien voordat ik m startte en gas gaf voor deze meting :kewlpics )

Gaaf. Die opnamefunctie had ik ook gevonden en al een paar opnames gemaakt.
Bij het opslaan maakt OPCOM er een excelbestand van. Maar dan worden alle waardes in één cel gepropt… Dus een grafiek maken per item is er dan niet bij :(Hoe kan ik opnemen en grafieken maken zoals jij?
Astra G X1.6SZR
DeelnemerDe Chinese webshop heb ik nog gemaild met een opmerking over Trojans in de software.
Hier is het antwoord dat ik vanochtend kreeg van ene Amanda:“yes, it contains several malware (Trojans!). so you need closed the Anti-virus software to install the software. also you can download the software frm our website. Thank you and have a nice day! Best Regards“
:wtf :hmmz Wat zal ik die muts eens replyen…
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@DarkDaedelus wrote:
@Astra G X1.6SZR wrote:
Daarna de interface in de Astra G gedrukt en vervolgens kon ik waarden uitlezen, foutcodes uitlezen en resetten, sleutels inleren, km-stand wijzigen (wat ik niet doe) etc. etc.
In sommige handleidingen staat dat je nog een activatiecode moet invoeren en andere ongein. Dat heb ik niet gedaan.
Iemand die kan bevestigen dat dat niet hoeft en dat ik OPCOM zo goed heb geïnstalleerd? Thanks!Als je de foutcodes en dergelijke kunt uitlezen dan is het zeker goed geinstalleerd! =)
bedankt :thumb
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@chieltjuh wrote:
Volgens mij riep mij virus scan dat ook(gwn omdat het niet herkent wordt ofzo)
activatie code hoeft niet, waarschijnlijk gaat het dan om een orginele opcom software en geen clone.(orginele nooit gebruiken)
als het originele software is, dan was de interface nu al geflasht en onbruikbaar.
De software is een crack en gekregen van iemand hier die een setje heeft uit NL van MPAGV herkent het wel degelijk, de software voor het installeren van de drivers stond gewoon malware bij (trojans)…
Ik wil graag weten hoe het zit met de versie (1.45, is dat van de interface of de opcomsoftware??) en of ik het zo verder goed heb gedaan zodat ik alle beschikbare functies heb
Astra G X1.6SZR
Deelnemerzo, de opcom heb ik getest.
De usb-kabel en interface (kastje) zijn prima, zoals je verwacht.
Er zit een kleine CD-rom bij met de software. Beetje jammer dat er trojans (generic) op zitten…
Crap dus :wtf :swear :lol: :lol:Deze software heb ik dus maar niet gebruikt…
De OPCOM-software die ik laatst heb gekregen via het forum (nogmaals bedankt!!) heb ik geïnstalleerd op mijn Win 7 ultimate. Daarna heb ik de drivers geïnstalleerd. Vervolgens de interface via USB-kabel aan de notebook en de interface getest met de opcom-software. Test geslaagd, het bleek versie 1.45 te zijn (kan iemand vertellen of dat dan de versie is op de interface (geflast) of de opcom software op de notebook?). Daarna de interface in de Astra G gedrukt en vervolgens kon ik waarden uitlezen, foutcodes uitlezen en resetten, sleutels inleren, km-stand wijzigen (wat ik niet doe) etc. etc.In sommige handleidingen staat dat je nog een activatiecode moet invoeren en andere ongein. Dat heb ik niet gedaan.
Iemand die kan bevestigen dat dat niet hoeft en dat ik OPCOM zo goed heb geïnstalleerd? Thanks!12 april 2013 om 14:21 In reactie op: afgekeurd op CO uitstoot, nieuwe CO vraag, 2012 apk boek #17903101Astra G X1.6SZR
Deelnemer@wim-v6 wrote:
lambda waarde niet tussen de 0,097 en 1,03
Willem
bedankt! wat dat betekent weet ik nog niet.
Ik denk dat ik een nieuw topic start over mijn wagentje om hem weer door de APK te slepen.Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Astra G X1.6SZR wrote:
de chinezen hebben net een bericht gestuurd dat ze het op de post hebben gedaan
en zojuist is het setje afgeleverd king:
Inhoud: USB-kabel, CD-rom(metje), en het OPCOM-kastje (ziet er goed uit)
Ik moet het nog testen.
Indruk tot nu toe: het kost geen reet en het duurt een eeuw voordat je het binnen hebt :D
11 april 2013 om 16:01 In reactie op: afgekeurd op CO uitstoot, nieuwe CO vraag, 2012 apk boek #17903099Astra G X1.6SZR
Deelnemer@arjontje wrote:
ja is fout.
De auto mag 4,5% co uitstoten.De uitlaatgassen van personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een verbrandingsmotor met
elektrische ontsteking mogen bij stationair toerental en op bedrijfstemperatuur zijnde motor, niet meer
koolmonoxide bevatten dan:
a. 4.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973, maar
voor 1 oktober 1986;
b. 3.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 1986, maar
voor 1 juli 2002;
c. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1985 maar
voor 1 juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een brandstofdoseringssysteem, dat de
mengverhouding van lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het zuurstofgehalte van de
uitlaatgassen;
d. 0.3 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002;
e. 1.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973 maar
voor 1 juli 2002 en het voertuig volgens een aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig,
wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas;
f. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002 en blijkens een
aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig, wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof
verdicht gas.
Bij het vaststellen van het koolmonoxidegehalte mag het tweede cijfer achter de komma buiten
beschouwing worden gelaten.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op hybride aangedreven voertuigen.
Als ik deze posting lees, dan ben ik niet zeker of mijn Astra wel terecht is afgekeurd.
De Astra G van het jaar 2000 is op LPG/G3 en vandaag afgekeurd op code “D16 CO-uitstoot/lambda wijkt af bij verhoogd toerental 5.2.11”
De gemeten waarden:
CO 0,52%
CO corr 0,61%
HC 47 ppm
CO2 12,2%
O2 1,80%
LAMBDA 1,079Is dat wel of niet een terechte afkeur op basis van de waarden en huidige keuringsregels?
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Wou zeggen even in de handleiding kijken.
je hebt 2 voedingen.
Vraagje, kan je m door op de knop te drukken, inschakelen??
Zo ja: Zekering Accessoire stand defect
Zo nee: Zekering Constante spanning defect.Willem
bedankt voor de reacties! Sorry, dat mijn reactie wat langer duurt dan gewoon.
Door drukte pas gisteren ff tijd vrij kunnen maken :angelDoor op de knop te drukken kon je de radio de ene keer wel en andere keer niet inschakelen.
Met af en toe een raar geluid (krak) uit de speaker(s). Uiteindelijk kon je de radio NIET meer inschakelen. Wat dus al sinds 20 maart is…Wat heb ik gedaan? Ik heb zekering nr 34 eruit gehaald en bekeken (was niets mis mee) en weer teruggeplaatst.
Contact inschakelen en wat denk je? De radio was wel weer in te schakelen. Code weer invoeren en spelen maar.Echter… De speakers aan de linkerzijde (zowel voor als achter!) doen nu niets meer…
:?: :?:Ik zal (door jullie reacties) zekering 19 en 21 ook nog controleren. Waar moet ik het nu zoeken?
Astra G X1.6SZR
DeelnemerIs er iemand die weet in welke richting ik het moet zoeken?
Nu zijn er 38 kijkers, maar niemand reageert :hmmz -
AuteurBerichten