Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@wim-v6 wrote:
ja maar blijft ie na resetten, en enkel rijden op Benzine ook DEZE!! storingen geven, niet op LPG rijden dan he..
Willem
ja, enkele op benzine starten en dan rijden op benzine komt de storing ook…
Astra G X1.6SZR
DeelnemerOp benzine (er zit inderdaad een keuzeschakelaar voor de brandstof) heeft de motor dezelfde kuren :?:
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
haha, je hebt dus kleine kinderen begrijp ik king:
maar mooi dat het opgelost is :thumbRik ;)
nog een erfenis van de vorige bezitter, zo heb ik de auto gekregen ;)
jammer genoeg heeft de auto nog wel meer manco’s die erger zijn :cry
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@b07 wrote:
de injector gaat wel vaker kapot ,dat veroorzaakt ook stotteren en , slecht lopen
code P0200 kan een kabelbreuk zijn of kapotte injector
thanks, de auto is op LPG G3
Is dat dan een andere injector of zit er een extra LPG injector op?
En hoe bepaal ik om welke injector het gaat?
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Beginnen met bougiekabels..
Willem
thanks
Die bougiekabels vind ik ook nog verdacht inderdaad
Maar eh, zou een slechte bougiekabel dan de melding “Brandstofinjectorcircuit, spanning laag” wel kunnen veroorzaken?
Ik zie het verband niet :hmmzAstra G X1.6SZR
DeelnemerEen uur geleden met OPCOM uitgelezen omdat de motor kuren heeft:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=174520ideeën meer dan welkom :thumb
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Nick-GSI wrote:
zou eens beginnen met uitlezen
Na lange tijd goed gaan, geeft de motor helaas nu toch regelmatig problemen.
Vaak wel en soms even niet (op het moment van uitlezen even niet dus…)Er is dan geen power, loopt niet op alle cilinders, maakt een raar geluid en gaat schokken.
OP-COM zegt:
Totaal aantal foutcodes: 2
P0351 – Electronic Spark Timing (EST) leiding spoel cilinder 1+4, spanning laag
(02) – Niet aanwezigP0200 – Brandstofinjectorcircuit, spanning laag
(02) – Niet aanwezigKan iemand daar wat over zeggen?
> wat te repareren en is dat veel werk en kostbaar?Bedankt!
Astra G X1.6SZR
Deelnemereven afmelden,
de reden dat de radio soms uitviel en dat de cassettespeler het sowieso niet deed (cassette ging er niet in) was dat er muntgeld in zat :lol:
Astra G X1.6SZR
Deelnemerbijzonder, mijn SZR van ook 2000 heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem.
De bougiekabels vind ik wel verdacht in mijn beleving.Astra G X1.6SZR
Deelnemer@DarkDaedelus wrote:
hoeveel had je er voor betaald bij ali express? Gezien de reactie die ik kreeg op dealextreme ben ik wel eens benieuwd.
16,90 dollar (de software is crap, want Trojans erop. Dus heb ik software van iemand van het forum gekregen)
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Fearless wrote:
Als er iets op zit en je komt aan je rem waardes is het goed. Maar ijzer op ijzer is zoiezo foute boel
ja joh, gewoon ijzer op ijzer…
En achteraf zag ik ook oppervlakteroest op de remleidingen achter :hmmzbizar toch?
Astra G X1.6SZR
Deelnemerde auto is trouwens apk goedgekeurd met remblokken voor die tot op de draad zijn versleten.
Gewoon staal op staal met remmen…Dat is toch niet normaal? Mag de auto dan wel apk goedgekeurd worden?
Lijkt mij van niet :shock:Astra G X1.6SZR
DeelnemerDe Astra is goedgekeurd king:
Eerst nog goed warmgereden met een karton voor de radiateur (want thermostaat kapot) en bij het keuringsstation de motor gewoon stationair laten draaien in de tijd dat ik moest wachten.
Lamba: 1,02
CO: 0,09%Bedankt voor alle goede raad en tips :thumb
PS Verder heb ik voor een goede afdichting nog Gun Gum van Holts gebruikt
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Hills wrote:
Weten jullie toevallig of de software ook voor de Mac beschikbaar is? Verder las ik dat er ook een Wifi variant te koop is zodat het op de smartphone uit te lezen is.
Iemand toevallig ervaring met een Mac of smartphone/wifi variant?Ik ken die varianten niet en bij mijn weten draait het alleen op Microsoft OS.
Astra G X1.6SZR
Deelnemervandaag andere kat gehaald en de oude gewoon weer ingeleverd.
Mag iemand anders de boel er uitkloppen :afro
Toch geld ervoor gehad en niet uitgeklopt, hopelijk nu iedereen tevreden :angelDe boel er vanavond weer onder gesleuteld, morgen herkeuring.
Het motortje liep wel weer mooi zonder al dat geratel, gereutel en geklepper.
Ik ben benieuwd.Astra G X1.6SZR
Deelnemerthanks, morgen weten ‘we’ meer
Astra G X1.6SZR
DeelnemerBedankt.
Vandaag lever ik de oude in en haal ik een andere van de sloop.
Daarna moet ik de thermostaat (laten?) vervangen.Om de thermostaat te vervangen moet ik de distributie los hebben.
Dus die dan ook maar gelijk vervangen (riem + spanrol) en de waterpomp.
Aan materiaal slechts 120 euro, maar ik lees dat je speciaal Opelgereedschap nodig hebt voor deze klus.Is dat zo of kan ik het wel aan zonder dit Opelgereedschap?
Verder nog nooit een distri vervangen, maar als het niet te lastig is kan ik dat vast ook.
Precies werken (timing kleppen!) doe ik altijd, dat zit gewoon in me24 april 2013 om 07:36 In reactie op: afgekeurd op CO uitstoot, nieuwe CO vraag, 2012 apk boek #17903105Astra G X1.6SZR
DeelnemerAls ik het goed heb dan gelden de volgende eisen voor mijn auto:
test bij stationair toerental:
1.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973 maar
voor 1 juli 2002 en het voertuig volgens een aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig,
wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas;test bij verhoogd toerental (tussen 2000 en 3200rpm):
0.3 % vol. koolmonoxide, indien:
1°. het een per sonenauto betreft die in gebruik is genomen na 31
december 1992, maar voor 1 juli 2002, waarbij de lambdawaarde moet liggen tussen 0.97 en 1.03;Bij de CO-waarden mag je het tweede cijfer na de komma buiten beschouwing laten en bij de lambdawaarde mag je het derde cijfer na de komma buiten beschouwing laten.
Klopt het wat ik zeg? Dan weet ik waar ik morgen op moet letten bij de test ;)
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Fearless wrote:
Als ik die waardes zo zie hebben ze met een koude motor gemeten. Zulke waardes lees ik ook altijd af als ik een auto koud te keuren krijg.
Motor moet goed warm zijn, met een slechte thermostaat duurt dat dus wel eventjes.
Gelijk mee pakken, want die dingen gaan laatste tijd met bosjes.En tja die kat…..normaal brandt je hem wel schoon als de motor weer in orde is. Dus zou hem nog niet wegdoen.
de motor was…laten we zeggen lauw :D
Niet goed heet dus inderdaad.De katalysator is echt gaar, de honingraatstructuur die er in zit moet er vast inzitten. Dit is niet het geval.
Het is allemaal gruis met brokken die er los in zitten :shock: :cry :wink:Als het nog gaat, dan zet ik dat er weer onder (want luchtdicht), maar BB zegt van niet dus dan doe ik maar niet eigenwijs toch? :D
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@CORSA BB wrote:
:hmmz nieuwe katalysator erop of zou het net lukken met de viergastest met oude?
ehhm…nop komt er niet door…ff op de sloop kijken..100 eu plus-
je krijgt voor je oude kat. 30 eu statiegeld terug..
bb
king:[/quote]kijk, daar heb je wat aan!
Bedankt.Astra G X1.6SZR
Deelnemerbedankt voor de reacties :thumb
De uitlaat is er vanavond onderuit.
Een verrotte middendemper en een katalysator die wel dicht is, maar van binnen helemaal kapot (rammel rammel).:hmmz nieuwe katalysator erop of zou het net lukken met de viergastest met oude?
Astra G X1.6SZR
Deelnemerai, duur!
kijk op aliexpress.com ;)
duurt een maand voordat je het hebt en zorg dat je de software niet gebruikt (zitten virussen op), alleen de interface gebruiken.:jerry :jerry
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Astra G X1.6SZR wrote:
@Haasje17 wrote:
En als ik de foutcodes bekijk is het niet je thermostaat maar je sensor welke stuk is.
Het rare is dat de temperatuurmeter de ene keer wel omhoog kwam en de andere keer niet.
Of dat als de meter iets aangeeft, de temperatuur onregelmatig is. Dan weer hoger en dan weer lager.
Ik ging er min of meer vanuit dat de thermostaat niet sluit maar dat soms wel (meer of minder) doet.Maar je denkt dat een temperatuursensor dol geworden is?
Als ik met OPCOM de koelvloeistoftemperatuur uitlees, dan is de waarde trouwens gelijk aan wat de analoge meter in het dashboard aangeeft.Waar zit deze sensor, is het makkelijk te vervangen en wat kost zoiets ongeveer?
niemand?
Morgen ga ik trouwens de middendemper wisselenAstra G X1.6SZR
Deelnemergehaald voor een tientje :jerry
Astra G X1.6SZR
DeelnemerNatuurlijk komt de sludge weer een keer terug als er iets niet lekker zit, zoals een te lage olietemperatuur of geen goede carterontluchting. Maar bij iedere oliewissel lost het wel lekker op en is het (grotendeels) weg.
Dat je motor in de soep loopt, ben ik niet zo bang voor, maar goed alles kan :angel De Astra G heeft het ook overleeft en bij andere auto’s heb ik het ook vaker toegepast nadat ik zelf de tip had gekregen van een gepensioneerde monteur. Bij andere auto’s was geen sprake van sludge en is het gedaan om een motorspoeling toe te passen (reiniging oliekanalen).
-
AuteurBerichten