Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2015 om 09:20 In reactie op: passen deze velgen zonder problemen onder mijn Astra G? #18285879
Astra G X1.6SZR
Deelnemerzo, vandaag eens kijken naar die velgen
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Opeltje17 wrote:
ABS lampje is APK afkeur hoeft ie niet voor langs de RDW.
Door deze opmerking snap ik de voorgaande posting direct.
Klopt als een bus, abslampje aan is afkeur. Het moet op contact aangaan en dan na een paar seconden uit.
Helemaal niet aan (op contact zetten) of altijd aan (na op contact zetten) is APK afkeur.Even met opcom uitlezen en je weet wat de boosdoener is. In dit geval sensor rechtsvoor.
Fix= wielnaaf vervangen (daar zit de sensor vast in) en foutcodes wissen met opcom.28 mei 2015 om 21:03 In reactie op: passen deze velgen zonder problemen onder mijn Astra G? #18285878Astra G X1.6SZR
Deelnemerbedankt voor je antwoord :thumb
Staan ze onder een zilvergrijze Astra G ook prima of trekt het op niets en horen ze echt onder een Vectra?
Als iemand een of meerdere foto’s zou kunnen tonen (link) van dit type velg wat al onder een Astra zit :agentAstra G X1.6SZR
Deelnemergeen idee wat je bedoelt :?:
Enne, welke garage, diagnose zelf gesteld met opcom.ABS lampje is nu weer uit omdat de nieuwe sensor in de wielnaaf weer signaal geeft naar de computer.
RDW vind het allemaal goed, nog steekproef op apk gehad ook :thumbupAstra G X1.6SZR
Deelnemeruiteindelijk kwam het lampje weer aan en ging niet meer uit.
Een lager bij FRS gekocht en vervangen. Foutcode middels opcom gewist en klaro :D
Astra G X1.6SZR
Deelnemerde viergastest was dit jaar ook niet goed op G3.
Na de gasverdeler gekuist te hebben en weet ik niet wat, kwam ik er uiteindelijk achter dat de vacuumslang die over het motorblok heen loopt kapot was (door de hitte uiteindelijk) ondanks dat deze nog extra was ingepakt.
Slang vervangen en hopsa, alles weer goed.Gelukkig geen geld kwijt aan onderzoekskosten bij een garage :D
Astra G X1.6SZR
DeelnemerFijn dat je het meldt.
Eerder heb je ook al twee keer injectiereiniger gebruikt.Daarom vermoed ik dat het vervangen van je distributiekit de oplossing is.
Astra G X1.6SZR
DeelnemerDat is omdat de eigenaar ontiegelijk veel geld aan de ‘frutsels’ heeft uitgegeven en hoopt daar nog een beetje van terug te zien :lol:
Astra G X1.6SZR
DeelnemerRedelijk netjes, maar ook niet meer origineel.
Een originele is echt zeldzaam lijkt het, maar dat geldt ook voor golf gti bmw e30 e.d.
Bijna alles is wel naar persoonlijke smaak verherbouwd.Astra G X1.6SZR
Deelnemer:thumb
Ga ik proberen
Astra G X1.6SZR
DeelnemerDank je!
Om het hitteschild te verwijderen, moet ik dan ook de uitlaat verwijderen?
Of kan ik er zo ook wel bijAstra G X1.6SZR
Deelnemerheb je al in het opcom topic gekeken? Er zijn af en toe mensen die hetzelfde probleem hebben als jij.
In windows moet je de drivers toevoegen, als je de opcom-software al hebt dan moet je alleen dat nog doen. Kijk dus even in het opcom topic, dan wordt het je zeker duidelijk. Succes!5 mei 2015 om 19:07 In reactie op: "How to" gevraagd voor wisselen wiellager Astra G met ABS #18283671Astra G X1.6SZR
DeelnemerWow, dit overtreft mijn verwachting :shock:
Gaaf Dolby, jouw posting is een mooie voor in de ‘how to’ sectie
Bedankt! :thumbupAstra G X1.6SZR
Deelnemerbij FRFS gekocht, wiellager en handremkabel.
Donderdag zou ik het in huis moeten hebben, ik ben benieuwd naar de ervaring :)Astra G X1.6SZR
DeelnemerHa, ik heb nog geen idee waar je het allemaal over hebt, interessant is het wel.
Van de auto is dat drukding van de 4×4 (hoe dat zit en werkt, geen idee) 3 jaar oud volgens de eigenaar.Wat zegt jouw catalogus dan over de huidige waarde van een turbo en over de waardeontwikkeling?
Astra G X1.6SZR
Deelnemerzo denk ik er ook over, maar een nette originele is schaars aan het worden.
Een paar jaar in de schuur en de waarde gaat wel omhoog :)Astra G X1.6SZR
Deelnemerok, want ik weet een auto van 3e eigenaar origineel, niet verherbouwd, 1500km verderop voor net geen 3k.
Auto is veel aan gedaan en geen roest volgens de verkoper en zou iets meer dan 100k hebben gelopen.
Ik hik een beetje tegen de afstand aan :hmmzAls ik een turbo hier makkelijk weer kwijt kan (voor als het niet echt mijn type auto blijkt) voor 4k dan is het het proberen wel waard.
Of zijn turbo’s nog niet zo gewild omdat het een Opel (Calibra) is en geen BMW of MB?
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Duurt: Mooie Calibra Turbo :thumbup
Alle links over een Turbo die te koop staan op dit forum zijn dood, verkocht helaas…
Dus kan ik ook niet zien wat zo een auto mag kosten.Iemand een idee wat de prijzen doen voor een originele onverprutste Turbo?
Astra G X1.6SZR
DeelnemerBedankt Aapje en Dolby!
Astra G X1.6SZR
DeelnemerJa, dat huismerk is wel erg goedkoop inderdaad.
Wat was je indruk?Normaliter koop nooit het goedkoopste.
Hoe lang was je ermee bezig om de wielnaaf erin te zetten, met welk gereedschap en welke moeilijkheden kom je dan zoal tegen? (ik wil kijken of ik het zelf aandurf om te doen, nooit gedaan)
Astra G X1.6SZR
Deelnemergeen flauw idee. Je kan naar een brezan ofzo rijden en aanwijzen: Doe me die maar :)
Astra G X1.6SZR
DeelnemerDie kabel is bescherming voor een andere kabel.
Dat is niet zonder reden. Als je dus de beschermkabel niet vervangt, gaat de kabelommanteling kapot van de kabel(s) die beschermd moeten worden. En dan krijg je storing/problemen die nog meer problemen (kosten!) kunnen veroorzaken. Zoals kortsluiting en dan ECU kapot o.i.d.Kortom: Beschermkabel vervangen of later op de blaren zitten.
De beschermkabel kan je op zijn beurt weer beschermen door een stukje aluminiumfolie
Astra G X1.6SZR
DeelnemerDe motor staat in de noodloop, om (ergere) schade te voorkomen, vanwege een storing/servicemelding
Je moet dan ook z.s.m. de auto uit laten lezen.
Dit kan met OPCOM. Er zijn veel forumers met OPCOM, dus wie weet zit er iemand bij je in de buurt.En anders laat je het uitlezen bij een garage, tussen 25 en 40 euro moet je wel klaar zijn dan lijkt me.
Astra G X1.6SZR
DeelnemerBen ik even blij dat ik vorig jaar de knoop heb doorgehakt mijn sloper te slopen en het kenteken op te sturen.
Erg spijtig dat je niet meer in eigen beheer mag slopen.
Weer wat vrijheid naar de knoppen.Over een paar dagen is het weer 5 mei, jippie :hmmz
Astra G X1.6SZR
DeelnemerIn mijn zoektocht naar een geschikte opvolger van de Astra G viel het me zo te binnen dat Saab ook binnen GM viel en veelvuldig gebruik maakte van Opeltechniek.
Op het gevaar af hier weggehoond en verwezen te worden naar het Saabforum (hopelijk niet) toch een paar vragen:
1) Is de Z18XE 122pk in de Saab 9-3 (vanaf 2003) hetzelfde blok als de Z18XE in de Opel Astra 125pk?
De reden van deze vraag is of het blok in de Saab ook goed bestand is tegen LPG gebruik.2) Zijn er nog andere motoren in de Saab 9-3 (vanaf 2003) die LPG-proof zijn?
turbo turbo! :)3) Kan ik zo’n Saab ook uitlezen met mijn OPCOM-setje?
-
AuteurBerichten