Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2017 om 12:16 In reactie op: Hoe moet ik van een X16SZR de spruitstukpakking vervangen #18343729
Astra G X1.6SZR
DeelnemerDank je Bart-GSI.
Om bij het spruitstuk te komen, moet ik eerst een hitteschild verwijderen. Logisch.
Dan moet ik op de cilinderkop bouten inweken met WD40 en vervolgens loshalen (eventueel motor eerst even een beetje warm laten lopen). Ook logisch.Maar moet ik dan ook het deel op de voorpijp loshalen, zodat ik de het hele spruitstuk er tussenuit pak?
Lijkt me logisch, maar ik ben nog een newbie op dit gebied :)En, waar koop ik de pakking, het beste bij de dealer of FSRS of..?
Ik wil wel een goede kwaliteit pakking en geen cent te veul hoor :cheers:Astra G X1.6SZR
Deelnemer[quote quote=18343696]Ik heb een X16XEL Astra F Sedan op LPG met automaat.
Het is een Prins VSi installatie, hierbij moet je eigenlijk elke 2 jaar de filters vervangen.
En bij elke normale service beurt de gasdruk goed instellen op de verdamper.
Daarvan is het gemiddelde verbruik ongeveer 1 op 8,5 (veel stads kilometers).
Rijdt je alleen snelweg (100 / 120 / 130) dan is 1 op 10 haalbaar en dat is zonder cruise control.Ik heb er geen ValveCare product op zitten.
Distributie moet bij deze motoren na 60000 km of na 4 jaar welke als eerste komt.
En dan gelijk de waterpomp mee vervangen![/quote]
Dank je voor de info. Prins en Necam/Coltec hebben mijn voorkeur.
Waterpomp (en bij een SZR ook altijd de thermostaat) mee vervangen is i.d.d. een goed idee.
Daarop bezuinigen is nooit echt handigIs er ook een motorblok dan bij de Astra G wat ik beter kan vermijden op LPG? (misschien is dat wel makkelijker dan vragen welke blokken goed zijn)
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Haasje17 > Daar geef ik je gelijk in.
Als de interval 60.000km is, dan is dat zo. Als het blok maar oerdegelijk is op LPG, zoals de X16SZR.Maar dan met wat meer koppel en vermogen :)
Astra G X1.6SZR
Deelnemer[quote quote=18343665]In de Astra G eigenlijk vrijwel Allemaal, maar ik zou dan gaan voor een X20XEV of X18XE1/Z18XE
[/quote]
De meeste aangeboden Astra G’s op LPG zijn 1.6
Vaak zie ik dan een 101pk 1.6 16v. Is dat een goede op LPG? Dat zou prima zijn.Graag zou ik van de 1.6 versies (16v) ook de motorcodes weten die goed zijn op LPG, bedankt.
De voorkeur gaat uit naar een blok wat ook omstreeks 1:11 op LPG haalt en een interval van de distributieriem van 80 – 120 Dkm (de huidige SZR heeft maar liefst 120Dkm!).
Astra G X1.6SZR
Deelnemer[quote quote=18343685]Als je je huidige auto had omgebouwd toen je dit topic startte, dan had je de lpg installatie al terug verdient
[/quote]
De huidige Astra G X16SZR is op LPG, maar er moet eens wat anders komen.
Graag zelfs.Astra G X1.6SZR
Deelnemer[quote quote=18280088]De Astra-H is ZELDEN!!! geleverd met de Z18XE motor.[/quote]
Dat heb ik de afgelopen jaren i.d.d. gemerkt :cry:
Nog steeds niet geslaagd helaas.De Astra G X16SZR is nog steeds niet dood, het blijft maar doorgaan ondanks dat het best wel een barrel is (vind ik).
Een Astra G moet dan wel erg goed zijn in mijn beleving.Daarom, wil ik de zoektocht verruimen naar een Astra G station/caravan (liefst de facelift) met een motor die ook goed op LPG kan.
Uiteraard de X16SRZ 75pk, maar liefst wil ik wat meer kracht.
Welke motoren (met codes) zijn in de Astra G erg goed / net zo onverwoestbaar als de X16SZR op LPG?Astra G X1.6SZR
Deelnemer[quote quote=17844323]Ff een oudje uit het stof halen [/quote]
Zeg dat wel :yes:
Hier ook een X16SZR waarbij onder belasting er onder de motorkap een fikse ratel ontstaat.
Het is net of de lagering van de nokkenas kaduuk is. Wow, het zal toch niet dat de motor echt kapot is?Nee, dus, met een motorstethoscoop geluisterd en het blijkt dat het blok nog prima is.
Theo0, bedankt voor je topic, ik weet nu vrijwel zeker dat jouw oude probleem hier ook de kop op steekt en probeer het ook te fixen met een nieuwe pakking.
PS Ja, het oude beest (X16SZR) is er nog steeds, het wil maar niet dood gaan. :cheers:
Zo’n Astra G is misschien niet perfect, zeker niet, maar eigenlijk wel erg goed.Astra G X1.6SZR
Deelnemer@arjontje wrote:
Niet bang zijn. Grote moker pakken en op het deel slaan waar het schroefdraad in gaat(fusee stuk). NIKS ER TUSSEN dat werkt alleen maar tegen.
2 klappen en hij is los.Het werden 10 flinke klappen :lol:
’t Zat flink vast. Maar lekker lomp op de zijkant beuken en voilà, los!Geweldig forum, bedankt Arjontje.
Astra G X1.6SZR
DeelnemerBedankt!
Mag ik dus toch lekker lomp beuken :lol:
Hopelijk schiet het los.‘k Ben niet bang om zelf wat te doen of vieze handen te maken.
Omwille van tijd had ik het ‘de garage’ gevraagd om het te wisselen.
Bij ‘de garage’ rekenen ze zomaar een uur voor de arbeid en € 50,- voor een stuurkogel.Zelf doen en voor 25euro inclusief verzenden een nieuwe stuurkogel scheelt enorm.
Daarom wil ik het zelf wel proberen.Astra G X1.6SZR
DeelnemerHallo WillemR, dat is een goed idee.
Dan wel een set waarmee ik nog wat meer type auto’s kan repareren :DOp dit moment zoek ik de snellere fix, en wil de kogel eruit tikken zoals hierboven 5 jaar geleden geadviseerd.
En dan op de manier dat ik niets beschadig.De foto is niet meer zichtbaar, dus wil ik graag weten of ik goed zit door van onderaf te ‘beuken’ met een moker (met rubber pad erop) en dan de moer er omgekeerd opgedraaid voor meer oppervlakte.
Of een andere manier, wat werkt en veilig is en niets beschadigd.
Wat?**edit** ah, op de zijkant slaan met een hamer, dan komt het vaak los.
Let’s hope soAstra G X1.6SZR
Deelnemer@soepkiepe wrote:
wat fearless bedoeld is dat je je schroefdraad niet kapot moet gaan slaan.
ik heb op je foto ff omcirkelt waar je op moet slaan.maar als je het ff makkelijker doet hoef je niks te meten.
bijde kanten de bouten goed met wd40 inspuiten, dan los draaien.
de kant van je stuurkogel zal moeilijk gaan.. dan geef je dus met een mokker een paar beste tikken tegen het omcirkeltde deel geven.
als je geluku heb springt hij er dan vanzelf uit.Even een oud topic reanimeren :agent
Helaas, ik zie geen foto :(De stuurkogel rechts moet vervangen worden.
Schroefdraad kapot maken is i.d.d. niet handig, dat wil ik voorkomen.Nu heb ik al de moer aan de onderzijde losgehaald en omgekeerd er weer een stukje opgezet.
Vervolgens er voorzichtig tegenaan getikt met een klauwhamer (en er wat tussen gezet zodat er geen metaal op metaal is). Niets… Geen beweging. Ik durfde niet verder te gaan omdat ik niets wilde beschadigen.
Ik heb e.e.a. alweer met WD40 ingspoten.Een zware moker met aan één zijde een stuk rubber heb ik, maar helaas even uitgeleend.
Zou het met een zware moker met stuk rubber los gaan en zonder de schroefdraad te beschadigen?
Of hoe moet ik dat anders doen?Astra G X1.6SZR
DeelnemerJa, afhankelijk van het gebruik is het verbruik bij de 1.6 8v hier 1:11-12,5
Astra G X1.6SZR
DeelnemerHeb je ook mayonaise onder de olievuldop?
En moet je ook soms koelwater bijvullen?Astra G X1.6SZR
DeelnemerWaarschijnlijk in omgekeerde volgorde :D
Mooi werk, goed opgelost en bedankt voor je melding :agent
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Open Corsa gek wrote:
Goedkoop is duurkoop.
Mijn OpCOM uit China voor 16 Euro incl. verzenden werkt al twee jaar naar tevredenheid.
Geen fout te ontdekken, net spul. Geweldig gewoon.@Open Corsa gek: Onnodig duur kopen op jouw website is minderkoop :afro
Astra G X1.6SZR
DeelnemerHet voordeel vind ik, zoals hierboven al eens aangehaald, dat ik direct geholpen ben.
Toen ik de deur van de autoonderdelenhandel uitliep, heb ik ter plekke het rubber vervangen.
Hoewel het een klusje van niets is, gaf het een goed gevoel dat ik direct resultaat had king:
€ 5,14 voor het rubber, ik vermoed dat het ook goedkoper kan. Maar voor slechts één onderdeel wat ik nodig had, ben ik blij dat ik het advies hier heb opgevolgd.(Voor de oplettende lezer: Ja, de Astra G rijdt nog steeds. Ongelooflijk. De opvolger heeft waarschijnlijk een Z18XE op lpg (astra of 9-3))
Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Haasje17 wrote:
Zijn geen mengingen, de Z18XE heeft GEEEN dubbel massa vliegwiel!
Ondanks alle consternatie, ik heb weer wat geleerd over de Z18XE :D
Alleen maar positief, geen gedoe met een 2massavliegwiel en kan ook nog overweg met LPG :thumb
Astra G X1.6SZR
DeelnemerDit is een voorraadproduct, ze hadden er nog genoeg bij de lokale onderdelenhandel.
Bedankt voor de antwoorden :thumbAstra G X1.6SZR
Deelnemermooi zo, ik zal eens bij de lokale onderdelenboer informeren :thumbup
Astra G X1.6SZR
Deelnemerbedankt, de automaterialenhandel dus eerst bellen met het kenteken.
:thumb6 september 2015 om 20:16 In reactie op: rechterruitenwisser doet niets meer (links wel), wat nu? #18294589Astra G X1.6SZR
Deelnemerokay, nou dan laat ik het zo.
’t Opeltje is niet meer zoveel waard dat ik dat de moeite waard vind.
Bovendien, die ruitenwisser kan best nog eens los gaan en dan moet de strip er toch weer afBedankt voor de reacties :thumb
29 augustus 2015 om 11:29 In reactie op: rechterruitenwisser doet niets meer (links wel), wat nu? #18294587Astra G X1.6SZR
Deelnemer@Engee wrote:
Wat TedMechanic zegt, en anders kijken of de armen onder de parafaan nog aan elkaar vastzitten, kan ook nog wel eens los gaan.
De arm was onder de parafaan losgekomen. Weer er opgezet, nu werkt het weer.
Voor hoe lang is de vraag denk ik dan, het is niet voor niets losgekomen.De rubberstrip op de voorruit is lastig terug te plaatsen en zit nu niet 100%.
Ideeën hoe dit moet?26 augustus 2015 om 13:27 In reactie op: rechterruitenwisser doet niets meer (links wel), wat nu? #18294586Astra G X1.6SZR
Deelnemerbedankt Opelvrinden! Ik ga weer eens op onderzoek uit, later meer.
Astra G X1.6SZR
DeelnemerZeer zeker is die auto 26000 euro waard.
Ooit een auto meegemaakt die al 15km/h kan rijden zonder dat de motor draait?
Deze wel. Uniek dus! :thumbEcht vreemd dat mensen überhaupt een Cascada kopen als ze ook deze kunnen krijgen voor het zelfde geld :lol:
29 mei 2015 om 10:21 In reactie op: passen deze velgen zonder problemen onder mijn Astra G? #18285881Astra G X1.6SZR
DeelnemerDat wordt volgende week, de verkoper is wat deksels kwijt en moet ze zoeken/halen
Hopelijk wordt het wat, zou leuk zijn.Dank voor de bevestiging hier op het forum :thumb
-
AuteurBerichten