Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Astra F Vaassen
DeelnemerDacht dat ik een grote kist achterin had liggen, maar goedenmorgen zeg wat een ding heb jij erin liggen!
Astra F Vaassen
DeelnemerOh het filmpje was al geplaatst, laat maar. Maar in het algemeen ziet die er leuk uit alleen vind het interieur weer niks helaas.
Astra F Vaassen
DeelnemerFilmpje van deze auto: http://www.youtube.com/watch?v=5RUVy3Jz-So&list=FL6Ehs3QQktMv3k46ByUrWyQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Astra F Vaassen
DeelnemerIk ken het daar wel en zou er zelf geen auto kopen, bij al die bedrijven daar niet, zitten er veel daar bij elkaar. Kwam op youtube nog een filmpje tegen van deze auto tijdje terug en heb deze auto ook al op marktplaats gezien. Staat al wel een tijdje te koop.
Astra F Vaassen
DeelnemerGeniaal, echt wat een humor :jerry
Astra F Vaassen
DeelnemerZen achteras ligt gewoon in het weiland ofniet? Beste klapper dan!
Astra F Vaassen
DeelnemerAuto verwend met een wasbeurt! Was echt nodig :thumb
Astra F Vaassen
DeelnemerMet de astra f is echt belachelijk goedkoop rijden, het duurste was denk ik de complete koppeling vervangen, 150euro! Wel zelf gedaan dan, word je spontaan vrolijk van king: Verder een keer de remschijven+blokken vervangen voorzijde, thermostaat, radiateur, ruitenwissermotor achter, ontsteking, bougiekabels, remcilinder achter, nieuwe achterdemper, v-snaar, kleppendekselpakking en verder het standaard onderhoud van filters en olie. Sommige dingen 2e hands erin gezet scheelt ook weer natuurlijk. Bij aankoop zat er al nieuwe middendemper op, achterremmen achter waren als nieuw nog, weinig aan de hand dus. Zo weet ik onderhand wel dat het meeste al eens is vervangen haha :thumbup
Verder wat spuitwerk laten verrichten oa complete front gespoten, achterbumper, spoiler, sideskirts en achterschermen bij laten werken en dit voor 850 euro dus dat was ook wel even een investering :agent
Auto heeft nu 4 keer apk gehad in mijn bezit en dat was elke keer weer binnen paar minuten klaar, dus daar nooit problemen mee gehad!
Astra F Vaassen
DeelnemerAstra F Vaassen
DeelnemerMotor laten draaien en wachten tot thermosstaat open gaat dan hoor je vaak ook de koelfan aanslaan en zie je de lucht eruit bubbelen…
Astra F Vaassen
DeelnemerToch heb ik een paar slechte ervaringen met opel rijders, van de week nog, reed op de snelweg met ongeveer 140 en een busje voor mij was aan het inhalen dus ik neem rustig afstand en wacht tot die weer naar rechts gaat. Komt er achter mij met een bloedgang een astra h station aanrijden, ik dacht even die rijd vol tegen mijn bumper aan zo hard kwam die aan. Vervolgens drukt die me zowat van de weg af terwijl we 140 reden, dan ben je toch niet goed bij je hoofd ofwel? Ik kon geen kant op vanwege het busje en dan ga je zo idioot achter me drukken :???: En een keer klemgereden door een zeer agressieve jongeman in een tigra, nog nooit zoiets raars meegemaakt, ik haal hem in omdat hij stond te wachten op tegemoetkomend verkeer om naar links af te slaan, rijd er dus netjes langs niks raars en oppeens geeft die volgas en gaat die naast me rijden, we nemen dus de hele weg in beslag, snijd me af en trapt vol op de rem, bumper tegen bumper. Hij was het niet eens met wat ik deed?? Echt te raar, heb meneer gekalmeerd en toen was er niks meer aan de hand gelukkig :???:
Astra F Vaassen
DeelnemerIk ben ook lid maar mijn astra uit 1993 was eigenlijk al te oud ze hadden niks geen reserve onderdelen ervoor en dan bedoel ik onstekingsdelen enzo, want ontsteking was kapot toen. Meneer zij ook dat ze vroeger natuurlijk wel meer bij zich hadden voor een auto zoals die van mij. Dusja ben wel lid maar heb er weinig aan in dat opzicht.
Astra F Vaassen
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
Ik heb mn thermostaat vervangen van mn F.
Hier het “gekopieerde tekst” van het Chattopic in het Slap Geouwehoer gedeelte:
Ik ben als volgt te werk gegaan:
– luchtfilterbak verwijderen,
– bout die in de distrikap zit verwijderen (sleutel 10)
– dan ty-raps gebruiken en daarmee op 2 plaatsen de distri borgen aan de nokkenaspoelie/tandwiel.
– dan hijs/sjorband door de poelie/tandwiel halen en licht op spanning brengen. De hijs/sjorband haal je door zo’n spleet van de
motorkap heen, gaat heel goed !
– Sleutel 17 pakken en bout van nokkenaspoelie verwijderen.(let op, kan goed vastzitten, mijn sleutel 17 is verneukt )
– dan 2 bouten die achter de poelie/tandwiel zit ook verwijderen, deze houd de andere kant van de distriekap vast.
– dan weer sleutel 10 pakken en de 2 bouten van het thermostaathuis los maken.
– het thermostaathuis kan je nu loshalen en tegen de distriekap drukkend naar de grille schuiven.
– nou ja, dan zit alleen de thermostaat daar nog en die kun je eruit pakken.“Mr F” heeft mij de afgelopen week uitgelegd hoe ik het moest doen.
“Mr F” had het over “een half uurje werk”
Dan ben ik zeker lui want ik heb er wel 2 uren over gedaan
Oh ja, daar zat wel een kop snert bij van mn paOp deze manier heb ik de distrie NIET hoeven te verwijdern.
Wel is het heel belangrijk dat je de distrie op (lichte-) spanning houd.
Hij zit boven immers wel geborgd maar je wil niet dat ie bij de krukas gaat schuiven.Het is goed te doen, echt waar maar de ruimtes zijn wel krap. Het kan allemaal net.
MAAR HET KANIk hoop in elk geval dat de sludge nu hard minder wordt, dat was de reden waarom ik deze klus gedaan heb.
Nu ik weer thuis ben lijk ik geen verschil te zien op de meter maar ik hoop straks wel onder de oilvuldop :Rik ;)
Zo heb ik het ook ooit gedaan ja, wil prima! En iedereen heeft zijn eigen tempo dus dat is niet zo’n ramp toch king:
Astra F Vaassen
DeelnemerDik staal 13inch eronder met wieldoppen jaja! Wel iets meer comfort nu want hij is zo stug als wat. Komende tijd maar is zoeken naar wat anders…


Astra F Vaassen
DeelnemerAstra F Vaassen
Deelnemer@gerben rsv wrote:
@Astra F Vaassen wrote:
niet vandaag maar afgelopen weekend zaterdag, ´nieuwe´ radiateur gemonteerd wat bij de c16nz motor echt te simpel is haha en nieuwe koelvloeistof uiteraard erin, alles ontlucht alleen hou een klotsend geluid vooral bij koude start, koppakking aan het overlijden ofzo?
Dan heb je hem waarschijnlijk niet goed ontlucht!
Wat weleens wil helpen is om hem met de neus omhoog te zetten lucht gaat dan naar het hoogste punt en je kachelradiateur is dan het laagste punt!Hij deed het ervoor ook al een tijdje, heb de motor net zo lang laten draaien tot de fan aanging, temperatuur was toen net boven de 90graden, en toen bubbelde alle lucht eruit en daarna was het rustig in het reservoir, wat doe ik dan fout? Had uiteraard de dop eraf van het reservoir.
Astra F Vaassen
Deelnemerniet vandaag maar afgelopen weekend zaterdag, ´nieuwe´ radiateur gemonteerd wat bij de c16nz motor echt te simpel is haha en nieuwe koelvloeistof uiteraard erin, alles ontlucht alleen hou een klotsend geluid vooral bij koude start, koppakking aan het overlijden ofzo?
Astra F Vaassen
DeelnemerOke dat scheelt weer een hoop gezeur, kon er echt niet opkomen waar het voor diende, dus dan kan ik hem er mooi inzetten, bedankt voor de info beide!
Astra F Vaassen
DeelnemerMen vriendin, uiteraard paul elstak hehe en ik rechts!

Astra F Vaassen
DeelnemerStond op de camping bij mijn schoonouders in limburg en woon zelf dicht bij apeldoorn dus heel wat kilometertjes rijden, wouden naar huis, astra sloeg niet aan. Op die camping is eigenlijk bijna iedereen duits en een duitse man naast ons zag dat ik problemen had en kwam gelijk helpen. We kwamen er dus achter dat die niet meer vonkte. Op een gegeven moment nog meer duitsers erbij en 1 had zijn auto erbij gezet startkabels eraan om toch nog even te proberen maar hij deed niks. Het was zondag en ik wou naar huis dus me maar laten ophalen door mijn vader. Onsteking besteld en mijn schoonouders hebben die toen 2 weken erna meegenomen naar de camping.
De vriendelijke duitse man die me toen ook hielp heeft toen de ontstekingsmodule overgezet en ja hoor hij liep weer! Ik gokte er zelf niet op om er heen te rijden want ja wat als die het niet deed, rij je voor niks. Dus vriend van me bracht me erheen, de duitse man bedankt natuurlijk! En toen weer met de astra naar huis. Dus al met al heeeeeeel veel hulp gehad was ik echt heel blij mee!
19 januari 2013 om 12:28 In reactie op: Astra 1.6 8v welke motor olie en versnelingsbak olie #18097466Astra F Vaassen
Deelnemermijn 1.6 8v ook op 10w40 kroon olie, nog geen olieverbruik gehad in 3 jaar, hoef nooit bij te vullen.
Astra F Vaassen
DeelnemerJa 2 grote en 1 kleine slang en dat komt ook overeen. Heb overigens geen airco.
Van deze foto de linkse kant, komt niet overeen, onderaan waar die slang afgeknipt is heb ik niet, en die aansluiting daarboven waar niks inzit op de foto, heb ik ook niet.


Astra F Vaassen
DeelnemerMooi project en het bedrag wat je besteed hebt vind ik dan nog reuze meevallen eigenlijk!
Astra F Vaassen
DeelnemerRadiateur besteld, want die moet ik nu maar eens gaan vervangen, zo lek als een zeef.
Astra F Vaassen
Deelnemer@GSI Racer wrote:
thermostaat zelf zit achter de distributiekap bij die motoren he?
maar het komt echt zeker weten onder de slang vandaan dan?Thermostaat zit acjhter de distributie ja idd. Ja het druppelt onder de slang op de motorsteun.
-
AuteurBerichten
