Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Kermitkiller die TE-lookalike uitbouw hou ik even in gedachten.
Eigenlijk ben ik wel opzoek naar iets bijzonders (lees: niet TE), wel jaren 70 maar niet te fout. Dus geen lenk of wanna-be testarossa uitbouwsels.@Duurt, ik heb hem wel eens vaker gezien, of kan het zijn dat hij ook in het TE-topic staat?
Onderstaande foto’s ben ik een keer tegengekomen, zou een steinmetz front bumper zijn: Ik was wel benieuwd hoe dat er in zijn geheel uitziet.
Lijkt toch een heel stuk uit te steken voor de neus anders dan bovenstaande fotos’s.

Ik bedoelde meer tekst van voor tot achterwiel, zal zo’n 1m50 zijn. Geen foto van helaas
:o:o:o:o:o:o
Was dat die blauwe!!??
ziet er perfect uit!Twee vragen die ik al en tijdje heb;
– Die velgen, ik kom ze alleen maar 5gaats tegen. Wat zijn dit voor velgen?
– Lever je gewoon een foto aan bij DSL of heb je het goede lettertype voor “irmscher”,
of iets soortgelijks, dwg? anders zou ik die ook graag hebben. Namelijk ooit eens een oranje manta A gezien
met deze tekst in het zwart over de onderkant deur/dorpel, leek mij ook nog wel eens wat.
En anders over het voorraam, lekker oldschool. :)@Kermitkiller fototje?
Met prelude schijven zou je een adapter van 2mm moeten hebben of de klauwen 2mm moeten afvlakken. Citroën is volgens mij enige wat zo past, naar horen zeggen, alleen zijn die schijven maar 20 mm?
@cuupi, hoefde je daarvoor niet een heel stuk van de 240 klauwen af te halen?
Ah daar heb ik het dus eerder gezien op dit forum.
op hecktrieblers ben ik het voor het eerst eens tegengekomen maar dat kan ik zo niet meer vinden.Twee vraagjes:
– Is de onderste draagarm gewoon 1 op 1 te vervangen?
– Gebruik je de stabilisatie stang van de B-manta met aanpassingen aan de koets van de A
of heb je de draagarmen van de B iets aangepast voor de originele stabilisatie stang van de A?Ik vind het ook niet de mooiste maar toch leuk om die straks eens onverwacht tegen te komen.
…..en ’n Volvo motor in een manta dat kan echt niet hoor :angel
Heb je de kunststof plug in het deksel al eens vervangen voor een 14mm stalen kogel? Het kan namelijk ook zo zijn dat de plastic plug is afgesleten of wat klemt en daardoor niet goed meer sluit.
0,875 zo uit m’n hoofd
[edit]
0,87 of 0,804 voor de getrag 240
0,872 of 0,813 voor de getrag 265origineel gepost door postbusmanta
Ik kreeg net nog een paar foto’s gemaild:

2008 in Drachten nog in actie gezien; monstelijk
:wtf
Dat ligt eraan wat je met “idioot veel veranderen” bedoeld.
Als je de vraag op die manier stelt en het je alleen om het geluid gaat zou ik je willen adviseren er niet aan te beginnen.
Maar om toch beetje antwoord te geven op je vraag,
waar je sowieso niet omheen kan:Uitlaat lassen van spruitstuk naar turbo
Uitlaat lassen van turbo naar bestaande uitlaatpijp
Olie toevoer naar turbo
Olie afvoer van turbo
Andere carburateur geschikt voor turbodruk
– of carburateur voor turbo plaatsen, inlaattraject naar turbo en bevesting maken
– of ombouwen naar injectie met computer, bedrading, benzine retour, e.d.
Inlaattraject van turbo naar inlaatspruitstuk makenVul maar aan zou ik zeggen.
Is dit niet wat voor je?:
Zoww dat ziet er stevig uit!
origineel gepost door mr-turbo
als “Zip-Datei” downloaden gaat niet :(Geef es een link naar de adverteerder anders, zal vast van dezelfde zijn.
Ik ben altijd net te laat.Mag ik het topig uitbreiden met de vraag naar verstevigingen voor de A manta? u-profiel dichtlassen was mij bekend.
Maar heb ook wel eens iets gezien met sterkere langsdragers/reactiestangen, hoe die dingen ook maar heten, de bevesting van de voortrein naar achteren.hmm ik rijdt er al een half jaar mee,
waar kan ik vaste stoters en versterkte klepveren krijgen?Heb zelf een kent 234 nokkenas in de 2.4, met hydro-stoters!? Wordt door kent cams aangeraden dit met vaste te doen samen met versterkte klepveren. Zijn er nadelige effecten dat ik beide niet heb?
Sorry misschien beetje -offtopicorigineel gepost door fredericki200
het bedrijf die de nokkenstok erin gezat heeft had er een hydro ingestopt (hoorde ik later) en hij stond +- 14 graad verkeerd.
de rest spreekt voorzichIs dat slecht dan hydro erin? Wel eens gehoord dat sommige vaste stoters nodig hebben maar nooit gehoord waarom dat nou beslist moet. Iemand?
mooi project trouwens!
origineel gepost door henk 400rr
Leuk zo’n topic over het Fiësta model ;)idd, gaat het weer over de TE :)
maar bedankt voor het inscannen van de advertentie,
was wel benieuwd naar wat dit nu was.7 november 2009 om 20:22 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526797eindig de link met [/img] en start de link met [img](en als de foto’s beetje kleiner formaat zijn b.v. 800×600
leest de tekst ook wat makkelijker)mooi projectje btw, succes ermee!
origineel gepost door henk 400rr
Dan denk ik dat het hééél moeilijk wordt.de advertentie die ik had was trouwens van de modellen “Fiësta” (manta en ascona)
Beetje offtopic misschien maar zou je deze es willen posten?
Holyday, Sommer bazar, Swinger en Black magic waren idd gewoon productie modellen, weliswaar speciale versies maar niet zoals de “Fiësta” wat niet een officiele productie versie was
Het is idd verdwenen, ik heb het artikel wel opgeslagen, als je me je e-mail aders even u2u’t dan stuur ik het je toe mocht je het nog interesseren. Staat ook veel in om een motor goed op te bouwen.
Ik denk niet dat @rabbitopc de injectoren bedoeld;
je zou wel eens kunnen komen te zitten met de tabellen die
in de motronic 1.5 staan, die zijn gebasseerd op de 2.4 motor,
dus die zal bij een bepaald aantal toeren en positie van de LMM een hoeveelheid
benzine inspuiten die de 2.4 nodig heeft. Dat dit ook optimaal is voor een 2.0 betwijfel ik.Mocht je het wel proberen, niet vergeten de gasklep positie sensor over te zetten, ze lijken hetzelfde maar die van de 2.4 is een variabele weerstand en die van de 2.0 een schakelaar.
De manta wat uitproberen,
is geen straf :D:Dik zal es kijken, of er nog wat te verbeteren valt
Ik werk met de motronic 1.5 dus op benzine is hij lambda geregeld, in de praktijk rijd ik echter voornamelijk op lpg, wat een ouder, en dus niet-lambda geregeld systeem is. (wel met lambda simulator om de computer niet over de zeik te laten gaan)
Dat bij de 2.4 geen HC waarde staat vermeld is waarschijnlijk omdat de motor oorspronkelijk een katalysator heeft, die zorgt ervoor dat alle onverbrande gassen worden verwijderd?
-
AuteurBerichten