Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
of E36, heeft iets andere bevestigingspunten verder hetzelfde
Of isolatielaag aanbrengen met spuitplamuur?
Heb ik een keer gehad met een complete manta :mad: schuren schuren schuren,
Wilde zelf even wat inmekaar solderen wat de vertaalslag maakt van 5 cilinder toerental naar viercilinder toerental. Zodat ik wel de originele toerenteller kan gebruiken.
km teller wordt wat lastiger aangezien ik de versnellingsbak van een volvo 960 gebruik en die geen uitgang voor een km-teller signaal heeft (komt van de acheras bij de 960). Een nieuwer type achteras van de volvo 240 heeft ook een opnemer voor dit signaal, moet nog wel een vertaalslag maken van dit signaal naar eventueel een stappenmotortje achter de originele km/u teller.
Even vraagje voor het vervangen van de voorste schokbrekers bij de a-manta.
Ik heb het eens bekeken en nu vraag ik me af of het ook mogelijk is de auto gewoon op zijn wielen te laten staan,
de schokdemper los te maken,
die er door de onderste draagarm zo uit te halen en de nieuwe er zo weer in te zetten.
Dit in plaats van opkrikken, veerspanners, etc.origineel gepost door babyblue
Ik heb wel een gloednieuwe remcilinder (met de afdopping er nog in) voor je je komt uit het hoge noorden toch?Bedankt voor het aanbod maar heb vanochtend net één gehaald.
Qua hoge noorden valt mee; net onder Leeuwarden.
Alles is relatief, het hoge noorden begint voor mij bij damwoude.Nu alleen de voorste schokbrekers nog!:D
14 mei 2010 om 13:28 In reactie op: Oldtimer Festival Hoornsterzwaag Hemelvaartsdag 13 Mei.. #17623353nou, zelf niet vast gezeten gelukkig
maar wel een mustang helemaal onder geblubberd die dicht achter me zat :(Wat wel vrij koud overigens, zijn er meer foto’s?
12 mei 2010 om 20:50 In reactie op: Oldtimer Festival Hoornsterzwaag Hemelvaartsdag 13 Mei.. #17623348Acht uur donkerbroek, zal proberen er te zijn.
Mocht anders lopen kom ik 10 uur even langs te kijken.
@kermitkiller: Gaat de irmscher niet mee?Bij mij zit ook een hoeveelheid olie in de booster, wat is de oorzaak daarvan?
Hard doortrappen?Had de 2.4 niet iets hogere druk? 3.0 ipv 2.5 ofzoiets?
Staat me nog iets van bij.Ik ben trouwens erg blij met het originele 2.4 systeem
als iets niet werkt kan je tenminste fout-codes uitlezen.:o toen ik voor het eerst zag dat het huis wat te hoog is had ik de engelse optie ook nog serieus overwogen. En er vanaf gezien omdat de bevesting dan net verkeerd zou zitten. :hmmz
Maar gisteren hele tijd op de sloop rond gekeken, weinig geschikte gevonden. Golf 2 leek goed te passen en zou goed te bevestigen zijn aan de vooras van de manta. Alleen zou de stuuras ongeveer door de motorsteunen naar boven lopen. Dus dat wordt em niet.
BMW lijkt uiteindelijk inderdaad het beste te passen, echter lagen er alleen maar auto’s met stuurbekrachtiging. Deze week eens ergens anders kijken naar hetzelfde type zonder bekrachtiging.
Dat de ingaande stuuras iets naar buiten komt te liggen zou mij al een paar cm schelen en dat is het geval bij het BMW stuurhuis.
Ik heb voor mijn ombouw bewust voor een lijn motor gekozen, v-blokken zijn over het algemeen wat breder en je moet twee stukken uitlaat verzorgen. En idd verbaas je er soms over hoe weinig vermogen ze per liter uit zo’n blok halen.
Rover 3,5 v8 zat geloof ik rond de 200 pk maar zou wel een stuk lichter dan een c30ne of c30se zijn.
Ik weet niet wat onderstaand V6 blok is maar past en staat wel mooi in de motorruimte van een A.

Idd 5-cilinder whiteblock van volvo, voor zover ik weet geen stalen carters die er zo onder passen. Maar als jij iets weet wat ik niet weet hoor ik het graag.
Gebruik nu al een carter van een 960 (6-cilinder lijn dus) die ingekort is voor de vijf cilinder. Dit omdat alle Volvo vijf cilinders overdwars in voorwiel aandrijvers liggen en het carter daardoor volkomen ongeschikt is in een achterwiel aandrijver.
Ik zit al een beetje met de ruimte tussen kap en blok, vandaar dat ik het stuurhuis wat lager wil hebben om boven wat meer over te hebben. Ook past het carter zo perfect over de vooras dat het zonde zou zijn het blok een stuk hoger te plaatsen.Er moet nog veel gebeuren voordat ik de koets aanschaf, tuurlijk een A, zonder kooi en redelijk origineel. Maar zit een beetje met de ruimte hier en moet een beetje betaalbare zijn.
Zou kunnen, zat ook aan golf2 te denken, zal zaterdag wel es wat op de sloop in de buurt rondkijken.
Alleen ben ik daardoor weer een goeie zaterdag morgen kwijt en had daarom de hoop dat iemand hier op het forum iets soortgelijks al een keer heeft gedaan.
Het gaat om het stuurhuis over de hele breedte van het (alu) carter dus een kleine uitsparing maken is geen optie.hmm, alles is 12 mm???
de poorten van een 2.2 inlaat spruitstuk zijn druppelvormig.
Bedankt!, zal het spul dit weekend dan maar es lostrekken en aanpassen.
waarom een 2.0 kop???
zonder spoorverbreders heb je 33mm vrijgemaakt aan de buitenzijde,
van 7j naar 8j komt er aan beide kanten van de velg 13mm bij
je hebt dan nog maar 20 mm vrij aan de buitenkant,
je kan dus met de ET van 25 naar 5 gaan.kortom:
8j ET5 zonder spoorverbreders zou de velg dus precies even ver naar buiten staan
als met 7j ET25 en 3,3 cm spoorverbreders.Volgens mij was het toch echt deze: :P

we dwalen af…..
Wat voor ecu heb je?
Lekken de injectoren misschien of loopt ie op gas?
4 maart 2010 om 08:29 In reactie op: Oldtimer Festival Hoornsterzwaag Hemelvaartsdag 13 Mei.. #17623299origineel gepost door Kermitkiller
origineel gepost door Asko
Ook aangemeld,
al was het alleen om de 2 gratis kaarten en een parkeerplaats op het terrein :angelO ik dacht dat het je je aangemeld had voor het gratis bakje koffie met broodje:jerry:jerry
OOK NOG :o
Misschien moet ik me nog maar keer aanmelden met de motor;
compleet gratis lunch :P3 maart 2010 om 12:38 In reactie op: Oldtimer Festival Hoornsterzwaag Hemelvaartsdag 13 Mei.. #17623292Ook aangemeld,
al was het alleen om de 2 gratis kaarten en een parkeerplaats op het terrein :angelJa had bij BS ook al gevonden dat LPG later eenvoudig aan het systeem is toe te voegen. Aan de ene kant wel aantrekkelijk een kant en klaar systeem kopen, aan de andere kant zit ik zelf in de elektronica ontwikkeling;
het solderen, aansluiten en programmeren van een Megasquirt lijkt me niet het moeilijkste.
Twijfel echter aan de mogelijkheden betreffende twee klopsensoren, elektronische gasklep en het later toevoegen van LPG.Carburateurs gaan zeker niet werken.
nou ja lang leven :P
origineel gepost door Kermitkiller
origineel gepost door sniksnak
@kermitkiller wat voor velgen zijn dat op die irmscher replica?En wat voor maat en et waarde?
de maat velgen zijn 13 inch old school 8JJ ET -13 PAST onder een normale manta niet zelfs onder een TE2800 NIET
made in australiaheb ze eens hier op.t forum gezien onder een manta b met 400 uitbouw dat zegt al genoeg
velgen lijken een beetje op western wolfrace
werden veel onder amerikanen gebruiktIemand anders op het forum had ook soortgelijke, dan onder een commodore, dat waren ronal turbo performance 8Jx13″ ET-20

-
AuteurBerichten