Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 december 2011 om 11:40 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945234
@Jo1 wrote:
Alvast bedankt voor alle tips allemaal.
Het mooiste zou zijn, wanneer zo’n kastje het signaal kreeg van GPS, en zo overbrengen naar kabel.
…Ben met zoiets bezig voor mijn 5cilinder project, pulsen van achteras, versnellingsbak, abs of cardan, maakt niet uit,
hiermee een motortje laten draaien die de originele teller aandrijft.
Volledig vrij instelbaar en daarmee eventueel eenmalig fijn te tunen met de GPS ernaast.Losse gps aansluiting moet ook wel mogelijk zijn maar je zit met je opstarttijd van de GPS.
Je computer heeft dan 5 verbindingen met 5 bobines die direct op de bougies zijn bevestigd, elke bobine wordt gewoon met een eigen puls aangestuurd. Ik zelf zat de denken dit met een kdfi (megasquirt kloon) computer te gaan doen in plaats van de originele.
Niet dat ik weet, is ook de reden dat ik voor een nieuwer type blok heb gekozen, in de manta zit totaal geen ruimte daar.
Maar als je voor een andere computer gaat zou ik de bobines van een 960 of van een later type t5 gebruiken (97-2000).
Dan heb je voor elke cilinder één en ze passen als het goed is gewoon in de kop van de 850,
schroefgaatjes zitter er al in als het goed is.Mooi project, en mooi blokje!
Met een 850 blok heb je het ook net wat makkelijker als met een v70 s70 blok
al ben ik benieuwd of je de 960 motorsteunen zo kwijt kan, die zijn erg breed.Jammer dat een aangepast 960 carter niet past, had je heel stuk werk gescheeld.
Zal met interesse volgen
(mocht je uitlaatflens willen laten snijden of andere onderdelen laten maken kunnen we misschien samen wat doen)
Garijp?! dat is hier om de hoek!
<– foto is daar nog genomen op het pleintje
Succes met de restauratie, maar aan je werkzaamheden te zien gaat dat zeker lukken.
15 december 2011 om 11:49 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945170Wat een prachtig project weer!
Spoort mij ook weer aan om verder te gaan met de mijn projectje.
Mooie site!
deze mag er ook zijn;

Weet iemand het gewicht van deze dingen?
En zijn ze legaal te gebruiken?’t leek wel de 70tiger jaren vandaag;
Manta B gele strepen op zijkant Sewei Joure
Manta B Grijs Rotonde bij Surhuisterveen
Manta A blauw HantumhuizenStal hem in princiepe wel maar als het een paar dagen goed heeft geregend (geen zout meer)
en de wegen zijn droog dan pak ik hem nog wel eens voor een ritje in de winter.Verder accupool los en verzet hem één keer in de zoveel tijd even een paar meter.
Bedoelde inderdaad deze,
Dat voorraam is wel even jammer ja,
zie ik nu ook op de foto’s van LouweWeer ééntje om te volgen :thumb
De manier waarvoor jij hebt gekozen
waarbij de hoek van de voor en achterraam hetzelfde blijven
is wel één van de mooiste als je het oude karakter van de auto wilt houden.
Die oranje station is ook geweldig.Succes ermee!
@wfvdijk wrote:
@Asko: ik zal je vragen opnemen.
mbt brandstof: bedoel je zoiets als “wat voor soort brandstof tank je voornamelijk?” (loodvrij, loodvrij met af en toe loodvervanger, euro 98, premium brandstoffen)
Heb je nog wat andere stijl voorkeuren, naast degene die je opgenoemd hebt?
Eigenlijk vroeg ik mezelf af wat het percentage LPG rijders is en hoeveel er op benzine rijden,
aangezien de meeste manta’s al oldtimer zijn maar aan de andere kant ook weer klassiekers
die je misschien zo zou willen houden.Schieten mij zo even geen andere stijlvoorkeuren binnen.
Leuk, ook ingevuld en ben ook benieuwd naar uitslag
Misschien leuk voor volgende keer?:
– Brandstof
– Stijl voorkeur: 100% Origineel / Onzichtbaar gemoderniseerd / Clean look / Rat / ..?
– Schoonmaken: Elke week / eens per maand / eens per jaar / nooit
– Opleidingsniveau?:(
Waarschijnlijk gaat deze carrosserie als plaatwerk en onderdelen verkocht worden, kom achter steeds meer zaken die met plamuur dichtgestreken bleken te zijn, voorschermen die aan het front zaten vastgelast, rotterij onder de anti-steenslag laag enz…..





:(
Enfin, denk dat ik maar op zoek ga naar een andere carrosserie.
Als iemand nog onderdelen of plaatwerk zoekt of nog heil in de hele carrosserie ziet; u2u
En als iemand nog een harde weet te staan houdt ik me aanbevolen.
Maar voor de rest weinig standaard zo te zien :)
Ook welkom op dit forum trouwens.
‘k kijk ook regelmatig even in jouw topic te kijken hoe het met de 142 staat,
al wat meer vorderingen?Wat vakantie betreft heb ik die sinds deze week dus hoop dat ik één en ander aan werk kan verzetten.
Deze week tot nog toe eerst mijn hok maar eens grondig opgeruimd, dat werkt de komende weken wat prettiger. Voor de rest wat aan de auto wezen lassen, aantal gaten in de vloer dicht gemaakt, en chassisbalken voor een gedeelte vervangen. (Als ik dit van tevoren had geweten had ik doorgezocht naar een andere carrosserie :( )
Verder deze week maar eens naar een winter auto wezen kijken (Volvo 740 station)
maar ook die bleek net zo rot als deze Manta.Wat het project betreft
Vandaag staat hij voor het eerst weer op zijn bandjes!
Maar hij staat wel wat hoger, 3 cm????
Heb de radiateur nog niet geplaatst, het blok is nog droog en mist alleen een vliegwiel en beide spruitstukken, maar voor de rest komt er weinig gewicht meer onder de motorkap.
Of moet ie nog even ‘inzakken’? heeft meer dan een jaar geen gewicht meer gedragen.
En kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit blok zoveel lichter is dan een 2.0s.Nog een paar foto’tjes
Zo ziet het er nu van onderen uit, carter steekt net iets uit en het bmw stuurhuis past er mooi tussen;
Van voren;

Wat het uitlaatspruitstuk betreft heb ik dat iets anders getekend inmiddels, op een manier die overeen komt met wat @rallyastra in bovenstaande tekening heeft staan. (met bekende radii en booghoeken)
De turbo is op de laatste foto zo gepositioneerd zoals dat met dit spruitstuk zou komen. Nu nog kijken of ik het spruitstuk zelf ook zo kan (laten) maken.
Mooi werk trouwens rallyastra! ben soms wel jaloers op de ruimte die sommige auto’s hebben om dat kwijt te kunnen. Ik heb dit:
Maar goed er is tenminste wat ruimte.
Komende weken hopelijk meer…..
@mr-turbo wrote:
leuk project hoor, maar die radiator gaat echt niet werken zo :???:
Toch zit het zo ook in de originele auto. Waarom zou dit niet werken?
Hoe staat het met jouw projectje trouwens? (met dat corvette blok)
16T wil ik dan omkeren, zoek daarvoor nog turbinehuis met rechte flens (1996-1998)
of een 2871 als die zich ergens tegen een redelijke prijs aandiend.Geloof dat dit het slechtst ontworpen spruitstuk is wat ik tot nu toe heb gezien,
mijns inziens is zelfs het originele volvo spruitstuk beter dan bovenstaand.Gelijke lengtes is voor mij van minder belang, zou mooi zijn als het kan maar wil ook wel korte weg hebben.
@Manta 24V wrote:
Vandaag Opelkees gespot in de autoweek :wub
Z’n manta hoop ik toch?
Tijdje geleden rode gt/e onder haskerhorne
Bedankt voor de suggestie maar zoek wel iets in de buurt.
Zal eens rondvragen, er moet ook een bedrijf in Joure zitten dat water kan snijden.De andere Opel met T5 motor in Nederland rijdt nu ook:
[youtube:2c1f0qrf]http://www.youtube.com/watch?v=p6P-aBEukTA[/youtube:2c1f0qrf]
Volg zijn project op een ander forum, motiveert wel om even door te pakken.
@Ben_M Uitleg maar even via U2U gedaan, kan vast beter, zo bekend ben ik ook weer niet met solid works.Solidworks 2010, Met splines in 3D, maar ik sleep ook maar wat aan de boogstukken tot ze gelijke lengte hebben en elkaar niet raken. Laat jij het vervolgens CNC buigen of las je het dan in elkaar van boogstukken of lasbochten?
@sw16v Die Frontera IC lijkt idd mooi qua formaat, alleen heb ik maar 64cm ruimte tussen de chassis balken. Weet je zo de breedte?
Weinig,
BMW 320D intercooler gehaald, past mooi om de radiateur, had mij alleen nog wel wat groter gemogen.

Uitlaatspruitstuk gaat niet passen waar ik al voor vreesde, zelf maar iets maken, alvast een tekeningetje gemaakt.

Moet de flens nog wat aanpassen en dan wil ik die graag ergens laten snijden of frezen.
Onderscript is trouwens aangepast, was nog link naar het oude forum.
Ben benieuwd naar foto’s van het blok en de inbouw,
maar we wachten rustig af.Two-tone met onder zwart en boven een mooie metallic kleur?

Zo’n vraag moet je hier niet te vaak stellen ;)
Niet in zo’n mooie staat als bovenstaande manta’s maar wel mooi achtergrondje:

-
AuteurBerichten