Asko

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 317)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Olielekkage versnellingsbak #17476877

    Stond in het manta gedeelte, moet je maar net komen.
    Was toevallig vorige week voorbij gekomen.

    Als je ze ergens weet te vinden laat dan even weten,
    ik heb ze binnen kort misschien ook nodig.

    In reactie op: Olielekkage versnellingsbak #17476875
    In reactie op: Penbezetting computer 2.0E #17476386

    http://www.mantacabrio.nl/cih_20e.htm

    even doorklikken staan wel paar tekeningen die misschien bruikbaar zijn

    In reactie op: stoters! #17474555

    Ja dat kan bij mijn weten, maar ik zou gewoon de hydro’s er in laten. Kijk anders eens bij het topic “Alles op een rij, kleppenstellen” boven in het CIH gedeelte, daar staat ook wel het een en ander over de verschillen.

    In reactie op: Waar kopen jullie de onderdelen? #17474444

    En als ebay.de niets geeft: ebay.co.uk heeft ook wel eens wat leuk cih spul.
    en natuurlijk:

    http://stores.ebay.nl/Opel-Classic-Parts-Center
    http://www.dr-manta.de/eng.htm

    En in Emmen zit nog iemand met volgens mij
    ook wel origineel nieuw spul; J.W. Bron

    In reactie op: alle vliegwielbouten door #17465207

    origineel gepost door mr-turbo
    ….

    v.w.b. de arp oplossing, ik heb een andere “ingang” bij arp gevonden maar die is een stuk duurder, dit EN de dollar die een stuk duurder is, zou betekenen dat ik de sets voor de helft meer moet verkopen om er nog iets aan over te houden.
    en ik vind 50 euro vragen al erg duur voor een paar bouten, 75 is echt te gek..
    dus die oplossing staat in de ijskast totdat de dollar weer wat zakt

    Vorig jaar heb ik van jou nog zo’n setje gekocht,
    zitten echter nog ongebruikt in deverpakking omdat ik uiteindelijk voor de busjes oplossing ben gegaan.
    Dus als ik iemand nog blij kan maken met zo’n setje bouten laat maar weten.

    In reactie op: pook afstand gertrag 265 #17470439

    Ik wel maar dat wordt em van’t weekend pas

    In reactie op: Kent nokkenas? #17469097

    :hmmz bij mijn kent nokkenas staat het nummer aan de voorzijde, dus waar het nokkenastandwiel tegenaan wordt geschroefd. Dan wordt het wat lastiger met ingebouwde motor. Maar niet onmogelijk

    In reactie op: Kent nokkenas? #17469094

    Het staat toch wel gewoon op de nokkenas het nummer,
    achter het nokkenas tandwiel.

    In reactie op: show hier plaatjes van cih motoren! #17327208

    ziet er netjes uit!

    heb je ook een wat grotere afbeelding?

    In reactie op: Slijtage nokkenas #17467442

    bedankt!
    de laatste is idd een kent nokkenas die nog niet zoveel heeft gedraaid.

    In reactie op: brandstofrail 2.4i #17467277

    … Bij mij wel, maar als de 3L buis aan de achterkant is ingekort is het erg lastig, dan komt het voorste stuk van de rail tegen het gasklephuis aan. Gaten zijn precies gelijk.

    In reactie op: Olie kanaal; gevonden! #17466685

    ach ja maar dat duurt weer een dag, in een kwartiertje heb ik er een uitgeprint en gesneden. En tis goedkoper ook ;)

    Trouwens de pakking die die ik er eerst op had was wel origineel van dealer.

    In reactie op: Olie kanaal; gevonden! #17466683

    Gevonden!!

    Carter en distributie eraf gehaald, Zag eerst niet wat het probleem was tot ik de nieuwe pakking had gesneden en die op beide zijden van het blok en distr-huis even paste.
    Blijkt dat het gat voor de olie die naar de kop gaat gedeeltelijk wordt overlapt door het aluminium van het distributiehuis!

    Dit samen met een wat ruimzittende pakking en echt een héél dun laagje silicone maakte dat dit gat nagenoeg helemaal werd afgesloten.

    Heb het kanaaltje in het distributiehuis wat naar boven uitgefreesd met een 6mm boortje en nu sluiten ze mooi op elkaar aan.
    Alle kanaaltjes met de compressor nog eens doorgeblazen en is nu goed. :D

    In reactie op: Olie kanaal; gevonden! #17466678

    Ja in andere topic staat daar dit plaatje voor, met koperen ringetje bedoelen jullie de verbinding tussen deze gaten (de rood omcirkelde)?

    origineel gepost door fluks

    die gaatjes die rood zijn is het olie kanaal

    Maar zou graag weten waar dit kanaaltje in de kop ergens uit komt, dan hoef ik misschien de kop er niet af te halen.

    In reactie op: Olie kanaal; gevonden! #17466676

    origineel gepost door robbyrood
    Koppakking, koperen ringetje!

    Ik hoop het niet dan moet ik hem helemaal uit mekaar trekken, maar ja zal het misschien toch wel op uit draaien.

    Altijd heb ik gedacht dat de olie rond het voorste nokkenaslager naar boven komt,
    hierlangs:

    Maar ik kan nu nergens een gat vinden waardoor de olie bovenin zou moeten komen?
    Iemand die mij dat kan vertellen?

    In reactie op: Olie kanaal; gevonden! #17466674

    Distributiehuis is schoon, ik vermoed het traject van distributiehuis naar de gallerij in de kop die de nokkenas, stoters en tuimelaars smeert.
    Maar ik kan nergens iets vinden hoe dat loopt, waar zou de olie in die gallerij moeten komen??

    ja oke dan moet je em anders laten slijpen

    @ mr-turbo: Had niet door dat dat zijn bedoeling was

    Lift is niet te vergroten bij een nokkenas

    Weet iemand wat is de openingshoek en lift van een standaard 2.0 nokkenas is?

    In reactie op: FIXED : cilinderkop zonder olie #17461666

    origineel gepost door henk 400rr

    origineel gepost door robbyrood
    En door welk gaatje hoort nou WEL de OILIE te komen……………..;)
    zit in de buurt van de groene pijl…… 2 keer zelfs…!!

    Inderdaad, dat gat is een koelwaterkanaal en is in sommige gevallen zelfs afgeblind.
    Het oliekanaal is slechts een milimeter of 3 groot.

    Waar zit dat gaatje dan excact, ik heb ook problemen dat de kop geen olie krijgt. Als de druk hoog is begint er ergens iets te “tsjilpen” tussen kop en onderblok.

    In reactie op: verstelbaar nokkenastandwiel #17463122

    op hecktriebler forum staat ook wel mooie manier om zelf 1 te maken, heeft dan 3 mogelijk instelbare waarden.

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=content/articles.php&contentid=22&PHPKITSID=776ccf78845274d2d6b46c24f2123334

    bijna onderaan

    In reactie op: startmotor gaat niet rond met warme motor #17462718

    origineel gepost door boyanka
    :thumbdownik rijdt ook met een 2.4 op lpg met een startmotor van een 2.4 en ik heb dit probleem nog nooit gehad. m’n accu is 66 amp maar mijn dynamo maar 55 dus voller krijg ik hem toch niet. Ik denk dat je ontsteking niet helemaal goed staat

    maar wat laad jou dynamo?je kan bv een 100 amp accu erin stoppen maar als je dynamo niet verder komt dan 36 amp zal het ook niet lukken

    Een accu met 100 Ah krijg je met een dynamo van 36 echt wel vol hoor.

    En ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de motor, bij warme motor kreeg ik em niet meer aan. Toen lag het aan de accu, niet genoeg spanning op de startmotor zelf. Nieuwe accu en was klaar. Dus even meten zoals postbusmanta zegt.

    In reactie op: kettinggeleider #17461710

    Ik heb erbij gezegd dat het van een omega A 2.4 was, toen konden ze em wel leveren. Zijn dezelfde als in eerdere CIH motoren.

    Zoekfunctie ook handig:

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=97113&page=1#pid1297561

    En anders:

    http://www.teiledirekt.de/product_info.php?refID=2&info=p1486045_Gleitschiene–Steuerkette-03339.html&language=de

    In reactie op: 4-2-1 lexmaul #17461705

    Heb ze nog nooit voor een A gezien, vandaar ook de vraag

    In reactie op: kettinggeleider #17461708

    Brezan automaterialen heb ik hem weg.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 317)