Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Stond in het manta gedeelte, moet je maar net komen.
Was toevallig vorige week voorbij gekomen.Als je ze ergens weet te vinden laat dan even weten,
ik heb ze binnen kort misschien ook nodig.http://www.mantacabrio.nl/cih_20e.htm
even doorklikken staan wel paar tekeningen die misschien bruikbaar zijn
Ja dat kan bij mijn weten, maar ik zou gewoon de hydro’s er in laten. Kijk anders eens bij het topic “Alles op een rij, kleppenstellen” boven in het CIH gedeelte, daar staat ook wel het een en ander over de verschillen.
En als ebay.de niets geeft: ebay.co.uk heeft ook wel eens wat leuk cih spul.
en natuurlijk:http://stores.ebay.nl/Opel-Classic-Parts-Center
http://www.dr-manta.de/eng.htmEn in Emmen zit nog iemand met volgens mij
ook wel origineel nieuw spul; J.W. Bronorigineel gepost door mr-turbo
….v.w.b. de arp oplossing, ik heb een andere “ingang” bij arp gevonden maar die is een stuk duurder, dit EN de dollar die een stuk duurder is, zou betekenen dat ik de sets voor de helft meer moet verkopen om er nog iets aan over te houden.
en ik vind 50 euro vragen al erg duur voor een paar bouten, 75 is echt te gek..
dus die oplossing staat in de ijskast totdat de dollar weer wat zaktVorig jaar heb ik van jou nog zo’n setje gekocht,
zitten echter nog ongebruikt in deverpakking omdat ik uiteindelijk voor de busjes oplossing ben gegaan.
Dus als ik iemand nog blij kan maken met zo’n setje bouten laat maar weten.Ik wel maar dat wordt em van’t weekend pas
:hmmz bij mijn kent nokkenas staat het nummer aan de voorzijde, dus waar het nokkenastandwiel tegenaan wordt geschroefd. Dan wordt het wat lastiger met ingebouwde motor. Maar niet onmogelijk
Het staat toch wel gewoon op de nokkenas het nummer,
achter het nokkenas tandwiel.ziet er netjes uit!
heb je ook een wat grotere afbeelding?
bedankt!
de laatste is idd een kent nokkenas die nog niet zoveel heeft gedraaid.… Bij mij wel, maar als de 3L buis aan de achterkant is ingekort is het erg lastig, dan komt het voorste stuk van de rail tegen het gasklephuis aan. Gaten zijn precies gelijk.
ach ja maar dat duurt weer een dag, in een kwartiertje heb ik er een uitgeprint en gesneden. En tis goedkoper ook ;)
Trouwens de pakking die die ik er eerst op had was wel origineel van dealer.
Gevonden!!
Carter en distributie eraf gehaald, Zag eerst niet wat het probleem was tot ik de nieuwe pakking had gesneden en die op beide zijden van het blok en distr-huis even paste.
Blijkt dat het gat voor de olie die naar de kop gaat gedeeltelijk wordt overlapt door het aluminium van het distributiehuis!
Dit samen met een wat ruimzittende pakking en echt een héél dun laagje silicone maakte dat dit gat nagenoeg helemaal werd afgesloten.
Heb het kanaaltje in het distributiehuis wat naar boven uitgefreesd met een 6mm boortje en nu sluiten ze mooi op elkaar aan.
Alle kanaaltjes met de compressor nog eens doorgeblazen en is nu goed. :DJa in andere topic staat daar dit plaatje voor, met koperen ringetje bedoelen jullie de verbinding tussen deze gaten (de rood omcirkelde)?
origineel gepost door fluks

die gaatjes die rood zijn is het olie kanaal
Maar zou graag weten waar dit kanaaltje in de kop ergens uit komt, dan hoef ik misschien de kop er niet af te halen.
origineel gepost door robbyrood
Koppakking, koperen ringetje!Ik hoop het niet dan moet ik hem helemaal uit mekaar trekken, maar ja zal het misschien toch wel op uit draaien.
Altijd heb ik gedacht dat de olie rond het voorste nokkenaslager naar boven komt,
hierlangs:
Maar ik kan nu nergens een gat vinden waardoor de olie bovenin zou moeten komen?
Iemand die mij dat kan vertellen?Distributiehuis is schoon, ik vermoed het traject van distributiehuis naar de gallerij in de kop die de nokkenas, stoters en tuimelaars smeert.
Maar ik kan nergens iets vinden hoe dat loopt, waar zou de olie in die gallerij moeten komen??5 februari 2009 om 20:47 In reactie op: 260 graden of een 300 graden nokkenas? waarom het moment ver #17464937ja oke dan moet je em anders laten slijpen
@ mr-turbo: Had niet door dat dat zijn bedoeling was
5 februari 2009 om 09:00 In reactie op: 260 graden of een 300 graden nokkenas? waarom het moment ver #17464934Lift is niet te vergroten bij een nokkenas
Weet iemand wat is de openingshoek en lift van een standaard 2.0 nokkenas is?
origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door robbyrood
En door welk gaatje hoort nou WEL de OILIE te komen……………..;)
zit in de buurt van de groene pijl…… 2 keer zelfs…!!Inderdaad, dat gat is een koelwaterkanaal en is in sommige gevallen zelfs afgeblind.
Het oliekanaal is slechts een milimeter of 3 groot.Waar zit dat gaatje dan excact, ik heb ook problemen dat de kop geen olie krijgt. Als de druk hoog is begint er ergens iets te “tsjilpen” tussen kop en onderblok.
op hecktriebler forum staat ook wel mooie manier om zelf 1 te maken, heeft dan 3 mogelijk instelbare waarden.
bijna onderaan
origineel gepost door boyanka
:thumbdownik rijdt ook met een 2.4 op lpg met een startmotor van een 2.4 en ik heb dit probleem nog nooit gehad. m’n accu is 66 amp maar mijn dynamo maar 55 dus voller krijg ik hem toch niet. Ik denk dat je ontsteking niet helemaal goed staatmaar wat laad jou dynamo?je kan bv een 100 amp accu erin stoppen maar als je dynamo niet verder komt dan 36 amp zal het ook niet lukken
Een accu met 100 Ah krijg je met een dynamo van 36 echt wel vol hoor.
En ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de motor, bij warme motor kreeg ik em niet meer aan. Toen lag het aan de accu, niet genoeg spanning op de startmotor zelf. Nieuwe accu en was klaar. Dus even meten zoals postbusmanta zegt.
Ik heb erbij gezegd dat het van een omega A 2.4 was, toen konden ze em wel leveren. Zijn dezelfde als in eerdere CIH motoren.
Zoekfunctie ook handig:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=97113&page=1#pid1297561
En anders:
Heb ze nog nooit voor een A gezien, vandaar ook de vraag
Brezan automaterialen heb ik hem weg.
-
AuteurBerichten