Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is al een hele opluchting,
Ontsteking valt weinig aan bij te regelen, heb de motronic 1.5 computer eraan hangen. Of zijn er mogelijkheden deze anders te programmeren of extern voor de gek te houden? Lambda waarden iets veranderen o.i.d. ?
geen enkele dan wat ik van de site van kent cams kan halen:
Power Band 2000-6000
Cam Lift(mm) 7.43
Valve Lift(mm) 10.89
Duration 280 Deg
Timing 37/63 73/27
Full Lift 103 Deg
VC (mm) 0.41
LTDC I 2.84mmIk zou het punt van “full lift” ook kunnen meten maar vind het makkelijker om te kijken wanneer in- en uitlaat stoters even hoog staan en heb het meetgereedschap er niet voor.
Ik had em nog liggen en wilde em es proberen in een 2.4 terwijl hij eigenlijk bedoeld is voor een 2.0 blok. De motor loopt met deze as stationair wat rommelig (heeft wel wat van een oude V8), en in midden toeren gebied houdt hij bij bepaalde toerentallen wat in. Maar kan me ook voorstellen dat het gewoon een verkeerde nokkenas is voor in deze motor?
bedankt! paar keer tikken en ze waren los, motor loopt nu!
Hij startte nog niet, na de diagnose te hebben aangesloten kreeg ik fout code 19:
“Intermittent loss of Crank Sensor Signal”
Kabel bleek kortsluiting te hebben, kortsluiting eruit gehaald, kabel gestript, opnieuw ingepakt en aangesloten. Ik heb de weerstand tussen pin 1 en 2 van de krukaspositiesensor gementen, die was 550 ohm. Er zat geen sluiting meer tussen pin 3; massa, en de pinnen 1 en 2
Iemand een idee waar het probleem aan kan liggen? Of zal het gewoon een nieuwe worden.
[edit] alweer opgelost, computer moest nog even gereset
Dank jullie wel,
als het goed is wordt het dit weekend voor het eerst weer starten.Bedankt, heb in plaats van de hele tank het meet- en aanzuig gedeelte eruit gehaald en de nippel daarin gelast.
Volgend vraagje,
Is het ook nodig dat pin 55 van de computer aan de massa ligt voor een goede werking?
(bruin/witte draad voor diagnose stekker)jonges jonges, dit is een topic van afgelopen maart :sleeping
Een volgende vraag:
Ik moet een retour op de tank aansluiten,
kan ik daarvoor ook een aansluiting voor de ontluchting gebruiken?
Of komt het dan verkeerd met de ontluchting als ik bijvoorbeeld de bocht om ga.Ik heb gezocht naar aansluit nippels/tules die ik in de tank zou kunnen schroeven maar nergens nog wat kunnen vinden.
gewoon rondom dichtkitten :agent
Alle inbussen wilden gelukkig nog makkelijk los. het potje van de oliedruk past alleen niet op de plaats die henk voorstelde; rechts voor ivm het wiel van de krukaspositie. Eigenlijk past die alleen boven het oliefilter. Mag ik vragen waarom je dit niet zou doen?
Ook heb ik gehoord dat de bouten voor de inlaat- en uitlaatspruitstukken met grafietvet of kopervet ingesmeerd zouden moeten worden? klopt dit en wat is dan beter, grafietvet of kopervet.
Bedankt, dat zou mijn 2e vraag zijn. De imbus rechts achterop het blok waar de oliesensor normaal zit (bij manta) kan ik moeilijk meer bij omdat daar het uitlaatspruitstuk van de omega zit. Kan de oliedruksensor ook voor in het distributiehuis; imbus linksvoor onder de verdeleras, of rechtsvoor boven oliefilter?
en de poorten zijn druppelvorming
i.p.v vierkant met afgeronde kanten zoals bij 1.9E, 2.0E en 3.0EZelf de afgebroken bouten doorboren en uitdraaien met linkse tap is denk ik het goedkoopst.
2.4 spruitstuk past uitstekend, heb het sinds vorige week zelf ook, alleen zou je met de oliedruk schakelaar kunnen zitten (die heb ik daar niet zitten). Bij deze oplossing moet je wel een nieuwe voorpijp lassen/laten lassen. En je hebt er een bijpassende uitlaatflens voor nodig. Ruimte is er genoeg, ik heb zelf de bestaande 42 mm pijp van de omega aangepast en gebruikt in mijn A (met getrag 240) en ruimte zat nog.
Andere mogelijkheid: motorsteun aanpassen?
28 april 2009 om 17:33 In reactie op: Inbouw Manta B 5 bak met behoud pook 4 bak een soort ombouw #17479328als je goed naar mijn 1e foto kijkt zie je ook een 4bak pook op de steun van het 5bak schakelmechanisme
let er bij het vast lassen wel even op dat de pook een beetje naar de bestuurder toe staat en niet recht naar achteren.
27 april 2009 om 19:07 In reactie op: Inbouw Manta B 5 bak met behoud pook 4 bak een soort ombouw #17479315Je hebt zelf toch een getrag 240? Dan kan je zien hoe het eerst was ;) Ik heb de originele niet meer,
zonet ook paar tekeningen gevonden nog:

Van de site:
http://www.opel6070club.com/tekniset_tiedot/getrag_gt/getragt.htm
En dit is em geworden:
27 april 2009 om 18:49 In reactie op: Inbouw Manta B 5 bak met behoud pook 4 bak een soort ombouw #17479313Geen tekening wel even een fotootje genomen:


Voor de rest moet de achterste steun van de bak een beetje aangepast worden, komt een beetje verder naar achteren
Heb even wat verder gezocht, in de zomer/warme motor hebben alle oliën dezelfde viscositeit
(dikte of stroperigheid voor de leek)
Daar staat het laatste getal 40 voor.Het eerste getal is voor de winter/koude motor:
0W is olie met een kleinere viscositeit en getest tot -35
10W is olie met de viscositeit iets hoger en getest tot -30
enz.Aangezien ik toch alleen zomers rijdt en met koude motor nooit gekke dingen doe gooi ik er nu gerust 15W40 in
maar 0W40 zou dus ook wel kunnen, dat smeert gewoon wat beter bij koude motor en in winter,bij warme motor zijn alle bovengenoemde oliën hetzelfde.
Bedankt!
Heb beetje idee hoe het kan worden
Had al door dat er tal van verschillende bevestiginspunten voor luchmassameters waren
Zelf wil ik later misschien nog een andere erop zetten dus zal het proberen een beetje universeel te houden.Komend weekend maar es aan het lassen.
dus 15w40 kan zonder problemen?
Ik zie hier veel te weinig choppers, mijne:

Yamaha Virago 750
Het windscherm is er inmiddels wel al lang vanaf,
de sissybar blijft er natuurlijk opzitten, (vinden de dames erg prettig)Misschien komt er nog wel vossenstaart aan te hangen net als aan de manta :P
Bovenstaande shadow en HD, erg mooi, mijn complimenten!
Hartelijk dank!
Het staat er niet op alleen het onderdeel nummer en bosch, verder staat er niks op.
Iemand?hmm dan zal ik wel niet goed gekeken hebben,
morgen maar es goed schoon maken
in ieder geval bedankt14 april 2009 om 13:02 In reactie op: 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking #17477278Bij het handmatig openmaken van de contacten met het contact aan vliegt er een vonk over. Ik heb gehoord dat de condensator dan defect is? maar goed dan zou het eerste cilinder ook niet ontbranden toch?
Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld;
Vonkt de 4e bougie wel?Draai de 4e bougie er eens uit en druk die tegen het blok aan met zijn massa,
vonkt ie? ligt het em waarschijnlijk aan het blok, vonkt ie niet ligt het em aan de onsteking. -
AuteurBerichten