Asko

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 317)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta a borbet velgen #18309754

    13 inch 8J gaat soms net onder een A (met smalle bandjes en kleine ET waarde)
    16 inch 9J gaat zeker niet lukken.

    In reactie op: Hele bekende manta te koop op MP #18291247

    @ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:

    ….. hoop dat hij na een echte liefhebber gaat

    Voor die prijs moet je ook wel liefhebber zijn.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17322728

    Groene GT/E, met groen gespoten achterruit jaloezie

    Joure

    Iemand uit Friesland?

    In reactie op: Frieslandrit Manta/ascona #18243664

    Ziet er mooi uit!

    Heb wat gemist zie ik

    In reactie op: Koppeling ontkoppelt niet #18236830

    Hartelijk dank

    In reactie op: Koppeling ontkoppelt niet #18236828

    hmzz,

    Zonet weer onder de auto vandaan, stelschroef van de gaffel viel er bijna uit zo los zat het.
    Vreemd want leek een paar weken geleden toch echt goed vast te zitten.
    Maar probleem is dus opgelost.

    Die 109mm is dat tot de achterkant van de gaffel of tot het punt waar de koppelingskabel eindigt/erin haakt?

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201657

    Voorkant Subaru, motorblok Subaru, achterkant Subaru,….
    Straks heb je weer een Subaru ;)

    Prachtig project, de moeite van het volgen zeker waard!

    In reactie op: op zoek naar een inbus bout linkse draad wie weet wat #18203749

    Is dat dezelfde als op de viscofan van een C24NE?
    Ander heb ik er nog wel één of twee liggen

    In reactie op: Manta naven en 14 inch rekord velgen #18202848

    Niemand?

    In reactie op: 14 inch stalen velgen #18202854

    Ah, dus nog een variant, en is dit ook 14 inch met steek van 4×100?

    In reactie op: 14 inch stalen velgen #18202852

    idd 4×100,

    popke, zijn die van jou met de sleuven rondom?

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712784

    De volvo 240 achteras:

    Stalen steun gemaakt om de positie van de as goed te krijgen:

    Deze steun eerst op de manta as gezet en aan de auto vastgelast (na de auto en de as recht te hebben gezet)
    Vervolgens de manta as losgemaakt en onder de auto vandaan gehaald.
    Daarna de Volvo as onder de auto gelegd en de manta met de steun op de Volvo as laten zakken:

    Op deze manier denk ik zo goed mogelijk de positie van de originele as over te hebben genomen,
    ik kan alleen het differentieelhuis nog draaien om de flens zo goed mogelijk op het tussenlager te richten.

    De onderste bevestigingspunen van de as zijn ook verwijderd,
    hier komen straks de bevestigingspunten voor aangepaste rekord draagarmen.

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712778

    Na een tijdelijke pauze het project maar weer eens opgepakt;

    Een aantal weken geleden wat laten snijden:

    – Een stuk 80x60x4 koker voor bevestigingspunten aan de Volvo 240 achteras
    – Turboflens voor Volvo turbohuis en zo mogelijk later garrett T3
    – Uitlaatflens voor B5234 blok

    De bevestigingspunten die straks aan de achteras komen.

    En nog meer snijwerk:

    Stukjes buis voor 5 in 1 collector

    En alvast wat gelast vandaag:

    In reactie op: Heel benieuwd naar geschiedenis Opel Manta A #18143534

    @Liesbet wrote:

    @ duurt, thanks, was hier toen ook wel eens te vinden, maar it’s been a while ;)

    Inderdaad een tijdje geleden, ben via dit forum al eens bij je langs geweest voor opel clubbladen.
    Zat er ook niet een kras van de ruitenwisser in het voorraam?

    Maar daarna de auto niet meer gezien.

    In reactie op: km/u teller manta a #17516599

    Uche,uche…. wat een stof,

    Om maar weer eens een oud topic op te rakelen,
    dagteller rijd ik nu bijna drie jaar mee en voldoet super.

    Voor het andere projectje zou het wel makkelijk zijn een elektronische teller (VDO o.i.d.) aan te passen, Heeft iemand een idee of er bij Opel een elektronische teller is qua inbouwen op die van de manta A lijkt?

    In reactie op: Bestaat dit? #17912933

    Dank, in dat geval zoek ik zo’n asbakje en drie dopjes om de gaten van de schroeven mee af te dekken.

    Iemand die zoiets nog heeft liggen?

    Zijn redelijk stevige blokken hoor, boven de 350 pk zijn de drijfstangen het eerste zwakke punt dat je tegen kan komen. Tenminste bij de oudere T5 blokken.

    Leuk project overigens!

    In reactie op: Stofkappen verwijderen #18061387

    Ah, had het stuurarmpje er links al af maar die rechts zit er nog op en net die kant probeer ik de stofkap eraf te halen.

    Foto verduidelijkt veel, bedankt!

    zal morgen eens proberen.

    In reactie op: Stofkappen verwijderen #18061380

    Ja A,
    ik heb al het overige er al afgehaald maar toch zie ik het niet
    en wil het spul ook niet stuk trekken.

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712776

    Bedankt, zal hem er deze week eens insteken.

    In reactie op: Menie geschikt als onderlaag? #18054194

    Ook iemand nog ervaringen met 1k epoxy primer?

    Ik gebruik zelf vaak 2k maar 1k zou makkelijker zijn omdat je dan niet steeds hoeft aan te mengen en altijd wat teveel overhoud.

    In reactie op: manta a; stuurhuis origineel <–> bmw e30 #18020191

    Zoals je ziet gaat de manta stuuras ongeveer over het gat boven in de vooras,
    het E30 stuurhuis zit hier idd een stuk links van

    manta stuurhuis op een voor E30 aangepaste vooras -> 4-5cm

    @Jo1 wrote:

    OKé Jongens.
    – Tja, en dan het vermogen/koppel…….
    Om een lang verhaal kort te maken, stel ik mijzelf dan maar de vraag, waarom ik dit niet veeeeeel eerder heb gedaan??

    Kunnen we dan binnekort ook een manta A met BMW v8 verwachten? :)

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712768

    Vordert gestaag, bouw hem eerst wel op in deze carosserie.
    Als alles werkt dan kan ik het nog wel eens overbouwen in een andere.
    Veel aanpassingen zijn er niet nodig.

    Momenteel bezig met de achteras. En vele andere dingen :(

    @Jo1 wrote:

    En zo raakt het al redelijk vol;

    Vandaag heb ik me eigenlijk alleen maar grotendeels bezig gehouden met het maken van het leidingwerk van de stuurbekrachtiging.
    Volgende week verder met de uitlaat.

    Ohw, voor jullie allemaal nog ‘unne gauwe roetsj’ en een gezond 2012!!

    Mooi hoor!

    Tis dat er BMW op staat maar anders had je mij zo wijs kunnen maken dat ie met dit blok uit de fabriek is gekomen!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 317)