Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2015 om 07:29 In reactie op: opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover* #18282395
Iemand nog opties
Zodra je hem op contact zet spuit er al benzine uit zo een half kopje vol binnen paar sec.16 mei 2015 om 08:21 In reactie op: opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover* #18282394Dankje
Injector probleem blijft ,snap niet wat er fout zitHierbij nog wat foto,s
Bedoeling is door de keuring heen zetten,gaat dit goed dan nog paar simpele aanpassingen
betekend dus op zoek dan naar een 60/40 setje en leuke velgen (zwart)
Ramen achter opnieuw tinten
Rest van auto zo laten , gewoon oranje knippers enz
alleen plekje boven achterwiel aanpakken .Gedaan tot nu toe
Audio aangepakt
voor 17 cm pioneers 40w/240w
achter pioneer ovaal 80w[350w
pioneer deh2000mpopbergvakje vectra b in hemeltje gemonteerd
ramen voor de kinderen donker
gele lampen
grille voor aangepast
Dtm demper ligt nog klaar om er onder te zetten15 mei 2015 om 19:53 In reactie op: opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover* #18282391Van de week koppaking opgeblazen en zelf geprobeert te fixen ,maar lukte niet.
Nu is snarfv6 er mee bezig en heeft hem tot zover klaar ,maar door mijn toedoen een probleem met de injector waarschijnlijk
zelf de injector uit mekaar gehaald in het gasklephuis en kennelijk iets fout gedaan,
Nu het volgende probleem deze blijft nu constant benzine geven en kom er niet uit
Bij op contact zetten geeft ie al zowat een kopje vol ineens
alle stekkers zijn ook los geweest ,maar wat zie ik over het hoofdVoor in deastra f zitten standaard 16 en halve cm, maar om nieuwe te plaatsen heb ik de oude speakers bewaard en het hele middenstuk er uitgehaald en op die rand/ring weer 17 cm gemonteerd anders past het vaak niet zonder die ring
Net even getest lijkt idd goed geen hik meer en als ie warm is laag stationair
Hoop dat het zo opgelost is leek of de gasklephuis pakking op was was nat bovenop van peut tussen gasklephuis en pakking deze bij de dealer gehaald tezamen met de klepdeksel pakking en benzinefilter . Hopelijk nu goed
vaccuum was gecheckt en ok
lambda hoe te checken
Geloof bij vervanging datik ze van iedere gm blok kan afhalenRaar iets kom ik tegen eerste wat me opviel was het even inhouden bij gas los en weer gas er op vermoedelijk benzinefilter de oorzaak
2e probleem als ie even staat start loopt ie mooi in toeren ,zodra warm word begint ie hoger in toeren te lopen stationair.
Alles is gecheckt niks kunnen vinden.
Wie o wie weet nog ietsIdd wacht juny af . Moet er teveel gebeuren gaat ie weg,maar anders voor 15 euro zo,n stuk bestellen.
Gister wat oldskool rolgordijntjes erin gezet.
voor in de deuren pioneer ts-g1732i erin 17 cm past allemaal net de ringen van de oude speakers gebruikt ,weer een klusje klaarOndertussen met de astra bezig geweest
Zomerbanden eronder gezet
wielkasten weer schoon
meteen remmerij voor bekeken ,was nog dik in orde
alles gecheckt
Koppeling afgesteld
versnelling ook
gasklephuis gereinigd
nieuwe rubber ring gasklephuis
Buisje tussen luchtfilter en gasklep huis vervangen
andere versnellingspook hoes.
nieuwe antenne rubber
andere radio
deurspeakers vast verwijderd was niet meer harman kardon ,maar meer heb verrot karton.
koplamp links rondom in de kit gesmeerd en steenslag puist wat kit erop ,was vochtig van binnen.
Alleen nog een klepdeksel pakking halen maandag dan kan die er weer tegen
Ook voor nop een koppakkingset gekregen nieuw.
Deze ligt mooi op reserve
verders is die lekker zuinig qa verbruik
Kan nu in principe nog weinig aan mankeren als die in juny voor gekeurd word
Naja misch de wielkastachter en gaatje in bodemde roest
deze mag dicht ,vandaag voor sloopgeld een redelijk goede astra f gevonden met een c16nz welke redelijk zuinig is qa verbruik
27 april 2015 om 22:40 In reactie op: opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover* #18282378wat een dag me eerste auto gekocht haha
Echt weinig centen ,heel veel mazzel mee
Voor in principe sloop geld .
Kwam daar mensen waren er nog niet dus even onder de auto huh middendemper nieuw eindemper ok nu word het spannend.
Bodem verder bekijken 1 klein rot plekje naja die 5×5 cm valt wel te lassen daar laat ik hem niet voor staan.
winterbandjes er nog onder en meer dan goed profiel,de 4 velgen met zomerbanden in de koffer idem dito . Die gaan er morgen onder.
Staat voertuig heeft wat tlc nodig. Motorkap word minder is haast standaard bij een f en als enigste rare plek het gat boven het rechterwiel in het spatscherm ook standaard die kant.Dit is gewoon eerst maar plamuren en in kleur zetten komt ie de apk wel mee door. rondom tankdop ook,maar dit is nog te verdoezelen weer.
Naja inmiddels waren ze gearriveerd mooi verder kijken.
Interieur na 22 jaar als nieuw nog nooit in gerookt maar inmidddels nu wel hahaha.
Mooie maagdelijke hoedeplank nog .
Veerschotels in de kofferbak bekeken waren nog hard ,alleen beetje vliegroest.
Toen naar voren ,mevr vertelde even doodleuk dat ze 3 weken terug nog voor 800 aan onderhoud had uitgegeven hmm nu word het interessant.
Onder de kap beetje vies maar schutbord roestvrij balken enz.
vering ook goed
En standaard kleppendeksel natuurlijk die zweet.
Daarna proefrit gemaakt, pff starte hem en sloeg mooi stil en geruisloos aan en snel aan ook nog eens
remmen getest , koppeling,stuurgedrag enz
En oke bevonden.
Wat is eraan gedaan door hun 3 weken terug
Olie ververst inc nieuw filter
luchtfilter nieuw
bobine , kabels ,bougies vervangen en accu ivm marterschade
nieuwe massakabel
voor 300 een nieuwe distributie riem erop
middendemper en achterdemper vervangen
Voorraam was ook nog niet zolang geleden vervangen.
Koppeling goed , bak schakelt echt nog als nieuw.wat moet er nog gedaan worden
koppeling en pook beter afstellen.
Laad slecht misch simpel te verhelpen of andere dynamo
gasklephuis even schoonmaken
vlotter benzine nakijken
uitlaat even vaster draaien
interieurfilter vervangen
raam frame vaster zetten
deuren afstellen
remvloeistof nog eens vervangen word wat oud.
rubber antenne is vergaan
Zijn simpele dingen die zo klaar zijn
Al met al een nette wagen voor zijn geld en zuinig ook nog
Wel wat lui oude eigenaresse heeft hem 13 jaar gehad en geen vlotte rijstijl.
Na ja laatste kilometers even naar de 160 geduwd en temp blijft mooi op 80 graden continu.
vin slaat mooi aan.
Keuring denk dat ie er straks zo door heen komt als dat plekje is gelast.Wat ga ik van de week doen
sowieso de motorruimte cleanen en de rembekrachtiger weer netjes maken
wassen poetsen
zomerbanden eronder
woensdag gaan we de puntjes op de i zetten
dan gaan we gasklephuis doen
laderij bekijken laad maar 13,2 v
koppeling en pook afstellen
raam vastzetten
deuren even stellen
is er nog tijd ook de vlotter tank nakijken.Al met al een mooie beginners auto met weinig mankementen.
Die buitenkant intereseert me weinig is niet nieuw meer.Zit geen toerenteller op
geen centrale vergrendeling
geen stuurbekrachtiging
raamslingers
of te wel ken weinig aan kapot gaan27 april 2015 om 08:01 In reactie op: opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover* #18282377Vandaag naar de astra toe.
Proefrit maken ,schotels checken en bodem en niet lopen te mieren
mag niet te veel klagen vind ik dik onder de 300 euro met set extra velgen er bij en 6 maand apk.
Krijg bij inruilen er weer meer voor en bij inruil sloop minimaal verlies op aanschaf.25 april 2015 om 19:19 In reactie op: opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover* #18282376lijkt het goed neem ik hem mee en laat ik hier 1 checken is dat het enigstewat ie vind en kost het ong 100 word het gedaan. maar word het best wat meer gaat ie of ingeruild worden of naar de sloop met 6 maanden
25 april 2015 om 18:28 In reactie op: opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover* #18282374is roest spatscherm
en ja wil zien dat ik hem als het wat lijkt door de keuring weer krijg25 april 2015 om 05:43 In reactie op: opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover* #18282372Veerschotels wist ik verders nog punten
Heb zoiets voor dat geld onder de 300 eurie
kan je toch een half jaar nog rijden als zo als zij zegt en gezien de staat dat ie zijn onderhoud heeft gehad
op tijd olie verversen ,nieuwe distributsie riem geplaatst ,dorpels weer apk waardig gemaakt.
En het lijkt ook wel goed ,gezien dat kaartje aan de hendel en hoe schoon de deuropening is en hoe de auto erbij staat.
Alleen maar lange afstanden gereden wat beter is
Volgens haar werd de carroserie minder en waarschijnlijk de rechterkant afkeur over 6 maandenBehalve de 1.4 of gsi
Als ik dus op safe wil zou ik dan 1 zonder ketting moeten kiezen wim en zoja welke wim
Dan zou ik het beste voor de 1,2 16v kunnen gaan.
Zit vlakbij de snelweg en van uit franeker is het tot aan steenwijk snelweg en daarna tot aan wapse een mooie recht toe recht aan weg .
Was idd niet van plan om harder dan 110 ,want een 306 1,4 doet dan ook ong 1:15 zelfde route.
Vind het dan raar dat een corsa dan maar 1: 11 doet met een 1,4
En waar zou ik op moeten letten bij een corsa 1,2 16v
Zie heel vaakvan die opgeleukte corsaatjes 1,2 ,maar ben bang dat dit vaak de afgetrapte types zijn.
En welke uitvoering is het leukst
En het bouwjaar wat het beste is qa aanschaf
Heb ong tot 1000 te besteden
Kom ook op maar 40 euro ong uit met wegenbelasting per maand en verzekering wat te doen is.
En het moet betrouwbaar zijn ivm de lange afstandenhoe zijn die 1,2 16v dan
http://www.sybshop.nl/webshop/lasapparaat-co2-lassen-elektroden-lasapparatuur-toebehoren/lastoebehoren” onclick=”window.open(this.href);return false;
Merk gewoon heel vaak dat het net niet past door een paaltje ,boompje of dergelijke wat net naast de auto geplant is of voor of achter de auto(brommobiel ) en dan is kunstof mooi spul
Hoho heb het over meubilair nietover auto,s ,daar ben ik voorzichtig mee.
Weet wat het is om je voertuig met schade aan te treffenHeb toen met ong 3 uur engelen geduld gedeelte voor gedeelte overgespoten en het resultaat is best wel netjes geworden.
Reden is voor mij simpel ,Het is een oud hok en ik ben omdat het kunstof is ook nooit nauw aan het zien qa ruimte.
Past het door hem langs een paal te schuren dan doen we dat gewoon of bij parkeren paar keer tegen een boom of paal te drukken.
Ken je het zo weer bij spuiten -
AuteurBerichten











