asconahobbyist

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,815)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: BN’ers in Opels #18275441

    zelf nog ns een calibra gehad met HJ-LL kenteken,deze serie was ook allemaal feyenoord auto’s.
    En nog ns bij een witte C Ascona cabrio wezen kijken die ooit van hein Vergeer was (schaatser)

    In reactie op: Cataloguswaarde Kadett gsi 2.0l-16V 1992 #18275808

    Hij heeft ook in Caterham super 7 gelegen (lotus super 7 kloon)
    In een sigaar van een 500 kilo is zo’n blok tot heeele grote daden in staat.

    In reactie op: Cataloguswaarde Kadett gsi 2.0l-16V 1992 #18275806

    uhm,nee,heb de jaarboeken van 1982 tot 1994.
    Qua Opel voor mij de mooiste jaren.
    Nog wat testen van de E Kadett staan er ook in,jaarboek 1988.
    Citaat,rijdend in de kadett GSI 16V moet je continu alert zijn dat je continu je rijbewijs op het spel zet,de GSI 16V wil,kan en gaat erg hard.
    Klopt idd wel,de mest bijterige wagen die ik ooit heb gehad.
    Waren ze er nog maar,voor normaal geld.Astra F.G en H waren niet half zo leuk.

    In reactie op: Cataloguswaarde Kadett gsi 2.0l-16V 1992 #18275803

    In het jaarboek 1991 staat de Kadett GSI 16V 3 deurs erin voor 45.990 gulden

    In reactie op: Kadett E automaat 1988 #17798661

    Tsss,die za4a is bijna eng,op de wielen na exact de mijne,zelfde kleur,en ook een MAXX.
    Kadett zou ik wel weten,de E1!!!
    Hatchback is zoveel leuker!!!

    In reactie op: YV-33-DX Opel Kadett E Life 1990 #17797839

    Calibra,heeft vaak beide kanten.
    Ik heb toen links en rechts van een Calibra in mijn 88er C Ascona gezet,inclusief gordelspanners!!!

    In reactie op: Mijn Calibra,1 jaar verder. APK!!! #18210681

    Inmiddels is de Calibra alweer een jaar in bezit,en moet ie weer voor de APK.
    Al rustig aan bezig om m klaar te maken,maar pfoeh,het viel wel ff tegen.
    Ik heb er een jaar mee gereden,en eigenlijk aan de techniek weinig aandacht besteed.
    Dat is nu te merken.
    Al een tijdje gemerkt dat de auto een enorm gonzend geluid maakte,dat zat dus in de achterbanden,die waren enorm gecupt.
    Tevens heb ik waarschijnlijk met de (vorig jaar vernieuwde) rechter voorband een putje of zo geraakt want daar was een hapje uit,en natuurlijk canavas te zien.
    Dus 3 nieuwe banden erop gezet.
    Ook was er al vrij snel na de vorige APK weer een ABS storing,geconcludeerd dat links achter de ABS ring verdwenen was,in eerste instantie het lampje eruit getrokken,maar nu moest het toch maar gebeuren,dus op de sloop een complete draagarm gehaald,bij vervanging bleek van mijn oude arm ook het wiellager verrot te wezen,dus kwam goed uit.
    Tijdens het vervangen van de draagarm bleken de achterremschijven aan de binnenzijde verroest te zijn,door vastzittende remblokken,dus ook maar schijven en blokken achter vervangen.
    Ook de flens van de kat naar de voorpijp was nu echt verrot,dus een flexibel uitlaatdeeltje,heel kort,gekocht,flens ertussenuit gezaagd en flexdeel ertussen gezet.zit weer keurig.
    tevens heeft ie flinke olielekkage bij de nokkeaskeerring achter de verdeelkap,dus deze ook gehaald,helaas,helaas,het houd niet op,want de bevestiging van de verdeelkap zijn 2 oortjes afgebroken,dus ook de (helaas nogal dure) kap heb ik maar besteld.
    Al met al een hele lijst,waarvan ik niet weet of ik het had gedaan als ik het van tevoren had geweten.
    Aan de andere kant,de auto rijdt fijn,ziet er goed uit en is verder in orde.
    Toch blijft ie niet zo heel lang meer bij mij,waarschijnlijk nog deze zomer en dan te koop,waarom??
    De calibra rijdt eigenlijk alleen woon/werk verkeer en das toch wat zonde,voor meeting etc heb ik immers de Ascona.En voor langere ritten pakken we de zafira op LPG.
    Overigens is het verbruik keurig,hij draait zo’n 1 op 12 tot 1 op 14 bij normaal rijden.
    Op de duitse autobahn een keer 213 km/u op de GPS gehaald (teller stond op 230) en vorige maad een caravan van 1500 kg erachter gehad.
    Blijft toch een geweldige wagen!

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17852055

    Thanx!!! Ja hij is nog best netjes,toch als je dichtbij staat heeft ie best wel de nodige beschadigingen.
    Zwart uni is natuurlijk ook wel een kleur waar je alles op ziet.maar hij dan ook 19 jaar oud en zover ik kan zien is er aan deze auto nooit gespoten.nu moet er helaas voor de apk wel wat aan gesleuteld worden,maar dat weet je met oud spul.

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17852052

    Vandaag ook weer nuttig bezig geweest met de Cali.
    Al een tijdje zat ik niet echt lekker in de cali,bestuurdersstoel was niet helemaal top meer,en ik heb nogal een lastige rug (vrouwlief had nergens last van),dus op Marktplaats een stoffen interieur gevonden en voor een klein prijsje opgehaald (stom toevallig bij ruben de bruijn,een paar posts hierboven heeft hij leer in zn cali gezet,ik heb nu dus zijn stoffen interieur :jerry )
    Is een wel ander stofje,ik had een DTM interieur erin zitten,maar het zit voor mij een stuk beter.
    Met het hele interieur eruit meteen even de puinzooi van 19 jaar opgestofzogen,dus het barrel is weer schoon en fris vanbinnen.
    Tevens met de panelen naast de achterbank eruit kon ik mooi even de achterschermen van binnen bekijken,die zijn compleet roestvrij,dus erg blij dat het een Fins fabrikaat is :thumbup
    Let even op de vossenstaart!!! :jerry

    Goed,dan is binnenkant weer netjes,en dan bedenk je je dus dat je de auto de dag van het OPN treffen in amersfoort voor het laatst gewassen hebt.
    Dus tsja,binnen schoon,dan ook buiten maar even,ik was inderdaad alweer vergeten wat de echte kleur was……..

    In reactie op: Brandstof systeem reiniger bij onderhoudsbeurt? #18273061

    tsja,de menigen zijn erover verdeeld.
    Ikzelf heb niet het gevoel dat een busje van een kwart liter veel doet in een tank van 50 liter.
    Ik spuit liever in de inlaat een berg reiniger leeg,of ik haal de branstofslang los en laat m op die reinigungszooi lopen.

    In reactie op: Wir Leben Opel 10 mei 2015 te Boxtel #18272765

    klinkt leuk,bij gebrek aan dronten dit jaar wel leuk om met de rode Ascona C heen te kachelen

    In reactie op: 17 mei 2015 Opel Twin Top Tour voor dakloze Opels #18273092

    Ns kijken of ik tegen die tijd de Keinath Ascona cabrio van mn kennis weer goed rijdend heb,mooie gelegenheid voor een flinke proefrit :mrgreen:

    In reactie op: koenen ruimt op! diverse oldtimers. #18255420

    ben er ook eens een keer geweest,binnen staat nog wel leuk spul,maar wat buiten staat is alleen nog leuk als onderdelenwagen.
    Heb een paar C Ascona’s bekeken,qua plaatwerk was alles rot,interieurs waren compleet gebleekt en beschimmeld.
    Voor 50 tot 100 euro per stuk is het nog de gok waard om er 1 of 2 weg te halen,anders lekker naar de sloop ermee.

    @midnight black
    Heb ook geen haast hoor!
    Zoiets als ie lichtblauwe die Frenkie had,dat is wel een fijn kleurtje.
    Acht,komt wel goed,ooit!

    Damn!!
    Ik wil ook komen,maar dan welmet een Kadett!!! :cry
    Maar ik kan niet vinden wat ik wil!
    Heb nog steeds geen dett naar mn zin kunnen vinden.
    En een Ascona C,tis geen dett natuurlijk!
    Wie weet kom ik m nog tegen.
    Wat zoek ik dan???
    Een E1 Dett in een vieze kleur,lichtblauw,bruin,botergeel,vies groen,zoiets,liefst een retekale LS 1.2SC maar wel (redelijk) gaaf en voor weinig! Zal wel onmogelijk zijn :wtf

    In reactie op: Kadett erbij verkocht en nu een Expression #18261259

    en anders laat je m nu vast apk nakijken. hoeven ze m niet af te melden en weet jij waar je aan toe bent. kost je in t ergste geval 3 tientjes!

    Ach,er is niet zoveel aan de hand,immers,we zijn 1 grote familie en samen kunnen we best wat organiseren en mensen mobiliseren om bijvoorbeeld op de onderdelendag van 11 april in grote getale te komen.
    Immers,3 kwart van wat er komt zit hier op t forum!!!
    Dus wie durft!!!
    Ik ben er dan zeker!!!

    In reactie op: stoelen in een C ascona #18268347

    Als je een C1 hebt,tot modeljaar 1985 kunnen er manta stoelen in,wel Recaro’s.
    Je hebt dan wel de rail-frames van een Ascona C SR of Kadett D SR of GTE nodig.
    In een C2 of 3 (vanaf 1985,zeg maar met LS aanduidingen) gaat dat niet,echter daar past Kadett E,Astra F,Vectra/Calibra A weer perfect in,zelfs de gordelspanners kan je dan gebruiken.

    In reactie op: toerenteller Kadett E automaat #18268181

    Snelheidsmeter kan je niet overzetten,van een toerentellerdash die is kleiner

    In reactie op: bandenmaat ascona c? #18267129

    Nee,195/55r15.
    50 serie is te laag,dat komt overeen met 175/70r13 bijvoorbeeld en das een Kadett maat.

    MMM,geen reactie,er zal toch wel een treffen zijn dit jaar???? :wtf

    In reactie op: Ascona C 2.0 – 16v (Bluetiger) #18205483

    degene die hem van mij kocht is hier ook geregistreerd,nickname is kapitein iglo!! Was een maatje van aapje!
    Das dus de 3e eigenaar.

    In reactie op: Ascona C 2.0 – 16v (Bluetiger) #18205480

    hahaha,ik was eigenaar nummer 2,na mij is er niet echt zuinig meer mee omgesprongen,gelukkig maakt Danny er nu weer wat moois van!!!!
    Gevalletje van,toch nog goed terecht gekomen!!!

    In reactie op: Kadett GSI cabrio #18264093

    is er bij de benzinepomp niks losgeschoten,die hangt op dezelfde plek als de uitlaat,alleen rechts!

    In reactie op: aanjager probleem #18262700

    Nee joh. Stelt nix voor. Hij zit onder je paravaanplaat. Zit maar 1 stekker op verder niks. Zwarte behuizing.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,815)