Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ziet er netjes uit,lijkt wel of er bijna geen 1 meer over is! :thumbup
26 december 2015 om 15:31 In reactie op: Kadett E kleurcombinaties bekleding met lakkleuren #18304781Ok,het is dus geleverd. Dan ns in de gaten houden of het ergens voorbij komt. Wel leuk!
Stekker van een nexia is totaal anders.
Bij een 1.4i heb ik de toerentellerdraad er nog nooit zien zitten,zelf leggen stelt echter niks voor. Op de bobine zit een groene draad,die tak je af en trek je naar binnen. In de multistekker op je klok zal je 1 aansluiting missen. Die volg je op de printbaan van je klok. Als je een oogje aan die getrokken draad hebt gezet zie je precies op de print waar die moet komen. Moertje los,oogje erop en weer vast. Je toerenteller zal nu werken.Achterwielranden zeker bij de jaren 98 en 99 bijna altijd narigheid inmiddels,maarja,alweer 16/17 jaar oud! Voor de rest valt roest mee,veerschotels achter ook al eens meegemaakt,verder qua roest een vrij behoorlijke auto,inmiddels zelf 4 Astra G’s gehad en een aantal in onderhoud.
Zwakke plekken naar mijn idee.Roest:
Wielranden achter
Subframe bij de diesels
Veerschotels achter.Onderstel:
Stabikoppelstangeltjes voor vaak speling (plastic meuk)Technisch
16V motoren vaak olieverbruik
Z16SE 8V motor,nokkenas is nog wel een versletenF17 bak,lagers slijten wat snel,daardoor zagend geluid
Hou er rekening mee dat de Astra G inmiddels minimaal 11 jaar oud is,dus een beetje stoephandel is het wel geworden,exemplaren van 98/99/2000 gaan nu vaak onder de 1000 euro weg,daar kan je van alles verwachten.
Al met al ondanks de leeftijd is Astra G een behoorlijk degelijke en hufterproof wagen,wel wat aandachtspunten maar het valt alles mee,en in goede staat rijden ze nog steeds uit de kunst!
Mijn x16SZR uit 2000 op gas heeft tegen de 5 ton gelopen (wel pas een ander blokje erin gehangen) maar qua looks en rijden geef je t m niet.degelijke auto!en ook die van een 3 deurs past op een coupe! did it!
Hou er rekening mee dat een 98er Astra G zo’n 750 tot 800 euro waard is,moet je nog ophangingsdelen vervangen dan ga je daar ook met een lage aanschafprijs gauw naartoe (als je het laat doen) Het is wel een gok.
Ik zou een goed rijdende zoeken (als je budget het toelaat).
Zaterdag voor mn schoonmoeder een nette 99er gekocht met alleen een lekke radiator,auto kostte 600 euro (en nee,geen rotte achterschermen)Thanx,dan gaan we opzoek naar een z12xe. Hij heeft echt rotte nokkenassen en slepers,hij tikt ook,klepdeksel is eraf geweest.
Met de APK het CO van mijn Ascona 16SH netjes op 1% zetten,na de APK weer lekker op 4%,bekijk het met je milieu,hij loopt dan veel lekkerder.
Maar ben je mooi klaar mee.
Je zou zeggen in een Ascona,een C16NZ heeft er standaard ingezeten. Gelieerd hier aan zou je zeggen,een X16SZR of misschien een Z16SE,die zijn recent zat om hier aan te volden,al zal de Ascona hier geen strepentrekker van worden.
Heb je een BIG BLOCK,dan weet ik dat een X20XEV is in te bouwen,al meerdere malen gezien.Borrelen in de kachel herken ik,ik dacht ook een koppakking,ook bij mij was het puur lucht. Ontluchten boodt soelaas,maar zelfs bij een lekke koppakking is maar het rond 125 euro kosten. Leuke klus!
Laten we heel eerlijk wezen,je dett was een heel knappe auto,maar er zat best wat beginnenend roest in de wielranden.
in de huidige markt is 700 tot 1000 een reeel bedrag,meer niet,jammer maar helaas. Je had toen de dett te koop staan voor 800 euro,een paar maanden later had ik geld vrij voor een kadett,ik had het absoluut voor de jouwe gegeven,alleen hij was niet meer te koop,daarom heb ik mijn zilvergrijze gekocht (overigends ook superblij mee!!! :wors ) maar jouw ex verdient ook zeker een goed baasje. waar ik nou erg benieuwd naar ben met zo’n vraagprijs,wat heb jij gevangen voor die auto?? Gezien het feit dat je een vectra B heb teruggekocht zou ik zeggen dat toch wel 1500 toe heb moeten krijgen………Nee joh,deurscharnierpennen zijn veel dunner. Dit was t wel hoor john!
Dat had ik ook begrepen. Met een bestelbus zal het al gauw zeuren worden.
Das mooi wim,dan hoef ik me geen zorgen te maken en gaan we t gewoon doen met de nissan. Is maar een 2 litertje,maar moet goed gaan. 8 jaar geleden met een astra g x16szr gedaan (zeker wel illegaal) en dat ging ook ( een beetje)
Ah,maatje van me heeft een opcom,weet alleen nog niet hoe t werkt. Ff puzzelen dan maar. Thnx!
Procedure?? Zoals je normaal inleert werkt niet.
25 augustus 2015 om 16:40 In reactie op: Opel zonder sleutels te koop, hoe kom ik aan sleutels? #18294306Bij een c ascona staat het sleutelnummer op het kofferslot (op de lip die door het binnenslot gaat) wellicht bij een manta of monza ook
Op zeker present!!
is denk ik van je stabistangetje voor,daar zit een lange bout doorheen,die zal wel doorgerot zijn.
Loopt van de dikke stabilisatorstang naar je draagarm.
Nieuwe kost een tientje of zo.
Wim,hij heeft dus een automaatchoke. Heb vandaag de brandstofslang eraf gehaald en vrouwlief laten starten heb m dus via de brandstofaanvoer een halve bus carburateurreiniger te drinken gegeven. Na een hoop geproest en roken rijdt ie nu wel een stuk beter. Het is niet helemaal over,maar wel veel minder. Deze behandeling dus nog maar eens herhalen.
T was even stil,maar ondertussen toch alweer lekker bezig geweest.
Hij stond op winterbandjes waarvan de voorste toch niet echt veel meer waren,dus maar 4 stuks Firestone multihawk 2 erop geflapt,meteen iets breder,zat 155/13 op,is nu 175/70 13,rijdt net effe lekkerder.
Fotootje? Ach,een nieuwe band weet iedereen wel hoe het eruit ziet.
Ik vrees dat ie nooit meer weg mag,want dochterlief heeft behalve de rode Ascona nu nóg een favoriete auto,namelijk de Kadett,de Zafira is stom heeft ze besloten,dus als ze onvindbaar is,dan is ze in de kadett
Inmiddels heeft de frankensteinbumper ook het veld geruimd,en ja,hij is nog wat vlekkerig,maar komt goed!
Dus marcel,als je de E2 bumper nog wilt hebben,hij ligt apart voor je.
Ook zit er inmiddels een grijs opel logo op de motorkap,die bleek ik nog te hebben!
De wieldoppen zijn inmiddels ook geregeld,met dank aan marcel (saluma),heb ze even netjes action zilver gespoten en voila!
Nog even een statieplaatje met zn grote broer!

De zoektocht naar een linker voorschermpje in kleur valt niet mee,in de vakantie nog ff bij Gaos kijken,anders maar een nette zoeken en laten spuiten.
Inmiddels ook een setje nieuwe stootlijsten kunnen scoren (voor rondom,dus alles nieuw)
Een trekhaak komt eronder,voor af en toe de fietsen mee,of een aanhangertje.
De auto inmiddels ook technisch bekeken,bodem etc is volledig roestvrij! Achterremcyinders zijn lek,liggen al klaar,nieuwe,en ook de remblauwen voor zitten (uiteraard) vast,dit gaat allemaal in 1 keer gefixt worden,en dan meteen nieuwe remblokken erin. Langzaam wordt het wat,ook wil ik er wat muziek in hebben,maar in deze hoenplank ga ik niet zagen,dus even kijken of ergens een hoedenplank te vinden is,waar al gaten inzitten,zo kan het altijd weer origineel gemaakt worden.
Na 2 tankjes benzine blijft ie rond de 1 op 14 te draaien,niet gek voor een oude 1300 automaat,en dan nog op relatief korte stukken.al met al aardig in mn nopjes met de kadettilacIk heb inmiddels de witte in huis,erg blij mee,fraai model. Temeer daar ik exact hetzelfde in 1/1 heb gehad, een polarweiss 20seh van 87. Begreep wel dat er later nog andere versies komen bron: een modelautowinkelier uit purmerend
9 juni 2015 om 21:13 In reactie op: Kadett E meeting, de vierde. Editie 2015. Zondag 7 juni 2015 #18274986E de volgende keer niet op dezelfde dag als de Ascona C meetiing hoor! :(
Dan kom ik zeker langs met mn dett .
Wel apart dat er van de (veel minder geliefde) Ascona C een stuk of 22 zijn geweest,je zou verwachten dat daar veel minder liefhebbers van zijn als van de meer geleifde Kadett E (ik vind ze allebei leuk,dus heb beide!! :jerry )9 juni 2015 om 21:09 In reactie op: Ascona C meeting 2e editie 07-06-2015 ADRES WIJZIGING !!!!! #18277161Heb me erg vermaakt,mooie auto’s,aardige mensen en een bijzonder mooie locatie.
Mike,top geregeld!!!!!!! :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbupWas verliefd op de bordeaux rode cabrio (waar ik naast stond) en op de Gouden GLS exklusiv met de honingraat eronder,prachtige wagens!
Nee,das een E2,die wil ik niet. deze komt uit soest.
Hij lijkt op de foto’s mooier als in het echt hoor!
Maar alleen al zn gave wielranden en dorpels maakten m zn 400 euro waard.
Maar voor zn leeftijd is ie best netjes. eerst maar ns een net linker voorschermpje erop en het ding goed polijsten,bumpertjes fohnen en,en ,en ,en ………..oftewel,weer een project gekocht :D -
AuteurBerichten