Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mijn astra x16szr liep inderdaad ook rond de 1 op 10/11,had ook een 99er op LPG (rijdt Danny nu mee)
En hij trok inderdaad niet heel snel op maar ja,idd 1060 kg met 75 pk……. en dan ook nog op gas.
Op benzine liep ik er overigens wel makkelijk 1 op 14 mee.
top op benzine was 180 op de meter.
Als er een koltec/necam/opel gasinstallatie is zou ik het verdeelhuis,met name het zeefje bij de aansluiting vanaf de verdamper eens schoonmaken.Geeft een wereld van verschil.zowel de porsche als mercedes zijn wel verschrikkelijk knap gemaakt hoor!:o
29 oktober 2009 om 21:00 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492117thanx man!!
origineel gepost door JFHSas
‘klik’Bijna onderaan de pagina.
Ik heb t gezien.
Ik gan dan denk toch kijken voor een nieuwe mettertijd.
69 euro voor een antenne die alleen op mijn toch wel bruut verouderde tomtom past is beetje zonde.Astra G Coupe Z18XE 125 pk 2002
200.000 km29 oktober 2009 om 17:26 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492115nou,de man is weer op de been dus we kunnen weer verder,hij moet het natuurlijk wel rustig aan doen.
Ik ben ondertussen weer aan het schoonmakenhttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EINE787L.jpg
hij heeft intussen de achterplaat eruit gehaald om te vervangen.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VXUW7TN8.jpg
helaas had ik weer eens niet de goeie spullen geregeld,namelijk een losse achterplaat in plaats van eentje met versteviging dus dat betekent 50 puntlassen uitboren en de verteviging overzetten.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LP4NGG4R.jpg
en als de achterkant eruit is kan ineens overal perfect bij met schoonmaken dus meteen gebruik van maken.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SIVXENVL.jpg
en dan gelukkig weinig rottigheid aangetroffen.
Morgen gaat de achteras eronderuit en ga ik zaterdag daar alles kaal maken,balken,veerschotels etc.
En dan volgende week voor nog ff de ophanging weg,dan kan alles in de primer en ben ik wat schoonmaken betreft een aardig eind op weg.
binnen is ie al schoon en de motorruimte schiet ook aardig op
Kreeg ook al bericht van de bekleder dat de hemelbekleding klaar is dus dat is ook alvast maar klaar.
komt er eindelijk wat schot in het project.
Maar resumerend blijft er uiteindelijk nog maar een derde van de oorspronkelijke auto over:hmmz dus in hoeverre die nu nog echt origineel is……zijn die voor alle types tomtom hetzelfde of ie het net als met telefoons,dat ieder type zn eigen stekkertje heeft?
Dat als ik n andere tom ga halen dat ik ook weer een andere antenne moet heben.Astra Coupé Z18XE uit 2002 200.000 km LPG G3
Hoe bevalt jouw Astra? dus wat voor cijfer geef je hem?
Hij bevalt redelijk,rijdt lekker soepel,behoorlijk snel,voor een coupé model redelijk ruim,ruimer als calibra achterin en de koffer.
Mankeert wel eens wat aan en onderdelen niet goedkoop meer zoals vroeger.
Mooi model,zilvergrijs van buiten en rood leer van binnen,heerlijke stoelen en alles erop en eraan.
Loopt zelfs op LPG behoorlijk zuinig.Hoelang heb je de Astra? (km. en tijd)
vanaf april 2009,nu 15000 kmWat vind je het grootste pluspunt?
De mooie lijn en het gevoel dat het een stevige wagen is.Wat vind je heet grootste nadeel?
Motor is nogal brommerig,gek genoeg bij 180 stiller als bij 110Is jouw volgende auto weer een Opel (Astra)?
Even afwachten hoe deze zich houdt de komende 2 jaar,als dat verder goed gaat komt er een Astra H GTC modelJouw hoeveelste auto en/of Opel is dit?
even gekeken,dit is auto nummer 45,en Opel nummer 45
een kleine greep:
Ascona’s C’s 12 stuks
Kadett E GSI/GSi 16V 1.2,1.6 ,1.3,1.4 , 2.0 Cabrio edition
Astra F Cabrio 2.0 ,1.6Si sportive , 1.6 Merit
Vectra A 1.6i expression (1994)
Calibra C20NE 1993,X20XEV 1995
Astra G Z16SE 2001,X16SZR 1999,Coupe Z18XE 2002
Corsa B 1.4i Eco,1.2 16V Onyx 2000nou,afgelopen donderdag het verdeelhuis schoongemaakt,zag er niet heel vies uit,beetje vettig hooguit.
Maar wat n verschil zeg,rijdt veel en veel beter!
Accelereert veel soepeler,trekt beter,en nu na 500 km géen lampje meer aan en niet overschakelen naar B (toch een flinke file gehad vanmiddag,dus lang stationair gelopen)
Dus wie weet wel opgelost,maar in elg geval niet voor nix geweest!dr staat ook gewoon een C Asci:wub
mooie Asci.
Rooster hoort bij deze zwart,is een C2,hij heeft wel de neus en kont van een C3.
Is ook zo over te zetten.
Helaas is hij niet echt populair nee.12 oktober 2009 om 19:23 In reactie op: Omdat jullie het zo graag willen: het show your PUSSY topic #17535330
Dit is onze Garfield!
jah,is echt vaag.Ze zijn in 2 jaar tijd ompleet uitgestorven…
Vandaar ook mn oproep in het gevraagd deel voor een sloopwagen Ascona C.
Dan leg ik zelf wel een voorraadje aan..
Tis niet anders.
Maar op marktplaats vragen ze ook gewoon nog 250 piek voor een sloper,vindt ik echt belachelijk!ah,die ken ik nog wel ja,met van die striping en die dichte wielen,meestal zwart of zivergrijs toch…
die waren wel gaaf.
Golf 1 is best wel cult al.origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door TonSR
waar maken jullie je nu druk om,ze kunnen daar bij die k.t redactie van dat
nog veel grotere kl.teblad toch zo maar wat neer kladderen ,wie
kan dat nou controleren,allemaal blad vulling verder niks
vgr tonsr.amen:wors
maar ff reageren op dat de golf 1 geen icoon zou kunnen zijn
dat was wel de eerste hot hatch
of wel de eerste snelle hatchback
en dus de moeder van alle gti,s gsi,s opc,s
enz enzmaar zoals tonsr ook al postte zon stemming van zo,n blad
tjah is nooit te controleren dus ze kunnen doen wat ze wilenzelfs al had er helemaal niemand gestemd
dan nog was er een uitslag geweest:o;)en nee niet allemaal op nr 1;):P
maar voor de jaren 80 ging het om de Golf 2.
En dat was geen bijzondere wagen,was eigenlijk een iets modernere golf1
Voor de jaren 70 zou ik de Golf 1 idd de absolute winnaar vinden.
want de redder van VW en diverse malen trendsetter in zn klasse.origineel gepost door gsi-maffia
gelukkig was de ascona bijzonder genoeg om er helemaal niet in te staan…zeg ik dat dan????????
Ascona is ook geen bijzondere auto,dat ik m dan leuk vind is mijn afwijking.
Het gaat hier om een icoon,oftewel een auto die op een of andere manier,tsja hoe zeg je dat ,zich onderscheid.
De Kadett E was alleen qua vormgeving behoorlijk modern toen,verder niets bijzonders,De Golf al helemaal niet,de Peugeot daarentegen had blijkbaar de kwaliteiten om het tot 1998 uit te houden en toen nog goed verkocht te worden.
De Kadett heeft gewoon zn normale loopbaan uitgezongen en werd na de komst van de Astra al vrij snel weer vergeten door de niet liefhebbers.
Enneh,ik ben absoluut geen Peugeot fan ,maar de 205 heeft wel wat,zeker de GTIvind ik ook eigenlijk wel verdiend want de 205 was eigenlijk wel een geweldig wagentje,en de redder van peugeot.
De Kadett was niet echt bijzonder,was eigenlijk een D Kadett met rondere carroserie,hoewel het wel leuke bakkies blijven.
De Golf,tsja,een 4kant hok net als de 1 dus ook niet echt icoon waardig.voor de liefhebbers!
Was vandaag lekker sloperij struinen.
Sloperij Treffers in Haarlem,industrieterrein waarderpolder.
1x C Kadett sedan C1
2x C Kadett City C2
Beide nog vrijwel compleet dus……..Autorecycling Bart Osdorperweg in Amsterdam heeft in zn hok nog liggen oa.
1x tellerklok Kadett D met toerenteller (van SR of GTE denk)
1x tellerklok Manta/Ascona B met toerenteller (van voor 83 dus oude type)
Even vragen aan de man vooraan hiervoorHelaas voor mij weer geen C Ascona gespot:(
idd,of mn Asci’s
Rot onder je reet weg,maar je hebt dr nooit wat mee……..qua technisch dan.
Jammer dat dat over is.
Je bent denk ik nog het beste af met nu een Astra F of G of Corsa B met 8 kleps blokje.
Ben ook stiekum alweer aan het kijken hoor…….jaja ecopech ellende.
Ken het,zie mijn geweldige coupé.
Het is stuk of het gaat stuk.
Gelukkig heb ík nog een voorraadje Asconaatjes (die het altijd doen)10 oktober 2009 om 16:19 In reactie op: Kadett ongelukken (niet voor mensen met een zwak hart) #17534263
OK,ook geen Kadett maar dit was ook zonde,zeker omdat t mn eigen wagen is,en eigen schuld:o
Maar tis goed gekomen,hij is weer recht…………10 oktober 2009 om 15:28 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492113inderdaad,de auto is in dit geval maar bijzaak.
je kan de schakelstang van de 12s gebruiken en deze rechtstreeks op de bak van de 2 liter zetten.
Je moet alleen wel een andere schakelpook hebben,want je hebt vast en zeker een 4 bak in je 12sc zitten.
Je moet dan een schakelpook van een diesel kadett hebben of van een E1 met 5 bak,die lopen ook onder de auto door. En ik meen een 1.8S uit 89 ook. C Ascona kan je ook pakken,heeft dezelfde pook,zit gewoon met 4 boutjes op de bodem.
Alleen je uitlaat moet je dan wat aanpassen want die zal (van de 2 liter) tegen je schakelstang aankomen.
Ik heb een jaar of 10 geleden eens een 20SEH in een 12S body gehangen,heb toen wel wat valkuilen gehad maar alles is toch goed gekomen,gewoon alles overbouwen.
Je moet ook de metalen brandstofleiding overzetten,de 12s heeft zo’n geel kunststof ding.
je kan de motor met bak en aandrijfassen in 1 geheel laten zakken,geen probleem als je een takeltje hebt.
Kabelboom zou ik in zn geheel overleggen,is t makkelijkste,je zal hooguit bij je achterlichten iets anders uitkomen,vanwege het station/hatchback verhaal.
Als je de tijd hebt is het erg leuk,ik heb het destijds in een weekend gedaan.
Ik had het geluk dat de sloper dezelfde kleur als mn 12s was,dus kon m uiterlijk ook ombouwen.10 oktober 2009 om 07:20 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492110nou,beetje onverwachte tegenvaller.
Het project ligt op het moment een beetje stil/op een laag pitje.
De plaatwerker is vandeweek in het ziekenhuis opgenomen met hartproblemen en het ziet er niet naar uit dat ie weer snel eruit komt.
ik ga sowieso wel rustig verder met schoonmaken,zn zoon is er nog wel maar die doet alleen maar spuiten,dus wat schoon is kan dan in de primer.
Nou heb ik gelukkig geen haast…….
Hoop wel dat het weer snel goed komt met de man (en niet alleen vanwege mn Asci)nex roest inderdaad ook veel minder als kadett ja.
Weet nog wel mijn eerste Kadett,was in 1997 en de Kadett was van november 1990.Was 6 jaar en 2 maanden oud dat ik m kocht,en die begon zelfs al onderaan bij de wielkasten,maar ja,voor 3000 piek hoorde je me er destijds niet over.
Heeft hier vlakbij in Hoofddorp eens een Daewoo Racer Sedan te koop gestaan,jaar of 2 geleden,ding was zo dof als wat maar geen plekje roest,was van 92 meen ik. -
AuteurBerichten