Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag met mn Assie coupe naar helvoirt geweest naar Kees verhulst om mn Lpg systeem eens goed na te lopen.
hij rijdt wel beter nu,pakt mooier op dus even afwachten maar………geeft nix man!
Ik ken dat je,de pest is dat ik nu in de laatste fase van opbouwen zit en door dat klereding zou ik m niet af kunnen maken.ik bel ze na de jaarwisseling wel even.
even van zwanenburg naar groningen is wel een leuk ritje!!
Thanx Louwe!kan altijd wel even bellen,tis wel een stukje rijden maar maakt me niet uit,als ik t onderdeel maar heb.
Zijn het C1 modellen of weet je dat zo niet?
Dus de de modellen die nog geen LS of GL heten maar Luxus,Berlina etc,die moet ik hebben.
bedankt voor t meedenken,echt top!:thumbupdaar was ik pas nog geweest,die had alleen maar de nieuwere types helaas.
hij heeft idd wel een stuk of 6 asconaatjes staan:P
thanx iig voor de tip.denk dat er inderdaad nu al meer Btjes over zijn ja,en ze zijn gewoon niet erg geliefd.
Ik snap het zelf niet echt want is een lekkere wagen om mee te rijden,ze zijn betrouwbaar en het model,tsja,ik vindt ze niet lelijk.
Za wel zijn omdat ie voorwielaandrijving heeft.
Daarentegen zijn er zat liefhebbers van de Kadett D en das toch wel redelijk dezelfde wagen,tuurlijk wat korter maar de Ascona had een D Kadett sedan kunnen wezen,ze rijden ook ongeveer hetzelfde.toch weer roest bij een astra G???
Heb ik echt een heel enkele keer gezien bij een 98er op de wielrandjes achter.
Ik begreep van iemand bij Opel dat de eerste serie astra G toch niet verzinkt zou zijn,verschil zou zitten in verchroomde of kunststof binnengrepen.
Klinkt dat bekend of is het een broodje aap verhaal??
Feit is wel dat alle Assie’s G met roest inderdaad die zwarte binnengrepen hadden en van 98 en begin 99 waren.
kraken met inveren bij kou klinkt bekend,heb ik met alle 3 mn G’s gehad,heb er mee leren leven.
Mn huidige z18xe is wat storinggevoeliger dan de vorige 2 (X16szr ’99 en Z16SE 2001) maar tis wel een wagen die degelijk en solide aanvoelt,de Fjes vond ik toch meer als de kadett,wat meer rammels enzo en alles wat ieler aanvoelen.het staat m goed en verder is ie eigenlijk standaard,daar hou ik wel van.
Heb je ook een pic van de binnenkant??
Ben wel benieuwd wat je daarvan hebt gemaakt.shit ja,was ik vergeten:o
sorry!!!!
Had m al wel gekopieerd.blijft een leuk ding die van hou,goeie kleur
de afgetrapte dett is een 18S??
Die heeft maar 9 pk meer en is een carburateur motor,werk blijft hetzelfde,denk dat je toch de kabelboom over moet leggen,want de 18S heeft geen electrische benzinepomp.
Ook moet je de bak en de veerpoten wisselen.
Opzich is het prima te doen maar veel win je er niet mee.
Denk dat een 1.6i tje ook beter/lekkerder loopt,tenzij de 1.6 motor niet goed meer is zou ik het persoonlijk niet doen,tis best wel werk idd als je nou naar een 2 liter zou gaan dan is het nog de moeite20 december 2009 om 14:05 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492181deurrubbers heb ik de originele gebruikt,die waren nog helemaal heel en netjes.
De hemel heb ik uit de auto gehaald en naar een auto bekleder/stoffeerder gebracht,die heeft het materiaal besteld en de hemel nagemaakt,als je dat ook wil laten doen 1 advies,laat diegene hem er ook inzetten,is zelf niet te doen.
Heb ik bij een kennis gezien,heeft ze nieuwe hemel compleet verkloot.
Mijne zit er subliem in.zijn we nou echt de enige???:o
20 december 2009 om 09:45 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492179kom er helaas zelf ook nog eentje te kort.
Ben al een eeuwigheid bezig om ze bij opel classicparts te bestellen.
Is de pest dat ze altijd sneuvelen bij demonteren.
de gewone Opel dealer kan ze ook al niet bestellen,ik heb ze ook her en der gesprokkeld.19 december 2009 om 15:29 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492176ik heb bij mij de binnenkant van de bak met hohlraumwax ingespoten,onderzijde staat in de bodyschutz en de binnenkant zit epoxyprimer,daarover grondeverf,gewoon de kleur en daarna heb ik de teermatjes er weer ingebrand.
19 december 2009 om 08:44 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492174origineel gepost door fernand
echt super hoe jij dit allemaal aanpakt. zou mijn manta ook wel zo willen restaureren . 1 vraagje waar zit die roestgevoelige holle ruimte waar je het een tijd geleden over had . ik heb namelijk ook nog een (dacht ik ) roestvrije e kadett:hmmzals je onder de kap van de auto kijkt zie je onder aan het schutbord in het midden een groot gat zitten waar bij de vroegere modellen de schakelstang uit komt,daarbinnen is zeg maar de gevoelige holle ruimte.
ALs daar ellende zit dan zie je dat het eerst binnen in de auto,dan moet je het tapijt en isolatiemat weghalen.
EN dan zeg maar onder je pedalen (maar ook rechts op dezelfde plek waar dus geen pedalen zitten),daar zit een teermat overheen en vaak als je die weeg gaat bikken ga je er doorheen.
als je daardoorheen gaat dan zit je onder de auto vlakbij de draagarm bevestiging,daarom is het ook zo’n rotplek,als ie echt slecht is kan gewoon je ophanging eronderuit scheuren.
Mede forumlid Glenn GSI weet daar alles van helaas,alleen dan bij een D Kadett.
Als je nog een tijdje met je dett wilt doen kan het geen kwaad om te checken,het is wel even werk maar het is wel een fijn idee als je weet dat het hard is,en als ie begint dan kan je het meteen (laten) fixen om erger te voorkomen.18 december 2009 om 21:46 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492172kan helaas geen foto’s meer plaatsen want ik krijg op de een of andere manier geen foto’s meer geupload,dan loopt mn comp. vast.
Ik heb dr wat naar opelfreak1975 gemailt,die gaat ze dr dan opzetten.
Schiet aardig op.
Alle deuren hangen erin.
Holle ruimtes heb ik ingespoten met holraumwax.
Tapijt ligt erin,kabelboom is klaar en weer netjes.
Dashboard zit erin.
Vandaag heeft de bekleder de nieuwe hemel gemonteerd,zit er super uit.
Morgen de schermen kitten en fijnafstellen.
ZVerders zeggen de foto’s die gaan komen genoeg denk.
Het begint eindelijk wat te worden.
Velgen zijn ook gister van de straler teruggekomen,zijn weer als nieuw!Ik heb er ook een paar,4 stuks om precies te zijn
Dit is mijn daily (staat nu te koop)
Is een 1.8S uit 1987 met nu 92000 kmhttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-K4GPRREJ.jpg
dit gaat volgend jaar mijn daily weer worden,heeft nu wat punten die aandacht behoeven,en er komt een LPG installatie in. Is een 1.6S Ascona J model uit 1983
Ik heb er een interieur van een 88er GLS ingezethttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WSGBD6TO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LKUZDQTL.jpg
deze ben ik op dit moment aan het restaureren,gaat weer 100% nieuw en origineel worden
is ook een Ascona J actiemodel en heeft exact dezelfde registratiedatum als de wittehttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I78FVPUT.jpg
dit is mijn hobby/fun karretje
Een 1.6S automaat Berlina 2 deurs uit januari 1983http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7G4YY4MV.jpg
ik heb er inmiddels wel andere wieltjes onder gezet,3 keer dezelfde wielen is ook zo saai,zijn eigenlijk te nieuw want komen van een 87er Ascona Jubilee
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YA6GBITC.jpg
dan heb ik ook nog kennisen met een C Asci
dit is een 1.6S basis uit 1984,helemaal origineel in Hennarood
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NKDE3XPK.jpg
en deze is weer van een andere kennis,is een Keinath C3,oftewel een cabrio,maar is totaal anders als de meer bekende Hammond & Thiede
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AHZ4UKW6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-V3MNGPRQ.jpg
overigens mag jouw Asci er zeker wezen,knappe kar!:thumbup
alleen jammer dat je die waarschijnlijk niet meer op kenteken zal krijgen ivm milieu en veligheidseisen.
Das ook de reden dat bijvoorbeeld de zuid afrikaanse citi golf (golf 1) hier niet in te voeren is.ach ,zie het positief,je weet nu dat je vloertje 100% goed is.
Als je m goed behandeld heb je dr geen omkijken meer naar.
Best een lekker idee.
Ziet er goed uit kerel!:thumbupwaarschijnlijk een showroomwagen geweest inderdaad.
Komt wel vaker voor.
Een kennis van mij heeft een C Ascona Cabriolet met datum eerste toelating juni 1990.
Hij balen,want hij is in 84 gebouwd (vind je overal terug) maar ja,1990 wordt nooit wegenbelastingvrij.
Hij heeft toch al pech wat dat betreft want zijn andere C Ascona (geheel gerestaureerd) is van 1 januari 1987!!!14 december 2009 om 17:19 In reactie op: Nog iemand op zoek naar Astra-F onderdelen *niet voor gevoel #17549948yupz,dat is goed voor het milieu.
Een volvo van net 9 jaar oud die vakkundig om zeep wordt geholpen.
Die had hooguit nog een jaartje of 15 meegekunt.
En al die rook en verbrande olie is hartstikke goed voor het milieu.
Dan wordt ie gesloopt,gaat alles de oven in,in de brand,worden de bloemetjes en boompjes ook vrolijk van.
Dan gaan we ook weer energie verbruiken om een vervanger te bouwen.
Amerika kennende gaan we dan een prius of honda insight kopen,met van die fijne milieuvriendelijke accu’s.
Of mischien wel een echte electrische auto.
Hoe wordt stroom trouwens opgewekt? Toch ook met kolencentrales? Hoezo 0 emissie auto’s.
Nee ze zijn goed bezig in Amerika Koekoek!!! Koekoek!!!:pukede achterruitverwarming is electrisch!:P
en gewoon bzzzz geluiden maken tijdens het zwengelen.het kan sowieso geen 1.8 zijn anders zou die middentunnel met die pook (schakelstang binnendoor de auto ipv. eronderdoor) nooit passen,die heeft andere tunnel. Anders zijn ze wel heel rigoreus bezig geweest.
-
AuteurBerichten
