Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou,we zijn weer een stapje verder,en toch ook niet………
Voetpakking was dus niet meer te krijgen,niet immitatie en ook niet meer bij Opel,dus maar zelf maken.
Even naar de onderdelenboer voor pakkingpapier,tsja,meneer dat hebben we al jaren niet meer,hoorde ik van 3 verschillende firma’s.
Uiteindelijk bij een ouderwetse garage een stukje kunnen scoren,op maat gemaakt en erin gezet.
Nog steeds lekker 3000 toeren lopen stationair :fy1
De stoute schoenen aangetrokken en de carb. van mijn rode Ascona afgesloopte en even omgebouwd zodat tie in de automaat past,en ziedaar!……………..nog steeds rond 3000 toeren stationair :wtf
Van anderen vondt ik dit soort verhalen erg smakelijk om te lezen,als je zelf dit gelazer hebt is toch minder.Gaskabel losgewipt,en ziedaar,toeren omlaag,het zal toch niet……….
Jawel,na de gaskabel uitgebouwd te hebben bleek er een braampje (uitstekend staaldraadje) te blijven haken,daar waar de kabel bij het pedaal de buitenkabel ingaat.
Dus even in mijn onmetelijk magazijn een ander kabeltje gezocht,mmmm,automaat is blijkbaar anders als hanbak,want de 6 kabels die ik had waren 2 keer te lang,toch in een lus er maar eentje opgefrommeld en ja hoor eindelijk die normaal 1000 toeren lopende Ascona,alleen………. het prutteltje zit er dus nog steeds in.Eerst maar eens een nieuw passend gaskabeltje versieren en dan maar verder kijken,wil toch eens compressie meten,ik begin toch aan een verbrand klepje te denken. The soap continues!!!!!!!!! :mrgreen:brandstofpomp relais???
8 februari 2014 om 18:16 In reactie op: Verzekering wil graag second-opinion taxatiewaarde. #18215949@Senatorman wrote:
He gaaf, wist niet dat je die had. Dacht dat je alleen die rode had. Moeten we inderdaad eens doen.
Hij is ook niet van mij,hij is van de weduwe van een overleden kennis van mij.
Ik onderhoudt de auto en als ik wil kan ik m zo pakken,erg fijn geregeld,en ooit,als zij m weg doet,heb ik de eerste optie om m over te nemen,zodat ie 100% van mij is.Nou,vandaag ff naar de zwarte 96er van 799 wezen kijken. In de basis een aardig ding,maar hij stond er een beetje sneu bij,in een hoekje,niet gewassen,3 zachte,1 lege band,gladde voorbanden,binnenin schimmel op het stuur en in de gordels,airco deed (uiteraard) niks,zelfs geen controlelampje.Rondom best wel veel krassen (op een uni zwarte auto zie je natuurlijk alles)
Over de prijs viel eigenlijk niet te praten,nieuwe apk erop kon,voor 250 euro extra (afleveringskosten),dus 1050 euro.
Nog 600 zo mee geboden,maar 750 zo mee was echt de max. Nou,hou jij je Calibra,hou ik mn geld.
Op naar de volgende…………………7 februari 2014 om 21:39 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099704ben het wel eens,in mijn ascona automaat gaat in de 10 jaar dat ik m heb elk jaar nieuwe peppie en kokkie olie van 8 euro per kan,maar die rijdt ook niet meer dan 2000 km per jaar,de laatste jaren nog geen 1000 km per jaar,en dat gaat prima,toch zou ik het in de andere auto’s waar ik meer mee rijdt niet gauw doen.
Mn witte Ascona heeft het een tijdje gedronken,maar toen lurkte ie nog een liter per 400 km weg,na de verse kop is er weer kroon in gegaan en hij heeft nooit meer verbruikt.Hmm,3000 euro voor mijn 2005 zaf met 208000 km en dan nog 2000 extra,is 5 rooitjes.
Mogen ze m best voor ophalen!6 februari 2014 om 20:52 In reactie op: Verzekering wil graag second-opinion taxatiewaarde. #18215942Hey Senatorman,das een fraaie keinath.
Mischien een leuk idee om op een mooie zomeravond eens een mooie fotoshoot te maken van jouw Keinath C5 en deze Keinath C3,woon niet ver van jou vandaan :thumbup
6 februari 2014 om 19:39 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472899jij moet toch die dikke rechthoekige sleutel hebben,met dat lampje erin. Die had ik iig bij mijn 93er cali
het is idd geen dtm,maar de bekleding en de velgen kloppen wel,naar mijn mening de mooiste originele velgen op een cali.Enige wat ie mist tov een echte dtm is volgens mij een leren stuur en een boordcomputer.Kan ik wel mee leven,met een beetje mazzel ligt de bedrading van de boordcomputer er gewoon,klokje boeit me niet zo eigenlijk.
Vond deze ook wel mooi,voor leuk geldhttp://www.speurders.nl/overzicht/autos/gele-calibra-rijd-goed-138762286.html?sr_ab=1&query=calibra&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=” onclick=”window.open(this.href);return false;
maar om nou helemaal naar groningen te rijden……….. ben nie van het geel,maar t staat m wel!
Thnx pat!!! :thumbup
Even afwachten wat het wordt.
wil zaterdag als ie er nog staat bij deze gaan kijkenhttp://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m769426895-opel-calibra-2-0i.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
wat mag ik hier voor geven,zat zelf te denken (als ie me aanstaat) om iets van 600 te bieden en dan wellicht op 700 uit te komen (met een vers keurinkje erop) of ben nu te erg een niksgever??
de gaskabel zat goed,eerst maar ns kijken of de voetpakking te krijgen is en of het helpt!anders maar ns op zoek naar een voetflens
zal inderdaad dadelijk nog eens bij het gaspedaal kijken,auto staat bij mn moeder. Morgen ff een voetpakking bestellen (als die nog te krijgen is ) Heb ook mn twijfels bij de staal/rubberen flens,maar die is voor automaat niet meer te krijgen (is anders als voor een handbak.)

10,5 jaar in bezit,in 2003 gekocht voor 100 euro,vertoont nu technisch kuren,rijdt per jaar nog geen 1000 km,weet niet of ik er nog zin in heb…………….
OK,de kabel weer wat strakker gezet,en hij hij schakelt weer,nu het volgende probleem,maar dat wordt weer een nieuw draadje. :thumbup
mmmm,’t wordt toch wel ff zoeken,Ascona automaat rijden wordt m niet. De bak schakelde altijd al wat ruw,maar hij schakelt nu helemaal niet meer op,dus daar heb ik niks aan,nu ook niet effe tijd om m om te bouwen naar handschakel.
@andre,thnx voor de links,de rode 93er ziet er goed uit,interieur vindt ik lelijk in een rooie wagen en de wielen niet zo,maar wellicht de moeite om eens naar te gaan kijken,de groene ken ik,ben ik in het verleden (7 eigenaren terug of zo) al eens naar wezen kijken,was toen al een barrel,verbaast me dat ie nog steeds leeft.begin toch naar die zwarte 96er van 799 te neigen om toch eens te kijken,want buiten de kleur is het exact wat ik zoek.Heb nog niet DE calibra gevonden waarvan ik zeg van,dat is m!
Die zwarte van 799 is zeker mooi,maar wil gewoon geen uni zwart.
Die groene van 1600 is het wel,maar daar heb ik het geld nog niet voor.
Op speurders staat nu ook een rode uit 91,ziet er erg mooi uit en voor 700 ook niet duur,maar een 91er durf ik gewoon niet aan,heb ze iets te vaak stokverrot gezien uit die jaren,al zou de auto zoals ie daar staat me zeker passen,een rooie vindt ik erg mooi.
Ach,geen haast,morgen de Ascona automaat ff uit het vet trekken,dan kan de corsa weg en kan ik toch rijden,tot ik wat naar mn zin tegen kom.Uiteraard begrijp ik dat je voor 1000 euro geen showroomnieuw exemplaar zal hebben,wat technisch werk of gebruikssporen zal er (natuurlijk) best op zitten,maar ik wil geen auto waar de lak er niet uitziet,vol met deukjes of al blaren op de achterschermen.
@re2flex inderdaad zo iets zoek ik,maar deze is uni zwart en dat wil ik niet,A: je ziet er alles op en B,hij zal vaak in het bos staan of onder bomen,en dan zal ie veel onder vogelpoep en hars zitten,metallic kan dan ff meer hebben.Maar inderdaad,dat vindt ik best een mooie kar,en zou ik in een andere kleur zeker ff naar gaan wezen kijken.
@maurice volgens mij is dit http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m755774952-opel-calibra-2-0-i-16v-1997-groen-dtm-edition.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false; rio verde,in elk geval lijkt het er erg op,ik vindt dit overigens een prachtige auto zo op de foto,maar 1600 euro heb ik gewoon niet.
@2slow,het is meer gevoelsmatig,ik heb 2 calibra’s gehad met een c20ne,eentje met 240.000 km,en eentje met uiteindelijk 320.000 km,nooit wat mee gehad,later kocht ik een x20xev van eind 94 met net 90.000 km erop,en daar heb ik toch elke keer gezeik mee gehad,zodoende wil ik graag een 8 klepper,die zijn in mijn ogen ook wat meer hufter-proof,plus het feit dat het een tweede auto is,en het scheelt toch weer een klasse in de wegenbelasting. maar ik heb nog de tijd.
Maar wat ik ook nog wilde weten,die latere jaren,hoe is dat qua roest aan de onderzijde,ik weet dat de eerste bouwjaren gruwelijk konden rotten,de latere modellen waren naar verluidt beter,maar die zijn nu natuurlijk ook alweer 17 tot 20 jaar oudik zou sowieso de klepseals (laten) vervangen,i.v.m eventueel olieverbruik.
tsja,klinkt bekend,je komt steeds meer ellende tegen en je gaat je inderdaad afvragen waar je mee bezig bent,ik ken het.Maar ja,je hebt er dan al zoveel tijd en geld inzitten dat stoppen ook weer zoiets is.
Aan de andere kant weet je waar je aan begint met een Opel (zeker een E Kadett) uit die tijd.
De E Kadett stonden er om bekend dat ze enorm konden roesten,vaak begon het met een jaar of 6 á 7,na 10 jaar waren minimaal de dorpels al aan de beurt geweest en vaak werden de wielranden dan ook al slecht om vervolgens met de APK na een jaar of 12 zwaar afgekeurd te worden en op de sloop te eindigen,zovaak gezien,dus tsja,de jouwe is nu 27 jaar oud,origineel NL en ook nog een GT,wellicht de enige nog in NL.Dan stond ook de 13S niet bekend als het beste blokje,olieverbruik en versleten nokkenassen waren altijd al een probleem.Aan de andere kant,als je m straks klaar en netjes hebt (en verregaand origineel) dan heb je een auto die exclusiever is als menig Ferrari.Ik had hetzelfde met mijn rode Ascona,immers meer als 250 euro in zo’n oud lijk is natuurlijk eigenlijk gekkenwerk,maar ach,je bent Opel gek of niet. :jerry
Gewoon rustig stukje bij beetje doorgaan en dan kom je er wel,hoe meer je doet,hoe meer lol je erin krijgt,want hij wordt steeds mooier en beter! :thumbup20 januari 2014 om 17:10 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492403ziezo,de corsa is verkocht,aan mn schoonmoeder,eind februari gaat ze rijden.
Ga dus eerdaags de Ascona automaat ophalen en even nalopen,zodat ik niet meteen de eerste de beste calibra hoef te halen,maar rustig op zoek kan naar juist DIE auto voor de juiste prijs,en ondertussen tuf ik wel met de Ascona automaat,allerminst een straf,gelukkig.we gaan het afwachten,de 93 euro voor mijn 2 ascona’s kan ik nog overzien,al stop ik het liever in onderhoud en nog mooier maken.
enig voordeel is dat de ouwe gebakkies nu wel weer voor normale bedragen te koop staan,wees eerlijk 1750 voor een ouwe mottige 86er E kadett gaat natuurlijk nergens over,nu doen ze weer gewoon een honderdje of 5 :jerryuhm,ik hen mn ascona automaat uit 83 nu ruim 10 jaar in bezit,in 2003 gekocht voor 100 euro,en mn rode ascona die is nieuw gekocht door mn vader en na zijn overlijden naar mij gegaan,geldt dat dan als 30 jaar??
18 januari 2014 om 19:30 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154354tsja,het schiet alweer op,nog 3 maanden en dan is het alweer geweest.
De Ascona is nog in een diepe winterslaap,dus ruim voor die tijd maar weer even wakker kietelen.das mooi man! Zoals je ziet is dus alleen de carroserie nog over van de oorspronkelijke auto,techniek en binnenzijde zijn veranderd,
Hey danny,had je de foto’s van je ascona in mijn tijd noh ontvangen?
Je mag ze van mij evt online zetten hoor! :thumbup -
AuteurBerichten