Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wat voor een astra G heb je? Coupe/Cabrio, stationwagon, 3-5-deurs?
staat wel heel mooi haasje17 :)
bij de meeste (moderne) auto’s kun je ze gewoon onder de voorruit aflezen, dan kan ook de hele wereld het zien
gasrespons wordt ook directer, stuurbewegingen reageerd hij veel directer op, als je automaat hebt schakelt hij ook anders.
Het is een leuke optie als het er op zit, maar persoonlijk zou ik er niet meer voor willen betalen
20 maart 2011 om 23:09 In reactie op: Vraagje aan de turbo coupe rijders. En een vraag over invoer #17841721kosten:
het duurste: BPM
het is geheel afhankelijk wat de nieuwwaarde was en welke opties er op zitten en de leeftijd, maar ter indicatie, ik was voor mijn astra cabriolet (nieuwwaarde ongeveer gelijk als coupe turbo) uit op 1600 euro BPM 1 jaar geleden
keuren bij RDW was iets van 100 euro
kentekenplaten 40 euro
verzekering voor die ene dag iets van 20 euro
eventueel kun je er gelijk APK op laten zetten dan komt er nog iets van 50 euro bijEn dan de kosten nog wat het transport van Belgie naar NL en zo, dat is net wat jij regeld. Het makkelijkste en vaak het goedkoopste is een autoambulance aanhanger huren en ophalen
als je maximaal 2000 euro aan houd zit je aardig goed, maar dat is dus geheel afhankelijk van hoe duur is de nieuwwaarde, welk bouwjaar, en hoe regel ik het transport naar NL
ook de schokdempers, want een sport heeft bij mijn weten altijd die IDS schokdempers
als koelvloeistof in de cilinders komt dan zie je witte rook, maar als de koelvloeistof langs de koppakking naar buiten gaat dan zie je niks, ja koelvloeistof lekken.
Maar gewoon eens kijken waar hij lekt,
wat ik ook veel zie is dat marters koelslangen doorknagen, dan is het een kwestie van andere slang en klaar
19 maart 2011 om 16:49 In reactie op: binnekort wss trotse eigenaar van een astra G cabrio #17835817ja lastig he een budget, ik ken het … ;) niet dat een 1.8 behelpen is hoor. Ik dacht alleen dat het prijsverschil minimaal was tussen 1.8 of 2.2
19 maart 2011 om 14:19 In reactie op: binnekort wss trotse eigenaar van een astra G cabrio #17835815als je aan de 1.8 nu al van plan bent aanpassingen te doen, waarom geen 2.2 ?
Ik vond het verschil erg groot. Afgezien van de 20 PK’tjes wat je er bij hebt heeft de 2.2 een mooier koppelverloop en minder rauw en kan stukken beter omgaan met het relatief hoge gewicht van de Astra. Daarnaast zijn 2.2 modellen over het algemeen wat beter uitgerust. Het verbruikverschil is niet zo groot omdat de 2.2 minder hardt hoeft te werken om de gang er in te houden als bv de 1.8 en de 1.6 helemaal.
EGR kun je afdoppen voor 15 euro, dan is dat iig uitgesloten. ff een cheater halen (heb er ook nog wel 1 voor je liggen) en en afdekdopje. Krijg je die uitlaatrommel ook niet meer in de motor
inderdaad, met de tech II moet je hem bekend maken,
en dan kun je ook andere dingen programmeren, zoals een vauxhall logo als je de auto start of BOSE tekentje :P
16 maart 2011 om 16:51 In reactie op: binnekort wss trotse eigenaar van een astra G cabrio #17835797Mooi hoor!
Ik hoop dat je er net zo veel plezier aan gaat beleven als ik nu doe! :)
Windscherm is idd wel heel erg fijn, zit normaal in de kofferbak als je hem niet gebruikt,Als je vol leder hebt dan heb je als het goed is ook verwarmbare stoelen, ideaal als je wilt rijden op iets minder warmere dagen.
Parkeersensoren vind ik wel ideaal omdat het zich rondom belabberd is, verder niet verkeerd dacht ik zo :) Meest belangrijke dingen zitten er op en aan.
kijk ook of er een windscherm bij zit, die past origineel in de kofferbak en is ook een absolute must :)
welke motor/type/uitvoering ga je kijken? Beetje complete?
die hoogteregeling moet wel werken,
maar als je die automatisch wilt hebben moet je ook sensoren hebben op de achteras, stuurapparaat, lichtsensor als je die nog niet hebt en het lastigste; je moet jou auto opprogammeren. En het kan best zijn dat de software opnieuw geschreven moet worden. Dan moet er een VCI code opgevraagdt worden etc.
met andere woordig, dit zal best mogelijk zijn, maar niet ‘even’ als je het AFL ook werkzaam wilt hebben
De enige problemen die ik heb gehad zijn vastgevroren ruiten (ruiten zakken een paar cm als de deuren open gaan) maar dit is verholpen met veel vasaline!
klopt, daar heb ik ook last van gehad, coupe rijders hebben het zelfde maar goed rubbers invetten (ik heb het met siliconenspray gedaan) dan gaat het perfect
Bij mij sleuten de ramen dan ook, of het dak als deze geopend is
de vraag is, heb je een orgineel opel setje (met AFL en zo)
of heb je alleen 2 andere lampjes, in dat geval moet je ook de 2 starters hebben, daarnaast moet het setje geschikt zijn voor can-bus, maar dan heb je gewoon H7 lampen nodig.
H4 setje heb je niks aan
Ik rij met mijn astra G cabrio het hele jaar door, is mijn dagelijkse auto en dat gaat perfect!
De astra was ook een stuk duurder dan zijn concurrenten (megane/golf) en dat kwam mede door een stuk beter cabriodak. Deze is dubbel geisoleerd en heb nooit geen problemen gehad, auto lekt niks niet, ook met vrieskou is het net als een gewone auto te gebruiken. Astra heeft ook gewoon een glazen achterruit met achterruitverwarming en zo, echt top. :)

CITAAT REVIEW ASTRA G CABRIOLET
Cabriolets doen het normaal gesproken vooral goed in de zomer, maar in de winter met ijzel, sneeuw, temperaturen onder nul en een koude wind, verliezen ze al gauw hun aantrekkingskracht. Onder dat soort omstandigheden blijkt echter pas of de auto goed is ontwikkeld. Het verklaart tevens waarom cabrio-liefhebbers een zwak hebben voor die zeldzame cabriolets voorzien van een warmte en comfort biedende kap. En dat is nu juist hetgeen waarop de nieuwe Opel Astra Cabrio zich onderscheidt. De nieuwe Opel Astra Cabrio is vooral een auto voor alle seizoenen, zo hebben tests aangetoond.Allereerst de warmte en comfort biedende kap. Studies, verricht door Opel’s International Technical Development Centre (ITDC), tonen aan dat een hardtop niet de enige manier is om de passagiersruimte van een cabriolet warm te houden. Zo zijn de isolerende eigenschappen van de kap van de Astra Cabrio vergelijkbaar met de hoge standaards van bijvoorbeeld het metalen dak van zijn familielid, de Astra Coupé.
Vergelijkende tests tussen de Astra Cabrio en de Coupé – beide zijn afgezien van het dak vrijwel identiek – zijn gehouden bij constante lage temperaturen. Na een koude start leggen beide auto’s een van tevoren bepaalde route af. Vervolgens wordt de thermografische camera ingezet om de warmte-niveaus te bepalen. Bij beide auto’s werd het dak zwart (gezien door de thermografische camera) en dat is een goed teken.
State-of-the-art kapconstructie voor dagelijks gebruik, weer of geen weer. De kap van de Astra Cabrio heeft drie lagen die ervoor zorgen dat de auto het hele jaar door gebruikt kan worden. De buitenste harde laag bestaat uit een mengsel van geweven katoen, poliacryl en polyester en is bestand tegen alle weersomstandigheden. De isolerende middenlaag, die is gemaakt van polyester en fleece, is slechts 10 millimeter dik. Deze laag houdt de warmte binnen en beperkt het windgeluid zo veel mogelijk. De binnenbekleding, zeg maar de voering van het dak, is gemaakt van polyurethaan dat én mooi oogt én prettig aanvoelt.
bronHey Xander, gefeliciteerd met je aankoop :D Ik weet zeker dat je daar veel plezier aan gaat beleven!
ben benieuwdt naar de foto’s
met een 2.2 betaal je in belgie toch heel erg veel aan wegenbelasting of niet?
kom maar op met de foto’s ;)
zijn toch hele andere motoren, volgens mij heeft een DTH ook een intercooler en een DTL niet, ook is de turbo anders, en nog wel wat dingen.
Ik zou in iedere geval niet andere software er op gooien
De 1.4 kan misschien beter tegen LPG, maar ook daar heb ik geen goed gevoel over, al kan ik het niet hardt maken, heb alleen hele slechte ervaringen met de 1.6 in een astra H en 1.8 in een zafira B.
ik dacht trouwens dat alle ecotec motoren hydrolische klepstoters hadden :hmmz
beetje googlen en kijken wat je zelf mooi vind, is heel persoonlijk
dit is de mijne

een bescheiden pijpje links en rechts van de auto vind ik ook altijd super staan
inderaad, gewoon niet doen, is vragen om problemen
ik weet niet waar je woont maar hier zijn vrijwel alleen maar 1.6 stationwagons verkocht, maar weinig 1.4-tjes.
1.8 zijn hier ook moeilijk te verkrijgen en 2.0T’s helemaal.
Maar 1 tip; die motoren zijn niet te tunen, je kunt er nog honderden euro’s tegenaan gooien, en dan levert het je misschien 10 PK op, je vind dat niet terug in het vermogen.
als je echt iets sterkers wil; gewoon doorsparen en toch kijken naar een 1.6 of nog beter, de 1.8 … Zijn misschien wel wat minder te vinden, maar dan heb je wel iets wat je ook echt wil
-
AuteurBerichten