AsconaC20NE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 868)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Achterlichten. #17843047

    wat voor een astra G heb je? Coupe/Cabrio, stationwagon, 3-5-deurs?

    staat wel heel mooi haasje17 :)

    In reactie op: type aanduiding opel astra #17842161

    bij de meeste (moderne) auto’s kun je ze gewoon onder de voorruit aflezen, dan kan ook de hele wereld het zien

    In reactie op: ids inbouwen #17841233

    gasrespons wordt ook directer, stuurbewegingen reageerd hij veel directer op, als je automaat hebt schakelt hij ook anders.

    Het is een leuke optie als het er op zit, maar persoonlijk zou ik er niet meer voor willen betalen

    kosten:

    het duurste: BPM

    het is geheel afhankelijk wat de nieuwwaarde was en welke opties er op zitten en de leeftijd, maar ter indicatie, ik was voor mijn astra cabriolet (nieuwwaarde ongeveer gelijk als coupe turbo) uit op 1600 euro BPM 1 jaar geleden

    keuren bij RDW was iets van 100 euro
    kentekenplaten 40 euro
    verzekering voor die ene dag iets van 20 euro
    eventueel kun je er gelijk APK op laten zetten dan komt er nog iets van 50 euro bij

    En dan de kosten nog wat het transport van Belgie naar NL en zo, dat is net wat jij regeld. Het makkelijkste en vaak het goedkoopste is een autoambulance aanhanger huren en ophalen

    als je maximaal 2000 euro aan houd zit je aardig goed, maar dat is dus geheel afhankelijk van hoe duur is de nieuwwaarde, welk bouwjaar, en hoe regel ik het transport naar NL

    In reactie op: ids inbouwen #17841227

    ook de schokdempers, want een sport heeft bij mijn weten altijd die IDS schokdempers

    In reactie op: Astra G overhit. #17841342

    als koelvloeistof in de cilinders komt dan zie je witte rook, maar als de koelvloeistof langs de koppakking naar buiten gaat dan zie je niks, ja koelvloeistof lekken.

    Maar gewoon eens kijken waar hij lekt,

    wat ik ook veel zie is dat marters koelslangen doorknagen, dan is het een kwestie van andere slang en klaar

    In reactie op: binnekort wss trotse eigenaar van een astra G cabrio #17835817

    ja lastig he een budget, ik ken het … ;) niet dat een 1.8 behelpen is hoor. Ik dacht alleen dat het prijsverschil minimaal was tussen 1.8 of 2.2

    In reactie op: binnekort wss trotse eigenaar van een astra G cabrio #17835815

    als je aan de 1.8 nu al van plan bent aanpassingen te doen, waarom geen 2.2 ?

    Ik vond het verschil erg groot. Afgezien van de 20 PK’tjes wat je er bij hebt heeft de 2.2 een mooier koppelverloop en minder rauw en kan stukken beter omgaan met het relatief hoge gewicht van de Astra. Daarnaast zijn 2.2 modellen over het algemeen wat beter uitgerust. Het verbruikverschil is niet zo groot omdat de 2.2 minder hardt hoeft te werken om de gang er in te houden als bv de 1.8 en de 1.6 helemaal.

    In reactie op: 2.2 16v benzine Vermogen verlies? #17840238

    EGR kun je afdoppen voor 15 euro, dan is dat iig uitgesloten. ff een cheater halen (heb er ook nog wel 1 voor je liggen) en en afdekdopje. Krijg je die uitlaatrommel ook niet meer in de motor

    In reactie op: CID NCDR 1100 #17839696

    inderdaad, met de tech II moet je hem bekend maken,

    en dan kun je ook andere dingen programmeren, zoals een vauxhall logo als je de auto start of BOSE tekentje :P

    In reactie op: binnekort wss trotse eigenaar van een astra G cabrio #17835797

    Mooi hoor!

    Ik hoop dat je er net zo veel plezier aan gaat beleven als ik nu doe! :)
    Windscherm is idd wel heel erg fijn, zit normaal in de kofferbak als je hem niet gebruikt,

    In reactie op: vraagje over astra cabrio #17834556

    Als je vol leder hebt dan heb je als het goed is ook verwarmbare stoelen, ideaal als je wilt rijden op iets minder warmere dagen.

    Parkeersensoren vind ik wel ideaal omdat het zich rondom belabberd is, verder niet verkeerd dacht ik zo :) Meest belangrijke dingen zitten er op en aan.

    kijk ook of er een windscherm bij zit, die past origineel in de kofferbak en is ook een absolute must :)

    In reactie op: vraagje over astra cabrio #17834552

    welke motor/type/uitvoering ga je kijken? Beetje complete?

    In reactie op: onderdelen xenon insignia #17832844

    die hoogteregeling moet wel werken,

    maar als je die automatisch wilt hebben moet je ook sensoren hebben op de achteras, stuurapparaat, lichtsensor als je die nog niet hebt en het lastigste; je moet jou auto opprogammeren. En het kan best zijn dat de software opnieuw geschreven moet worden. Dan moet er een VCI code opgevraagdt worden etc.

    met andere woordig, dit zal best mogelijk zijn, maar niet ‘even’ als je het AFL ook werkzaam wilt hebben

    In reactie op: vraagje over astra cabrio #17834546

    De enige problemen die ik heb gehad zijn vastgevroren ruiten (ruiten zakken een paar cm als de deuren open gaan) maar dit is verholpen met veel vasaline!

    klopt, daar heb ik ook last van gehad, coupe rijders hebben het zelfde maar goed rubbers invetten (ik heb het met siliconenspray gedaan) dan gaat het perfect

    In reactie op: Deuren sluiten op afstand #17835086

    Bij mij sleuten de ramen dan ook, of het dak als deze geopend is

    In reactie op: xenon insignia #17826016

    de vraag is, heb je een orgineel opel setje (met AFL en zo)

    of heb je alleen 2 andere lampjes, in dat geval moet je ook de 2 starters hebben, daarnaast moet het setje geschikt zijn voor can-bus, maar dan heb je gewoon H7 lampen nodig.

    H4 setje heb je niks aan

    In reactie op: vraagje over astra cabrio #17834536

    Ik rij met mijn astra G cabrio het hele jaar door, is mijn dagelijkse auto en dat gaat perfect!

    De astra was ook een stuk duurder dan zijn concurrenten (megane/golf) en dat kwam mede door een stuk beter cabriodak. Deze is dubbel geisoleerd en heb nooit geen problemen gehad, auto lekt niks niet, ook met vrieskou is het net als een gewone auto te gebruiken. Astra heeft ook gewoon een glazen achterruit met achterruitverwarming en zo, echt top. :)

    CITAAT REVIEW ASTRA G CABRIOLET
    Cabriolets doen het normaal gesproken vooral goed in de zomer, maar in de winter met ijzel, sneeuw, temperaturen onder nul en een koude wind, verliezen ze al gauw hun aantrekkingskracht. Onder dat soort omstandigheden blijkt echter pas of de auto goed is ontwikkeld. Het verklaart tevens waarom cabrio-liefhebbers een zwak hebben voor die zeldzame cabriolets voorzien van een warmte en comfort biedende kap. En dat is nu juist hetgeen waarop de nieuwe Opel Astra Cabrio zich onderscheidt. De nieuwe Opel Astra Cabrio is vooral een auto voor alle seizoenen, zo hebben tests aangetoond.

    Allereerst de warmte en comfort biedende kap. Studies, verricht door Opel’s International Technical Development Centre (ITDC), tonen aan dat een hardtop niet de enige manier is om de passagiersruimte van een cabriolet warm te houden. Zo zijn de isolerende eigenschappen van de kap van de Astra Cabrio vergelijkbaar met de hoge standaards van bijvoorbeeld het metalen dak van zijn familielid, de Astra Coupé.

    Vergelijkende tests tussen de Astra Cabrio en de Coupé – beide zijn afgezien van het dak vrijwel identiek – zijn gehouden bij constante lage temperaturen. Na een koude start leggen beide auto’s een van tevoren bepaalde route af. Vervolgens wordt de thermografische camera ingezet om de warmte-niveaus te bepalen. Bij beide auto’s werd het dak zwart (gezien door de thermografische camera) en dat is een goed teken.

    State-of-the-art kapconstructie voor dagelijks gebruik, weer of geen weer. De kap van de Astra Cabrio heeft drie lagen die ervoor zorgen dat de auto het hele jaar door gebruikt kan worden. De buitenste harde laag bestaat uit een mengsel van geweven katoen, poliacryl en polyester en is bestand tegen alle weersomstandigheden. De isolerende middenlaag, die is gemaakt van polyester en fleece, is slechts 10 millimeter dik. Deze laag houdt de warmte binnen en beperkt het windgeluid zo veel mogelijk. De binnenbekleding, zeg maar de voering van het dak, is gemaakt van polyurethaan dat én mooi oogt én prettig aanvoelt.
    bron

    In reactie op: Zafira A OPC vanaf gisteren #17834243

    Hey Xander, gefeliciteerd met je aankoop :D Ik weet zeker dat je daar veel plezier aan gaat beleven!

    ben benieuwdt naar de foto’s

    In reactie op: Astra G cabrio's? #17646005

    met een 2.2 betaal je in belgie toch heel erg veel aan wegenbelasting of niet?

    kom maar op met de foto’s ;)

    In reactie op: software astra g 2.0 dth in een dtl? #17833790

    zijn toch hele andere motoren, volgens mij heeft een DTH ook een intercooler en een DTL niet, ook is de turbo anders, en nog wel wat dingen.

    Ik zou in iedere geval niet andere software er op gooien

    In reactie op: astra H op lpg? #17832919

    De 1.4 kan misschien beter tegen LPG, maar ook daar heb ik geen goed gevoel over, al kan ik het niet hardt maken, heb alleen hele slechte ervaringen met de 1.6 in een astra H en 1.8 in een zafira B.

    ik dacht trouwens dat alle ecotec motoren hydrolische klepstoters hadden :hmmz

    In reactie op: Sportuitlaat Astra G #17832880

    beetje googlen en kijken wat je zelf mooi vind, is heel persoonlijk

    dit is de mijne

    een bescheiden pijpje links en rechts van de auto vind ik ook altijd super staan

    In reactie op: astra H op lpg? #17832916

    inderaad, gewoon niet doen, is vragen om problemen

    In reactie op: Astra H sationwagon 1.4 16V opvoeren ? #17829828

    ik weet niet waar je woont maar hier zijn vrijwel alleen maar 1.6 stationwagons verkocht, maar weinig 1.4-tjes.

    1.8 zijn hier ook moeilijk te verkrijgen en 2.0T’s helemaal.

    Maar 1 tip; die motoren zijn niet te tunen, je kunt er nog honderden euro’s tegenaan gooien, en dan levert het je misschien 10 PK op, je vind dat niet terug in het vermogen.

    als je echt iets sterkers wil; gewoon doorsparen en toch kijken naar een 1.6 of nog beter, de 1.8 … Zijn misschien wel wat minder te vinden, maar dan heb je wel iets wat je ook echt wil

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 868)