AsconaC20NE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 868)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Voorruit Astra G #17917549

    verzekering? of ben je alleen wa verzekerd…

    complete ruit in er in zetten ben je zo een 300 á 400 verder, ruwe schatting

    In reactie op: injector cleaner #17914780

    met de kwalitatief hoge brandstoffen zoals wij die hier in NL kennen is het echt niet nodig over het algemeen. Of mensen moeten problemen hebben met de injectoren of slecht onderhouden (brandstoffilter nooit vervangen) of rotzooi in de tank door andere omstandigheden. Ik zou het alleen gebruiken als de auto echt niet mooi loopt waarvan de injectoren een mogelijke veroorzaker kan zijn. Toen ik mijn huidige astra kocht was die ook slecht onderhouden. iig al jaren geen beurt gehad en liep niet mooi. Kijk voor die paar euro gooi ik er zoiets zeker in.

    maar onder normale omstandigheden met de brandstoffen zoals wij die hier in west europa kennen volstrekt niet nodig bij een goed onderhouden auto.

    Een garage verkoopt het er vaak graag bij, is iets van een tientje of zo. Maar met 5 onderhoudsbeurten per dag is dat al 50 euro extra omzet per dag, dan kom je al snel op 1000 euro per jaar extra omzet. En slecht is het zeker niet.

    In reactie op: injector cleaner #17914777

    bij jou auto hoeft dat echt niet hoor, mijn ouders hebben de zelfde motor in hun zafira als jij hebt, rijd al 260.000 km probleemloos zonder zo’n injectorcleaner.

    ik zou het alleen aanraden misschien bij de direct ingespoten benzinemotoren (2.2 DGI) of commonrail dieselmotoren.

    Maar als je de onderhoudsschema’s er bij pakt van alle opels staat ook nergens dat dit bij onderhoud hoort. imo gewoon een manier om extra omzet te genereren voor de garage….

    In reactie op: wat nog meer te doen aan mijn astra g??? #17914499

    ik denk dat je wat exterieur betreft niks meer aan moet doen, super zo toch? :thumbup

    misschien van de lens koplampjes,

    In reactie op: Tikkend geluid bij gasgeven. #17914285

    wanneer heeft de auto voor het laatst een beurt gehad en welke olie zit er in?

    In reactie op: tractiecontrol astra g wat is een tc loom ??? #17911363

    ja zo veel duits staat er niet bij, maar als je zegt wat je precies nodig hebt is er altijd wel iemand hier die het exact kan zeggen

    moet alleen weten welke kleur inleg je hebt in dashboard en of je stoelverwarming hebt of niet, mijn plaatjes wijzen voor zich over de inbouw

    In reactie op: tractiecontrol astra g wat is een tc loom ??? #17911360

    even gekopieerd van duitse site

    TC (Traktionskontrolle) – Taster zum abschalten nachrüsten

    Alle Astra G / Zafira A Modelle

    Pin 25

    – Z20LET
    – Z22SE

    Pin 27 mit TC Plus und ESP

    – 1.8 – 2.2
    – 2.0 – 2.2 Diesel

    Pin 31 mit TC Plus

    – 1.8 – 2.2
    – 2.0 – 2.2 Diesel

    ESP Vorhanden ?

    Wenn auf Pin 25 im ABS Stecker ein Blau/ Rotes Kabel vorhanden ist, ist es ein Fahrzeug ohne ESP und somit ist es Pin 31 für die Abschaltung.

    Die Teile dafür gibt es als Plug & Play Lösung beim FOH:

    – Kabelbaum: Teilenummer: 9270540 Katalognummer: 62 93 191 (~20€)
    – TC-Schalter OPC “schlingerndes Auto” Teilenummer: 9270539, Katalognummer: 62 40 235 (~60€)
    – TC-Schalter normal “TC”: Teilenummer: 90437527 Katalognummer: 62 40 102 (~25€)

    “Blanko” Blende ohne irgendwelchen Aussparungen:

    Farbe………………………….Teilenummer… …Katalognummer…Preis

    SCHWARZ……………………90437590……….. 1 96 476…………..4,56€ Achtung ist im Teilekatalog unter 1ner Aussparung gelistet !
    METALLIC-ANTHRAZIT…….13117891………..51 96 479………..14,81€
    METALL……………………….9193949……… ….51 96 461…………30,76€
    BRONZE……………………..9196568……….. …1 96 499………….30,91€

    Mit einer Aussparung (TC/ESP) auch für Erdgas (CNG) Astra G:

    Farbe………………………………Teilenumm er……Katalognummer…Preis

    SCHWARZ ……………………….90437592 ………1 96 478………….4,56€
    METALLISCHES BLAUGRAU…..9104693……….. 1 96 489………….49,07€
    CHARCOAL………………………13161900……. …51 96 514…………15,24€ Achtung wird im Teilekatalog unter 3 Aussparungen aufgeführt

    2 Aussparungen nur für Sitzheizung ohne TC/ESP:

    Farbe………………………….Teilenummer… …Katalognummer…Preis

    SCHWARZ…………………..90437558………..1 96 472…………..4,56€
    METALLIC-ANTHRAZIT….. 13117893……….51 96 481………….14,81€
    BRONZE……………………..(9196572)……..( 1 96 501)…………..30,91€ unbekannt laut Teilekatalog nicht mehr aktuell gibt aber auch keine “Folgenummer” ?
    GUNMETAL-GRAU………….9195495………….1 96 553…………..76,48€

    Alle 3 Aussparungen:<– nur noch sehr schwer zu bekommen in der Regel nicht mehr lieferbar

    Farbe………………………….Teilenummer… …Katalognummer…Preis

    SCHWARZ……………………90437560……….1 96 474…………..4,56€
    CHARCOAL…………………..13161901……….5 1 96 515…………35,96€
    GUNMETAL-GRAU……………13129778………51 96 493…………10,18€ Achtung wird im Teilekatalog unter NUR Sitzheizung (also 2 Aussparungen aufgeführt !!

    OPC1 Blende mit Aussparungen für das Seriennummer Emblem und Aussparung für TC/ESP Schalter:

    Farbe……………………………..Teilenumme r……Katalognummer…Preis

    SCHWARZ (MIT EMBLEM)……..24422533………..1 96 497………….101,34€

    Steckerfarben: (da alle 3 Stecker gleich codiert sind)
    Sitzheizung links (Fahrer) –> grün
    Sitzheizung rechts (Beifahrer) –> schwarz
    in der mitte TC/ESP Schalter –> blau

    In reactie op: tractiecontrol astra g wat is een tc loom ??? #17911358

    pin 31

    zit onder deze stekker

    hier gaat kabeltje schutbord in

    dit heb je nodig (er zijn ook knopjes met een slippend autootje, die zijn 20 euro duurder of zo, belachelijk, zelfde knopje)

    hier komt kabeltje binnen, knopverlichting heb ik van sigarettenaansteker weggehaald

    zo ziet het er dan uit

    en eindcontrole

    30 min werk :thumbup

    In reactie op: tractiecontrol astra g wat is een tc loom ??? #17911350

    ik heb het ook in mijn astra gezet, met name in de wintermaanden erg aangenaam

    knopje en kabeltje gewoon bij de dealer te kopen, kosten waren iets van 35 euro of zo, inbouw is zeer eenvoudig, +/- 30 min werk

    In reactie op: DTM astra Xtreme #17907652

    als je jezelf makkelijk wilt maken pak je een chassis van een amerikaan RWD met V8, en zet je er een astra coupé carroserie op. heb je ook geen geklooi met kentekenbewijzen, keuringen en ook niet met de technische beperkingen van een V8 op een astra chassis te maken. Het is alleen uitzoekwerk welke je het best kunt aanpassen

    In reactie op: DTM astra Xtreme #17907637

    zeer ambitieus plan,

    destijds kostte de auto 1 miljoen duiste marken, wat dus neer komt op zo’n 500.000 euro. Nabouwen zal allicht wat goedkoper zijn, maar dan nog. Zal wel heel knap zijn als je dit lukt. Het geld daabrij wel; of je moet het goed doen… of niet. Anders sla je de plank helemaal mis. Heb hier een grote poster er van hangen, blijft een bruut ding

    In reactie op: welke grill is dit? #17805208

    die grille staat of stond hier bij de dealer voor 99 euro te koop, helemaal nieuw, maar zonder die chromen strip er boven, maar gewoon zoals op deze foto bovenaan

    ik heb nooit problemen gehad toen ik mijn OPC-II grille er in zette. gewoon er in en klaar. Geen problemen met hendeltje of dingen moeten aanpassen

    In reactie op: Vragen over Astra Cabrio #17869998

    Ik heb zelf een 2.2 cabrio met handbak. Rijd echt super! verwacht geen snelle auto, hij is rap zat hoor, maar het snelle gevoel krijg je niet. Wel een heerlijke motor, helemaal in een wat zwaardere cabrio.

    verbruik ligt bij mij rond de 1 op 10, wat ik prima vind gezien ik max 10.000 km rijd per jaar

    paar tips;
    parkeersensoren zijn niet noodzakelijk, maar wel erg handig omdat je slecht zicht hebt naar achteren (zoals met de meeste cabrio’s)
    lederen bekleding is makkelijk schoon te maken, rij je veel open zoals ik, dan is dat toch wel erg makkelijk. Daarnaast profiteer je dan ook van stoelverwarming wat ht rijden bij iets lagere tempratueren ook zeker mogelijk maakt

    als laatste; kijk of er een windscherm bij zit, absolute must en kun je zo opbergen in de kofferbak

    alle andere opties zijn ook lekker mooi meegenomen ;)

    In reactie op: astra coupe 2002 2.2 16v wielkasten #17878221

    waarom zou je je veren vervangen als het daar voor 99,9% zeker niet aan ligt maar waarschijnlijk aan jou velg met sterk afwijkende maat. met ET37 komt hij behoorlijk naar buiten, daarnaast zeg je zelf dat de veren er goed uit zien

    In reactie op: Cruise Control Astra H is eigenwijs #17746786

    cruise control opnieuw inleren met tech II

    Is het nog niet verholpen dan heb je storing in de cim, dat is een kastje wat achter het stuur zit wat alle stuur organen doorgeeft aan de rest van het systeem in de auto en moet deze vaak vervangen worden

    In reactie op: 215/35/18 onder astra G 98 #17876515

    ik heb met die bandenmaat een hele tijd gereden

    als je goed leest kun je de bandenmaat lezen

    inmiddels rij ik met de zelfde velgen op 225-35-18 op mijn astra G king:

    gaat prima , maar je moet wel heel goed de ET waarde in de gaten houden. Mooste is rond de ET 49 te gaan zitten, mag ook wel iets lager zijn, maar niet te veel anders komen de wielen te veel naar buiten.

    In reactie op: Opel astra G cabrio vraag #17877317

    ja, kijk, mijn auto …
    http://youtu.be/c999h7fnJz0

    In reactie op: astra coupe, welke motor? #17888813

    ik haal met mijn 2.2 16V 1 op 10 gemiddeld. Rij af en toe ook wel eens flink door en regelmatig korte stukjes. Maar ook stukken netjes op cruise control.

    ik vond de 1.8 op zich prima voor een cabriolet. 1.6 vond ik véél te licht. 2.0 Turbo had ik het liefst willen hebben maar moeilijk te vinden met de andere eisen die ik had.

    En de 2.2 is niet heel zuinig, maar het karakter van de motor vind ik wel heel erg fijn. Niet zo rauw als de 1.6 en 1.8 en pakt mooier op van onderen. Nadeel is alleen dat deze op de snelweg nog redelijk wat toerenmaakt net als de 1.6 en 1.8. Dat had met deze motor ook wel minder kunnen zijn. Maar verder top motortje

    In reactie op: Opel astra G cabrio vraag #17877316

    Klopt mijn auto heeft het ook, mijn filmpje staat ook op youtube

    heb je een volautomatisch dak of een semi-automatisch dak in jou astra

    (met of zonder hendel aan het dak bij de voorruit)

    Ik heb in mijn Astra G 2.2 uit 2002 ook zo’n knopje

    kabelsetje is gewoon bij de dealer te koop, en je moet even een nieuw panneeltje halen waar dat knopje komt, ook bij de dealer. En een TC knopje, ook bij de dealer.

    alleen met hevige sneeuwval zet ik hem uit.

    over dat racen/wegrijden. Juist met TC moet het juist mogelijk zijn een zo snel mogelijke start te maken onder normale omstandigheden omdat je altijd maximale grip op de weg houd. Of zie ik dat verkeerd

    spinnende wielen moet je niet hebben iig

    In reactie op: astra coupe 2002 2.2 16v wielkasten #17878216

    zijn het wel de originele velgen af fabriek? Kan zijn dat er anderen onder zijn gekomen met verkeerde ET waarde. De bandenmaat die je nu hebt moet prima kunnen

    Ik rij nu met 225-35-18 op mijn astra 2.2, kan prima als je maar wel de ET waarde in de gaten houd

    Ik ben ook zo blij :D

    In reactie op: Astra digidash op 6 cilinder #17859360

    ik heb het andersom wel eens bekeken. het kan wel maar dan moet je een puls omzetter hebben / maken.

    maar ik zou, als je een 6-cilinder hebt een senator digidash er in zetten, zeker die van een senator B is stukken mooier ook dan die van een kadett

    In reactie op: DVD 800 #17859709

    alleen DVD voor navigatie

    kan niet ‘even’ omgebouwd worden

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 868)