Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
verzekering? of ben je alleen wa verzekerd…
complete ruit in er in zetten ben je zo een 300 á 400 verder, ruwe schatting
met de kwalitatief hoge brandstoffen zoals wij die hier in NL kennen is het echt niet nodig over het algemeen. Of mensen moeten problemen hebben met de injectoren of slecht onderhouden (brandstoffilter nooit vervangen) of rotzooi in de tank door andere omstandigheden. Ik zou het alleen gebruiken als de auto echt niet mooi loopt waarvan de injectoren een mogelijke veroorzaker kan zijn. Toen ik mijn huidige astra kocht was die ook slecht onderhouden. iig al jaren geen beurt gehad en liep niet mooi. Kijk voor die paar euro gooi ik er zoiets zeker in.
maar onder normale omstandigheden met de brandstoffen zoals wij die hier in west europa kennen volstrekt niet nodig bij een goed onderhouden auto.
Een garage verkoopt het er vaak graag bij, is iets van een tientje of zo. Maar met 5 onderhoudsbeurten per dag is dat al 50 euro extra omzet per dag, dan kom je al snel op 1000 euro per jaar extra omzet. En slecht is het zeker niet.
bij jou auto hoeft dat echt niet hoor, mijn ouders hebben de zelfde motor in hun zafira als jij hebt, rijd al 260.000 km probleemloos zonder zo’n injectorcleaner.
ik zou het alleen aanraden misschien bij de direct ingespoten benzinemotoren (2.2 DGI) of commonrail dieselmotoren.
Maar als je de onderhoudsschema’s er bij pakt van alle opels staat ook nergens dat dit bij onderhoud hoort. imo gewoon een manier om extra omzet te genereren voor de garage….
ik denk dat je wat exterieur betreft niks meer aan moet doen, super zo toch? :thumbup
misschien van de lens koplampjes,
wanneer heeft de auto voor het laatst een beurt gehad en welke olie zit er in?
ja zo veel duits staat er niet bij, maar als je zegt wat je precies nodig hebt is er altijd wel iemand hier die het exact kan zeggen
moet alleen weten welke kleur inleg je hebt in dashboard en of je stoelverwarming hebt of niet, mijn plaatjes wijzen voor zich over de inbouw
even gekopieerd van duitse site
TC (Traktionskontrolle) – Taster zum abschalten nachrüsten
Alle Astra G / Zafira A Modelle
Pin 25
– Z20LET
– Z22SEPin 27 mit TC Plus und ESP
– 1.8 – 2.2
– 2.0 – 2.2 DieselPin 31 mit TC Plus
– 1.8 – 2.2
– 2.0 – 2.2 DieselESP Vorhanden ?
Wenn auf Pin 25 im ABS Stecker ein Blau/ Rotes Kabel vorhanden ist, ist es ein Fahrzeug ohne ESP und somit ist es Pin 31 für die Abschaltung.
Die Teile dafür gibt es als Plug & Play Lösung beim FOH:
– Kabelbaum: Teilenummer: 9270540 Katalognummer: 62 93 191 (~20€)
– TC-Schalter OPC “schlingerndes Auto” Teilenummer: 9270539, Katalognummer: 62 40 235 (~60€)
– TC-Schalter normal “TC”: Teilenummer: 90437527 Katalognummer: 62 40 102 (~25€)“Blanko” Blende ohne irgendwelchen Aussparungen:
Farbe………………………….Teilenummer… …Katalognummer…Preis
SCHWARZ……………………90437590……….. 1 96 476…………..4,56€ Achtung ist im Teilekatalog unter 1ner Aussparung gelistet !
METALLIC-ANTHRAZIT…….13117891………..51 96 479………..14,81€
METALL……………………….9193949……… ….51 96 461…………30,76€
BRONZE……………………..9196568……….. …1 96 499………….30,91€Mit einer Aussparung (TC/ESP) auch für Erdgas (CNG) Astra G:
Farbe………………………………Teilenumm er……Katalognummer…Preis
SCHWARZ ……………………….90437592 ………1 96 478………….4,56€
METALLISCHES BLAUGRAU…..9104693……….. 1 96 489………….49,07€
CHARCOAL………………………13161900……. …51 96 514…………15,24€ Achtung wird im Teilekatalog unter 3 Aussparungen aufgeführt2 Aussparungen nur für Sitzheizung ohne TC/ESP:
Farbe………………………….Teilenummer… …Katalognummer…Preis
SCHWARZ…………………..90437558………..1 96 472…………..4,56€
METALLIC-ANTHRAZIT….. 13117893……….51 96 481………….14,81€
BRONZE……………………..(9196572)……..( 1 96 501)…………..30,91€ unbekannt laut Teilekatalog nicht mehr aktuell gibt aber auch keine “Folgenummer” ?
GUNMETAL-GRAU………….9195495………….1 96 553…………..76,48€Alle 3 Aussparungen:<– nur noch sehr schwer zu bekommen in der Regel nicht mehr lieferbar
Farbe………………………….Teilenummer… …Katalognummer…Preis
SCHWARZ……………………90437560……….1 96 474…………..4,56€
CHARCOAL…………………..13161901……….5 1 96 515…………35,96€
GUNMETAL-GRAU……………13129778………51 96 493…………10,18€ Achtung wird im Teilekatalog unter NUR Sitzheizung (also 2 Aussparungen aufgeführt !!OPC1 Blende mit Aussparungen für das Seriennummer Emblem und Aussparung für TC/ESP Schalter:
Farbe……………………………..Teilenumme r……Katalognummer…Preis
SCHWARZ (MIT EMBLEM)……..24422533………..1 96 497………….101,34€
Steckerfarben: (da alle 3 Stecker gleich codiert sind)
Sitzheizung links (Fahrer) –> grün
Sitzheizung rechts (Beifahrer) –> schwarz
in der mitte TC/ESP Schalter –> blaupin 31

zit onder deze stekker

hier gaat kabeltje schutbord in

dit heb je nodig (er zijn ook knopjes met een slippend autootje, die zijn 20 euro duurder of zo, belachelijk, zelfde knopje)

hier komt kabeltje binnen, knopverlichting heb ik van sigarettenaansteker weggehaald

zo ziet het er dan uit

en eindcontrole

30 min werk :thumbup
ik heb het ook in mijn astra gezet, met name in de wintermaanden erg aangenaam
knopje en kabeltje gewoon bij de dealer te kopen, kosten waren iets van 35 euro of zo, inbouw is zeer eenvoudig, +/- 30 min werk
als je jezelf makkelijk wilt maken pak je een chassis van een amerikaan RWD met V8, en zet je er een astra coupé carroserie op. heb je ook geen geklooi met kentekenbewijzen, keuringen en ook niet met de technische beperkingen van een V8 op een astra chassis te maken. Het is alleen uitzoekwerk welke je het best kunt aanpassen
zeer ambitieus plan,
destijds kostte de auto 1 miljoen duiste marken, wat dus neer komt op zo’n 500.000 euro. Nabouwen zal allicht wat goedkoper zijn, maar dan nog. Zal wel heel knap zijn als je dit lukt. Het geld daabrij wel; of je moet het goed doen… of niet. Anders sla je de plank helemaal mis. Heb hier een grote poster er van hangen, blijft een bruut ding
die grille staat of stond hier bij de dealer voor 99 euro te koop, helemaal nieuw, maar zonder die chromen strip er boven, maar gewoon zoals op deze foto bovenaan
ik heb nooit problemen gehad toen ik mijn OPC-II grille er in zette. gewoon er in en klaar. Geen problemen met hendeltje of dingen moeten aanpassen
Ik heb zelf een 2.2 cabrio met handbak. Rijd echt super! verwacht geen snelle auto, hij is rap zat hoor, maar het snelle gevoel krijg je niet. Wel een heerlijke motor, helemaal in een wat zwaardere cabrio.
verbruik ligt bij mij rond de 1 op 10, wat ik prima vind gezien ik max 10.000 km rijd per jaar
paar tips;
parkeersensoren zijn niet noodzakelijk, maar wel erg handig omdat je slecht zicht hebt naar achteren (zoals met de meeste cabrio’s)
lederen bekleding is makkelijk schoon te maken, rij je veel open zoals ik, dan is dat toch wel erg makkelijk. Daarnaast profiteer je dan ook van stoelverwarming wat ht rijden bij iets lagere tempratueren ook zeker mogelijk maaktals laatste; kijk of er een windscherm bij zit, absolute must en kun je zo opbergen in de kofferbak
alle andere opties zijn ook lekker mooi meegenomen ;)
waarom zou je je veren vervangen als het daar voor 99,9% zeker niet aan ligt maar waarschijnlijk aan jou velg met sterk afwijkende maat. met ET37 komt hij behoorlijk naar buiten, daarnaast zeg je zelf dat de veren er goed uit zien
cruise control opnieuw inleren met tech II
Is het nog niet verholpen dan heb je storing in de cim, dat is een kastje wat achter het stuur zit wat alle stuur organen doorgeeft aan de rest van het systeem in de auto en moet deze vaak vervangen worden
ik heb met die bandenmaat een hele tijd gereden

als je goed leest kun je de bandenmaat lezen


inmiddels rij ik met de zelfde velgen op 225-35-18 op mijn astra G king:
gaat prima , maar je moet wel heel goed de ET waarde in de gaten houden. Mooste is rond de ET 49 te gaan zitten, mag ook wel iets lager zijn, maar niet te veel anders komen de wielen te veel naar buiten.
ja, kijk, mijn auto …
http://youtu.be/c999h7fnJz0ik haal met mijn 2.2 16V 1 op 10 gemiddeld. Rij af en toe ook wel eens flink door en regelmatig korte stukjes. Maar ook stukken netjes op cruise control.
ik vond de 1.8 op zich prima voor een cabriolet. 1.6 vond ik véél te licht. 2.0 Turbo had ik het liefst willen hebben maar moeilijk te vinden met de andere eisen die ik had.
En de 2.2 is niet heel zuinig, maar het karakter van de motor vind ik wel heel erg fijn. Niet zo rauw als de 1.6 en 1.8 en pakt mooier op van onderen. Nadeel is alleen dat deze op de snelweg nog redelijk wat toerenmaakt net als de 1.6 en 1.8. Dat had met deze motor ook wel minder kunnen zijn. Maar verder top motortje
Klopt mijn auto heeft het ook, mijn filmpje staat ook op youtube
heb je een volautomatisch dak of een semi-automatisch dak in jou astra
(met of zonder hendel aan het dak bij de voorruit)
29 mei 2011 om 15:02 In reactie op: astra g 2002 2.2 liter traction control uitschakelen, hoe? #17877459Ik heb in mijn Astra G 2.2 uit 2002 ook zo’n knopje

kabelsetje is gewoon bij de dealer te koop, en je moet even een nieuw panneeltje halen waar dat knopje komt, ook bij de dealer. En een TC knopje, ook bij de dealer.
alleen met hevige sneeuwval zet ik hem uit.
over dat racen/wegrijden. Juist met TC moet het juist mogelijk zijn een zo snel mogelijke start te maken onder normale omstandigheden omdat je altijd maximale grip op de weg houd. Of zie ik dat verkeerd
spinnende wielen moet je niet hebben iig
zijn het wel de originele velgen af fabriek? Kan zijn dat er anderen onder zijn gekomen met verkeerde ET waarde. De bandenmaat die je nu hebt moet prima kunnen
Ik rij nu met 225-35-18 op mijn astra 2.2, kan prima als je maar wel de ET waarde in de gaten houd
4 mei 2011 om 20:46 In reactie op: Opel-forum Paaswedstrijd 2011! (Bekendmaking prijswinnaars) #17844735Ik ben ook zo blij :D
ik heb het andersom wel eens bekeken. het kan wel maar dan moet je een puls omzetter hebben / maken.
maar ik zou, als je een 6-cilinder hebt een senator digidash er in zetten, zeker die van een senator B is stukken mooier ook dan die van een kadett
alleen DVD voor navigatie
kan niet ‘even’ omgebouwd worden
-
AuteurBerichten