AsconaC20NE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 868)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra G koplampen mod. H7 naar Xenon #18066507

    ik heb de originele xenon lampen in de astra G, af fabriek met de balasten, koplampsproeiers, hoogteregeling etc.

    Maar als je de immitatie projectorlampen pakt, dan moet je goed kijken wil je het verschil zien. Maar het is wel aanzienlijk goedkoper.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17638380

    de auto even gewassen en de auto ingepakt voor vakantie, even wat mooie passen pakken in zwitserland/italië

    In reactie op: Astra H 1.6 turbo of 2.0 turbo ? #18044748

    ja deze staat 400 km ver weg in duitsland king: En ik wil het liefst eerst mijn astra cabrio dan weg doen want 3 auto’s bij de deur is wel een beetje overdreven.

    En komende 2 weken zit ik in italie en dan een week in zuid-korea dus heb ook niet veel tijd eigenlijk. Maar er komt vast wel een ander mooi aanbod tegen die tijd. gewoon even geduld hebben.

    In reactie op: Astra H 1.6 turbo of 2.0 turbo ? #18044746

    oke dat bied niet echt vertrouwen voor als ik naar een 2.0T ga kijken ;)

    heb overigens een pracht exemplaar GTC gezien, met panoramadak, OPC bumpers, recaro stoelen, AFL Xenon, 1.6 turbo, navi, helemaal af. Alleen heb ik de de cabrio nog en staat dit exemplaar erg ver weg…

    In reactie op: astra h 1.6 geschikt voor lpg? #18047975

    1 tip, niet doen! ik heb er zoveel drama en ellende mee gezien. zoals hierboven ook geschreven, elke 30.000 kleppen stellen, elke 60.000 andere kop en tal van elektronische gekke dingen, terwijl een astra H doorgaans best betrouwbaar is. Dan zou ik nog eerder voor een 1.3 CDTI gaan of 1.9 CDTI maar geen astra H op gas.

    Voor de 1.8 geld overigens het zelfde verhaal

    In reactie op: Astra H 1.6 turbo of 2.0 turbo ? #18044742

    Oke duidelijk. Cosmo uitvoering of ‘innovation’ in duitsland is sowieso mijn eis. En de meeste met panoramadak zijn pas vanaf 2007 dus dat komt helemaal goed.

    Planning is eind dit jaar of begin volgend jaar een kopen, maar vanwege mijn vele eisen nu alvast kijken omdat het aanbod met mijn eisen erg weinig is, Mocht ik er nu een tegenkomen die helemaal perfect is dan komt deze er nu al wel. Dus met panoramadak, cosmo, 1.6 of 2.0, en OPCII pakket in goede staat en niet te veel km die enigzinds hier in de buurt te koop staat.

    Die kans is dus klein dat hij er nu al vast gaat komen, eind dit jaar of begin volgend jaar wil ik wel iets consessies doen ;)

    bedankt allen tot zover king:

    In reactie op: Astra H 1.6 turbo of 2.0 turbo ? #18044739

    maargoed, conclusie is dat de verschillen maar minimaal zijn, en dus ga ik niet specifiek kijken naar een 1.6 of juist een 2.0 maar ga ik voor uitvoering/kleur/opties en of het dan de 1.6 of 2.0 is maakt mij dan wat mindere mate uit.

    Maakt het voor de Astra H (GTC) nog uit of exemplaren na bepaalde bouwjaren beter zijn?

    In reactie op: Astra H 1.6 turbo of 2.0 turbo ? #18044737

    Een glas dak ga je geen spijt van krijgen , dat is geweldig.

    weet ik, ik was zo van onder de indruk dat dat een absolute eis is ;)

    1.6 turbo is kicken kleine motor met power toch zou ik voor 2.0 turbo gaan, in oss staat een rode te koop full options met lage km stand. Alleen is een testauto geweest van autoweek. Was wezen kijken alleen die verkoper liet me geen eens een normale testrit maken, testritmaken was kopen ja doei.

    ik zou sowieso niet snel een testauto kopen, en geen proefrit? Dan ging ik gelijk weer weg…

    Dus altijd grondig chek doen voordat je een turbo auto koopt, 8 van de 10 is altijd afgetrapt.

    ik denk dat in duitsland waar ik shop dat het nog wel mee valt, en zolang de auto van een eerste eigenaar is geweest valt het nog wel mee denk ik.

    In reactie op: Astra H 1.6 turbo of 2.0 turbo ? #18044729

    Das mooi, een 1.6T rijder hier :)
    Dat hij abrubt reageerd dat dacht ik al, dat vond ik in de insignia 1.6T al zo, dat schokken vind ik toch wel ‘minder’. 2.0T kan ik wel van kennissen lenen om even te proberen, maar 1.6T is wel lastiger te vinden.

    e zij heus wel te vinden als je maar geduld hebt en zoekt, in Duitsland zijn ze niet altijd geodkoper en denk aan de Bpm.

    klopt, ik kijk ook niet zozeer in duitsland voor de goedkopere prijs, maar meer vanwege het aanbod en de luxe. Zo wil ik graag xenon, cosmo stoelen of recaro stoelen, en liefst een glasdak, daar hoef je in NL al helemaal niet voor te zoeken, zijn er niet… king:

    Ik heb een paar proefritten gemaakt in een corsa opc met het 1.6T blok en verbaas me erover hoe zuinig het blok is bij rustig rijden, dat haal je niet met een 2.0T.

    ik rij normaal ook niet hard, maar ik wil o.a. deze motorisering vanwege de 6-bak, en als ik een keer wil hem de sporen kan geven en dan maakt het toeren ook weinig uit, maar hij moet wel beetje fatsoenlijk lopen en betrouwbaar zijn. ALs na het chippen het vermogen niet veel eerder vrij komt dan ga ik dat dus niet doen.

    In reactie op: eaton m45 (supercharger) x20xev ??? #18045679

    2.2’s in gewone astra 5-deurs zijn volgens mij nóg veel zeldzamer/meer bijzonder en persoonlijk vind ik het na de turbo een van de fijnste blokken door het hoge koppel onderin, maar kan me voorstellen als je gehecht bent aan je auto dat je hem niet snel weg doet dan.

    In reactie op: Astra H 1.6 turbo of 2.0 turbo ? #18044725

    ik weet wat er te koop is ;) een Z20LER is ook nog een mogelijkheid, LEH is de opc en die wil ik niet.

    Een 1.6 turbo zijn er niet super veel van nee, maar ook niet super zeldzaam, naarnaast kijk ik in duitsland en daar zijn best nog wel wat 1.6 turbo’s te koop.

    Dus vandaar de vraag, 1.6 turbo of 2.0 turbo, de ene zegt dat de 2.0T mooier op pakt laag in de toeren maar de 1.6T het koppel eerder vrij komt. En als je ver wil tunen dat je beter de 2.0T kunt nemen, maar het vermogen van 170PK vind ik in prenciepe voldoende.

    Naar mijn idee liggen de specs en alles heel dicht bij elkaar en ben ik eerder geneigd naar de 1.6T vanwege zijn mindere gewicht, ietsjes zuiniger, maar dacht misschien zijn hier wel ervaringen met beide blokken.

    Ik heb met beide gereden jaren terug, de 1.6T zat in een astra H station en de 2.0T in een 5 deurs, maar toen was dat gewoon even lekker stukje rijden en dan kijk je er heel anders na dan wanneer je mogelijk zo’n auto wilt kopen

    In reactie op: eaton m45 (supercharger) x20xev ??? #18045677

    zelfs zou ik dan een andere auto kopen, en als je graag een supercharger wil een 2.2 kopen. Is een amerikaans blok en je kunt dan een kant en klare compressor kopen. De 2.2’s zijn in USA namelijk geleverd met compressor en past er zo op. 240PK is dan zonder aanpassingen haalbaar en hoef je geen gekke dingen te doen. minimale aanpassingen, accu op andere plek monteren, ECU herprorammeren maar geen gekke (motorische) dingen. En het is door GM al getest dus je loopt zeker geen risico’s. Meer info:

    voor meer info: http://www.courtenaysport.co.uk/supercharger-conversions/info_102.html

    In reactie op: geluid met een middendemper vervanger astra G #18008728

    als je zo graag meer geluid wil, waarom laat je er dan niet een cutout tussen lassen met een vlinderklep?

    zoals je leest wil ik juist helemaal NIEt meer geluid. iets donkerder is oke, maar moet geen brulbak worden omdat ik aardig wat (snelweg) kilometertjes maak

    Stuur anders even een mailtje naar eerder genoemd mailadres, zij kunnen je zeker verder helpen.

    als ik terug ben in NL ga ik dat gelijk even doen :thumbup

    In reactie op: geluid met een middendemper vervanger astra G #18008723

    @TS: maak je niet druk. Zo ontzettend veel meer geluid zal het niet geven. Wel wat meer en waarschijnlijk wat donkerder maar absoluut niet storend. De irmscher eindpijp is behoorlijk gedempt. Pleur gewoon een middendempervervanger onder. Voor 80 euri heb je er 1. Mail maar naar info@datatuning.nl dan krijg je hier exact antwoord op. Je kunt het zo goedkoop als duur maken.

    helder. De irmscher einddemper is inderdaad goed gedempt en dat vind ik helemaal niet erg. Moet geen brulbak worden, ik ga eens even googlen, heb nog 4 maand de tijd om te kijken wat ik echt ga doen. mooiste was gewoon een sport-middendemper met goede pasvorm/kwaliteit, maar kan die niet echt vinden.

    bedankt voor de reacties.

    In reactie op: Andere einddemper Astra G coupe. #17845157

    20 mei 2012 mooie cabriorit voor dakloze Opels, zie TwinTop.nl

    gaan we deze daar ook zien?

    zal eens even kijken

    ALs een van de sensoren stuk is (komt soms voor) dan is het of heel, of stuk… dus dan blijven ze branden.

    Omdat jij 2x moet starten voordat ze uit gaan denk ik dat er iets mis is met de computer, dat de elektronica daarin niet goed schakeld. Je kunt hem dan laten reviseren , kost nog iets van 200 á 300 euro, of een nieuwe van nog heel veel meer.

    maar iig eerst even laten uitlezen bij de locale dealer, doorgaans kun je ABS vrij precies uitlezen waar de fout zit

    In reactie op: Andere einddemper Astra G coupe. #17845144

    ik heb een coupe demper van irmsher onder mijn cabrio gezet, zo van onderen lijkt het een beetje raar maar staat echt heel erg mooi! (en vanzelfsprekend goede kwaliteit, ziet er nu na 2,5 jaar nog als nieuw uit)

    kosten: 180 euro, nieuw

    idd even uitlezen, je hebt storing in het ABS/ESP systeem ergens.

    Voor APK mag het ABS lampje ook niet blijven branden

    In reactie op: Astra G Sport bougies aan vervanging toe? #17996876

    gewoon originele heb ik er in. zijn helemaal niet zo duur bij de dealer. Jou bougies zien er gewoon normaal uit, maar vervangen kan nooit geen kwaad. Ze moeten zeker 60.000 mee kunnen, maar na 30.000 zou ik ze gewoon een keer vervangen als je veel kortere ritjes maakt.

    zwarte zuigers heb je al naar een enkele 10.000 km, niks geks aan de hand ;)

    In reactie op: ESP Uitschakkelen #17825011

    Ik heb het zelf ook ingebouwd, kijk even hier op het forum, gebruik de zoekfunctie,

    voor 30 euro en half uurtje klooien was ik klaar, helemaal aangelegt op de originele manier

    In reactie op: laag staionair draaien 2.2 16V #17919305

    mijn 2.2 loopt precies zo

    nadeel van de 2.2 is nog steeds wel dat het zonde is dat er een CR bak achter zit en geen WR bak. ik zit er ernistg over na te denken om dat te doen, of nog beter, de mogelijkheid voor een 6-bak. De motor leent zich juist uitstekend hiervoor

    In reactie op: Lederen beige bekleding in de waggel #17922390

    Ik vind de koplampen van jou auto echt verschrikkelijk, maar verder een super mooie G en dat leer maakt het helemaal af.

    is ook moeilijk aan te komen volgens mij voor een 3 of 5 deurs. of past die van een coupe ook?

    In reactie op: OPC2 bumper voor €309,- #17919792

    is geen originele GM bumper maar immitatie zoals ik kan zien. Maar wel heel erg mooi!

    maar wat kost zoiets los dan. Ik heb het ook los gekocht bij de dealer, welliswaar met korting en was ook zoiets kwijt. alleen mistlampen heb ik ook immi gekocht

    In reactie op: astra g stoelverwarmingknopjes #17918855

    naja het kan natuurlijk dat hij paar dagen niet online is geweest. ik kijk hier ook niet elke dag rond

    zo’n paneeltje heb ik wel maar de knopjes niet

    In reactie op: egr klep vervangen astra g #17919358

    ten eerste zou ik heel zeker weten of je wel een EGR klep hebt, en of deze idd stuk is.

    doorgaans als een EGR klep stuk is dan kan de motor wat minder goed lopen als deze open blijft staan, blijft deze dicht staan dan zul je het mogelijk alleen vernemen door een brandend motorlampje (meestal gaat deze branden bij een defecte egr) in ieder geval nooit geen V8 geluid.

    Die had precies dezelfde problemen en ik heb mijn egrklep bekeken en deze is helemaal weg gerot.

    EGR kleppen heb ik nooit zien rotten, maar neem aan dat je bedoeld dat deze er slecht uit ziet? Maar elke klep die er een tijdje op zit doet dat, er gaan tenslotte uitlaatgassen doorheen

    als je een egr klepje hebt liggen kun je het eens proberen, maar voordat je er 1 koopt zou ik heel goed nagaan of hier het probleem wel in zit. Ik denk het niet namelijk

    ik heb die van mij trouwens gewoon afgedopt, niks geen egr klep meer, is alleen maar beter voor de auto

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 868)