Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
denk dat het vooral zelf ervaren word, een OPC heeft IDS+ onderstel met instelbare dempers, ESP die uitschakelbaar is, lager profiel banden en brede banden, dus het zal sowiezo stukken beter gaan!
Mijn ervaring is dat ze just heel zuinig zijn, lekker soepel. Loopt mooier dan de 1.6 16V (!) , niet zo rauw. snel is hij niet nee, maar je komt er prima mee in het verkeer. En ook best betrouwbaar.
Mijn broer heeft ook zo’n astra G mte 1.6 8V, al heel wat jaren en 100.000, nog nooit geen gekke dingen! niet alleen met de motor, maar met de hele auto niet. Alleen de airco werkt niet meer door vermoedelijk een defecte condensor.
Mooi hoor! Ben ook al voorzichtig aan het zoeken naar een GTC als volgende auto. Dit ziet er ook mooi uit zeg king:
en wat ik bij mijn ecotec ketting motor er altijd bij in gooi als de olie ververst is, is top end treatment. Heb het idee dat de auto/ketting ook wat mooier loopt en ik heb dan ook minder snel last van sludgevorming
Denk vooral dat het afhankelijk is van de receptionist / monteur. De dealer hier heeft 2 goede receptionisten en ook enkele monteurs die heel goed weten wat ze doen / zeggen en waarover ze praten. Ook genoeg, met name oudere, monteurs die geen idee hebben van elektronica of wat dan ook, waar je niets aan hebt als je iets vraagt.
Ben benieuwdt naar welke garages je bent gegaan die zeiden dat je een riem had? :hmmz Daar zou ik mijn auto niet zo snel heen brengen als het daar al mis gaat.
maar zoals gezegt, je hebt een ketting ;) zolang je geen tikkende geluiden hoord, niks aan doen en gewoon lekker rijden
volgens mij zijn het best goede motoren, ook bij hoge km standen. ik zou de 1.3 ook zeker verkiezen boven de 1.7 diesel. Maar de voorkeur gaat wel uit naar de fiat diesels (1.9). Maar het staat of valt wel bij goed onderhoud. En ik zou bij hogere km standen wel iets van een historie willen wetne.
vraag de dealer of ze even jou gegevens willen checken op channel21, dan weten ze exact wat voor auto jij hebt en welke opties jij hebt.
maar 99% zeker dat jou auto gewoon ABS heeft, zoals vrijwel elke astra G. Heb ook nog nooit een astra G gezien die dat niet heeft.
6 oktober 2012 om 17:49 In reactie op: astra g 2002 2.2 liter traction control uitschakelen, hoe? #17877462weet zo niet het onderdeelnummer, maar volgens mij is het 9270597
1 min googlen; http://bertoneaddict.forumactif.com/t237-bouton-desactiver-esp-tc” onclick=”window.open(this.href);return false;
Astra GTC 2.0 turbo. sport knop is echt super relaxt en werkt prima. Voor op de demping van de auto. Maar volgens mij is sportknop ook geleverd zonder demping veren. Als ik het goed heb. Zet je auto op contact en staat er in dashboard aan linkerkant in het geel IDS +. Bingo dan heb je active veren pakket. Anders alleen gasrespons en hij stuurt feller. Of heb ik dit allemaal mis
dat heb je helemaal goed. Je hebt het IDS onderstel, standaard op de sport.
En je hebt het IDSPLUS onderstel. Dan krijg je ook instelbare schokbrekers en zo. (standaard op 2.0 turbo) Dat laatste vind je maar weinig op (nederlandse) Astra’s.
Nogmaals, ik zelf vind de verschillen minimaal. Leuk als het er op zit maar in de praktijk gebruik ik het weinig. En de sport-knop icm half/automaat is echt drama. Dan rij je met 6000rpm en dan schakeld hij nog niet door en begint de hele auto te schudden en schakelen wanneer je het niet wil. Met handbak is het een leuke optie als je lekker bochtige weggetjes wil pakken en zeker met een 2.0 turbo merk je het verschil goed. Met een 1.6 of 1.8 zijn de verschillen minimaal voor mij. En mijn ex-vriendin, die wat minder gevoel had met auto’s om het zo maar te zeggen, merkte totaal nooit geen verschil.
4 oktober 2012 om 17:30 In reactie op: astra g 2002 2.2 liter traction control uitschakelen, hoe? #17877464haal toch gewoon zo’n setje, kabeltje kost nog iets van 15 euro bij de dealer, aansluiten, al met al 30 min. werk. Knopje en panneeltje moet je dan nog hebben, en klaar is kees.
Ik heb het alleen met hevige sneeuw of zo dat ik hem wel eens uit zet om iets wilspin te krijgen.
off-topic, een astra 2.2 leent zich niet echt om te ‘racen’, heerlijke motor, met lekker veel koppel onder in toeren. Maar met 9 seconden naar de 100 legt het tegen veel ‘snelle’ auto’s af… Ook zonder ESP. Daarnaast beschermt TC/ESP jou zelf, en bepaard het je banden. En theoretisch gezien gezien is wielspin niet goed voor een snellere acceleratie. Het beste is om daar net onder te zitten.
dit heb je nodig

draadje aansluiten op de ABS stekker, bij de 2.2 is dat pin 21 zo uit mn hoofd


die rechter kabel voer je zo naar binnen door het schutbord

grijze draadje is voor de verlichting van de knop, haal je bij verlichting van de sigarettenaansteker weg

alles teurg monteren

en testen, bij lampje aan, is het systeem uitgeschakeld

klaar, 30 min werk. kabelsetje kun je het best bij de dealer halen. Knopje kan daar duur zijn, misschien even op ebay of zo zoeken.
knopje had ik voor 10 euro op ebay, kabeltje was iets van 15 euro en kapje voor het knopje was ook niet zo heel duur. Volgens mij was ik alles bij elkaar nog geen 50 euro kwijt en het is heel makkelijk zelf te doen.
Het verschil is minimaal, mijn toemalige vriendein merkte ook geen verschil tijdens rijden toen ik zon auto even had. sturen gaan iets zwaarder en reageerd iets directer op gas. Maar de verschillen zijn minimaal hoor.
met dagrijverlichting branden de achterlichten uberhaupt niet volgens mij. Tenminste de astra J die ik had…
Heb je wel xenonverlichting die geschikt is voor canbus? En ledjes die geschikt zijn voor canbus?
ik zou gm-tuning ook eens vragen, die hebben verstand va hun producten neem ik aan
Ik heb in 3 J GTC’s gereden, die schakelden allemaal prima. trefzeker, niet te licht en niet te stroef. Waren wel hagelnieuwe auto’s, geen idee hoe dat na verloop van tijd is. Ik heb geen ervaring met andere bakolie en zou ook niet weten waarom je dat zou doen?
Quote:ik dacht eerder aan een 1700 ofzo aangezien ik nog maar 18 ben en de verzekering enzo zelf moet betalen…Quote:1.7 is een diesel, als je niet veel km maakt zou ik die laten staan. Ik ga er van uit dat je nog geen vaste baan hebt of iets. in dat geval lekker voor de 1.6 of 1.8 gaan.verder bij jou stage vragen waar je op moet letten, die weten het als het goed is heel goed, maar over het algemeen zijn het redelijk probleemloze wagens
1 oktober 2012 om 20:07 In reactie op: problemen elektrische dak opel astra g (bertone edition) #17995294[img]2 knop indrukken en ingedrukt houden[/img]
ik hoef hem alleen maar paar sec in te drukken, de rest gaat vanzelf, en kan hem ook gewoon openen dmv 2x op open drukken op de steutel.
___________
@j.wijnings; de dealer heeft een heel stappenplan hoe een dak opnieuw af te stellen. Dat is bijvoorbeeld ook nodig als er een nieuw dak gemonteerd moet worden. Is even werk, maar dat zou ik sowiezo proberen. Maar je moet wel iemand met een beetje kennis/ervaring hebben. Bij de dealer hier hebben ze 1 specialist en die weet precies wat hij doet.Ik had ook een keer dat het dak niet open wilde, maar dat was snel gevonden, de kofferbakverlichting bleef aan, en dus is de schakelaar stuk van de achterklep. Is die schakelaar stuk dan kan het dak niet zien of die open of dicht is, en als het dak niet kan ‘zien’ of je de achterklep hebt geopend of niet dan doet het dak ook niet. Paar euro nieuw schakelaartje en klaar is kees
Maar kan heel veel zijn, dus het is heel lastig om een pasklaar antwoord te geven, zeker als er al gerommeld is
de prijslijsten zijn duits en kunnen dus (flink) afwijken van de nederlandse. En zelfs per motoruitvoering kan het verschillen.
Business en Edition zijn nagenoeg gelijk, op enkele details na. Business kon je alleen maar met beperkte mogelijkheden / motoren bestellen waar je de edition naar wens kon aankleden. Business zat minder marge op, laga catalogusprijs en zo voordelig voor de zakelijke markt.
maar zowel edition als business zitten de meest belangrijke dingen op. Persoonlijk zou ik uitkijken naar een cosmo of executive, omdat deze veel betere stoelen heeft en wat luxer, + leuke details terwijl het verschil in aanschafprijs relatief weinig is. Maar nogmaals, op een business kom je niks te kort.
nu hoor ik dat het komt door “het Nieuwe rijden”, dus afremmen op de motor. (wat ik veel meer doe dan vroeger.)
niet de hoofdoorzaak, maar helpt wel mee
is dit idd zo, en normaal op de Astra G/ alle auto’s?
komt vaker voor bij auto’s met remschijven achter, ook bij astra G’s en zafira’s ook je het vaak.
en is dit op te lossen door gewoon weer wat “agressiever” te remmen, of door te remmen met meer gewicht achterin?
een keer flink remmen helpt wel eens ja, gewicht niet. Maar zijn jou remmen wel goed gangbaar? Dus dat de blokjes mooi soepel tegen de schrijf word aangedrukt en weer terug?
en is de remverhouding idd 70/30? en kan je dit ook afstellen/aanpassen? (dat het 60/40 wordt?)
en zo ja, is dit ook raadzaam?is in prencipe niet even aan te passen, en dat is ook niet raadzaam, vandaar dus dat je dat niet kunt afstellen
Met andere woorden, controleer goed of je remmen achter ook gangbaar zijn, keer alles loshalen, schoonmaken en smeren en in elkaar zetten. En af en toe wat steviger remmen is ook niet verkeerd
succes!
Is nog geen 15 min rijden voor jou ;) en het werkt inderdaad! Hoor het wel harry of ik een kopie voor jou moet maken
Zo, harrynijhof is inmiddels voorzien van een nederlandse wegenkaart king:
Moet de NCDR1100 daarvoor niet geupgrade worden dan?
nee, volgens mij alleen even aan de tech II en het display op CID zetten
ze zijn spiertwit, en zijn inderdaad gewoon LEDjes ;) , met APK is het 1 minuut werk en verwissel ik ze even voor gloeilampjes. Omdat je met LED’s geen lichtbeeld meer hebt.
Ik was toe aan een nieuwe einddemper, even marktplaats of duitse ebay in de gaten houden en tadaa, een Irmscher eienddemper; 150 euro, helemaal nieuw.
Zit er nu 3 jaar onder en nog als nieuw. Er werd trouwens geadverteerd met coupe demper voor 1.8, maar alle benzine coupe en cabrio einddempers passen zo zover ik weet.

gewoon even geduld en goed zoeken.
Ik heb een NCDR1100 met kleurenscherm. Het scherm inbouwen is te doen, maar je moet een nieuw middenconsole ding hebben. En een kleurenscherm regelen uiteraard.
CD’s, deze zijn gewoon te branden! Ik heb benelux 2007 (gebrand) en alle europa CD’s van 2003 (origineel). Moet eigenlijk op zoek naar een 2012 versie maar geen idee waar ik deze kan vinden / downloaden. Kopen bij de dealer is echt belachelijk duur.
Vandaag niets gedaan, want het was nogal raar weer vandaag!

Ik heb ook een astra G cabrio,
en ik heb ook een OPC bumper er op laten zetten (origineel GM)
alleen de mistlampen zijn origineel belachelijk duur, die heb ik lekker immitatie gekocht! (renault megane en zo past ook allemaal)
hier bijvoorbeeld, 21 euro voor Links + Rechts: http://www.artaparts.nl/opel-opel-astra-g-groep-verlichting/0/266″ onclick=”window.open(this.href);return false;

-
AuteurBerichten