Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
veerpootbrug bestaan wel van een V6

das service :thumbup
ben benieuwdt….
Het probleem zit hem met name in dat een calibra V6 het snelheidssignaal via de ABS sensoren pakt, elektronisch… deze kun je niet als pulsgever gebruiken.
en die digidashes hebben pulssignaal vanuit de bak nodig.
Er is een adapter voor die dat signaal van ABS om kan zetten. Kost iets van 100 euro bij een duitse firma, of nog meer, maar dan moet je nog van alles instellen….
ik wil wel eens kijken of ik het werkend krijg, aangezien ik aardig handig met elektronica ben.
Alleen de tijd is op het moment lastig te vinden
31 december 2008 om 17:31 In reactie op: Heel veel vocht in Calibra '97 + airco vraagje (interie #17459468en zorgen dat de afvoer overal goed vrij is bij de parafaan, zodat hij niet vochtig wordt.
Ik had er ook last van, nu wel stukken minder…
maar calibra’s blijven wat meer last te hebben van vocht dan andere auto’s
dan lijkt mij dat de meest makkelijk en mooie oplossing, maar ook een dure :thumbup
maar die van een vectra 2000 is een 4 cilinder, ik weet niet of je deze om kunt schakelen in 6 cilinder. Die van een vec2000 zijn stevig aan de prijs.
Die van een monza/senator is heel anders en zeker geen plug and play met een calibra V6. Ik heb er ook over na zitten denken, maar er gaat bijzonder veel werk in zitten
er was een hele mooie site voor waar alles op stond, zal hem eens opzoeken
thnx :thumbup
ik zou ook zeker voor 6000K gaan,
echter, het lichtbeeld blijft gewoon heel slecht, dat is calibra’s eigen en niet te vergelijken met andere auto’s met xenon.
Maar het beeld wát je hebt, dat is wel stukken beter.
en wat heb je hier voorbetaald als ik vragen mag?
140 of 160 euro? zoiets.
maar dat was 2 jaar terug, toen lagen de prijzen aanzienlijk hoger dan nu.

ligt het aan mij? Want ik snap er werkelijk niks van wat je bedoeld :hmmz
iets met een knipperlicht die aan blijft.
http://www.universalxenonlight.com/
rij er al bijna 2 jaar met volle tevredenheid mee,
1 lamp ging na een jaar stuk, kreeg gewoon kostenloos een nieuwe omdat er gewoon garantie op zit blijkbaar.
hun zitten vlak bij mij in de buurt
Ik heb 6000K, wat het mooiste licht geeft
heb ook 8000K gehad, de lichtopbrengst was minder (nog heel goed) en 6000K was wat witter, wat ik persoonlijk mooier vond.
ja, mijn vorige calibra kwam uit begin 1994, ook met bestuurdersairbag
En jij hebt irmscher / 3mm verlaging => sport vering. en dtm serie nummers
DTM zijn maar in 3 kleuren geleverd. Paars (northcape), Groen (rio verde) en zwart. Beige leer werd niet geleverd in een DTM, zwart leer wel.
Buiten dit alles weinig tot geen verschil.
en in duitsland waren ze er meende ik ook nog in het wit.
DTM is niet zo speciaal als het lijkt hoor
16 inch BBS velgen
30mm irmscher veren
speciaal stuur (goed kijken naar de verschillen) :P
En als je stoffen bekleding hebt, heb je ‘DTM’ bekledingen het type nummer op de asbak
die hadden de uitlees computer niet aanstaan,
dan drukken ze toch op de knop ‘AAN’ en dan doet ie het toch? :hmmz
maargoed,
die prijs is voor 2 nieuwe sensoren volstrekt normaal. Ben wel met je eens dat het heel veel geld is.Je kunt eens kijken naar 2e hands sensoren van een calibra als je het te veel geld is. Er worden er genoeg gesloopt.
2slow hier op het forum heeft er ook 1
Hierbij ook nog wat foto’s uit het oosten van nederland
van de vrachtwagen

ff een mini stukje rijden op eigen terrein

achterkant

voorkant


en zo staat hij er nu bij, met dagrijverlichting, het effect is lastig te zien op de foto

De insignia bij het andere filiaal, heel dik, met 20 inch wielen!


Ik sleep de hele dag met opels, geld dat ook? :P
Het is mijn bij-baantje…

met mijn opel sleep ik niks, d’r zit geen haak achter… :)
of een steentje tussen de tandjes
of de tandenkrans ligt er helemaal af, heb het al 2x gezien bij een calibra :o
ik heb er inmiddels al mee gereden, niet met de OPC, maar met een 2.0 CDTI…
met de OPC zijn ze ook al druk bezig:

de OPC krijgt overigens 350 PK
brandstof additief noemen ze dat
bij garage staat het vaak op de factuur als: ‘brandstofsysteem reinigen’
Er is geen enkele serie motor die op octaan 100 loopt dus zul je er niks aan merken bij je 95 of 98 motor.
ik tank regelmatig octaan 100, en daar loopt hij prima op hoor, zeer goed zelfs!
Merkbaar beter dan gewone 95.
En dat kan ik van de nederlandse V-power niet zeggen…
ik gebruik DIT
wat een super spul, van ProTec. Het dash wordt echt mooi, wel eerst even stofvrij maken. En daarna spuiten. Alles wordt heel mooi diep mat-zwart. Voor een lange tijd. Ook goed voor het leer. Echt super spul!
Nadeel is wel dat het stinkt. ALs je de hele auto gedaan hebt is het wel handig om even 2 uurtjes de ramen los te laten. Dan is de geur wel weer weg :thumbup

Heel mooi dat stuur, en ook lastig aan te komen in goede staat (tu)
dat was ik inderdaad. Daar werk ik king:
Ik was vast wel ergens binnen, ik heb jou niet gezien, anders was het me zeker opgevallen.
Ik spot elke dag wel een paar calibra’s, ik zit ook veel op de weg. Maar vanmiddag kwam ik een forumlid tegen volgens mij:

beetje lastig te zien, maar de eigenaar zal hm vast wel herkennen :P
was volgens mij een 4×4 turbo
Wintervelgen: 16 inch Turbo velgen met 205-50-16 bandjes

Zomer: 18 Inch Irmscher Evo-Star velgen met 215-35-18 bandjes


:wors
daarom heb ik in mijn X25Xe ook gewoon een inlegfiltertje :P
het geluid van een V6 vind ik overigens helemaal orgineel al super, dat moet niet te veel overstemt worden :P
achja, brussel is nou 1x heel erg druk…
ik ben met de calibra dwars door parijs geweest. Was dan wel ’s avonds, maar nog steeds extreeem druk. En ook wel van die situatie’s gehad. File of zo kan ik me niet zo druk om maken, zeker niet als je er een beetje rekening mee kunt houden
En als je dan ook nog in de middel of nowhere strand is het helemaal ellende in frankrijk. Zo was mijn vakantie…
maar mooi dat het verder nog wel leuk was.
-
AuteurBerichten