Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
waarvan wil je het schema hebben?
die swap lijkt mij ook super :wors
die rolkooi lijkt mij helemaal niks, of je moet die echt nodig hebben op het circuit of rally
Bij mijn verzekering zeiden ze al dat de meeste auto’s ouder dan 10 jaar niet meer waard is om all-risk te verzekeren.
De dagwaarde van een calibra V6 van 15 jaar oud is 1500 euro ongeveer volgens de verzekering schat ik.
Mocht je hem echt helemaal in elkaar rijden, dan krijg je nog super weinig terug.
Ik heb hem wel WA+ gedaan, zodat ruitschade etc. gewoon vergoed wordt. Ik betaal nu 42 p/m wat ik nog behoorlijk hoog vind
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, en heb helaas nog niet de tijd om er vollop me bezig te zijn.
Ik zit alleen nog met de check control, bijna iedereen met een Vectra LCD of Senator ab facelift LCD heeft hier problemen mee dat de lampen niet uit gaan.
ik spot er zoveel,
vanmorgen zelfs hele morgen mee op pad geweest, helaas was het slechts een 1.8 wat duidelijk niet over houd
enkele km met de 2.0T gereden, die is daarentegen super waardoor je je gelijk afvraagt waarom iemand nog voor de 2.8T zou gaan.
Dieseltjes lopen ook erg goed, zelfs de 110PK is best nog te doen, 160PK nog niet gereden
ik denk ook het eerste aan de ontsteking, niet alleen de kabels, maar ook de bougies uiteraard! deze zijn bij een V6 niet makkelijk om te vervangen waardoor deze vaak met een beurt overgeslagen wordt.
is dit het niet, een paar minder voorkomende zaken;
gasklephuis goed schoonmaken, deze kunnen flink versmeerd raken, al zal dat op hoge toerentallen niet heel veel effect moeten hebben, maar goed is het altijd
injectoren; verstopt en moeten ultrasoon gereinigd worden
brandstofilter, deze is misschien zo verstopt dat deze niet voldoende brandstof doorlaat
de tankinhoud staat me wel iets van bij ,dat er iets te wijzigen was (misschien de eenheden???
maar was verder niet van toepassing omdat het calibras en vectra waren (die hebben 60 literen het lcd van jou die is van een omega-senator en die hebben 70 liter, maar wat geeft die aan het aantal liters of een kwart of half netzo als bij de kadett (als die voor een kwart of half vol zitten
je kunt inderdaad de eenheden veranderen, hoe weet ik niet precies.
Bij een vectra LCD hoef je de tankmeter niet aan te passen inderdaad omdat deze de zelfde tankinhoud hebben. Bij mijn senator LCD moet je een klein weerstandje er tussen maken voor een juiste weergave van het aantal liters. Vol/half-vol of leeg klopt altijd inderdaad :thumbup
ja tuurlijk ben je het beste af, met de cc stuurapparaat, van het betreffende dashbord
maar als er net zo moeilijk is aan te komen ,als het vectra lcddie van de kadett ,en de astra, zouden funcioneren
die van de calibra NIET, en dat weet ik zeker
heb er nog een vectra 2000 staan, en als het mooi weer is zal ik eens kijken welke code er opstaat op de cc unitde CC van een vectra LCD in de calibra functioneerd niet, juist omdat het cc-stuurapparaat er tussen zit. een vectra LCD (en ook mijn senator LCD van na de facelift) hebben die computer al in het LCD zitten. (senators van voor de facelift en die van een kadett hebben dat niet en kun je zo op aansluiten)
Als je de draden vanuit de bestaande cc-computer op het LCD aansluit werkt dat niet. Dan krijgt hij verkeerde signalen binnen en krijg je foutmeldingen
Je moet de sensoren rechtstreeks op het LCD aansluiten aan de blauwe stekker, (die van de cc) en voor de lichtcontrole moet je nog iets aparts doen.
Ik ben er nog niet helemaal uit helaas ivm tijdgebrek
met het stuurapparaat van de chekcontrol van de kadett
moet de chekcontrol van de vectra lcd kunnen werkenmij is verteld (ik heb gelezen:P) dat een vectra LCD Dash een eigen check control (CC) computer heeft, en je dus de meeste signalen van voor de CC computer op het LCD moet aansluiten…
tankinhoud aanpassen weet ik niet of dat kan(kunnen we in die tijd wel proberen)
uiteindelijk zal de tankinhoud wel kloppen, niet dat je met een lege tank komt te staan dan. Maar om een exacte juiste weergave te hebben moet je een weerstandje van 10 Ohm tusen het tanksignaal maken, dan schijnt het aardig te kloppen
de v6 en turbo hebben een dash tot 8000 toeren dacht ik…
met een V6 heeft het toch niet veel zin om verder da 6000 toeren te gaan, een gewone vectra LCD is prima daarvoor
Top!
hier heb ik zéker wat aan king:
de wielen staan inderdaad maar en fractie stil. Achter nagenoeg nooit
Maar de snelheid wordt gemeten met meer dan 15000 impulsen per kilometer, dus zou hij daar onmiddelijk op moeten reageren.
maar het kan idd zijn dat hij niet zó snel de snelheid bijwerkt
heeft jou calibra airco?
zo ja, dan heb je er 1, zo nee, dan is het heel goed mogelijk dat je er geen hebt
dit is het schema van calibra 1996 en 1997 maar de bedrading van de stoelverwarming zal wel niet veranderd zijn
heb geprobeerd het iets groter te krijgen

welk bouwjaar is jou auto?
heb even het elektrisch schema van de stoelverwarming geplakt.
E25 en E30 is de stoelverwarming links en rechts
S55 en S30 zijn de bedieningsknopjes
:thumbup
inderdaad
is op zich ook wel logisch, gezien de snelheid via de wielsensoren wordt gelezen….
Als hij deze van de voorwielen zou pakken, dan zou elke weer wanneer de wielen doorslippen niet alleen het toerental ophoog schieten maar ook de snelheid.
zelfde geld voor de ABS, de voorwielen blokkeren over het algemeen, dan zou de snelheid elke keer op 0 slaan wanneer de ABS ingrijpt.
wou dat ik mijn calibra ook zo’n spuitbeurtje kon geven zoals jou groene, daar knapt ie van op zeg! :thumbup
groene is ook meer mijn smaak dan de zwarte
Mooi zeg!
Jammer dat hij met dit weer zo snel weer smerig is :P
Ik heb nog wel een videoband van de C- en X25XE :P
maar daar staat met name het distributiegedeelte op volgens mij
nee het gaat om een senator B dash, maar bouwtechnisch zijn deze identiek aan elkaar volgens mij…
ik wil gewoon de juiste km stand op het dash hebben die bij de auto hoort :thumbup
als dat met de computer gedaan moet worden vraag ik me af of dat nog gaat lukken nu deze niet meer in de senator zit…
Ik heb een officieel nederland WP handboek, deze is echter niet echt bepaald duidelijk en overzichtelijk. Een vraagbaak is veel makkelijker.
heb toevallig de elektrische schema’s ingescant vanmiddag. Speciaal voor calibra’s na 01/1996
De hele map ga ik niet aan beginnen :P
iemand ook enig idee hoe je de KM stand aanpast van een digidash (met digitale km weergave ? )
ik vind dit persoonlijk een van de mooiste kleuren op een cali :thumbup
lijkt me ook een net exemplaar
te laaaat :P nu wil je niet snel meer zonder…
ben benieuwdt naar de foto’s
das geen calibra :P
-
AuteurBerichten
