Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
tjah, ieder zijn stijl :)
wel zonde van de voorbumper, die zijn vrij lastig te vinden
Vandaag gespot op de A1 bij oldenzaal vlak voor de duitse grens,
een nederlandse rode calibra, een wat ouder type (auto) …. met caravan :D
de eigenaar zal er nu wel mee op vakantie zijn, maar mss is het iemand van hier
wel nette prijs! ik zou wel heel goed alles checken of alles in orde is
en ziet er nog best netjes uit ook
het verschil zit hem in de airco
ik had een ‘oude’ type calibra 2.0 8V uit 1993 met airco, deze woog ook 1220 kilo vanwege de airco, exemplaren zonder airco wegen iets onder de 1200 kilo.
hij heeft iig geen extra kokerbalken of zo, wel is er iets in de deur veranderd.
En veel kleine wijzigingen in de latere types,
bv verbeterde ABS (krans en unit)
andere stuurkogels
dubbele airbag (optie?) met gordelspanners
brandstofpomp hebben ze later nog veranderd bij sommige types
bij de V6 zijn er motorisch ook nog aardig veel dingen veranderd , bij de 8V niet dacht ik
en de carroserie is over het algemeen beter beschermt van de latere typenmaar de airco is het hem, al die kleine dingen niet
EDIT:
ik keek trouwens net voor de zekerheid op het kenteken bij de RDW. kan hij hem niet meer vinden.Heb hem 2 jaar geleden verkocht, nadat ik er nog mee op vakantie ben geweest naar Italië. Super fijn net autootje met werkende airco.
Betekend dat hij waarschijnlijk gesloopt is ? :cry

hij is ook leverbaar in zwart, blauw en zilver, en ook tecnical grey wordt leverbaar op de OPC
dat heb ik ook zo heel af en toe :o
toevallig net nog, gebeurd zo heel af en toe, ik heb geen problemen verder met de laadspanning of accu
inderdaad,
koppeling gewoon vervangen door een nieuwe,
reviseren kan niet, het is een slijtagedeel, net zoals de remblokjes
Kan iemand mij helpen ben op zoek naar het klepje van de trekhaak orgineel Opel. Die hebben ze namelijk 3 maanden geleden gejat in rotterdam of als iemand weet waar je ze nog kan halen Bedankt
ik denk dat hij nog te halen is bij de nieuwe eigenaar van het klepje :jerry
anders marktplaats of het forum hier in de gaten houden wanneer er een calibra gestript wordt met een afneembare haak
Beige leer met paars maakt wel een leuke combo, mare zou ik niet doen……
gek he :P
mooie calibra hoor, zeker het kleurtje :wub
zou alleen de einddemper vervangen door een iets netter exemplaar :thumbup



15 april 2009 | Tekst: Alexander Inia Print Mail Houd me op de hoogte
De leuke modellen willen nog wel eens het kind van de rekening zijn in moeilijke tijden, maar gelukkig heeft Opel de introductie van de Insignia OPC gewoon doorgezet. Want deze super-Insignia is –als we de Lotus Omega niet meerekenen- de sterkste Opel ooit!
Het hart van de Insignia OPC is een tot 325 pk opgevoerde 2,8-liter turbomotor. Het maximumkoppel bedraagt 400 Nm. Daarmee is –ie flink krachtiger dan z’n grootste concurrent, de Volkswagen Passat R36. Die is goed voor 300 pk en 350 Nm. De OPC komt zelfs behoorlijk dicht in de buurt van de naar verwachting veel duurdere Audi S4, die 333 pk een 440 Nm mobiliseert.
De Insignia OPC is het eerste model van het Opel Performance Center dat z’n krachten over alle vier de wielen verdeelt. Dat betekent dat torque steer definitief tot het verleden behoort. De OPC heeft standaard een handgeschakelde zesbak. Opels vlaggenschip sprint in zes seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur.
De jongens van OPC beperken hun inspanningen niet tot het genereren van extra pk’s. Het nieuwe uitlaatsysteem geeft de Insignia een veel sportievere sound mee. Het 19-inch lichtmetaal is nieuw; wielen met een diameter van 20 inch staan op de optielijst. Binnenin onderscheidt de auto zich met Recaro’s en een stuur met afgeplatte onderkant van de andere Insignia’s. Ook het instrumentarium toont met OPC-stylingselementen de intenties van deze Insignia.
De OPC staat 10 millimeter dichter bij het asfalt en de voorwielophanging is aangepast. De veerpoten van het nieuwe HiPerStrut systeem (een uitvinding van Opel) zorgen voor een extra scherpe besturing en ook voor minder aandrijfreacties in het stuur. Het FlexRide-systeem is aangepast; naast de Comfort- en Sport-opties kan de bestuurder ook voor de OPC-modus kiezen. Die zorgt voor een optimaal prestatieniveau. Een sperdifferentieel op de achterwielen is standaard. Ook monteert Opel grotere remschijven van Brembo, die een diameter van 355 millimeter hebben.
Opel onthult de Insignia OPC op de Autoshow van Barcelona. In de tweede helft van 2009 verschijnt –ie bij de dealers.
bron; autoweek
normaal kun je remblokken met en zonder sensoren bestellen. het verschil is vaak enke euro’s per remblok setje, meer niet. In de tijd dat ik bij brezan werkte deed ik bij twijfel altijd een bloksetje mee met sensoren, zo gering was het prijsverschil.
Wat ze los kosten weet ik niet.
Als je op tijd bent met vervangen kun je ze gewoon overzetten op je nieuwe blokken, heb ik ook gedaan.
Als je ze vergeten ben er uit te halen is dat niet slim, en als je vergeten bent remblokken met sensoren te bestellen is dat ook niet slim
doorlussen is inderdaad een beunhaasoplossing, het werkt wel, maar gelijk is de hele functie er van weg…
waar heb je de sensoren uit de oude blokken gelaten?
ik heb nu een V6, die begint zomerdag snel richting de 100 graden te lopen met warm weer nadat ik na een lange rit stil sta.
mijn vorige 8V bleef altijd keurig netjes op 90 graden staan, ook in de bergen met de airco aan!
Ik denk inderdaad dat je wat lucht in het systeem hebt, dop er af halen en hem goed op tempratuur laten komen en bijvullen indien nodig.
is het probleem nog niet opgelost; thermostaat
inderdaad slim en veilig, het ziet er alleen niet uit.
ze hadden het ook in de klep zelf kunnen maken, stond al heel wat beter
Nu kan ik niet spreken over nederland maar in België haal je snel de extra prijs van een diesel eruit 20.000 km.
klopt, hier in nederland worden dieselrijders behoorlijk gestraft met de wegenbelasting etc.
vandaag nog even berekend voor iemand in de lease; bij 35000 km is een vergelijkbare benzine nog 60 euro in de maand goedkoper!
nog wat meer plaatjes



ja, ik heb er mee gereden, en moet zeggen…
het is de 700 euro zeker niet waard. Veel borden herkent hij niet. Ook niet als je van buiten naar binnen de bebouwde kom rijd en daar geen bordt van 50 staat.
LDW heb ik niet getest
daarnaast heb je een mega blok bij de binnenspiegel. Heb er wel een fotootje van gemaakt toen
bij mijn weten zijn alle remschijven van een calibra (8V) zonde naaf :hmmz
ik heb ze wel liggen, helaas zit er wel een complete auto aan vast :P
en zo ziet het er dan ongeveer uit,
echter hoefde bij mij het middenconsole niet los volgens mij, is al weer een tijdje terug

nadeel is dat elektrische klep niet standaard is.
in ieder geval niet de sports tourer waar ik in heb gereden.
1.6 en 1.8 vind ik helemaal niks, heel doods door de lange bakverhoudingen. Wel lekker stil eenmaal op snelheid.
1.6 Turbo is prima! zeker als je hem in toeren gooit is hij zelfs snel. Laag in toeren een beetje doods
2.0 Turbo is helemaal super, waarbij je je af vraagt wat men nog met een 2.8 T moet. Was overigens een automaat met 4×4
2.8 V6 Turbo heb ik wel heel even in gereden, maar niet echt om mijn mening daarover te geven, zal absoluut top zijn.
met de diesels heb ik alleen met de 2.0 CDTI 160 PK automaat gereden. Loopcultuur is minder, maar niet echt heel storend. Rijd echt super.
Volgens mijn collega moet je wel minimaal 45.000 km per jaar rijden wil je diesel uit halen op financieel gebied.
Over de Sports Tourer, een van de weinige auto’s die ik in Stationwagn minder mooi vind dan de andere modellen. Wat Guyke ook zegt, een giga til drempel waarbij de kans op lakbeschadigingen groot is. Bagageruim lijkt veel kleiner dan de vectra, ookal is hij iets groter.
Enige nadeel is dat ik met rijden nog steeds regelmatig tegen de multimediaknop kom op het middenconsole bij handgeschakelde auto’s
mag ook wel, de OPC krijgt maar liefst 320 PK
ik denk neit dat je hem nu nog weer vind…
speedster onderdelen zijn zeer prijzig, en daardoor gewilt voor de onderdelen.
Met zo’n opvallende auto gaat ook niemand meer rondrijden
ik vrees het ergste
als de vonk nu nog steeds niet goed is dan zou ik de bobine zeggen…
Ik heb met de ST gereden, klep werkt wel mooi…
en sluit elektronisch mooi dicht. Hij zuigt hem ook aan als het ware als hij niet hard genoeg dicht word gegooit.
het ziet er wel lelijk uit met de klep open,

de OPC rijd ook rond, in een nu nog braaf jasje, dat zal wel anders worden straks



-
AuteurBerichten