Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vorig jaar ook gedaan. als je zelf een beetje kunt zou ik doen;
olie + oliefilter (vergeet carterstopringetje niet)
luchtfilter kun je van te voren even nakijken, en bekijken of je hem wil vervangen
interieurfilter
brandstof filter
bougies
remvloeistof verversen
ruitensproeier bijvullen
+ alle overige vloeistoffen controleren
algehele controle van de autoik heb het vorig jaar zelf gedaan en was ongeveer 100 euro kwijt aan onderdelen (origineel opel, wel incl wat korting), en een paar uurtjes werk
Ja, ik ben wel eens wat van jou tegengekomen op het web volgens mij. Als ik het weer zou doen, zou ik de auto zo lang mogelijk rijdbaar houden. Dus alle klusjes van de conversie die niet met het spruitstuk en de supercharger te maken hebben al doen (chargecooler installeren, bedrading aanpassen, dynamo wisselen, accu naar achteren, etc. Zodat het alleen nog maar een kwestie is van oude inlaat er uit, nieuwe er op, nieuwe map en klaar. Courtenay heeft nu de basismap voor de Astra, dus binnen een week kan je je ECU terug hebben. Overweeg je het alsnog?
ik had de radiator al liggen, kabels om de accu naar achter te plaatsen, injectoren heb ik nog liggen. En de bedoelling was precies zoals je hierboven beschrijft. Alleen heb de supercharger verkocht omdat ik een huis had gekocht en het geld ook wel goed kon gebruiken. Daarnaast was ik werkzaam bij een opel dealer wathet gebruik van kennis, gereedschap en brug mogelijk maakte, dat heb ik nu ook niet meer. Dus het gaat niet meer gebeuren helaas.
Ik ben daarom wel jaloers in de goede zin van het woord dat jij het wel hebt doorgezet. Echt geweldig!
geweldig project! Ik stond op het punt om dit ook te doen, zelfs de supercharger had ik in huis, alle info ook. Op het laatste moment afgeblazen omdat ik de auto door omstandigheden dagelijk nodig had en er nog wat geld geinvesteerd moest worden.
En ook erg prijzig. Daar koop je meerdere tomtommetjes voor ;)
Maar het staat wel erg mooi, en ondanks het grafisch niet zo mooi uit ziet als tegenwoordige systemen, werkt het wel prima :thumb
Half lederen stoelen –> cosmo
sport is standaard stoffen sportstoelen en optioneel volleder, nooit geen half leer
en blijkbaar hebben ze het IDS pakket daar bovenop besteld de eerste eigenaren.
Een cosmo is in mijn ogen ook een mooiere uitvoering dan sport. heel veel plezier met deze mooie wagen
Ik heb ook dat systeem in de auto,
je noemt de meeste onderdelen al op, je hebt dan ook nog een GPS antenne nodig en eigenlijk een CD wisselaar (NCDR 1100 en 1500 werden er standaard mee geleverd) omdat de CD sleuf voor navi word gebruikt in prencipe.
Persoonlijk had ik wel voor glans gekozen, hou gewoon niet zo van dat matte, vind dat echt verschrikkelijk, neemt niet weg dat het ik het resultaat ook erg geslaagd vind. Ook dat je niet de hele achterspoiler mee hebt genomen vind ik zelf mooier, erg mooi, En ook een hele mooie GTC!
Ook turbo gat climate control en hoog verbruik zijn bij mij de problemen
blijft natuurlijk vervelend en er kan altijd natuurlijk iest gebeuren, hoe vervelend het ook is. mbt de turbo, dit is zover ik weet geenbekend insignia probleem. Niet leuk natuurlijk maar het word netjes opgeslot. het ’turbogat’ is geen probleem maar een eigenschap, dit heb ik ervaren bij alle 1.6T blokken.
Ik weet niet wat er mt de climat control is maar het verbruik staat de 1.6 turbo ook om bekend, eigenlijk geld dit voor elke downsize motor in een grote auto. Kijk eens naar een passat 1.4 TSFI, of een 508 met 1.6 THP motor, staan allemaal bekend om hun relatief hoge verbruik. Maar de dealer ka niets tegen het verbruik doen, ook het turbogat niet. Jou turbo wel en ondanks het heel vervelend is word dit netjes opgelost zo te lezen.
Maar ik zou ook voor de 2.0T gaan, die los van het hogere vermogen onderin gewoon mooier oppakt :thumbup
Beetje voorbarig om gelijk te zeggen dat de auto gestolen is of dat de beste man onder invloed was. Hij kan ook gewoon met mist te hard hebben gereden of zo, of moe zijn geweest?
Die auto is van een man uit winschoten, hij was gewoon naar een nabij gelegen boederij gelopen om hulpdiensten de alarmeren. Blaastest is afgenomen en hij was niet onder invloed.
http://www.prachtigpekela.nl/nieuws/16717/Winschoter-over-de-kop-op-de-Kerklaan-in-Oude-Pekela.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
zoals hier gezegd, elke 2.2 kan hier last van hebben. Het probleem waar de topicstarter het over heeft is ook opgelost dmv een modificatie destijds. Dit zijn alleen vectra B’s geweest en de eerste lichting zafira A’s en astra G’s. Dus mocht jij al in die range vallen, dan is die modificatie al uitgevoerd. Maar dan nog, het geeft geen garantie.
Maar ik heb genoeg 2.2’s gezien die de 200.000 zonder kettingproblemen halen.
En inderdaad, minimaal 1x per jaar of 15.000 km olie verversen (goede olie!)
Regelmatig goed warm rijden, alleen maar korte stukjes is wat minder goedEn zolang je geen ratelende geluiden hoort zou ik mij nergens zorgen om maken, tis een fijn blokje. Ik heb er nu 135.000 km op staan, met geen enkel raar iets ooit gehad, behalve dat ik nu wat oliesporen op het blok heb aan die kettingzijde. Dat is iets voor tzt een keer na te kijken.
Waarom zou je de gas installatie niet over kunnen zetten? Ik neem aan dat er al een lpi systeem op zit op de z16xe volgens mij is het kwestie van de rommel over bouwen en her programmeren.
andere motor, andere elektronica, astra G = geen CAN-bus, astra H = wel canbus. Misschien dat je enkele onderdelen kunt gebruiken, maar dan kun je het beter als complete set verkopen (levert meer op) en een complete set weerkopen.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken gaat het niet (alleen) om het vermogen van de auto, of alleen het type motor. Het gaat vooral om de aslast die de auto mag hebben, reminrichting, gewicht van de auto. Dit ligt dus geheel aan de constructeur van de auto
Of je moet een 2.0 turbo zien te vinden, die kunnen daar dan wel weer beter tegen.
ik heb inderdaad van horen zeggen dat de 2.0T er beter tegen kan, maar heb daar geen ervaring mee omdat die ook aardig zeldzaam zijn. En turboblokken op gas krijg ik, ongegrond, ook kippenvel van.Aangezien ik in de markt ben voor een astra GTC over een half jaar en naar de iets vermogende modellen ben ik ook benieuwdt of je iets meer info daar over hebt, mag ook over PM om dit topic niet te veel te verstoren
weet iemand of je de gasinstallatie over kan zetten van de oude astra g z16xe (de oliezoepmotor:p) in een z18xe Astra H Gtc
nee
22 november 2012 om 20:52 In reactie op: Keuze Dilemma 18inch opc look velgen, Of toch andere velgen #18076898antrachiet.
Maar dat komt omdat ik persoonlijk zwarte velgen gewoon heel erg lelijk vind, enkele uitzonderingen daargelaten. Vind het gewoon fout staan zelfs op een mooie astra GTC. Maar zoals Silver, die vind ze wel mooi, met andere woorden, dat is er persoonlijk dus je keuze niet laten afhangen van wat anderen vinden
Ik zou ook eerst voor de sport veren gaan van opel. Origineel van astra G sport.
Deze zijn 2e hands nog wel een keer te vinden, en dus is goedkoop, auto word wel iets stugger en gaat minder hangen in de bochten.
Mocht het dan nog te veel worden dan kun je andere stappen ondernemen
Maar ik weet het niet zeker hoor, maar zit er momenteen ook een stabilisatorstang onder de auto? Dacht dat die altijd standaard onder alle astra’s zaten. In dat geval denk ik dat et verschil minimaal is als je kiest voor een ‘sport’ stabilisatorstang.
1 tip; gewoon niet doen … heb er heel veel ellende mee gezien.
Doe je het wel, hou er dan rekening mee dat een koprivisie om de 60.000 km geen uitzondering is.
Kijk na of de auto stelieten kleppen heeft, en flashlube moet idd beter gaan maar dan nog is dat niet heilig.
Kennis van mij had een zafira B 1.8 die zelfs voortijdig uit de lease is genomen door astronomisch hoge kosten telkens. Niet alleen de kleppen, maar ook andere problemen met LPG waardoor de originele opel elektronica foutmeldingen gaf en in noodloop sprong.
De kans is groot dat je geen grote problemen gaan krijgen, omdat dit echt niet bij elke 1.9 CDTI voor komt. De kans blijft echter wel aanwezig natuurlijk, maar dat geld bij elke auto.
Bij mn vorige werk heel veel opel diesels gezien/gehad waar van heel veel 1.9 8V’s, en enkele vectra’s waren met 150PK en 1 zafira had ook de 150PK zo uit mn hoofd.
Heb wel eens een vliegwiel voorbij zien komen, en EGR problemen wel vaker. Koppelingsplaten ook wel eens dat ze voortijdig versleten waren, maar versnellingsbak problemen echt nooit. Ohja en ze vreten voorbanden, maar dat ligt ook aan de bestuurders.
Roetfilters ook wel eens, maar dat lag ook voornamelijk aan de rijstijl, meestal hielp handmatig regenereren wel en vervolgens het ding af en toe goed warm rijden. Mensen met veel km hadden nooit deze roetfilter problemen. Over het algemeen hebben ze het bijna allemaal tot 200.000 km (want dan gaan ze er uit) zonder grote problemen uitgehouden.
Maar verschilt sterk per astra, ken genoeg mensen met 1.9 CDTI’s, ook 16V DTH’s die de 200.000 zonder problemen halen. Die kwaaltjes die iquick noemt zijn inderdaad zaken die wel eens voorkomen, maar de kans is groot dat jij er helemaal geen last van krijgt, maar het is idd wel iets om in je achterhoofd rekening mee te houden en voor aanschaf al op te letten.

klik er op en je hebt hem nog groter :thumb
is het gewone klikgeluidje niet goed genoeg of zo ;)
verschil is, wat je nu hoort is een relais wat schakeld, bij de nieuwe auto’s is een geluidje wat je hoort. Dit is niet ‘even’ te doen, en ga er van uti dat je om zoiets niet veel tijd aan wil besteden
astra G heeft toch geen 2-massa vliegwiel maar gewoon een massief ding? Wat kan daar stuk aan zijn?
denk dat je probleem ergens anders in zit. Trillen in koppelingspedaal kan veel zijn, dus zou eerst goed (laten) onderzoeken waar het vandaan kan komen
meestal zit dat bovenop de bak, moet je een plug er uit halen/schroeven. Maar is afhankelijk van motortype
klopt, en zo zijn er grote misverstanden.
Mensen halen APK en onderhoud door elkaar, plus denken als er APK op zit dat de auto ‘er weer tegen kan’.
als je matig geluid hebt uit je speakers, dan helpt het toch niet om een woofer te plaatsen? :hmmz Ja de bas komt dan wat meer naar voren, en als je maar genoeg bas op zet hoor je de andere tonen ook niet goed.
Maar als je de deur speakers en de grote speakers achterin nou vervangt door 2 goede exemplaren. Dat hoeft niet eens zo heel duur te zijn toch? Dan heb je over de hele range gewoon beter geluid.
ik heb een keer zoiets gehad, toen was het de ankerplaat (die dunne beschermingsplaat om de remschijven aan de binnenkant) die heel minimaal tegen de schijf schuurde, met name tijdens sturen, met remmen was het vrijwel weg.
Iets verbogen, klaaaar…
Maar zoals gezegd , kan van alles zijn
-
AuteurBerichten