Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@> AsconaC20NE:
– Laag toeren.
Tja, je kan laag toeren rijden, maar niet de motor te hard laten werken bij lagere toerentallen.de mijne loopt in ieder geval iets zuiniger als je deze boven de 2000tpm houd.
– Korte stukken.
Het is opzich niet zo best om korte stukken te rijden, dit ivm het telkens opwarmen en afkoelen van de motor, en daarbij niet goed warm worden.
Hierdoor zet ook alles niet goed uit zoals het bedoeld is.Let hierbij wel op, dat een beetje extra onderhoud de levensduur kan verlengen bij korte stukjes:
– ververs de auto eerder, bij veel koude ritten komen er meer brandstof resten roet, vuildeeltjes, en water (condens) in de olie, dit komt de smering niet ten goede.
– maak extra vaak de gasklep en stappenmotor schoon
– let goed op verstoppen van de carterventilatie, dit kan je 100% verwachten bij korte stukken rijden.
– bij veel korte ritten komt er ook meer roetaanslag op de zuigers, op de kleppen, en in het uitlaatsysteem.
Af en toe een Goed stuk rijden (liefst lekker je eigen in duitsland uitleven.
Hierbij werken stoplicht sprintjes niet mee, bij Korte acceleratie word veel brandstof ingespoten op korte momenten, dit geeft extra vervuiling.ja wat is hard werken, de V6 heeft aardig power en nodig mij uit voor relaxed rijden. Meestal schakel ik in de stad al bij tussen de 2000 en 2500 toeren.
Korte stukken is idd niet goed, maar ik heb een auto voor de deur staan en het is het ultieme genot voor mij als ik naar het werk moet en ik stap in de leren stoeltjes met een mooi plaatje op :thumbup
Dat het extra onderhoud vergt weet ik, de auto is dan ook met enige regelmaat op de brug te vinden en word zeer goed onderhouden. Ik werk ook bij een Opel dealer, dus dan gaat het ook wat makkelijker. Ik gebruik ook overigens volsyntetische longlife olie 5W30 welke elke 10.000 km wordt ververst.
gasklep en stappenmotor heb ik nu 2x schoongemaakt in de 30.000 km dat ik hem heb. Vooral de gasklep was goed smerig vond ik.
Af en toe een goed stuk rijden doe ik wel eens. Ik ga 1x in de 2 maand zeker richting duitsland op de A30 en A31 waar de 240 vaak wel even wordt aangetikt :angel
Moet ook zeggen dat ik naast een kapotte multieriem-spanner, nog nooit geen problemen heb gehad met de auto naast gewoon goed onderhoud. Hoop wel dat hij dat nog heel lang zo blijft doen, als je soms hoort wat anderen hebben met hun V6 dan schrik ik soms wel.
Ik denk dat goed onderhoud en een rijstijl met beleid een succesfactor zijn
laatst bij een garage hier in de buurt;
999 euro, helemaal nieuwe OPC y-spaaks velgen met michelin pilot sport banden incl montage
had 2 setjes liggen
Dan martel ik mijn V6 wel flink :P
ik rij 80% korte stukjes wat komt omdat ik te lui ben om te fietsen naar mijn werk. Allemaal stukken van naar 80km/h en weer naar 0 ivm stoplichten. De auto is nog geen 5 min op tempratuur en dan ben ik op mijn werk :P
Daarnaast rij ik wel laag ik te toeren over het algemeen :hmmz
Inderdaad, er komt echt een gigantische druk op de zuigers (en veren) te staan. Als daar een klein gaatje in zit (waardoor vloeistoffen kunnen lopen) lijkt mij dat niet goed.
Een F betekend gewoon dat hij geen goed of helemaal signaal heeft om de boordcomputer aan te sturen. Dit hoeft niet altijd heel erg te zijn.
Het feit dat de accu leeg is door de airco en koeling, dat is inderdaad niet goed, dat zou ik sowiso eerst repareren. Niks is zo vervelend als een onbetrouwbare auto.
Ik welke modus heb je de computer staan dan?
Als je hem bijvoorbeeld op tempratuur hebt staan, dan is de tempratuursensor waarschijnlijk stuk. Heb je met andere dingen een F in het display staan, dan krijgt hij op andere dingen geen of verkeerde waarden
1 juli 2009 om 14:34 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491586Bij onze Renault staat die op de bovenkant van de unit (gedeelte wat onder de motorkap valt) en bij onze Benz staat het weer op de achterkant.
hmm, ja ik heb bij de andere 2 auto’s niet achter de lamp gekeken. Maar er staat iig niks op het glas of in de unit
30 juni 2009 om 10:33 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491583het valt mij op dat heel veel andere koplampen helemaal niks in de koplamp hebben staan. De calibra wel helaas. En geen idee of dit is aan te passen
27 juni 2009 om 15:21 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491574klopt, maar in aantal andere landen was het al veel eerder verplicht, daarom zie je bij vrijwel elke auto met fabrieks xenon een wiswas installatie en automatische hoogteregelig, ook auto’s ver voor 2006
26 juni 2009 om 16:30 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491572@Juffer, nog even dit: Ondanks je aanduiding, ben je niet aan de koplampsproeiers en de automatische hoogte regeling…wat zijn daar je plannen mee???
ik weet wel dat de wetgeving ook zegt dat xenon lampen moeten worden voorzien van een wis-was installatie en automatische hoogte regeling. Of dit ook bij aftermarket xenon geld weet ik niet, maar lijkt me toch ook?
Wij hebben in de calibra standaard die projectors zitten zoals je weet(non after-market)
Hierdoor kent de calibra, mits goed geplaatst, geen strooilicht bij xenon gelukkig.
Ik weet uit ervaring, net als de mede calibra-rijders, dat de standaard verlichting zwaar ruk is.
En ik ben nog niet levensmoe, dus ze mogen prenten geven zoveel ze willen, ik laat het absoluut zitten!ik ook! :afro
25 juni 2009 om 16:31 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491568Op iedere lichtunit staat een H of D code vermeld.
Die code zal in de meeste gevallen HCR of DC zijn.HCR staat voor halogeen, DC staat voor xenon.
Heb je een H unit dan mag je daar geen xenon in voeren, heb je een D unit dan mag je daar geen halogeen in voeren.
Dit heeft dus niks te maken met koplampsproeiers oid.Heb je nu angeleyes geplaatst met een D code dan mag je dus WEL xenon in je cali voeren.
verrek, ik heb idd HC in mijn koplamp staan :hmmz
er moet toch wel een manier zijn om DC in je glazen te maken of wat :P
hoe gaan ze trouwens controleren of het xenon is. De koplampen van mij maak je niet zo 123 los bij mij. En die startkastjes zitten onder de koplamp verwerkt, die kun je alleen zien als je de bumper er af trekt.
zullen ze er niet in trappen als je zegt dat het gewoon xenon-look blue vision super plus extra lampjes zijn? :P
24 juni 2009 om 14:58 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491562Ik hou ze ook gewoon aan…
geen hond die er wat van zegt.
Bovendien valt het met een calibra totaal niet op omdat ze al van die lensjes hebben, dat kun je van de meeste andere auto’s met after-market ingebouwde xenon niet zeggen.
Daarnaast, zullen ze een lijst hebben van welke auto’s het wel of niet in mag? Ik doe ook gewoon de mistlampen aan, daar zitten al bluevisions in, of anders probeer ik ze wel wijs te maken dat mijn auto orgineel xenon heeft, zeker met de koplampsproeiers moet dat toch best geloofwaardig klinken? :D
denk dat er maar weinig mensen zijn die zijn/haar insignia kan showen, de meesten zijn toch van de leasemij :jerry
nee het moest er nog bij komen dat U2U’en geld gaat kosten…
:P
dan heb ik het vermoeden dat er ooit eens wat in heeft gezeten wat er niet in hoort
barst in reservoir moet ik gelijk denken aan bevroren vloeistof wat komt door te veel bijvullen met gewoon water. Maar kan ook andere oorzaken hebben zoals te veel comprssie. Doorgaans is het systeem daar wel tegen beveiligd. Het hoort niet, dat moge duidelijk zijn.
even een reservoirtje van de sloop of wat regelen
succes er mee in ieder geval
Een sportkoppeling wordt doorgaans alleen gekozen indien de PK’s en koppel sterk toenemen tov het orgineel. Anders voegt het weinig toe.
Dan heb je altijd een complete set nodig waar alles al in zit
getipt :sleeping
niks meer aan toe te voegen :thumbup
belangrijk is om een goede te vinden, die zijn er nog genoeg, maar er zit ook een hoop zooi tussen wat op het eerste oog nog best aardig lijkt.
Heb je een goede, houd je hem netjes, dan kun je er nog jaaaren plezier aan beleven :thumbup
Heb er gisteren nog mee gereden, de Vectra OPC klinkt mega bruut!
zafira OPC is aardig stil, die heb ik ook al regelmatig mee gehad.
de beleving in de vectra is ook vele malen beter
29 mei 2009 om 14:37 In reactie op: Calibraa V6 gekocht.. foto's!! UPDATE: NIEUWE VELGEN!!! #17484246die ziet er nog netjes uit zeg! :thumbup kapje van de trekhaak moet nog wel ergens te vinden zijn.
over de uitlaat;
moet het ‘low budget’ zijn, zou ik gewoon een dempertje zien te scoren van een calibra op marktplaats of ergens. iig geen universeel ding, die staan vaak voor geen ene meter, wat ook te wijten is aan de montage daarvan.
gewoon dempertje dus speciaal voor de calibra staat vaak al erg leuk!
Mag het wat meer kosten kun je het doen zoals ik heb laten doen bij mijn V6, van voor naar achter van RVS laten maken. Je kunt dan zelf het geluid bepalen, soort eindstuk(ken) en zo… Daarnaast roest het in prenciepe nooit.

Misschien herkent hij de borden in Duitsland beter?
in duitsland doet hij het veeel beter, maarja, wij zijn in Nederland
Heb net gekeken wat een calibra 8V kost op 19 jarige leeftijd met 1 jaar rijbewijs
53 euro kaal (excl ruit, inzittenden en rechtsbijstand)
dus dat kan echt een heeel stuk goedkoper
kijk eens op independer.nl
:o
dat is echt veel,
kijk eens op independer.nl
inderdaad, het mag niet.
Als je dat toch doet laat dan heel duidelijk schriftelijk bevestigen dat jij de hoofd-bestuurder bent van de auto en dat jij de meeste km gaat maken.
zo niet, dan heb je echt hele grote problemen als je een ongeluk veroorzaakt waar het om grote bedragen gaat. Dan doen ze alles om er onderuit te komen.
Heb het speciaal even ingescant, heel toepasselijk; ook een Calibra…

specifiek voor de V6
letten of er geen olie in het koelvloeistof zit
even letten op de distributieriem wanneer die is vervangen, duur grapje als je het zelf niet kunt
lekkende kleppendekselpakkingen komt ook regelmatig voormaar verder standaard zaken. Belangrijste is dat hij gewoon netjes onderhouden is en mooi loopt.
eigenlijk zijn het gewoon hele sterke blokken! king:
olie bij de carterpan is waarschijnlijk gewoon pakking, kost de wereld niet
Ik heb een groep A uitlaat van DHZ-Twente
prima vent :thumbup en een absulute vakman. Helaas duurde het wel even, maar ik had wat uitgekozen wat nog niet in productie was. Foutje van de toeleverancier dus.
Maar al met al heel netjes opgelost. Later nog terug geweest om nog paar kleine dingen aan te passen en de einstukjes wat meer onder de bumper laten komen; geen probleem. Alleen moet er nu nog een db-killer in komen, hij maakt nog steeds wat lawaai, en er zitten al 2 dempers onder… Persoonlijk heb ik hem liever gewoon lekker stil met een donkere brom.
Overigens heb ik groep A vanaf de kat. Ik heb geen mega vermogenswinst of wat. Maar heb het puur gedaan omdat een orginele uitlaat van voor naar achter ook een flinke duit kost (bij een V6 tenminste), voor iets meer heb je hem helemaal van RVS en helemaal naar wens.


-
AuteurBerichten