Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb het zelfde gehad met hem, ook moeilijk en moeilijk, uiteindelijk wel gekregen gelukkig :thumbup
10 augustus 2009 om 18:01 In reactie op: Wel, of geen airco in astra G cabriolet >>> gekocht #17510027als je een heel stuk moet rijden en het is érg warm, dan is het zeker lekker. En vooral in de winter met beslaan van de ramen.
In mijn huidige auto is dat maar een hele enkele keer voorgekomen omdat ik maar zelden een lang stuk rij met mijn prive auto, daarnaast is het hier in nederland ook zelden warmer dan 30 graden :)
Niet iedere opel astra G cabrio heeft een MID (boardcomputer)
daar was ik al bang voor, dat is wel een must eigenlijk. Ik ga er toch wel een beetje van uit dat de 2.2 uitvoeringen dat toch wel standaard hebben. Maar daar ga ik dan zeker op letten.
en de CDR500 was ook een optie.
liefst had ik de orginele navigatie, maar heb helaas ook een budget :vertag
maar is het wel mogelijk om er naderhand een luxere orginele opel radio in te bouwen? in ieder geval met de orginele cd wisserlaar etc.ik heb geen automaatbak, dus daar ligt het niet aan…
tis gewoon een grote motor in een kleine motorruimte :)
ik heb ook al eens mensen gehad die zeiden dat mijn auto nog aan stond :P
Ik heb precies het zelfde.
met deze tempraturen staat hij zo op de 100 graden. Zeker als ik na een stuk snelweg stil komt de staan is 100 graden zeker geen uitzondering.
Meestal raast de auto ook nog wel even na als ik uit stap. Ik heb gewoon een 100% orginele calibra. Ook de bumpers en zo.
Mij werd verteld dat dit zo hoort, zelfs 105 graden word hij soms, maar nooit hoger dan dat, dan koelt hij zo hardt dat hij netjes op 95 komt.
easytronicbakken gaan wat betreft slijtage gewoon heel lang mee.
In de basis heeft een easytronic gewoon een normale versnellingsbak, en die heb ik al gezien met 300.000 op de klok zonder noemenswaardige problemen
welk type motorblok gaat het om ?
Relais inderdaad :)
als je brandstofpomp het doet betekend het dan ook dat je brandstofrelais het doet of staat de brandstof relais los van brandstofpomp
want als ik probeer te starten dan voel ik wel een klik in de brandstofrelais dus dan is die toch niet kapot ?????????
het brandstof relais zorgt er juist voor dat de brandstofpomp het doet. Draait de pomp rond, dan werkt het relais ook naar behoren en zou hij op dat moment gewoon moeten starten.
Het wil wel eens voorkomen dat het relais van binnen heel slecht contact maakt en door schokken en doen tijdens het rijden wil uitvallen. Maar dat is alleen als hij tijdens het rijden uit valt.
bedoel je de koplamp zelf of het lampje.
Koplamp zelf staat hierboven beschreven
bovenaan 3 schroefjes. bij de wielen bovenin de bumper 2 schroefjes (L + R) en dan onderaan nog 2 links en 2 rechts
Dan tempratuursensortje uit de bumper klikken en dan pak je hem er zo af.
Koplamp is 3 boutjes en dan pak je hem er ook uit, zo gedaan :thumbup
Is in een uurtje te doen voor een eerste keer als het een beetje mee zit :P
Ik had een keer haast en de auto stond op de oprit, toen was het mij nog gelukt met beunhaas methoden op deze manier binnen 15 min. king:

stond vorige maand al op autoweek en wat andere autosites
maar wel fraai :thumbup
er is ook ergens zo’n ander filmpje waar ze racen tegen een GTI en zo, zal die eens zoeken, die was wel heftig
motorsteun dus :thumbup
nieuw niet meer te leveren? ik heb geen idee of die rubbers apart te repareren zijn, die worden altijd in het geheel vervangen.
Kan me ook haast niet voorstellen dat ze niet meer leverbaar zijn :hmmz
maar de Distri moet bij alle motoren van de astra-F worden vervangen om de 60.000km of 4 jaar, incl span en geleiderollen en waterpomp.
de 16V modellen wel inderdaad
reactiearm = stabilisatorstang ? :hmmz
andere kap is niet duur, maar ervaring leert wel dat wanneer de kap stuk is van een astra dat er vaak aan de rest van de auto ook het een en ander mankeert. Hoeft niet natuurlijk maar reken op zo’n 800 euro
Wat is jou budget?
Ik zou inderdaad voor een exemplaar na 1994 kijken (dus met de bolle spiegels) die zijn stukken beter tegen roest
daarnaast zou ik de 1.8 16V kiezen. Genoeg vermogen en over het algemeen wordt er in astraatjes F Cabrio nog niet zo getrapt. Let wel dat de distributieriem om de 60.000 moet worden vervangen (geld overigens ook voor de 1.6 16V)
windscherm is ook belangrijk :thumbup
en als laatste tip:
er staan heel veel F-tjes cabrio te koop, dus kijk lekker rond, vaak ik er nog heel wat met de prijs te doen, zeker als je geen inruil hebt :thumbupheb je er eentje gevonden; plaats hem hier.
wat is je budget eigenlijk?
succes!
eerst GOED kijken of alle slangetjes er goed uit zien, geen scheurtjes of iets…
Is dat oke, kijk dan eens naar de stappenmotor (stationair toerental klep) en kijk ook het stekkertje eens na die er op zit. Maak hem schoon, gaat het klepje er in goed op en neer en het mooiste is even wisselen met een andere.
is dat ook goed, check dan of de motor wel brandstof krijgt wanneer je start.
Wanneer heb je voor het laatst onderhoud laten uitvoeren (of zelf gedaan) ?
Brandstof filter vervangen bij?Ervaring leert dat veel calibra’s over het algemeen heel slecht onderhouden worden. Keer schone olie kan er soms nog net van af, maar daar blijft het vaak bij.:vertag
uitzonderingen daargelaten ;)
voor al deze controle werkzaamheden heb je geen brug nodig.
gewoon zilver zou ik doen… Dat andere vind ik zelf helemaal niks :puke
maar het is natuurlijk persoonlijk, wat jij mooi vind … :)
10 J :agent
doe nog maar geen slotje, ben heel benieuwdt of dit gaat passen, en hoe het gaat staan :thumbup
ik rij ook met 18 inch, ET35 en 7,5 J en slechts 20mm verlaging en 215 brede banden.
Achter past het bij mij makkelijk, voorloopt het al iets aan
8,5 J gaat zeker niet passen met ET35 of je moet dingen gaan aanpassen.
de achterkant lijkt mij nog niet eens zozeer het probleem :hmmz
ligt aan jou et waarde
ik vind zwarte velgen maar bij een hele enkele auto mooi staan.
zeker niet bij een calibra, en al helemaal niet bij deze kleur. Ik zou dus zeker voor de andere optie kiezen.
Maar hoe dan ook; velgen blijft iets persoonlijk, wat de een heel mooi vind, vind de ander misschien verschrikkelijk :P
ik ook,
daarnaast is 5×110 ook een courante maat waar je aardig wat leuke velgen kunt tegenkomen
Dag Roy,
Eindelijk een Calibra rijder die dicht bij mij in de buurt woont :thumbup
plaats eens een foto van jou auto, misschien ken ik de auto wel
Met die ET waarde gaat het wel lukken. Maar met bredere en hogere en bandenmaat komen de banden buiten het voorscherm en met 60mm verlaging zowiso er tegenaan.
Misschien als je de schokbrekers helemaal ‘vast’ zet dat het goed gaat :P
ik zou het niet doen iig
Hehe, 1 minuut verschil met posten midden in de nacht
ik dacht al; die gaat vast posten, laat ik hem maar voor zijn ;)
Dat gaat zowiso aanlopen als je de wielkasten zo houd. Je kunt er wel mee rijden waarschijnlijk maar de voorkant komt tegen het scherm aan als je over een hobbeltje gaat, zeker met 60 mm verlaging.
Ik rij namelijk al met een kleinere 18 inch bandenmaat dat wat jij wil gebruiken en bij mij loopt het al aan als ik een drempel te hard neem of iets. Bij gewoon rustig de hobbels pakken en verder gewoon rijden gaat het prima.
Ik rij met 215-35-18 ook met een velg die een ET waarde van 35 heeft. En ik heb een 20mm irmscher verlaging er onder. verder alles orgineel

Voor een half jaartje wegzetten zijn echt geen rare maatregelen nodig hoor.
wel in de versnelling zetten, en nog beter 1x in de maat starten en even iets verplekken, en klaar is kees.
Ga je hem een aantal jaar aan de kant zetten dan zijn zijn er regorieuze maatregelen nodig.
Kennis van mij heeft een oldtimer waar hij alleen heel af ent oe in de zomer mee rijd, hij staat vaak 8 maand stil, zonder bijzondere maatregelen. Gaat al jaaren goed. Alleen de starthulp moet er even aan te pas komen
-
AuteurBerichten