AsconaC20NE

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 868)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: info over verkoper #17509115

    ik heb het zelfde gehad met hem, ook moeilijk en moeilijk, uiteindelijk wel gekregen gelukkig :thumbup

    In reactie op: Wel, of geen airco in astra G cabriolet >>> gekocht #17510027

    als je een heel stuk moet rijden en het is érg warm, dan is het zeker lekker. En vooral in de winter met beslaan van de ramen.

    In mijn huidige auto is dat maar een hele enkele keer voorgekomen omdat ik maar zelden een lang stuk rij met mijn prive auto, daarnaast is het hier in nederland ook zelden warmer dan 30 graden :)

    Niet iedere opel astra G cabrio heeft een MID (boardcomputer)

    daar was ik al bang voor, dat is wel een must eigenlijk. Ik ga er toch wel een beetje van uit dat de 2.2 uitvoeringen dat toch wel standaard hebben. Maar daar ga ik dan zeker op letten.

    en de CDR500 was ook een optie.

    liefst had ik de orginele navigatie, maar heb helaas ook een budget :vertag
    maar is het wel mogelijk om er naderhand een luxere orginele opel radio in te bouwen? in ieder geval met de orginele cd wisserlaar etc.

    In reactie op: Vraagstuk:Heet, 100grd #17506845

    ik heb geen automaatbak, dus daar ligt het niet aan…

    tis gewoon een grote motor in een kleine motorruimte :)

    ik heb ook al eens mensen gehad die zeiden dat mijn auto nog aan stond :P

    In reactie op: Vraagstuk:Heet, 100grd #17506842

    Ik heb precies het zelfde.

    met deze tempraturen staat hij zo op de 100 graden. Zeker als ik na een stuk snelweg stil komt de staan is 100 graden zeker geen uitzondering.

    Meestal raast de auto ook nog wel even na als ik uit stap. Ik heb gewoon een 100% orginele calibra. Ook de bumpers en zo.

    Mij werd verteld dat dit zo hoort, zelfs 105 graden word hij soms, maar nooit hoger dan dat, dan koelt hij zo hardt dat hij netjes op 95 komt.

    In reactie op: Opel astra h 2005 km? #17506582

    easytronicbakken gaan wat betreft slijtage gewoon heel lang mee.

    In de basis heeft een easytronic gewoon een normale versnellingsbak, en die heb ik al gezien met 300.000 op de klok zonder noemenswaardige problemen

    In reactie op: repareren reactiearm #17504508

    welk type motorblok gaat het om ?

    In reactie op: Calibra V6 gekocht.. Alleen knipperlicht stuk #17504809

    Relais inderdaad :)

    In reactie op: auto slaat uit #17504461

    als je brandstofpomp het doet betekend het dan ook dat je brandstofrelais het doet of staat de brandstof relais los van brandstofpomp

    want als ik probeer te starten dan voel ik wel een klik in de brandstofrelais dus dan is die toch niet kapot ?????????

    het brandstof relais zorgt er juist voor dat de brandstofpomp het doet. Draait de pomp rond, dan werkt het relais ook naar behoren en zou hij op dat moment gewoon moeten starten.

    Het wil wel eens voorkomen dat het relais van binnen heel slecht contact maakt en door schokken en doen tijdens het rijden wil uitvallen. Maar dat is alleen als hij tijdens het rijden uit valt.

    In reactie op: hallo ff voorstellen #17504644

    bedoel je de koplamp zelf of het lampje.

    Koplamp zelf staat hierboven beschreven

    bovenaan 3 schroefjes. bij de wielen bovenin de bumper 2 schroefjes (L + R) en dan onderaan nog 2 links en 2 rechts

    Dan tempratuursensortje uit de bumper klikken en dan pak je hem er zo af.

    Koplamp is 3 boutjes en dan pak je hem er ook uit, zo gedaan :thumbup

    Is in een uurtje te doen voor een eerste keer als het een beetje mee zit :P

    Ik had een keer haast en de auto stond op de oprit, toen was het mij nog gelukt met beunhaas methoden op deze manier binnen 15 min. king:

    In reactie op: De nieuwe Astra op youtube #17504118

    stond vorige maand al op autoweek en wat andere autosites

    maar wel fraai :thumbup

    er is ook ergens zo’n ander filmpje waar ze racen tegen een GTI en zo, zal die eens zoeken, die was wel heftig

    FILMPJE HANDLING NIEUWE ASTRA

    In reactie op: repareren reactiearm #17504504

    motorsteun dus :thumbup

    nieuw niet meer te leveren? ik heb geen idee of die rubbers apart te repareren zijn, die worden altijd in het geheel vervangen.

    Kan me ook haast niet voorstellen dat ze niet meer leverbaar zijn :hmmz

    In reactie op: astra cabrio!!?? #17504232

    maar de Distri moet bij alle motoren van de astra-F worden vervangen om de 60.000km of 4 jaar, incl span en geleiderollen en waterpomp.

    de 16V modellen wel inderdaad

    In reactie op: repareren reactiearm #17504501

    reactiearm = stabilisatorstang ? :hmmz

    In reactie op: astra cabrio!!?? #17504229

    andere kap is niet duur, maar ervaring leert wel dat wanneer de kap stuk is van een astra dat er vaak aan de rest van de auto ook het een en ander mankeert. Hoeft niet natuurlijk maar reken op zo’n 800 euro

    Wat is jou budget?

    Ik zou inderdaad voor een exemplaar na 1994 kijken (dus met de bolle spiegels) die zijn stukken beter tegen roest

    daarnaast zou ik de 1.8 16V kiezen. Genoeg vermogen en over het algemeen wordt er in astraatjes F Cabrio nog niet zo getrapt. Let wel dat de distributieriem om de 60.000 moet worden vervangen (geld overigens ook voor de 1.6 16V)

    windscherm is ook belangrijk :thumbup

    en als laatste tip:
    er staan heel veel F-tjes cabrio te koop, dus kijk lekker rond, vaak ik er nog heel wat met de prijs te doen, zeker als je geen inruil hebt :thumbup

    heb je er eentje gevonden; plaats hem hier.

    wat is je budget eigenlijk?

    succes!

    In reactie op: auto slaat uit #17504454

    eerst GOED kijken of alle slangetjes er goed uit zien, geen scheurtjes of iets…

    Is dat oke, kijk dan eens naar de stappenmotor (stationair toerental klep) en kijk ook het stekkertje eens na die er op zit. Maak hem schoon, gaat het klepje er in goed op en neer en het mooiste is even wisselen met een andere.

    is dat ook goed, check dan of de motor wel brandstof krijgt wanneer je start.

    Wanneer heb je voor het laatst onderhoud laten uitvoeren (of zelf gedaan) ?
    Brandstof filter vervangen bij?

    Ervaring leert dat veel calibra’s over het algemeen heel slecht onderhouden worden. Keer schone olie kan er soms nog net van af, maar daar blijft het vaak bij.:vertag

    uitzonderingen daargelaten ;)

    voor al deze controle werkzaamheden heb je geen brug nodig.

    In reactie op: zo laatste x meningen gevraagt #17503968

    gewoon zilver zou ik doen… Dat andere vind ik zelf helemaal niks :puke

    maar het is natuurlijk persoonlijk, wat jij mooi vind … :)

    In reactie op: 18 inch velgen vraag #17503357

    10 J :agent

    doe nog maar geen slotje, ben heel benieuwdt of dit gaat passen, en hoe het gaat staan :thumbup

    In reactie op: 18 inch velgen vraag #17503354

    ik rij ook met 18 inch, ET35 en 7,5 J en slechts 20mm verlaging en 215 brede banden.

    Achter past het bij mij makkelijk, voorloopt het al iets aan

    8,5 J gaat zeker niet passen met ET35 of je moet dingen gaan aanpassen.

    de achterkant lijkt mij nog niet eens zozeer het probleem :hmmz

    In reactie op: 18 inch velgen vraag #17503348

    ligt aan jou et waarde

    In reactie op: mening gevraagt #17502736

    ik vind zwarte velgen maar bij een hele enkele auto mooi staan.

    zeker niet bij een calibra, en al helemaal niet bij deze kleur. Ik zou dus zeker voor de andere optie kiezen.

    Maar hoe dan ook; velgen blijft iets persoonlijk, wat de een heel mooi vind, vind de ander misschien verschrikkelijk :P

    In reactie op: vraag over velgen #17502189

    ik ook,

    daarnaast is 5×110 ook een courante maat waar je aardig wat leuke velgen kunt tegenkomen

    In reactie op: even voorstellen #17502196

    Dag Roy,

    Eindelijk een Calibra rijder die dicht bij mij in de buurt woont :thumbup

    plaats eens een foto van jou auto, misschien ken ik de auto wel

    In reactie op: Niemand???????????????? bandenmaat calibra #17499445

    Met die ET waarde gaat het wel lukken. Maar met bredere en hogere en bandenmaat komen de banden buiten het voorscherm en met 60mm verlaging zowiso er tegenaan.

    Misschien als je de schokbrekers helemaal ‘vast’ zet dat het goed gaat :P

    ik zou het niet doen iig

    Hehe, 1 minuut verschil met posten midden in de nacht

    ik dacht al; die gaat vast posten, laat ik hem maar voor zijn ;)

    In reactie op: Niemand???????????????? bandenmaat calibra #17499441

    Dat gaat zowiso aanlopen als je de wielkasten zo houd. Je kunt er wel mee rijden waarschijnlijk maar de voorkant komt tegen het scherm aan als je over een hobbeltje gaat, zeker met 60 mm verlaging.

    Ik rij namelijk al met een kleinere 18 inch bandenmaat dat wat jij wil gebruiken en bij mij loopt het al aan als ik een drempel te hard neem of iets. Bij gewoon rustig de hobbels pakken en verder gewoon rijden gaat het prima.

    Ik rij met 215-35-18 ook met een velg die een ET waarde van 35 heeft. En ik heb een 20mm irmscher verlaging er onder. verder alles orgineel

    In reactie op: Calibra wegzetten, raad gevraagd #17492735

    Voor een half jaartje wegzetten zijn echt geen rare maatregelen nodig hoor.

    wel in de versnelling zetten, en nog beter 1x in de maat starten en even iets verplekken, en klaar is kees.

    Ga je hem een aantal jaar aan de kant zetten dan zijn zijn er regorieuze maatregelen nodig.

    Kennis van mij heeft een oldtimer waar hij alleen heel af ent oe in de zomer mee rijd, hij staat vaak 8 maand stil, zonder bijzondere maatregelen. Gaat al jaaren goed. Alleen de starthulp moet er even aan te pas komen

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 868)