Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en vanaf 1 december begint de landelijke campagne met langdurige TV spotjes en advertenties
de astra is ook iets eerder gekomen dan geplant. maar de media planning is al veel eerder gemaakt. Wanneer je zulke dingen inplant wat mega veel geld kost; dan wil je er toch ook heel zeker van zijn dat hij overal in de showrooms staat.
Hij staat hier al bijna 2 weken bij de dealer king:
Heb er ook al in gereden nu
de 1.6 turbo ‘sport’
en de 1.6 (zonder turbo) in edition trimmde turbo was een spierwitte, de edition een saaie grijze
echt top
naja, de 5 deurs of gewone GTC zit nagenoeg geen verschil in rij-eigenschappen hoor. Volgens mij helemaal niks zelfs als je gelijke uitvoeringen pakt
GTC ziet er wel veel mooier uit :thumbup dat wel…
Astra’s F van 2e generatie roesten ook. Andere plaatsen.
Ik weet het :P maar ik bedoelde dat het roesten meer bij de wielranden was zoals bij de eerste generatie astra. Dat het gewoon net boven de wielrand zelf al blaasjes begonnen te komen, en bij nadere inspectie bleek dat het al aardig was begonnen.
Het was gewoon een grijze stationwagon diesel (ex-leaseauto) met iets meer dan 2 ton op de klok, zonder bijzondere wielen. Hopen dat het bij dit exemplaar is gebleven.
Gelukkig doen ze die aanpassingen nu bij die nieuwe auto’s. Tja kinderziekte zal je altijd blijven houden bij de introductie van een nieuw model.
Is Opel niet uniek in denk.
kijk eens naar de Insignia wat daar allemaal wel voor een aanpassingen zijn naderhand. Maar dat zijn met name kleine aanpassingen en updates die bij de eerste beurt worden uitgevoerd.
Maar elk merk heeft dat inderdaad
En die terugroep actie is in het kader van.. ?
hydroliekleiding van de koppeling kan tegen de accubak aanschuren. alle astra’s in NL zouden ook hiervoor in aanmerking komen.
En veel exemplaren hebben iets met de achterste veerschotels of iets.
Weet het niet exact meer. Maar ze moeten allemaal terug, en indien nog niet afgeleverd mogen ze niet afgeleverd worden aan klanten.
Roest haha…
grappie..
ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk
je gaat het niet geloven, maar ik heb een tijdje terug de eerste astra H gezien met rottende achterschermen bij de wielrand :thumbdown :thumbdown :thumbdown
net zoals de kadettjes E en astraatjes F van de eerste generatie. Hij had het zowel links als rechts precies bij de wielrand. Ik hoop echt voor opel dat het een uitzondering is bij dit ene model. Ze beginnen nu eindelijk een beetje het roest gebeuren achter zich te laten in de volksmond.
is wel 66.000 gulden voor een astra!!
nu weet ik wel je moet niet meer in guldens rekenen maar het is gewoon veel te veel geld voor een astra!!Een astra G OPC met 160 PK kostte 10 jaar geleden ook al bijna 27.000
Een astra H 1.6 turbo 180 PK kost ook zo tegen de 30.000 met enkele opties.
Een golf 6 1.4 TSI 160 PK kost ook 28.000 en met enkele opties zit je ook dik over de 30.000
Een Megane 2.0 TCe 180 PK kost ook meer dan 27.000, met enkele opties zit je ook tegen de 30.000
wat ik wil zeggen, ben met je eens dat het gruwelijk veel geld is. Maar het is niet overpriced. Zo is het nou helaas :thumbdown
overigens; het overigrote deel van de huidige astra H rijders zijn mensen die gewoon weer voor een normale 1.6 16V motor Enjoy gaan. Die geven niet zo veel om al die extra dingen en vermogen. En dan ben je voor 25.000 klaar.
En die 1.6 Turbo met leuke gadgets en zo, daarmee hoopt Opel de jongere leaserijder aan te spreken die nu vaak voor een A3, dikke golf, 1-serie of zulke auto gaan, over te laten stappen in een veel luxere Astra met meer vermogen. Of ze dat gaat lukken ….
….tijd zal het leren :)
eerste terugroepacties zijn er ook al in duitsland (en nederland ook zover ze op de weg zijn) :hmmz
ik heb met de 1.6 turbo gereden. een witte sport.
Prima auto :thumbup
Nadeel wat ik tot zover gevonden had was dat de binnenmaten toch wel klein zijn. Heb het idee dat hij kleiner is dan de H, terwijl hij groter zou moeten zijn. Maar zal wel door het interieur ontwerp komen.
Daarnaast een beste dooie hoek. Niet alleen links en rechts achter, maar ook voor; wat je met een meriva ook snel hebt.
ik zat net te bedenken om te bellen voor de bumper, maar laat maar,
ze willen natuurlijk voor elk deeltje de hoofdprijs vangen :sleeping
denk het niet, zo te zien is deze van een hatchback.
die van de cabrio heeft een veel langer eindstuk
@AsconaC20NE
nou ja, euro 98 wordt wel steeds minder idd, hier in oldenzaal kun je het alleen nog bij de Q8 tanken. maar ik ben zo vaak in Duitsland dat ik hem dan ook altijd meteen vol gooi met de Duitse V-power.Bij de tango bij jullie kun je ook gewoon 98 tanken. sowiso bij een van de vele onbemande tankstations, ook bij Tankstation Belderink kan het nog gewoon dacht ik.
in mijn woonplaats kun je bij alle 4 van de 5 de tankstations gewoon 98 tanken waarbij 1 ook nog 98 met loodvervanger zo van de pomp kunt krijgen.
lijkt me logisch dat wanneer jij daar garantie op hebt, dat je dan niet voor de kosten hoeft op te draaien.
Daar neem je tenslotte garantie voor….
Ik weet niet of je de radio zelf gekocht hebt? Anders had je beter van te voren kunnen kijken of de radio geschikt is voor stuurbediening.
Is dit het geval, dan is het even adapterkabeltje kopen en dan werkt het.
Is hier niks van te krijgen, dan moet je het zelf maken, maar dan moet je wel heel handig zijn met elektronica
ik hoor dat zo vaak dat je 98 op weinig plekken kunt tanken,
hier kun je bij vrijwel elke pomp nog 98 tanken, en sommige pompen kun je zelfs nog kiezen tussen gewoon 98 of 98 met loodvervanger. Bij Shell kan het inderdaad niet meer, maar verder bij de meesten wel.
Ik woon plak bij astragsi, en ik kom dus ook regelmatig in duitsland, dan probeer ik ook even de duitse V-power mee te pakken met octaan 100
De astra waar ik mee heb gereden was van 170 PK naar 240 gegaan. De koppeling kon het alleen niet echt meer aan, maar het was echt heeel erg snel.
Maar was niet alleen gechipt, ook andere turbo en intercooler
alleen chippen kan prima, krijg je rond de 200 Pk wat absoluut merkbaar is
als je wat meer info geeft kan een ander ook wat meer info terug geven
gaat het om de 170 PK 200 PK of 240 PK versie
is de auto verder helemaal orgineel ?
De auto waar ik mee heb gereden was hier gechipt:
ja :P
Ik heb even een vraagje over de NCDR1100
Ik heb een route berekend, maar later de plannen gewijzigd en ik wilde de route annuleren en verder geen nieuwe route invoeren.
route annuleren/stoppen dus.
Nou heb ik zelfs een nederlandse handleiding, maar kon het zo nog niet vinden hoe dat mogelijk is (en of dat mogelijk is?) :hmmz
Is er iemand die mij dat kan vertellen? Lijkt mij toch heel raar als dat niet mogelijk is
20 oktober 2009 om 20:22 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524597Inmiddels 100 kilometer gereden, en er komen toch nog wat dingen aan het licht helaas;
veren kraken bij drempels (hebben mijn ouders ook met de zafira en mijn broer ook met zijn astra)
wanneer ik open rij, dan klapperen de ramen op slecht wegdek, heel vervelend
En wat vervelend is, is dat de voorste luidsprekers het heel slecht doen, soms wel, soms niet, of het kraakt een beetje. Achter doen ze het wel prima, waar zouden jullie als eerste kijken? Ik ben er bang voor dat er achter de radio iets niet helemaal lekker zit
En iets buiten de astra om eigenlijk; De handsfree werkt nog niet. Ik versta mensen wel maar ze verstaan mij helemaal niet. Ik ben er bang voor dat het stekkertje van de microfoon niet meer goed in de parrotmodule zit :hmmz
Morgen rit van meer dan 300 kilometer door duitsland :thumbup
20 oktober 2009 om 14:00 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524596Die zit gewoon rechts achter :) Net als de Calibra …
19 oktober 2009 om 21:35 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524594Vanmiddag kwamen de kentekenplaten binnen, dus gelijk de APK er op gezet. Er mankeerde alleen 1 ding. Dat was dat er geen rubbertje op het rempedaal was. Er zaten van die tuning pedalen op, maar nu was het helemaal glad, en dat mocht dus niet.
Dus ff een pedaal rubbertje regelen en afmelden, verzekeren en de eerste kilometers rijden!
Vanmiddag was het middenconsole klaar van de spuiter. Dus vanavond kon ik al niet wachten en heb alles weer er in gezet. Wel met een hoop geduld en irritaties omdat ik de kabels niet kwijt kon door de handsfree en zo, maar uiteindelijk toch gelukt.




Net net terug, alles prachtig verlicht, dat kleurenscherm is echt super mooi :wub op de foto’s komt het allemaal niet zo mooi uit.
Alles is mooi in silver lightning gespoten, is ook heel mooi geworden met een hoogglans lak er overheen
Ik ben echt helemaal
18 oktober 2009 om 16:27 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524593de radio die er ook in zat toen ik hem kocht
NCDR 1100 :)
17 oktober 2009 om 20:25 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524591ziet er netjes uit !!!
gebruik je de orginele radio ??
bedankt :wub
ja gebruik de orginele radio, zit ook navi in he, dus zou zonde zijn als ik die niet gebruik
9100 kan ook, die heeft die aansluitingen namelijk ook (die heb ik er nu bij mij inzitten).
wat spacejam zegt, het is de mki9100. Echt een super ding, mijn broer heeft hem al. Is identiek aan de 9200, alleen heeft die en kleurenscherm. Verder voegt het weinig toe en ik vind 2 kleurenschermpjes niet echt mooi. Deze heeft een mooi blauw led schermpje in.
En het is dus super dat je met je orginele radio toch gewoon USB sticks, MP3 spelers en Ipods kan aansluiten :) En dat allemaal mooi weggewerkt in het dashboardkastje.
Als de platen maandag binnen zijn gelijk de APK, en dan rijden, eindelijk! :wub
heb woensdag een lange rit naar duitsland geplant, dus hoop echt dat de astra dan mee kan
17 oktober 2009 om 15:19 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524586Heb het stangetje inderdaad vervangen, heb er nog niet echt mee kunnen rijden, maar heb nog niks gehoord in ieder geval :wors bedankt
Vandaag weer de gehele dag bezig geweest me de astra, wat is gebeurdt:
– winterbanden van mijn auto onder die van mijn ouders gezet
– Irmscher wielen weer gemonteerd
– slotbouten van de calibra op de astra gezet
– stabilisatorstang links voor vervangen, zat iets speling op
– remklauwen zijn weer mooi zwart gemaakt, zeker met open velgen is het geen gezicht als je die roestige dingen ziet
– wielkasten rondom even ontdaan van mega veel zand en smeer
– Carkit ingebouwdt zover het kon
– Ipod/USB aansluiting gemaakt in dashboard kastje
– dakconstuctie ingespeerd met siliconenspray
– rubbers ingevet
– koelvloeistof gecontroleerd tot hoeveel onder 0 hij beschermt is
– complete lederen interieur gereinigd met leerreiniger en conditioner
– Even een busje injectorcleaer toegevoegd
– de stickers achterop van de duitse garage zorgvuldig verwijderd
– ramen even heel goed schoongemaakt nog
– tapijt op de vloer gereinigden ten slotte heb ik kenteneplaten besteld, want de papieren van de RDW waren binnen gekomen vanmiddag king:
zwarte klauwen en de velgen

Tapijt reinigen overal

Externe audio aansluitingen maken in het dashboard kastje

zo ziet het er nu uit

ik was bij de spuiter geweest, dashboard delen stonden al in de grondlak, zag er super uit, maandag is het hoogst waarschijnlijk klaar :wub
Is gewoon iemand die deze auto in duitsland heeft gekocht en heeft ingevoerd naar nederland.
En hier weer verkoopt met ietjes winst.
Deze uitvoeringen zijn in NL ook maar zeer schaars verkocht, daarnaast zijn de velgen ook typisch duits.
En als je goed kijkt in het onderhoudsboekje zijn de eerste beurtjes ook in duitsland uitgevoerd.
Hoeft echt niet per se wat mee te zijn. Gewoon nette auto voor een nette prijs
15 oktober 2009 om 13:32 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524585ik zal het overmorgen even allemaal goed bekijken,
dat stangetje gelijk even (laten) vervangen
hoop dat mijn console delen ook eindelijk klaar zijn van de spuiter zodat ik hem kan dichtbouwen
-
AuteurBerichten