Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het zeer grasgevoellige middenconsole gun metal grey was bij mij ook niet mooi meer, alles in kleur van de auto laten spuiten
echt super mooi geworden destijds, nu bijna 4 jaar verder nog steeds top!

heb het ook gedaan jaren geleden bij mn astra F. Busjes kun je zo bij de dealer bestellen, kost bijna niets. Dan gaatjes maken op de goede plek , busjes er goed in drukken. EN vervolgens de hoofdsteunen, nog geen 10 min werk
Nou dat heb ik dus wel dat als ik accelereer vanaf stilstand trekt hij harder als de traction uit staat.. Maar ook op lange afstand krijg kk het idee dat hij harder trekt. Is het misschien niet anders bij de opc?? Dat de traction miss anders geprogrammeerd is? Miss zit ik met me gevoel er wel naast zi hoor haha
onder normale omstandigheden doet TC helemaal niets. Het kijkt passief toe. Dat is bij jou OPC ook zo, dat is met alle astra’s zo, dat is bij alle opels zo, dat is met vrijwel alle automerken zo.
het zich echt tussen je oren, het enige wat jou TC doet is zodra de wielen doorslippen kortstondig de gasklep wat sluiten. Het is niet zo dat als je het uitschakelt dat hij jou gasklep nog verder dan maximaal open kan zetten of zo ;)
Ja als je volgas vanaf je eerste versnelling weg trekt wel ja, maar qua vermogen, tussen acceleraties of ‘gewoon’ optrekken maakt het niets uit
wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand
immers maak je een zeer goede kans. Zelfs zonder garantie mag je verwachten dat als je een auto bij een garage koopt dat hij langer mee gaat dan 300km.
Ga je nu zelf bezig / kosten maken dan zit je daar straks mee.
iig niet gelijk alvast een blok aanschaffen. Laat je er niet mee afschepen, is het een bovag bedrijf? Anders daar ook nog aankloppen. Ookal heb je geen bovag garantie, dan nog hebben ze bepaalde plichten
ik vind angel eyes echt heel lelijk, de immitatie lampen die sterk lijken op het origineel met lens vind ik wel erg mooi
zo zie je maar het is erg persoonlijk, even googlen op astra G angel eyes en zelf even zien ;)
24 mei 2013 om 14:13 In reactie op: Prijsopgave dealer vervangen vliegwiel en koppling reeel? #18146162* Op de offerte van de opel dealer staat: “Cilinder” a 300,- Volgens de bovag garage is dat hetzelfde als het druklager. Klopt dit?
nee, dat is wel degelijk wat anders. druk lager is een soort van ronde ring, koppelingcilinder is, wat het zegt een cilinder die druk zet bij het koppelen. Wel vreemd dat een bovag garage dat zegt, die moeten dat toch weten.
hier een plaatje;
24 mei 2013 om 00:51 In reactie op: Prijsopgave dealer vervangen vliegwiel en koppling reeel? #18146159op zich klopt de prijs wel, maar met zulke bedragen altijd een 2e (of 3e offerte opvragen)
ik zou zelf niet onderdelen gaan regelen en laten monteren om meerdere redenen;
als je achteraf gezeur krijg, dan ligt het altijd aan de onderdelen volgens de garage (en dus jou schuld)
garages zijn niet blij als je zelf wat regelt aan onderdelen (immers maken ze ook winst op onderdelen) en dus zullen ze automatisch op andere manieren geld gaan verdienen.Hey,
Ik heb onlangs hier in belgie mijn koppeling en vliegwiel van mijn astra laten vervangen bij een universele garage en was in totaal een 1100 euro kwijt. Ik had zelf een koppelingset + vliegwiel nieuw online gekocht en dan heeft het mij ongeveer 450 euro gekost om het te plaatsen en de wagen te laten uitlijnen. Mijn boodschap is dus…kijk goed rond. Bij een officiele garage betaal je altijd de hoofdprijs en vermits je auto al 200000 km heeft zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn. De garantie die garages tegenwoordig geven zijn een lachertje.je hebt hier de koppelingscilinder niet meegenomen, zit standaard niet in de koppelingset, alleen drukgroep en koppelingsplaat, de TS heeft die wel á 300 euro in zijn overzicht meegenomen staan.
Over de garantie van dealers; die hebben zich gewoon aan voorwaarden te voldoen; niet goed binnen een jaar (of 2 jaar) dan word de reparatie gewoon vergoed. Maar over het algemeen komt dat weinig voor.
wow je dat weten? ;)
– betreft het een handbak of halfautomaat?
– wat is de onderhoudshistorie? (bougies, filters, e.d.)
– bandenspanning?daarnaast is het sterk afhankelijk hoe je rijd, wat voor de een normaal is, is voor de ander flink scheuren.
Daarnaast; rij je veel buiten wegen of rij je veel in de stad?
Rij je veel korte stukjes (met koude motor) of veelal lange stukken met warme motor.Rij je veel korte stukjes, veel in de stad, je hebt geen idee wanneer voor het laatst onderhoud is gedaan en je treks soms wat door, ja dan is 1 op 13 helemaal niet gek hoor
Daarnaast vergeet niet, de 1.4 90PK is een hele lichte motor voor de astra, de instapmotor, die moet hard werken om de astra een beetje van de plek te krijgen met als gevolg een hoger brandstofverbruik, terwijl een 1.8 wel een grotere cilinderinhoud heeft maar doordat deze minder hard zn best hoeft te doen in de praktijk bijna het zelfde lust aan brandstof (ook geheel afhankelijk van omstandigheden uiteraard)
Daarnaast ook versnellingsbakverhoudingen; omdat de 1.4 niet veel vermogen heeft voor de astra is er een CR (close ratio) versnellingsbak gemonteerd om hem nog enigszins wat pit te geven, CR-bakken zijn over het algemeen minder zuinig van de WR (wide ratio) versnellingsbakken. (zoals gemonteerd in de corsa D 1.4)
als voorbeeld, mijn calibra met 2.5 V6 motor verbruikte minder dan mijn 2.0 calibra. puur door andere versnellingsbakverhoudingen en doordat de 2.5 minder hard moest werken dan de 2.0
Netjes bij de buurtgarage onder garantie kunnen laten vervangen.
let op, zoals eerder vermeld zijn er diverse terugroepacties / service acties geweest van de astra cabrio. o.a. cim-module, 3e remlicht en nog diverse zaken. Normaliter word dit automatisch uitgevoerd bij een eerstvolgende werkplaatsbezoek of bij klachten.
Is jou buurt garage een echte dealer? Zelfs lang niet alle opel dealers mogen aan dit dak werken vanwege het complexe systeem. En indien de auto altijd in onderhoud is geweest bij een erkende twintop dealer hadden misschien veel zaken voorkomen kunnen worden, anders opgelost, etc.
Blijft natuurlijk vervelend en 1 ding is zeker, je bent niet uniek hoor, dit komt helaas vaker voor bij de eerste lichtingen van de ATT
Geen idee, ik ben er in ieder geval niet, meestal zijn er weinig astra G cabrio’s, daarnaast denk ik niet dat er iemand is die deze module er in heeft gezet.
mooie wagen, ook ik vind alleen de achterbumper / 4 uitlaten echt verschrikkelijk,
de rest daarentegen erg fraai en mooie kleur!
gaat niet passen, achter loopt iig aan … zelfs met ET49 7.5J loopt het al aan bij drempels. Met jou lagere ET waarde en bredere velg komt het zéker niet goed. En ik vraag me af waarom je het wil, mijn astra zoekt met 225 al behoorlijk (loopt ook heel iets aan trouwens met ET35)
aan de achterzijde, via de zijkant van de passagierskant kun je hem er wel achter stoppen of zo, moet je alleen er voor zorgen dat je hem bij het gaatje krijgt van het dakknopje,
omdat ik zelf het hele dash toch los had om te spuiten en voor bluetooth en nog wat zaken was het voor mij makkelijker.
moeilijk?
kun je een stekkertje in het stopcontact steken? Dan luk je dit ook ;) schakelaartjes wip je er zo uit, hoef je niet eens wat voor los te maken.
Ik heb destijds het hele dashboard los gehaald omdat het toch opnieuw gespoten moest worden en zo.
Maar alleen dat dingetje aan de schakelaar maken, 10 min werk
als je automatisch dak hebt, kun je dus gewoon ook via je sleutel het dak openen en sluiten
en ik hoef slechts enkele seconden de knop in te drukken, en dan gaat ie open (of dicht),
maar werkt dit niet bij jou, dan vind je de oplossing in de post van mij hier boven
dit is mijn auto, filmpje van bijna 4 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=c999h7fnJz0Ik hoef dit niet, 3 sec indrukken en dan gaat het vanzelf, kun je wel op de afstandsbediening openen?
Als ik 2x op open druk op de afstandsbediening gaat de kap ook open, zelfde voor sluiten…
Heb je een vol automatisch dak? Wat ik heb, of een half-automatisch dak waar je een hendel eerst moet omzetten (want ik denk dat daar het verschil in zit.
Er is iig geen schakelaartje, die schakelt alleen, de computer die je schakelt moet herkennen dat als je hem enkele seconden indrukt dat hij dan open moet.
Ik ken wel deze site: http://www.reinhold-engineering.de/frames_e.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
kun je het ook zo naderhand inbouwen, maar ook alleen als je een volautomatisch dak heb volgens mij
Nee gewoon bij de dealer opgehaald, hadden ze gewoon op voorraad.
Eerst had ik een van (siemens?) maar die werkte niet, toen een van Delphi die nodig is voor de cabrio, en gelijk werkend, ook openen en sluiten van het dak op de AB.
handzender (de knopjes) heb je geen opcom of tech II voor nodig, alleen voor de startonderbreker, maar de TS heeft deze al bij de stuurkolom gemaakt dus heeft de sleutel geeneens een transponder nodig.
Ik had laatst de knopjes wat versleten en ook ik had de batterij houder stuk waardoor hij vaak haperde, na aantal keer gerepareerd was hij nu echt overleden. nieuw handzendertje gehaald bij de dealer, in de sleutel gestoken, auto op contact gezet, open/dicht gedrukt en hij deed het al.
kan niet gelijk kwaad,
deze buis zuigt normaal lekkere koude lucht aan aan de voorkant van de auto, nu zuigt hij lucht aan wat onder de motorkap zit. Zit je in een file en is het warm weer buiten dan kan het wel zijn je auto wat minder kan gaan lopen, maar direct kwaad kan het niet.
Met alle respect maar je moet het wel heel leuk vinden om hier mee bezig te zijn. Dit is namelijk echt niet ‘even’ te doen in jou geval.
Dit gaat dit redelijk wat geld kosten, en heel veel tijd. je auto word er niets meer of minder waard van en je gebruikt het maar zelden. Als je het echt graag wil is een andere auto allicht goedkoper en kost ook nog geen tijd. Maar respect als je het lukt want het is complexer dan je denkt, los van het mechanische, ook aanpassingen in de kabelboom, lampje op dashboard. Bij mijn astra word het ESP en TC gebeuren in de ABS computer aangestuurd, niet via de ECU.
Daarnaast; ESP heeft bij mij nog nooit ingegrepen zonder dat ik het expres deed, is uiteindelijk ook bedoeld voor onverwachte uitwijkmanoeuvres. TC grijpt wel eens in tijdens sneeuw maar dat is juist vervelend als er echt veel sneeuw licht en moet ik het zelfs uitzetten een enkele keer.
startblokkering is te programmeren met de Tech II, ook als deze al een keer geprogrammeerd is van een andere auto
de afstandsbediening kun je zelf programmeren, ook als deze van een andere auto zijn geweest. Auto op contact zetten en paar keer op open/dicht drukken
google >>> 10 seconden:
Weet jij toevallig of dat toevallig een glazen plaat was of zeg maar meer een ouderwets achter dakje?
neem aan als je zeg maar 1500 euro uit geeft dat je toch wel weet wat voor dak je besteld?? En op zn minst dat de dealer dit dan weet.
Maar zoals je kunt zien, je hebt een schuif/kanteldak besteld, gewoon zoals een dak er altijd uit ziet als je een schuif kanteldakbesteld. weet niet wat een ‘ouderwets achter dakje’ is? Maar het is geen panoramadak, anders had er wel panoramadak in de prijslijst gestaan
hier nog 166 verschillende astra’s J met zo’n dak:
succes ;)
24 april 2013 om 17:11 In reactie op: Kan iemand mij aan dit onderdeel helpen voor mijn Astra G? #18136774voor 36 euro zou ik hm gewoon nieuw halen… daarvoor ga je toch niet naar de sloop, zoeken naar een een gebruikt exemplaar waar de vraag nog maar is of je hem er weer mooi op krijgt en kost ook nog meer tijd dan even langs de dealer te gaan.
ik heb ook de 2.2, ik rij stevig en een gemiddelde van 1 op 10. Dus op zich valt het wel mee. De 2.2 in astra G’s doen het wel goed op gas overigens. Verder prima blokken. Kettingproblemen was alleen bij de eerste geleverde modellen van 2.2’s, en is dmv een terugroepactie opgelost. Mijn 2.2 is van eind 2002 en die heeft geen terugroepactie gehad, daar is in de fabriek al gelijk de verandering doorgevoerd.
Verder is het een erg fijn blok, ik vind het verschil tussen de 2.2 en 1.8 groot, niet zozeer qua PK’s, maar wel met koppelverloop en soepelheid. Wat mij de doorslag gaf om voor de 2.2 te gaan ipv de 1.8.
-
AuteurBerichten