Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
komen eraan :$ het is nu half 12, lekker gewerkt vandaag.
nieuwe ideetjes:
kabelboom volledig weg werken
motorkabelboom aanpassen, inkortendoor het spuiten zit alles onder de nevel, zo ook mijn voortrein. deze vandaag geschuurt met waterproof 400 en in mattzwart gezet. daarbij ook nog even de voortrein wat verstevigd ( met dank aan rik ophuis zn forum voor het idee) en nog een rot stukje gevonden, wat bijna niet te lassen was. net of er een of andere smurrie tussen zat.
anyway, genoeg gelult, hier wat foto’s







[rquote=1823016&tid=117950&author=giuliettaevo]Ziet er mooi uit met dat zwart en oranje.
Maar nu de as eronderut is zou ik meteen een stalen trompet monteren op die as… Paar vrienden van mij hebben al een stuk of 4 van die alu trompetters afgescheurd met een LET in een kadett.:([/rquote]
ligt er misschien ook aan hou jou vrienden met hun c-kadett omgaan?
ben wel op zoek naar een stalenstaart stuk,, dus misschien iemand??
bedankt voor de reacties:D
ik werk nu elke dag aan me schatje, en zal daarbij ook elke dag foto’s plaatsen.
hierbij weer wat plaatjes, oja, er lijkt op sommige foto’s kleur verschil in te zetten maar komt door mijn camera, die fliter is beetje k*tp.s schokdempers zijn tijdelijk!!
bij deze:



ascona eindelijk thuis, echt top werk van de spuiter. alleen zit alles onder de nevel. daardoor wordt voor mij de keus om het nog beter aan te pakken wel makkelijk, want nu heb ik samen met papa maar besloten om heel de auto ook opnieuw in de bodyshoot te zetten, en alle losse onderdeeltjes te laten verzinken of anodiseren voor een mooi eind resultaat!
daarbij wordt ook de motor er uitgehaald, voortrein,achteras elke stang of steun wordt hersteld,vernieuwd etc!
dus veel te doen, hier wat foto’s









is zelfde als bij sr origineel als ik me niet vergis…
deze ga ik volgen, heb de mijne net laten spuiten.. ook van binnen en buiten.. alleen niet van de onderkant.. wel in ori.kleur oranje 509

deze ben ik aan het opbouwen:$

auto is gespoten, en erg erg strak. heb alleen geen mooie foto’s kunnen maken met camera vanwege flits.
het enigste wat er nu nog moet gebeuren buiten het ombouwen om, is de achterkant tussen de achterlichten even zijdeglans zwart laten spuiten.. dan is de ascona as vrijdag weer thuis :D
buiten dat heb ik vandaag ook een originele hemel binnen gekregen, en zwarte raam pezen!
bij deze wat plaatjes:







actie = reactie :D
zwart gecoate omp rolkooi + CARBONNE deurpanelen!


super dit(L)
is het wel simpel te maken, als je mij een kleine uitleg kan geven komt het wel goed.
want ik neem aan dat je een adapter plaat heb gemaakt, en daar de remcilinders heb op bevestigd, het gaat ermij daarna om hoe heb je het in de auto gemaakt, origineel rempendaal gebruikt?hebj e misschien wat foto’s van je pedalbox, in de auto en evt een tekening van de adapter die je hebt gemaakt/laten maken voor de 2 remcilinders? ik neem ook aan dat je met een balance bar werkt voor remdrukverdeling?
mvg Mats
origineel gepost door minimalrene
Netjes king:
Hij wordt nu oranje zonder de zwarte streep of met streep?zonder, helemaal strak!
origineel gepost door Rik Ophuis
Ziet er erg goed uit allemaal. Dit wordt een mooie (goede) auto!:thumbupJe gaat waarschijnlijk wel wat motorolie ruiken in de auto. Ik had m’n carterventilatie catchtank daar ook zitten. Daar zit ook de aanzuigopening voor het interieur. Ik heb het weer veranderd (te veel paracetamol verbruik:P)
Succes, ik volg het met belangstelling.
Gr. Rik
tnx:D maar is kvs tankje :D:P maargoed niet dat dat zo lekker ruikt haha
nieuwe foto’s!!! buitenkant wordt binnen nu en een week gedaan, kan niet meer wachten hehe :P
bij deze, kijk en huiver:
















bij deze wat nieuwe foto’s;
de ascona heeft de volgende behandeling onder vonden:
– volledig blank geschuurt
– elk gat, rotte plek, groot uitgesneden opnieuw erin gelast met koper
– achter wiel randen vernieuwd
– raamlijst LA vernieuwd
– dorp LA vernieuwd
– 2x nieuwe voor schermen (origineel)
– z.g.a.n motorkap
– z.g.a.n kofferdeksel
– 1x z.g.a.n RV deurspuitbehandeling:
– volledig in de epoxiprimer
– geschuurt, geplamuurt, weer epoxi
– licht geschuurt, spuitplamuur
– geblokt, geplamuurt daar waar nodig, geschuurt
– grondlak
– geblokt
– basiskleur
– blanke lakook worden de wielranden afgekit, ingespoten en vervolgens in de kleur gespoten.
motorkap, kofferdeksel, deuren van binnen uit afgekit in de naadjes!hoop haar binnen nu en 2 weken terug te hebben, eindelijk !






up up up! zit hier nog vorderingen in? en vanwaar een xe en geen LET?
ik heb ze nu alle 2, zien er netjes uit!!
ik heb ze gekocht bij http://www.slotraceshop.nl2 dagen later had ik ze al thuis!
wielkasten,deurstijlen,raamstijlen,alles!
bij deze weer wat nieuws, foto’s van de voorruit gang bij de spuiter. mijn ascona staat nu helemaal in de epoxi, moet nog wat strak gemaakt worden maar willen zo min mogelijk plamuur gebruiken. ik hoop begin december rustig aan te gaan opbouwen.
ook heb ik flenzen laten maken voor de nieuwe turbo, en heb ik carbonnen deurpanelen etc besteld!
voor de gene die die nog nodig hebben, roept u maar!





van deze mats:p leuk project man! bij autosport company hebben ze intercoolers die er precies voorin passen in het grilletje dan. dan moet je er alleen 2 nieuwe pijpjes aan laten lassen en heb je een volledige gevulde ruimte door een mooie grote intercooler!
succes verder met het project!!!
ik zou het vast laten zitten aan het staartstuk, en het staart stuk van de achteras af halen!
de foto die henk 400rr heeft geplaatst, dat is met een zelfgelaste strip erop. die zit er standaart niet op. dat is ook de reden dat het kan afbreken. en omdat jij het nu toch aan het schoonmaken bent, kun je die strip er voor de zekerheid beter meteen oplassen!
als je slim bent, las je meteen een strip over je dwarsliggende balk ( weet ff de naam niet) waar het staartstuk inhangt zeg maar. deze willen nog wel eens scheuren!
gr mats
-
AuteurBerichten